{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Løbetid efter P sprøjte... {{forumTopicSubject}}

Min Anna fik en P sprøjte i februar i år - grundet uhyggelige historier - og kraftig vægtstigning valgte vi at droppe gentagelsen som skulle ske her 26. august -

Jeg kan godt regne ud at løbetiden så vil rykke lidt fra normalen - men Anna går normalt i løbetid Marts og September - Og nuhar vi "snart" November -

Er det naturligt at den skubbes "Så" meget -

Måske er jeg paranoid - Men ville lige høre fra andre hvis tæve har fået p sprøjte, om det er naturligt at løbetiden ikke kommer efter udløb af virkningen -

????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid efter P sprøjte...
  • #1   18. okt 2006 Tror det er et af de sprøgsmål du må ringe til din dyrlæge om

  • #2   18. okt 2006 Har haft ringet idag - men kun sekretæren var ved tlf´en - ss - Desværre -

    Tænkte at nogen lige havde erfaringer herinde ;O)


  • #3   18. okt 2006 hmmm....kan desværre ikke hjælpe....for vores molly gik i løb...trods p. sprøjte....
    Men tror da godt det kan rykke normalen....
    Molly har normalt 8 mdr mellem løbetider....
    Hun fik hvalpe juni mdr....sidste år
    Hun fik sine p sprøjter...aug....og dec....og gik alligevel i løb i slutningen af januar.....og blev desværre parret igen...da vi efter konsultation med dyrlægen fik at vide det umuligt kunne være løb...(hun mente det var betændelses tilstand i livmoderen)
    Stolede på de kloge..
    .og det var også en helt unormal løb...opdagede hun blødte torsdag...og jaws sprang på hende tirsdag...(5 dage)....anede ik hvad der var gang i før end det var for sent...
    hun har ik fået p sprøjte siden( jaws er blevet kastereret)...og nu passer løb igen....hun var sidst i januar....og nu igen i sep...
    Passer ihvertfald med de 8 mdr igen....

    Og de jumper løs----men han er heldigvis kastereret....så det er ganske uforpligtende sex*GG*


  • #4   18. okt 2006 Aug OG dec...
    Fik afvide at P sprøjter holdt i 6 måneder....


  • #5   18. okt 2006 Og indtil videre har Annas holdt snart 9 måneder...

  • #6   18. okt 2006 Julie...det aner jeg så ikke...Molly fik hendes efter hvalpe fødsel...og da det var første gang...skulle hun ha to med kort interval...for at sikre at vi ikke gik skævt ind på hendes cyklus....(altså at hun ik skulle risikere at gå i løb alligevel)....hvilket hun ALLIGEVEL gjorde*GG*

    Var den besked jeg fik...men som du kan se....sååååerh.....tja...det virkede sgutte*GG*
    (og jaws var dengang kemisk kastereret)...

    Havde taget alle forholds regler...og alligevel gik det galt...

    Og gud nåde og trøste dem hvis der sker noget denne gang....jaws blev kastereret i aug....
    SÅ er blevet lovet der ikke sker noget ved at de parrer....

    Sagsøger dem sg hvis den ikke kun indeholder løse skud denne gang*GG*


  • #7   18. okt 2006 MAN kan jo også risikere at de aldrig går i løb igen efter p sprøjter....

    Fik vi at vide....at det var den risiko vi løb når vi legede med hormoner....

    Og at de havde størrer risiko for problemer med livmoder betændelser....



  • #8   18. okt 2006 Anni - ja det er det med livmoder betændelse man jo frygter helt vildt - da jeg har hørt så mange skrækhistorier - med møgsyge hunde og sågar dødsfald -

    Nå - dyrlægen er på tlf´´ en igen kl. 8 imorgen tidlig -
    Og Idun skal alligevel ned til røntgen i næste uge - så kan jeg også snakke med ham om det der - smiler... !!


  • #9   18. okt 2006 Julie....

    Er nok en go ide....for har en fornemmelse af at hver dyrlæge har sin egen opfattelse af tingene...

    Har jeg ihvertfald erfaret*GG*

    Netop også disse skræk historier der gjorde vi fik jaws kastereret.....og så selv fordi vi har været mega uheldige...*GG*

    Passede Molly op i alle ender og kanter...var jo sikker på hun havde betændelse i livmoderen....tog feber i et væk...og holdt øje...om hun blev dårlig.
    Hun havde slet ikke tegnene på at være i løb...hverken hævet eller blødte vildt som hun plejede...

    Og så var hun fandme bare Horny*GGG*'

    Ku simpelthen ha slået den dyrlæge ihjel....var så gal....'
    Og så tilbød hun mig abort sprøjte....som hun skulle ha med en dags mellemrum....
    SKulle dælme ikke prøve mere af hendes mirakel medicin da....tænk om det heller ikke virkede...og der så dukkede hvalpe op med 3 hoveder og 10 haler....
    Næææh tak......Håbede istedet på der ikke var sket noget.....men der kom så 4 hvalpe....

    Skiftede dyrlæge efter dette.....


  • #10   18. okt 2006 Anni - kan GODT forstå at du skiftede dyrlæge -

    Stoler egentlig meget på min nuværende dyrlæge -
    Han var MEGET imod at Anna skulle have P sprøjte - men hun havde haft 2 kuld i træk - så han kunne godt forstå nødvendigheden af det - Og gik så med til det...

    Abort sprøjte fik vi afvide med en tidligere hund ( Futtes mor ) at de havde rigtig dårlige erfaringer med - og at der i en meget stor procentdel af tilfældene alligevel kom hvalpe - så er det jo lige fedt...

    Futte er kemisk kastrat, - Men man kan jo blive i tvivl om man skal stole på den - Tror da aldrig at jeg vil turde lade hanm fx være alene hjemme med en tæve i løb - Dunse har lige været i løb - der røg han i stald box hver gang vi gik - og når vi var hjemme var de altid ude / inde på hver sit tidspunkt - de mødtes KUN i døren hvor jeg stod imellem dem - mens den ene gik ind og den anden ud -
    Turde ikke tage den chance... smiler...


  • #11   18. okt 2006 JUlie.....kan jeg dælme godt forstå....*GG*

    Kemisk kast. virkede slet ik her*GGGG*

    Og er også glad for vi ikke tog den abort sprøjte....turde simpelthen ikke...

    Men havde det også utrolig skidt med at Molly skulle have 2 kuld hvalpe lige efter hinanden....den første gang fik hun 11 hvalpe...
    Og det var utrolig hårdt for hende....tærede hende vildt...
    Så havde det virkeligt skidt med det...
    Også fordi jeg ikke orkede så mange hvalpe igen....er sg hårdt arbejde...og vi havde selv lige fået baby i dec måned...
    Så var bare surt show....

    Nu kom der heldigvis kun 4 hvalpe....og sikke nogle dejlige nogen....

    Er bare skide surt...når man har taget alle forholds regler...og det alligevel går galt....

    Men that's life.....og det gik jo da heldigvis også

    Molly kommer heller ikke i nærheden af andre hanner i denne tid....bliver holdt inde....og i stram snor....når vi er ude....
    Andre hanner kan ikke komme ind på matriklen....så skulle...være ganske sikker denne gang...


  • #12   18. okt 2006 Jeg havde i tidernes morgen en Afghaner tæve, som efter en P-sprøjte 3 år gammel, aldrig kom i løbetid mere. Altså hun levede de resterende 9 år af sit liv uden en eneste løbetid.

Kommentér på:
Løbetid efter P sprøjte...

Annonce