{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

P-sprøjte for undgå løbetid {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har nu hørt fra flere opdrætter af brugshunde mest jagthunde, at de i prøvesæsonneren hvis deres unge tæver går i løb giver dem p-sprøjter (gerne en både om for og efterår) for at have prøverne uden løbetid (man kan ikke stille med løbsk tæve på præver for ståendehunde)

Min egen dyrelæge har engang jeg spurgte fra rådet dette da det i længden kan "ødelægge" deres cyklus og gøre de i værste tilfælde aldrig kommer i læb igen ved hybbigt brug (2 gange i 1 eller flere sæsoner itræk)

Hva synes i om dette?
Har i nogle erfaringe på punktet atbegrunde jeres svar med!

Skal nævnes at jeg ikke har hørt disse opdrætter om de har haft problemer med udblevne løbetid efter brug!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-sprøjte for undgå løbetid
  • #1   6. okt 2009 Jeg brugte det til min gamle hund da jeg deltog en del i stævner i agility.
    Men kræftrisikoer er ret stor, og min fik da også kræft og måtte aflives.
    Jeg vil ikke bruge det mere så hellere still. tæven.


  • #2   6. okt 2009 Vi kan nu ikke tale stirelation da der er tale om kommende avlshunde!

    Men vidste faktisk ikke der var støre chance for kræft!

    Bruger det ikke selv så heller vente til næste sæson, er dog lidt surt hvis det er en unghund man har, da de kun har 3 sæsonner som unghunde, det er også dem man oftest giver sprøjterne da man ønsker de har alle sæsonner som unghunde inden de skal lege med de voksne og reglerne bliver hårde!


  • #4   6. okt 2009 Jeg ville aldrig bruge p-sprøjter da jeg også har hørt og læst at de er kræft fremkaldende

  • #5   6. okt 2009 Brug det aldrig!!!!
    Det var meget almindeligt blandt de Afghanske Mynder, og blev brugt for at undgå, at tæverne fældede ned mellem løbetiderne, men det er ikke bare kræftfremkaldende, de fik alle uden undtagelse livmoderbetændelse når de nåede en alder af syv-otte år. Og det var en så kompliceret form for livmoderbetændelse, at dødeligheden var næsten 100%.
    Så lad være!!
    Nogle tæver kommer desuden aldrig i løb mere efter bare en behandling.


  • #6   6. okt 2009 Marietta: Det med løb og livmoderbetændelse var det vi fik afvide af vores dyrelæge!

    Kunne ikke selv drømme om at bruge det så heller springe en sæson over!


  • #7   6. okt 2009 Ja, og det er faktisk reglen og ikke undtagelsen.
    Så det skidt burde overhovedet ikke være en mulighed.
    Jeg havde selv en tæve der blev P-sprøjtet som 2-årig for at undgå pinefuld falsk drægtighed, hun kom aldrig i løb mere.
    Til gengæld fik hun en voldsom livmoderbetændelse som 7-årig, hvor hun med nød og næppe blev reddet ved at fjerne hele hendes underliv.


  • #8   6. okt 2009 Mariette: øv hvor ubehageligt!

  • #9   6. okt 2009 Det er kræftfremkaldene og jeg ville aldrig bruge det.

    Lige et spørgsmål... parrer du dine tæver i hver løbetid da???


  • #11   6. okt 2009 Øh gitte h - Kennel **Pugface**DKK *
    Hvordan kommer du til den konklusion?
    Man P-sprøjter vel ikke for at parre hunden, vel nærmere tværtimod...


  • #12   6. okt 2009 Ja det er jeg udemærket klar over.!!!! men trådstarter er selv inde på at så må det være nødvendigt at springe en sæson over så, og at det kun er mens de er hvalpe/unghunde.

  • #13   7. okt 2009 Nåh, du har bare misforstået trådstarter, ja man skal måske være ejer af en stående hund, for at forstå, at hun selvfølgelig taler om at springe en ganske kort PRØVEsæson over, idet vi ikke må stille på markprøver med løbske tæver;-D

  • #14   7. okt 2009 kender en er har haft 2 hunde som fik p-sprøjten, de endte begge med kræft i underlivet... kun derfor vores tæve ikke får en, så heller få det gjort permanent... medmindre den skal bruges til avl,

  • #15   7. okt 2009 Gitte: Det er som Marietta siger, Prøvesæsoner vi snakker om at springe løbetinde over, for at have mere tid til prøverne!

    Og så skriver jeg at jeg IKKE selv bruger det!


  • #16   13. okt 2009 Vores tæve fik også p-sprøjte, men kun én gang. Hun begyndte alligevel at bløde og endte med en rigtig grim omgang livmoderbetændelse. Så mit råd er: GØR DET ALDRIG....

Kommentér på:
P-sprøjte for undgå løbetid

Annonce