{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Nyt foder til labrador {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere..

Jeg har en labrador på 2 år, kastreret, som altid har fået Eukanuba, men jeg har lyst til at prøve med noget nyt da jeg er sikker på der findes noget bedre. Fuld Barf er ikke en mulighed - dog får han råt et par dage om ugen. Jeg plejer at syntes der er masser af tråde om tørfoder, men nej, de var flere år gamle smiley

Kom meget gerne med tips til sider hvor det kan bestilles fra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt foder til labrador
  • #1   5. mar 2016 nu er det jo ikke en labber jeg har, men har dog grundet kræsen hund prøvet en del forskelligt ... en tid fodrede jeg med Kingsmoor, men synes de fik fedtet pels ... nu har jeg sammen med råt nogle dage om ugen som dig, kørt Essentials skifter lidt mellem varianterne , men specielt Nautical er hundene glade for.
    jeg køber det i en butik tæt på hvor jeg bor. men det fås mange steder ..

    http://www.essentialfoods.dk/


  • #2   5. mar 2016 Jeg anbefaler altid taste of the Wild - det har gjort underværker på alle mine hunde (for pels, generelle energiniveau, smag, kropslugt, mængde afføring - som også afslører hvor meget af foderet optages; osv). smiley

  • #3   5. mar 2016 Jeg har haft kigget på kingsmoor nemlig. Men ja tast of the Wild har jeg også læst anbefalet mange gange. Åh det er en jungle.

  • #4   5. mar 2016 Vi fodrer også med en del råt, men som tørfoder bruger vi ofte forskellige varianter af Essentials, skifter bare fra dag til dag. De er meget glade for det, og trives supergodt.

  • #7   5. mar 2016 Min Lab fungerer super på Essentials smiley

  • #8   5. mar 2016 Jeg bruger Real Nature wilderness til mine to labber. Vi har prøvet flere forskellige (kingsmoor pure, TOTW, essentials, etc) og Real Nature var bare det de fungerede bedst på. Det kan købes i maxi zoo smiley

  • #10   5. mar 2016 Vi bruger Olivers og Essentials.

  • Hugo B
    Hugo B Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 7
    #11   5. mar 2016 Har brugt dansk hundefoder i mange år Hike som også fås i kornfri

  • #12   5. mar 2016 Min labrador fungerer fantastisk på Essentials og holder vægten perfekt og har lækker pels smiley

  • #13   5. mar 2016 Min lab fungerer også fortrinligt på Essentials.

  • #14   5. mar 2016 Jeg fodre kornfrit smiley

  • #16   5. mar 2016 Jeg fodrer kornfrit + råt/ben, og skifter mellem forskellige mærker. Bl.a Real nature, Taste of the Wild, Kingsmoore osv. Maxi zoo har smagsgaranti, samt evt. Mulighed for smagsprøver.

  • #17   5. mar 2016 Vi skifter mellem forskellige mærker lige pt.. egentlig ikke med vilje, men kunne ikke bestemme mig for ét foder, så vi prøver lidt af smiley

    Indtil videre har vi været på arion, taste of the wild og nu realnature wilderness. Umiddelbart synes jeg ikke der er nogen ændringer fra de tre - ud over at wilderness tydeligvis er lækkert, hun ELSKER det smiley


  • #18   5. mar 2016 Og ja. Min labbe er allergiker og det er kun Essentials der har fungeret så godt, som det gør. Det er også kornfrit smiley

  • #19   6. mar 2016 Tak for alle de gode svar.. Jeg prøver ud med kingsmoor pure havfisk, og har essentials i baghovedet til hvis der sku komme et skift igen smiley

  • #20   6. mar 2016 Noget andet er så, at du med fordel kan overveje seriøst at skifte mellem forskellige mærker, både for variationens skyld, men også fordi du dermed forebygger at hunden får tendens til sart mave. Det giver så yderligere den fordel at man kan tillade sig at gå efter de gode tilbud smiley

  • #23   6. mar 2016 C F - må man ikke prøve noget nyt, selvom hunden ikke er træt af foderet?

    Trådstarter har lyst til at prøve noget nyt, og så har man da også lov? smiley

    Der findes så mange forskellige fodertyper, og måder man kan variere sit foder på - så længe man sørger for at have styr på, at de får, hvad de har brug for, så er det da med at "lege". Man lærer så meget af at undersøge og prøve sig frem, jeg ved i hvert fald, at det er den måde, at jeg er blevet så meget klogere på foder, end jeg var for år tilbage. Absolut til gavn for mine hunde kan jeg se på dem, både rent trivselsmæssigt og fordi de har så meget mere madglæde af variationen i deres foder.


  • #25   6. mar 2016 Kingsmoor ville jeg så slet ikke bruge , men vi har jo alle forskellige erfaringer smiley



  • #26   6. mar 2016 var heller ikke imponeret af Kingsmoor

  • #28   6. mar 2016 CF: Hvis hundene er vant til at skifte foder, får de netop ikke dårlig mave. Bl.a derfor er det en god idé at skifte foder af og til. Samt give alt muligt andet ved siden af.

    Min gamle underbo i Kbh. havde overtaget en voksen schæfer, der hele sit liv kun havde fået en bestemt type foder. Det betød at hunden fik splintrende dårlig mave, hvis den fik noget som helst andet.


  • #29   6. mar 2016 Hmmm, jeg er heller ikke meget for at kaste hunden rundt på forskelligt foder smiley
    Og jeg kan ikke se hvorfor min hund skulle få en sart mave af at få det samme kvalitetsfoder (synes det har været svært at finde noget, der ikke bare indeholder en masse "affald"), samt forskellige godbidder, ben, kød i ny og næ og grønt.
    Min hund har aldrig haft så god en mave som efter jeg kørte hende ind på fast fodermærke.
    Og jeg har da været nødsaget til at give hende andet tørfoder end Essentials, hvis vi har været på ferie og pludselig manglede foder. Men det fik hun altså ikke dårlig mave af.. smiley


  • #30   6. mar 2016 Hvordan man fodrer, er jo en smagssag. At jeg fodrer varieret skyldes primært at jeg gerne vil fodre mine hunde varieret, så de får lidt godt fra alle mulige forskellige kødkilder, grøntsager, urter osv. Da jeg mener at hundene har bedst af at spise varieret, ligesom os mennesker.

    Når du kigger foder, så kig på ingredienserne (det kan også gøres online smiley ). Et af de mærker, som jeg synes er bedst i forhold til ingredienser, er Real nature fra Maxi zoo.


  • #31   6. mar 2016 Der findes da masser af gode tørfodermærker at vælge imellem, jeg køber meget forskelligt i løbet af året, hvis jeg støder på et godt tilbud.

    Og hvis nogen er kræsen, så er det mig - foderet skal være angivet meget nøje på deklarationen, der skal være rigtig meget kød/fisk i, og det i god kvalitet, gode grøntsager og meget gerne urter, olier m.v. Men ingen og jeg mener absolut ingen farvestoffer, kemiske konserveringsmidler etc.

    Jeg køber hos min Barf-leverandør, hos ZooPlus, Maxizoo og hvor jeg ellers falder over det - de har tit prøveposer til billige penge.

    Lige pt. prøver vi f.eks. Purizon fjerkræ og fisk fra Zooplus.

    Men som mit grundtørfoder der har jeg altid Essentials og Platinum på lager.


Kommentér på:
Nyt foder til labrador

Annonce