ekstremt lange negle? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Min schæfer/labradore har altid haft virkelig lange negle. hun virker ikke til at være generet af det på den måde, men hun har af og til svært ved at stå fast når hun løber om hjørner hjemme på trægulvet, og det lyder noget så forfærdeligt når hun er gejlet op. Hendes "åre" eller hvad det er der er i neglen går rimelig langt ud, og derfor kan jeg ikke klippe ret meget af. desuden er det sorte negle så jeg TØR ikke klippe ret meget af ad gangen. Min mor snakkede forleden om at man kunne få klippet neglene helt ned (med hunden i bedøvelse) hos dyrelægen, men har en anden veninde der siger at det gør man ikke. Er der nogen der har erfaringer med at få klippet så lange negle ned, eller er det bare noget man lader være ?? dyrelægen (som ikke er min egen men som vi brugte akut for et par måneder siden) sagde at jeg skulle klippe dem hver 14. dag og det har jeg så gjort men det hjælper ikke rigtig når jeg ikke tør klippe så meget af ad gangen?
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Emner: 56 Svar: 475
ja det kan jeg godt se virker lidt hul i hovedet. jeg må bare blive ved med at klippe, og file.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
jan 2011
jan 2011
har også selv haft 3 chier. det var lidt nemmere at styre det på dem. men må prøve nogle af alle de råd af jeg får herinde ! tak!:)
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
Dyrlægen kan ikke klippe dem i bund, negleroden trækker sig kun langsomt op ad når/ved man jævnligt klipper/filer hundens negle, vi har selv en gadehund som ankom med mega lange negle det er de stadig efter dyrlægen tog alt det han kunne - mega øv da hun hverken er nem at file eller klippe negle på.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
https://www.facebook.com/groups/nail.maintenance.for.dogs/
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 130 Svar: 854
Men så valgte dyrlægen og brænde hendes negle ned, så de blev fine igen, og der var ikke noget når de skulle klippes. Men nu er det sådan igen
Så jeg spørger dyrlægen om vi kan gøre det en gang til, og så vil jeg da prøve med den smarte fil der er linket til oppe øverst
ekstremt lange negle?