28. feb 2010 Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 42 Svar: 194
Bum bum bum! Mors hund trænger til en omgang! {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er hundesitter for min mors vidunder af en Pekingeser, Morgan.
Han er smuk og dejlig og alting, men for s**** hvor er han usoigneret!
Han har lige været ved min søster og blive passet i 14 dage, og med 3 børn, mener hun ikke at have tid til at rede/bade ham
Så nu står jeg med lorten = en hundebasse smækfyldt med hårknuder, lopper, sort pels - der engang var hvid og 20 stk. EKSTREMT lange negle!
Stakkels lille hund!
GODT at jeg har MASSER af tid til ham!
Nå, men ville egentlig bare lige beklage min (eller rettere HANS nød )
Og så vil jeg selvfølgelig gerne klippe de negle hurtigst muligt!
Problemet er bare at mine hunde altid får dem klippet ved Dr. Dyr, fordi jeg ikke selv tør Pivet hundemor!
Morgan har helt lyse negle - har I ikke nogle fifs? for jeg er ganske enkelt nødt til at komme over min pjævsethed!
Jeg har en rigtig neglesaks til hunde, og skabet fyldt med godbidder - så kan det vel ikke gå helt galt! Eller hvad?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Og prøv dig frem med en stilling hvor du kan komme til og hunden er "sikret"..
Med svigermors lhasaer lægger jeg dem på ryggen på mine ben, tager fat om den lange pels på poterne, så har jeg både frir udsyn og styr på potelil =)
Jeg kan så sprede mine ben en smule, hunden glider ned i revnen (ja, jeg er klar over det i DEN grad kan misforstås) og jeg kan holde den nogenledes rolig selvom Freja ikke bryder sig om negleklipperen =)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 42 Svar: 194
...... i morgen tidlig....
Hvis I får en tudetråd herinde i morgen, så husk lige at trøste mig rigtig meget!
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Fra denne video lærte jeg noget, jeg ikke vidste, som har hjulpet mig. jeg var selv helt hys over de sorte negle, men i videoen fa omkring 1.20, kan du se, hvordan det skal se ud indeni neglen, når du har klippet.
Jeg har mine siddende ca. som Nina beskriver, dog har jeg bøjede ben, så de nærmest sidder på enden med ryggen lænet op ad mine lår. På den måde, kan jeg også komme til at se ordentligt ind i neglen, hvor langt jeg er nået
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
Bare rolig, du er ikke den eneste pivskid, jeg tør heller ikke! Jeg får Dr. dyr til at klippe begge mine hundes kløer. Heldigvis er det sjældent de skal klippes, de er ret gode til at slide dem ned begge to.
Bum bum bum! Mors hund trænger til en omgang!