Kisser og- eller andre hundeeksperter. {{forumTopicSubject}}
I lørdags fik vi vores lille Luca hjem. Vi har to tæver i forvejen, og Luca er en lille dreng.
Den ene tæve er godt et år (bliver den 25/11) og hun har vare taget han ind under sine vinger. Hun leger med han, og De hygger sig rigtigt.
Da Deedee som hun hedder var hvalp, var hun meget underdagen, og gik nærmest med halen ind under benene altid.
Det var som om hun ikke rigtig kendte sin plads her hjemme.
Det er desværre sådan at efter vi har fået Luca hjem, er hendes underdejnihed kommet tilbage..
Hvad kan man gøre for at hun får sin selvtillid tilbage..??
vil jo helst ikke have en hund der er underdagen..
Den anden Tæve (Sasha) er 3½år.
Hun har den holdning at hvis man ikke kigger på ham, så eksistere han ikke..
Hun snapper af ham når han kommer for tæt på..
hun har INTET til overs for ham, og det hele ville være meget bedre hvis han ikke var her..
Hvad kan man gøre for at hun har lettere ved at acceptere ham..??
Han bliver så ked af det hvergang hun snapper efter ham..
på forhånd tak..
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 432 Svar: 6.314
jeg sad meget på gulvet og studerede Silche og Maxie, også så Silche ku få lidt ttrøst uden at tage hende op/væk fra ham...Maxie kom også hen til mig og jeg roste ham meget fordi han "lærte" hende ting som jeg ikke ku.......du ved nok hvad jeg mener. Efter en uge ku hun stort set gøre ALT ved ham....på nær tage hans mad og kødben. Og nu kan han ikke undvære hende........
Men der er klart andre, bedre måder at klare det på, også........smil Held og lykke
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 432 Svar: 6.314
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 203
giv dem tid til at vænne sig til henanden,sasha er garenteret bare utryg ved den lille nye ,vi har før oplevet at vores hunde har været disideret rad for en lille ny hvalp,giv ,dem en uge 14 dage og du vil garenteret opleve at de lige pludselig acceptere henanden mere og mere. Ang hendes svigtende selvtillid ,så lav nogle øvelser med hende lad hende få nogle gode oplevelser ,træn hende i forskellige ting det være sig plads ,gå pænt lydløs indkald ,(bare nogle eks ) ,giv hende nogle sejre.så kommer selvtilliden helt af sig selv .det kan også være nye hundekunster som du træner hende i ,lad hende få et arbejde en mision her i livet ,hver af vores 6 hunde har hver deres arbejdsopgave her i livet ,eks en bære ting hjem fra købmenden ,en anden kommer med vores tøj når vi står op ,en er trænet som mini service hund ,samler ting op som vi med vilje " taber .osv osv .alle har hver deres lille arbejdsopgave i løbet af dagen ,og mange gange flere gange ,og de elsker det .
Håber du kan bruge mit råd .
kh gitte
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 203
Jeg takker ,er da bare glad for at kunne være til hjælp.
Kisser og- eller andre hundeeksperter.