{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Kisser og- eller andre hundeeksperter. {{forumTopicSubject}}

I lørdags fik vi vores lille Luca hjem. Vi har to tæver i forvejen, og Luca er en lille dreng.
Den ene tæve er godt et år (bliver den 25/11) og hun har vare taget han ind under sine vinger. Hun leger med han, og De hygger sig rigtigt.
Da Deedee som hun hedder var hvalp, var hun meget underdagen, og gik nærmest med halen ind under benene altid.
Det var som om hun ikke rigtig kendte sin plads her hjemme.
Det er desværre sådan at efter vi har fået Luca hjem, er hendes underdejnihed kommet tilbage..
Hvad kan man gøre for at hun får sin selvtillid tilbage..??
vil jo helst ikke have en hund der er underdagen..

Den anden Tæve (Sasha) er 3½år.
Hun har den holdning at hvis man ikke kigger på ham, så eksistere han ikke..
Hun snapper af ham når han kommer for tæt på..
hun har INTET til overs for ham, og det hele ville være meget bedre hvis han ikke var her..
Hvad kan man gøre for at hun har lettere ved at acceptere ham..??
Han bliver så ked af det hvergang hun snapper efter ham..

på forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kisser og- eller andre hundeeksperter.
  • #1   17. okt 2006 Syntes du skal søge om deres venskab... ved kisser og Hundeejer kan du rette henvendelse til.... de ville nok godt ku hjælpe...

  • #2   17. okt 2006 så kan du skrive til dem privat, samtidig med tråden er postet her.... Aner desværre ikk hva man kan gøre...

  • #3   17. okt 2006 Da jeg fik Silche hjem, havde Maxie heller ikke noget til overs for hende og snappede også efter hende hvis hun kom for tæt.........men jeg lod dem bare være.....de sku klare det selv. For en sund/harmonisk hund gør ikke en hvalp fysisk ondt.......og det er både Sasha og Deedee jo, så syntes du skal lade dem klare det selv..........

    jeg sad meget på gulvet og studerede Silche og Maxie, også så Silche ku få lidt ttrøst uden at tage hende op/væk fra ham...Maxie kom også hen til mig og jeg roste ham meget fordi han "lærte" hende ting som jeg ikke ku.......du ved nok hvad jeg mener. Efter en uge ku hun stort set gøre ALT ved ham....på nær tage hans mad og kødben. Og nu kan han ikke undvære hende........

    Men der er klart andre, bedre måder at klare det på, også........smil Held og lykke


  • #4   17. okt 2006 Jeg tror bare, at du skal give det lidt tid. Så tror jeg at det kommer helt af sig selv.




  • #5   17. okt 2006 Jeg tror Deedee er blevet lidt forskrækket over Sashas reaktion og lidt i tvivl over hvor i hirakiet, hun nu er..........tror at når Sasha har lært Luca hvor han står og der kommer ro på, blir hun sig selv igen.......men som sagt - bare noget jeg tror. Men gi dem tid og husk at gi Deedee kvalitets tid.........du ved....Deedee og Carina-tid......jer alene.........så hun føler sig værdsat......rost og elsket.....smil

  • #6   17. okt 2006 Hejsa.
    giv dem tid til at vænne sig til henanden,sasha er garenteret bare utryg ved den lille nye ,vi har før oplevet at vores hunde har været disideret rad for en lille ny hvalp,giv ,dem en uge 14 dage og du vil garenteret opleve at de lige pludselig acceptere henanden mere og mere. Ang hendes svigtende selvtillid ,så lav nogle øvelser med hende lad hende få nogle gode oplevelser ,træn hende i forskellige ting det være sig plads ,gå pænt lydløs indkald ,(bare nogle eks ) ,giv hende nogle sejre.så kommer selvtilliden helt af sig selv .det kan også være nye hundekunster som du træner hende i ,lad hende få et arbejde en mision her i livet ,hver af vores 6 hunde har hver deres arbejdsopgave her i livet ,eks en bære ting hjem fra købmenden ,en anden kommer med vores tøj når vi står op ,en er trænet som mini service hund ,samler ting op som vi med vilje " taber .osv osv .alle har hver deres lille arbejdsopgave i løbet af dagen ,og mange gange flere gange ,og de elsker det .

    Håber du kan bruge mit råd .


    kh gitte


  • #7   17. okt 2006 Husk du ikke må lade hvalpen være alene med de voksne hunde her i starten.

  • #8   17. okt 2006 Hej Carina L

    Jeg takker ,er da bare glad for at kunne være til hjælp.


Kommentér på:
Kisser og- eller andre hundeeksperter.

Annonce