{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Yaay! Der er kontakt! {{forumTopicSubject}}

Nelly og jeg har været på en lang og dejlig tur i dag. Jeg har fri, så vi kørte ud til vandværket, hvor man ofte kan gå en dejlig og lang tur udover heden, i fred uden at møde ret mange, hvis man liiiige timer det med et liiiidt skævt tidspunkt.

Jeg tændte for Mads og monopolet på telefonen og smed den i lommen. Og terroristen hyggede sig med musejagt, og jagten på STORE, flotte og alt for tunge pinde smiley :D smiley

På vejen hjem, imens vi tulrede roligt tilbage til bilen, fløj en ørn af pæn stor størrelse ned, og satte sig 30 meter foran os på stien. Jeg når lige at kigge på bæstet, som straks sætter i løb.
Jeg tænker at den når at flyve væk, men at det ville være en rigtig god mulighed for at afprøve hørelsen.

"SIT!" Får jeg råbt efter det løbende rovdyr som stopper op, og til min store overraskelse, planter bagen, langsomt - men sikkert i jorden. Og derefter vender hovedet og kigger på mig, som om om hun tænkte: "hvad skulle det nu til for dame? Mener du virkelig det?" Jeg kalder hende til mig, og hun kommer stormende lige så hurtigt tilbage, som hun i første omgang løb efter fjerkræet. Yaaay hurra! Det var sgu hul igennem!! smiley
Det skal lige siges at terroristen har et jagt instinkt, der får en løve til at skamme sig, så selvom det kan syne som en lille sejr, så er det altså ret sejt, hvis jeg selv skal sige det smiley :) smiley

Jaaah.. Lidt blær en kedelig grå torsdag smiley
Hvad har jeres firbenede præsteret i dag? Både af ulykker og sejre? smiley smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yaay! Der er kontakt!
  • #1   11. feb 2016 Ej hvor sejt smiley

Her hjemme har den bare stået på marveben, senere skal de alle tre ud og gå i waterwalker som de gøre 2 gange i ugen. (1 pga. PL operation, 1 pga. kommende PL operation, og 1 som forebyggelse af PL)

profilbillede
  • #2   11. feb 2016 Det lyder heller ikke helt skidt med sådan et marvben til hygge smiley - her fik Nelly og også et ben efter endt gåtur smiley

Det er øv det PL smiley

• #3   11. feb 2016 Ihhh hvor godt gået...Nelly er ligeså sej som hun er smuk! smiley :D

Her ...har vi vores egne små sejre -men hvis Minion gjorde det der i samme situation, så tror jeg godt nok at jeg ville tro han var blevet forbyttet smiley smiley

• #4   11. feb 2016 Nelly er en to-i en pakke smiley hun er en ulydig skiderik, og samtidig vildt samarbejdsvilling smiley

Vil så lige sige, at havde det været et dådyr, som hos seje Zarah og funky, så var den altså ikke gået. Så Sååå god er hun heller ikke smiley men lige dér, var det bare skide godt gået smiley

• #5   11. feb 2016 Det er sgu da SÅ sejt!! Og iorden med en sejrs dans! Fedt smiley

Jeg havde også en sejr i går, da jeg luftede Morgan og Ebbe på et grønt areal i nærheden.
    Jeg kan godt have Morgan løs de fleste steder, sålænge der ikke er vildt.
    Jeg slap Morgan, og jeg havde dårligt nok trukket armen til mig, da en hare rejste sig lige ved siden af os, og stormede afsted - med Morgan i måsen smiley
    Jeg råbte, og til min forskrækkelse sagtnede han farten og kom retur smiley weeeeee og det regnede med goodies smiley

• #6   11. feb 2016 Sådan Morgan! Det er sgu da langt mere sejt! smiley vi kæmper altså også med de harer dér, jeg prøver altid med mit spejderøje at være på forkant. Hun er en skiderik på det punkt smiley

• #7   11. feb 2016 De er så luskede de harer, og kan ligge og trykke sig indtil man nærmest jokker på dem - rådyrene spotter jeg som regel før hundene gør - en fordel når de primært jager med synet. Der er dog gået en sporhund tabt i Gandalf, for han synes at tage fært også.

• #9   11. feb 2016 Haha Isabelle, så må man godt skyde næsen i vejret smiley

• #11   11. feb 2016 MLA: Nelly kan sagtens jagte vildt kun på færd, hun behøver ikke at se vildtet smiley

Hahaha Isabelle, man bliver altså nogen gange liiiidt overrasket over hvordan folks logik fungerer for dem selv smiley :D smiley

• #12   11. feb 2016 Det har været faretruene tæt på et par gange, du skal ikke undervurdere en irsk ulv på åbent terræn, de er ret hurtige når de først er kommet op i gear, og er de to, så lurer de harens bevægelser og samarbejder, enkeltvis vil haren vinde på sigt.

C&n, der er man så lidt lost, og nogle formidable sanser totalt underlegen smiley
    Jeg tvivler ikke på at de kan nedlægge et rådyr.

• #14   11. feb 2016 Og det er der at samarbejdet mellem en flok hunde opstår smiley
    Men alene tvivler jeg på de kan fange en

• #16   11. feb 2016 Super at der er hul igennem ... synes stadig mine vurderer afstanden til den sure dame der råber, og så den fært der er interessant, men de er dog blevet væsentlig bedre, specielt Ipsen er ret lydhør efterhånden...

Hun har reddet sig en øjenbetændelse i weekenden, og er så stolt, efter de først 2-3 gange drypning, så henter jeg nu bare dråberne og kalder på hende så kommer hun lige så fint for at få ordnet øjnene ...synes alle andre hunde jeg har haft har skullet hentes længst væk i huset når den slags skulle ske....

• #17   11. feb 2016 Sally har også virkelig en drift der vil noget. For ikke så længe siden gik vi uden snor på en smal sti (Ved plejehjemmet Christians Have - nu hvor du jo er fra Jersie smiley ) i et grønt område. Af en eller anden grund vælger en kat at gå ad den samme smalle sti med retning mod os, hverken Sally og jeg ser den før den er 3m foran os. Så får Sally øje på den, men hun står bare og tænker WTF laver den kat her? smiley .... Og katten skifter mindset fra tralalalala her kommer jeg til: "[b]FUUCK[/b], hvorfor gik jeg ad denne sti selvom der er en hund?????" og sætter i løb lige forbi os mod de grønne træer hvor der er en vej lige bagi. Jeg tænker, SHIT, nu løber hun efter katten og over vejen! Sally løber lige efter i røven af den. Jeg råber én gang og Sally bremser, sætter lidt i løb igen, bremser igen. Katten smutter i hækken og Sally kommer på plads men hun ligner en der tænker slap dog af makker..... pyyyuh... Så røg resten af godbiderne lige i en omgang smiley

smiley

profilbillede
  • #19   12. feb 2016 Åhh Cecilie.. Morgan har skabt sig sådan i nat smiley kunne godt fornemme på turen i går, at der var optræk til noget smiley
    Håber sparer sig for at gå helt agurk smiley

• #22   12. feb 2016 Jeg havde også lidt success igår aftes. Mødte med nogle træningskammy'er på en p-plads i Køge med lys. En p-plads mange cyklister skåer henover. Der kom MANGE cyklister og jeg lod derfor Perle beholde snoren på for en sikkerheds skyld (den slæbte efter hende i fx fremadsendelse og rondering). Damen var bare så flink og nøjedes med at kigge på cyklerne. Ikke noget med at spænde op. Istedet var reaktionen kigge lidt efter cykel og så tage kontakt til mig - DYGTIG vovse smiley

• #23   12. feb 2016 P.S Jeg mødte engang for mange år siden en havørn på en gå-tur. Vi boede i et område hvor der var ynglende havørne, så vi så dem jævnligt flyve i luften over vores hus og området omkring. Jeg kom gående med mine gamle hunde. Den ene løs, den anden i snor. Vi kom gående ad en sti gennem et vådområde en tåget februardag (privat område og jeg havde fået lov at have Carlson løs da ejeren ved selvsyn havde konstateret at han ikke ejede skyggen af jagtinstinkt smiley ). Pludselig sad der en MEGA pipper på et harerkadaver, der havde ligget der et par dage, lige ved siden af stien. Jeg stoppede op og kiggede meget forundret på ørnen, der kiggede lige så forbavset tilbage. Vi stod altså lidt og kiggede på hinanden ørnen og jeg inden den lettede - FUCK den er stor sådan en havørn! Jeg holdt lidt ekstra godt fat i Daffys flexiline og håbede at Carlson var OK derude i tågen og at et bytte på 18 kg trods alt ville være for meget for ørnen smiley Han kom heldigvis intetanende dalrende lidt senere smiley

• #24   12. feb 2016 smiley smiley :O jeg tror skisme at Minion har læst med i den her tråd...

Vi tog en tur i boldburet hvor mit ellers så umulige og ulydige kræ kan løbe frit -for hans indkald funker ikke helt optimalt og lydighed er noget vi måske gider, engang imellem. Men...

Der sidder fem fuldfede Københavner duer nede i den anden ende af boldburet men et nej! Minion...kom...får ham til at følge mig...og selv endda da vi går i retning af duerne hen til fodbolden..er fokus på mig og bolden smiley

jeg er ret stolt...også selvom duer er noget vi har trænet meget ikke skal jages (her er jo ret mange) og det nok ligger lavest på "skal jages listen) så er de nogle gange for fristende...og jeg havde slet ikke forventet han ville undlade at gøre det fri.. smiley yay!

• #25   12. feb 2016 yaaay! sådan Minion!
    Bolden og legen med dig, har helt sikkert være langt mere spændende end rotterne med vinger smiley

• #27   13. feb 2016 Fandme om hun ikke bliver ved! I går sen-eftermiddags går vi udover den sædvanlige hede, bæstet er løst og kæresten og jeg går og sludre smiley
    Pludselig er det blevet mørkt uden vi har lagt mærke til det. Jeg tager snoren af halsen, for at give hende den på, nu hvor vi ikke kan se noget. Lige i det hopper et rådyr ud foran snotten på hende.. FUCK tænker vi begge.. Nu løber hun sgu, og det gjorde hun smiley min kæreste pifter (jeg kan desværre ikke) og jeg kalder med legende stemme. BUM bæstet vender om, og kommer tilbage. ALDRIG sket før... Dyyyyygtig hund smiley :) smiley

• #28   13. feb 2016 Så sejt!!! smiley Hvor er det godt! smiley

Kommentér på:
Yaay! Der er kontakt!

Annonce