701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Labrador i forklædning :-P Labrador i forklædning :-P

Man skulle dælme tro at der var labrador i Ozzy, dog ikke af udseende, nææh nej det er af helt andre årsager smiley

Ozzy er i dag startet på antibiotika, og skal have piller 2 gange dagligt.I eftermiddags da vi kom hjem fra dyrlægen, lå der pille stykker tilbage i skålen og alt vådfoder var væk, HAPS knas knas, og væk var de.

Her til aften fik han dem i pølsestykker, SLURP og slugt var pølsestykkerne smiley

Ja det er sgu lige før jeg tror jeg ville kunne give ham dem uden noget, og han så alligevel ville spise dem. Og fik endda at vide ved dyrlægen de smagte grimt, det er han sgu ligeglad med, men okay han har også i sin karriere som kleptoman spist både sokker, kuglepenne, taskestropper, sko osv, kan det kommes i munden, ja så kan det spises smiley

Andre der har sådan en hund ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador i forklædning :-P
  • #1   3. feb 2016 Nope, men ville ønske at jeg havde. Lucky kan sortere pillerne fra uanset hvad man giver dem med eller hvor små de er, så her skal man virkelig holde øje med at de nu også bliver slugt. smiley

• #2   3. feb 2016 Mailo kan også godt finde på at spytte dem ud, men jeg tror egentlig mere det er fordi han er så smart, at han så ved han får mere pølse osv smiley

Ozzy har aldrig skulle have piller før, men hold nu magle det er nemt, da der næsten ikke var mere vådfoder tilbage lå der stadig 3 stykker piller, og jeg tænkte " åh det bliver en kamp" , da der så ikke var mere vådfoder lå der et stykke pille tilbage, og ja han hapsede det da bare og KNASTE det endda mellem tænderne, og væk var det smiley

Og vi var som sagt blevet "advaret" om at de smager meget grimt, det er han sgu ligeglad med , det kan stoppes i skuffen smiley

• #3   3. feb 2016 Jeg havde en periode hvor Tucker skulle have 3 piller dagligt i 14 dage - det virkede som en ret urealistisk opgave, for han plejer at sortere piller fra ALT.
    I starten måtte de stoppes ned i halsen, dernæst kunne de spises med en klat leverpostej og til sidst kunne jeg bare stikke ham pillerne som en godbid og ned røg de smiley

Men en hund der ikke vil have piller, det kan godt nok være en svær opgave! Og det er altså ret utroligt hvad de kan sortere en minimal pille fra i smiley

• #4   3. feb 2016 Haha ja det er ind imellem ret imponerende . Tror slet ikke Ozzy tyggede på de der pølsestykker han fik her til aften, så der kunne jeg nemt have smidt en hel pille i hvert stykke smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.053
    #5   3. feb 2016 Jeps! Min min kære Gustav er overbevist om, at piller er godbidder, men han er jo også halvt labrador, så forklaringen er indlysende smiley

Det er faktisk meget heldigt, da han får piller dagligt på grund af HD og gigt smiley

• #7   3. feb 2016 Haha, Ozzy spiser også stort set alt, også diverse frugt og grønt.

Sjovt at høre I andre også har hunde der bare sluger dem . Haha ja det kan Gustav nok ikke løbe fra så Eva smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#8   3. feb 2016 Men alligevel... Når jeg finder piller frem til mig selv, begynder kræet at tigge og savle smiley

• #9   3. feb 2016 Ahahahahahahahahahahaha, jamen det kan jo stoppes i munden Eva, det må du da kunne forstå smiley

• #11   3. feb 2016 Ozzy kommer rendende bare der er noget der rasler eller lyder som en pose mad der bliver åbnet, kan det puttes i munden, ja så kan det også spises smiley

Han spiser nu generelt ikke særlig meget i hverdagen, selvom han godt nok har taget på, alle i venteværelset ved dyrlægen grinte af mig i dag, fordi jeg nærmest råbte hans vægt og sagde " ja så er der sgu intet at sige til jeg syntes du er blevet tyk!!" smiley Han er bare slet ikke kræsen , haha.

Så vi skal vist lige justere vores gåture lidt op smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#12   3. feb 2016 Det mærkelige er, at Gustav - tro det eller ej - godt kan beherske sig, hvis jeg taber et stykke pølse på gulvet. Taber jeg til gengæld en pille, er han hurtigere end lynet...

• #13   3. feb 2016 Haha, nåh ja men nogen elsker slik, andre vil hellere have en stang selleri eller spise polstringen på sofaen , det er vel det samme med hunde smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#14   3. feb 2016 Ja, det har du nok ret i, Rikke smiley

Og det er jo ret heldigt, at jeg slipper for at gemme de daglige piller i alt muligt guf - til gengæld må jeg selv tage piller over køkkenvasken eller bag en lukket dør, så kræet ikke får mine smertestillende ved et uheld.

• #15   3. feb 2016 Mine hunde er heldigvis yderst nemme hvad piller angår - alt kan pakkes i en klat leverpostej, og skulle en af dem overveje at sortere, så står der 4 andre og ånder dem i nakken så de tør ikke levne noget, hvilket ser ret sjovt ud hvis det fx er gamle Lucky der tror han er hurtig når jeg taber noget og man kan se skuffelsen i hans ansigt over at det er fx SALAT (Føj! Det slår jo hunde ihjel, MINDST!) men f... om de andre skal have det, ned med skidtet!

Har lige haft 15 dage med piller til den ene, nu tror hun hver gang leverpostej kommer frem at det er til hende og ser helt forkert ud når det ikke er smiley Den ene dag kom vi til at give hende bare pillen - det var bare lige sådan hurtigt "Hov du skal have pille! HER!" - og så åd hunden den bare og ventede på mere... Meget praktisk smiley

Samme med kattene! Ormekur klares ved at jeg har en håndfuld Dreamies eller Bilanx-stang nippet i bidder, så nogle stykker ned foran snuden på dem så de skal hapse dem, så en pille, og så nogle flere - og de sluger alle dage hurtigt og venter på mere. Den ene kan NOGLE gange være lidt besværlig, så er det op med munden, pillen ind bagerst i munden, nulre dem på halsen og væk er den.

Når man hører historier om hvor svært folk kan have ved at få piller i deres hund/kat så bliver jeg ekstra glad for mine - det må være forfærdeligt at have sådan nogle der sorterer og bare nægter at æde pillen, og kan hoste og harke dem op igen hvis man forsøger at stoppe den i dem. Puh, ville være træls!

Deler hus med et menneske der er sådan smiley Han kan IKKE tage piller, tror der er noget psykisk i det (meget syg som barn, med mange hospitalsbesøg etc og nok knap så gode oplevelser med det - og en mor som sikkert har gjort sig besværlig og hysterisk) - har prøvet ALT med ham tilgengæld, han kan sgu også sortere det ud smiley Og det med at smide en pille bagerst i munden på ham, holde ham for munden og ae på halsen virker heller ikke - og han bliver mere sur end kattene!!! smiley :P smiley

• #16   4. feb 2016 Rollo: Ahahahahahahahahahahaha, stakkels mand smiley Jeg havde i mange år faktisk også RIGTIG svært ved at sluge piller, har haft problemer med det hele barndommen, og ja indtil jeg blev 20 eller sådan noget. Der skulle jeg pludselig have piller dagligt, og så lærte jeg det med tiden. Men imellem kæmper jeg altså stadig, men nu får jeg heller ikke piller dagligt mere.

Jeg er også glad for at vores hunde er så nemme at få piller i, ikke at det er ofte de får piller, men når det nu sker er det altså rart det går nemt.

Haha, altså vores hunde ELSKER også grøntsager, så tænker nogle af pillerne også ryger i et stykke tomat, et stykke agurk osv, det burde fint glide ned, og er nok lidt bedre for hans vægt smiley

• #17   4. feb 2016 Tror at det er en fordel at have flere hunde, når der skal gives piller: Alt bliver slugt i en helvedes fart, for tænk nu hvis sidemanden fik del i det smiley

• #18   4. feb 2016 Mailo var sgu ikke ved Ozzys side da han fik "nat medicin" , så der er altså ingen undskyldning smiley

• #19   4. feb 2016 Men tænk sig hvis nu Ozzy havde overset Mailo smiley Man må heller være på den sikre side, og spise hurtigt smiley smiley

• #20   4. feb 2016 Mailo var heller ikke med hos dyrlægen smiley Ozzy ER bare forslugen, ahahahahaha, men vi kan da godt lade som om det bare er fordi han tror Mailo er der, han kunne jo stå under maven og gemme sig smiley

Moars lille byldebob smiley ( han plejer at hedde bølle bob, men har en byld på halen lige pt smiley

• #21   4. feb 2016 Vaner er svære at lægge fra sig, hvis man er forslugen derhjemme, fordi man ikke gider at dele, så er man det også alle andre steder smiley

• #22   4. feb 2016 Ozzy er faktisk ikke sådan, det er Mailo derimod, fandeme nej om der skulle være en chance for at Ozzy fik mere , eller hapsede noget af hans smiley

• #23   4. feb 2016 Så er han nok bare en inkognito labrador smiley

• #24   4. feb 2016 Haha jeps , men han skal skisme på skrump nu, men så er det meget heldigt han ligeså gerne vil have et stykke agurk eller gulerod, som en kiks osv. Var ved at besvime da han kom på vægten i dag, ahahahahahaha. Han har så også samtidig en vildt underlig bygning, som gør at han ser endnu mere tyk ud end han egentlig er, hvilket dyrlægen også flere gange har givet mig ret i, at han så også har et lille hoved, gør det sgu ikke bedre smiley

• #25   4. feb 2016 Det er ikke nemt at tro at man er labrador, når nu man ikke er bygget til at være det smiley
    Dejligt at han spiser grønt, det gør da tingene lettere smiley

• #26   4. feb 2016 Haha nej måske det er derfor han har taget på, han mente simpelthen han skulle være større smiley

Det er som sagt ikke fordi han spiser meget , og vi propper dem heller ikke med godbider osv. Så tænker vi bare skal have skruet lidt op for længden af gåturene, og mon så ikke det vil give lidt. Det er jo ikke sådan at dyrlægen skriger han skal på kur og han er alt alt for fed, men altså ja han vejer altså lidt for meget, det kan vi ikke lyve os udenom .

Det er faktisk lidt underligt, før i tiden var det Mailo der var lidt småtyk, nu er han normal, og nu er Ozzy så bare blevet småtyk i stedet for smiley

• #27   4. feb 2016 Det lyder som om at I må skrue lidt ned for foderindtaget for Ozzy, og så lidt op for motionen.
    Og så måske sende ham til psykolog, så han kan komme i behandling for sine tvangstanker om at han er en stor, sulten labrador smiley

• #28   4. feb 2016 Jamen han spiser vitterligt ikke særlig meget, og vores problem er at hvis vi giver hundene mad f.eks 2 gange dagligt, så spiser de stort set intet og taber sig helt vildt og hurtigt. Jaja så ville han da tabe sig, men det er jo ikke sundt at det sker fordi han nærmest sulter sig selv. Vi har prøvet det flere gange, det fungere ikke.

Men før i tiden kom vi i hundeskoven 2 gange ugentlig hvor han løb frit og legede med andre hunde osv, det gør vi ikke mere, og jeg tror det er DER den er gal, at han får mindre motion. Så indtil videre er planen at sætte gåturene op, evt, gå ture alene med bare mig og Ozzy. Og så må vi se om det batter nok , ellers må vi kigge på foder måske noget slanke foder osv.

• #29   4. feb 2016 Hvordan fodrer I ?

• #30   4. feb 2016 De har mad stående fremme hele tiden, andet fungere simpelthen ikke. Som sagt vi har prøvet flere gange, og også givet det tid osv. Men de spiser simpelthen intet på den måde, og de lære heller ikke af at man så bare fjerner maden og de så intet får, de taber sig bare mere og mere, og ja spiser stort set intet.

Så dyrlægen er enig med mig i, at det skal vi ikke ændre på. Men at vi kan skrue op for gåturene, og så måske kigge på noget slanke/light foder eller hvad pokker det nu hedder.

Men Ozzy var MEGET aktiv de første 3-4 år af hans liv, og UMULIG at køre træt. Nu har han de sidste år været mere rolig, og har som sagt ikke fået lov at komme i hundeskoven og rende løs, og jeg tror vitterlig at det er der den er gal, at han simpelthen ikke får den mængde motion han plejer, så tager vi andre jo også på hvis vi så stadig spiser samme mængde mad.

Vi bor heldigvis et sted med skønne naturområder, så det er bare på med flexilinen og så ud over stepperne med moar og bylde-bob smiley

• #31   4. feb 2016 Jeg fodrer på samme måde smiley Mine er generelt gode til at styre det selv, men jeg har 2 kastrater (gadehunde fra Spanien), som er lidt til den runde side, og det får de så lov til at være, så længe at det ikke giver problemer. De er begge aktive, og elsker at løbe/hoppe og springe, så de får selvfølgelig masser af motion.

Tænker også at motion er vejen frem for jer, og så netop skifte godbidderne ud med en gulerod/agurk, så kan det ikke gå helt galt smiley

• #32   4. feb 2016 Vores er netop også gode til at styre det selv, som sagt taber de sig helt vildt og meget hurtigt hvis vi fodre 2 gange dagligt, fordi de simpelthen sulter sig selv så, så nej det gider vi altså ikke.

Ozzy er heller ikke hæmmet på nogen som helst måde, er også aktiv, elsker at gå lange ture, tumle rundt osv, og er også sund og rask lige bortset fra den der klamme kæmpe byld på halen smiley Men altså dyrlægen startede med at mene det var en tumor, og snakkede allerede operation osv ( har har INGEN tegn vist på smerter, heller ikke når man piller ved bulen, derfor udelukkede hun ligesom en byld fra start) , men da hun så ville tage en biopsi blev kanylen fyldt med puds, og jeg tager sgu hellere en byld en end tumor der evt. kunne være ondartet!!

Er man en ond hundemoar, hvis man hele tiden frygter bylden sprænger i sengen eller sofaen? smiley

• #33   4. feb 2016 For mit vedkommende, er det bare lettere at fodre på den måde smiley Har gjort det i mange år, og de fleste af mine hunde har styret det fint, og selv reguleret det, alt efter hvor mange kødben/madrester de har fået, så jeg vil meget nødig ændrer på måden at fodre på. Så jeg lever med mine let buttede kastrater smiley

Hmmm..... måske du skulle overveje tæpper i seng og sofa det næste stykke tid, for det er altid det mest upraktiske sted de brækker sig og lign. så det er garanteret et af de steder at der går hul på bylden smiley

• #34   4. feb 2016 Det er da også nemt at fodre på den måde, og når de selv fint styre det så går det jo alt sammen.

Haha så mange tæpper jeg har jeg sgu ikke, vi har en kæmpe sofa . Men jeg satser da på at der IKKE går hul på den, satser på at antibiotikaen får det slået ned, og der er blevet tappet næste 2 ml i dag fra den, bvdr.

Men ja med mit held, og Ozzy vane for at brække sig netop i sofa eller seng, så skal det nok passe at HVIS der går hul, at det sker i sofaen eller sengen.

• #35   4. feb 2016 Ja, de har det med at lave "ulykker" når, og hvor det er mest upraktisk smiley

Ja, jeg kan godt lide tanken om at de kan spise, når de bliver sultne, så det er sådan jeg fortsætter med at fodre smiley

• #36   4. feb 2016 Ozzy direkte opsøger seng eller sofa når han skal kaste op. Så med det samme man høre lyden, så er det bare med at få fat i ham smiley

Altså ikke at det er ofte han kaster op.

• #38   4. feb 2016 min mands kammerat har en hund han spiser også alt dog bare ikk rigtig hans hundefoder altid. Men der er vidst det han ikk har spist selv nytårs aften skal man ikk passe på at han bliver skræmt næ nej for han vil da hen og spise det. det har kostet en dyrlæge regning. og staklen var så syg men har han lært noget næ nej men self det får han jo ikk lov til at gøre.

• #40   4. feb 2016 Mike: Ozzy er bare generelt nem på stort set alle punkter, tror aldrig vi får en hund som ham igen. Men ja det er super skønt, i dag er pillerne også røget ned så nemt som ingenting.

• #41   5. feb 2016 Vores forslugne schæfervapser er også SÅ lette at narre...

Vi kaster bare guffer i hovedet på dem, en efter en - pludselig er der en pille... Det opdager hunden aldrig *GG*

Griber og sluger..

TAK for madglad hund *GG*

• #42   5. feb 2016 Ahahahahahaha, ja så bliver det sgu ikke nemmere smiley

Kommentér på:
Labrador i forklædning :-P

Annonce