{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Knude på halen? {{forumTopicSubject}}

Til at starte med, ja jeg ringer til dyrlægen i morgen, og han skal helt sikkert kigges på.

Sagen er den at Ozzy i stort set alt den tid har har haft ham, har haft et lille knæk/ en lille bule på halen. Nu sad jeg lige i sofaen og nussede ham, og kom til at mærke på halen og den er vokset ret så meget siden jeg sidst har rørt den.

Jeg går straks i panik og tænker " Han har kræft", og jeg ved jo godt det kan være så mange andre ting.

Knuden er nu på størrelse med en bordtennisbold, og ja nogle vil sikkert undre sig over hvorfor vi ikke har set noget, men Ozzys hale er ret speciel af udseende, da den netop har et knæk, og en masse pels, og han er stumphalet, så det er ikke synligt når man bare lige kigger på halen.

Nogen der har prøvet noget i samme stil før? Og nej hans hale er ikke blevet klemt for nyligt, det er ikke muligt han har brækket den osv. Så jeg tænker vi er ude i noget kræft, en byld osv, en fedtknude kan vel ikke være SÅ stor stor og vokse SÅ hurtigt, kan den ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knude på halen?
  • #1   2. feb 2016 Hans hemivertebrae kan sagtens ændre sig/vokse med når hunden vokser.

• #2   2. feb 2016 Hans hvad? Men han er jo 6 år, så han har jo været færdigudvokset i laaaang tid smiley

• #3   2. feb 2016 Sigurt fik også en knude af den størrelse på halen. Det var en fedtknude, så helt ufarlig.

• #4   3. feb 2016 Hemivertebrae - defekter på rygsøjlen, herunder haleknæk.
    Hvis den pludselig er vokset på en udvokset hund, skal du have taget en prøve af knuden. Det kunne måske være noget betændelse i et defekt led eller lign.

• #5   3. feb 2016 MIn gamle Carlson fik en knude på halen (ved haleroden). Det var desværre en ondartet kræftsvulst. Jeg ville få undersøgt knuden på Ozzys hale nærmere. Er det fx kræft så er det jo bedst at få det fjernet hurtigst muligt. Min hund fik 5 gode år efter at hans knude blev fjernet. Det dumme er at haler er pokkers svære at få til at hele og der li'som ikke er noget overskudshud man kan 'trække' hen over såret. MIn havde et stort hul på halen i næsten 1 mdr, der krævede temmelig meget rensning og hensyn.

• #6   3. feb 2016 Det er netop også næsten helt oppe ved haleroden Ozzy`s knude sidder. Jeg går heldigvis hjemme, så der er tid til at pleje og holde øje osv, hvis nu vi ender i sådan noget du nævner Mette Marie.

Vi har en tid ved dyrlægen her kl.15, Miemiv herinde fra er så sød at hun har tilbudt at komme og køre os.

• #7   3. feb 2016 Så er vi kommet hjem fra dyrlægen. Selvom hun heller ikke troede det var en byld til at starte med, men også mente det var en tumor af en art, og allerede snakkede operation osv, så viste det sig da hun ville tage en biopsi at den var fyldt med puds. Så indtil videre behandles det som en byld, og så skal vi til tjek om en uge.

Og Mie er så fantastisk , at hun hjalp med at holde Ozzy, så jeg kunne snakke og berolige ham, men han klarede det nu bare SÅ flot. Hun er også så skøn at hun kommer og køre os igen i næste uge når vi skal afsted smiley

Kommentér på:
Knude på halen?

Annonce