{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Flere større hunde, bil; bur og børn :-) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Min kæreste og jeg har haft snakket om hvilken bil jeg skal have. Min kæreste køre 4-hjuls trækker, da den bruges både til erhverv og privat. Jeg skal derfor have en stc, så vi har plads til at kunne komme omkring.

Jeg går meget op i bil, og min næste bil skal total renoveres og det vil være super træls at bruge så mange penge på renovering, og så skulle sælge og starte forfra den dag der kommer børn ind i billedet smiley

Mit ønske ligger på en passat 3B eller 3BG, da jeg syntes super godt om disse modeller. Men hvis jeg skal have 2 bure bagi til Juice og Emma, så er der jo ikke plads til eventuel barnevogn m.v. Vil jo gerne at vi kan køre alle sammen, og ikke er nød til at efterlade hunde hjemme altid.

Hvad gør i med plads? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere større hunde, bil; bur og børn :-)
  • #1   2. feb 2016 De løsninger jeg har set har med bure til store hunde og barnevogne været hundebure i bagagerummet og så barnvognen bagpå på et 'cykelstativ' eller på taget. Ellers er man ude i 'minibus' fx VW Califonia.
    Nå, men bortset fra det så er Passat en rigtig dejlig bil at køre i og den er meget rummelig. Vi har haft et par passater gennem tiden og de har altid været ret billige i værkstedsudgifter også selvom de var gamle. Pt har vi en Touran Van fra 2005 og Passat Van fra 2014. Vi har bure i begge biler og i Passaten er der temmelig meget plads til overs til last selvom buret er et XL variocage i fuld længde. Touranen er dejlig at køre i og den har virkelig passet godt til det jeg skal bruge en bil til. Men den har desværre hele 'sit liv' været lidt en mandagsmodel og et ret dyrt bekendtskab. Så når den ikke kan mere så blive det en Passat Van til.

• #2   2. feb 2016 Det er nemlig det at der bare er nogle biler der er dyre bekendtskaber når det kommer til værkstedsbesøg. Syntes passaten køre super godt og den er billig i dele. smiley

Du skriver i også har haft ældre modeller, hvor meget forskel er der i størrelsen af bagagerum i de ældre i forhold til den nye i har? Vi har nemlig snakket meget om det med bure. Og jeg syntes ikke så godt om ideen om at have begge hunde i et bur- derfor 2 bure, og Emmas bur skal så være noget mindre end Juices. Det giver jo lidt plads, men måske det så alligevel fylder mere fordi det netop er 2 bure?

Barnevogn bagpå var ikke en dum ide, det havde jeg ikke tænkt på. Har haft forslået manden at smide den på taget, men det syntes han absolut ikke at den skulle smiley hehe.

• #3   2. feb 2016 Og sådan en minibus er bare slet ikke mig. smiley Manden har nemlig en forkærlighed for den amerikanske astro van, og syntes simpelthen de er så grimme. Vil helst holde mig i stc smiley

• #4   2. feb 2016 Hvor mange hunde snakker vi ?

Da vi havde 4 er vores transporter suværen. 4 gode bure og en autostol + diverse er der plads. Ulempe den er grim af helvede til.

Nu hvor vi er nede på 2 snart 3. Er mondeoen fin nok. Men den ene hund er jo også mellem str. og hun kan sidde på bagsædet.

• #5   2. feb 2016 Der er bare tale om Emma og Juice. Emma vil også gå under mellem hund, hvor Juice er stor. Også derfor jeg tænker to bure, hvor Emma så kan få et mindre. smiley

Også derfor jeg tænkte at en almindelig stc godt ville kunne gå, men har lidt svært ved at få plads til en barnevogn etc. når burene skal være der? nummer 1 ville nemlig være at der både er plads til bure, børn og børnetilbehør inde i bilen smiley

• #6   2. feb 2016 Altså nu har vi jo "lige" været igennem det helvede med barnevogne. Vi købte en Emmaljunga sammenklappelig fætter og et sædeovetræk så kan den sagtens stå på bagsædet af mondeoen ved siden af barnesædet.

• #7   2. feb 2016 Zarah: Jamen det lyder jo godt, så behøver jeg ikke så stor en papkasse med hjul og så er alt jo godt smiley Havde også tænkt at sådan en sammenklappelig en ihvertfald ville være bedst, hvis der skulle være en chance for at pladsen er stor nok smiley

• #8   2. feb 2016 Mht plads i ældre kontra nyere passat så synes jeg at det er ca. det samme.
    Zarah: Så grim er en transporter da ikke ;- ) Jeg er lidt hemmeligt forelsket i sådan en smiley , meeeeen den er lidt stor, som pendlerbil og lidt dyr i brændstof i forhold til en ny Passat .

• #9   2. feb 2016 Mette Marie: du har sgu da set "grønærten".. den ER da grim. Praktisk men ikke køn! smiley

• #10   2. feb 2016 Louise: bare gå efter en barnevogn/klapvogn som kan klappes sammen. Vores kan man også tage hjulene af. det er meget rart når der f.eks er sygt mudret så tager man hjulene af og lægger i en sort sæk foran sædet så bliver alt ikke smurt ind. smiley

• #12   2. feb 2016 Birgitta: Helt sikkert at sikkerhed kommer først, ingen tvivl om det. smiley Kunne aldrig drømme om at have nogen af hundene løse på bagsædet - Juice ville for det første lægge sig i skødet af barnet, og skulle barnet have noget spiseligt i hånden skal han nok få savlet baby godt til. Så det er slet ikke en løsning.

Zarah: Smart at man kan tage hjulene af nogen, det må jeg se efter når den tid kommer smiley

Og så kunne jeg simpelthen ikke finde på at køre i sådan en stor van. Syntes de er SÅ grimme! Vil nødig skulle stå og se mig over skuldrene inden jeg satte mig ind- i håb om at ingen så mig smiley Ej, i nødstilfælde måske. Men kan det undgåes så vil jeg godt nok foretrække det smiley

Lyder godt at der ikke er så stor forskel på størrelsen af bagagerum på gammel vs ny passat. Tror jeg holder fast i at det skal være sådan en. smiley

• #13   2. feb 2016 Birgitta: En barnevogn på et bagsæde vil automatisk sidde i spænd og man kører jo bare sikkerhedsselen omkring. Det behøver altså ikke være fuldstændig sindsygt farligt fordi jeg ikke skriver det åbenlyse.

• #15   2. feb 2016 ej men så er ingenting jo sikkert. Jeg har sagt det til dig før, Jeg er ked af du er så utryg på verden omkring jer.

• #16   2. feb 2016 Vi står også og skal have ny bil. Vi har kig på en VW caddy. Den er ikke så sexet men jeg har planer om 2 bure og så plads til en (som vi forhåbentlig snart får brug for ) barnevogn ovenpå burene

• #18   3. feb 2016 He he Birgitta du har ret. Men jeg vil nu så gerne have det hele smiley

• #19   3. feb 2016 Jeg har altid haft en transporter, med dobbeltsæde (bænk) til passagere. Så er der masser af plads bagi til hunde, cykler og barnevogne. Og så er de på chassi=billig at syne ?? pt har jeg en dobbeltkabine med lad. De er da super flotte og smarte. Selvom vognparken pt indeholder en fra både 91 og 97. Jeg ville aldrig turde sætte barnevognen løs ind ved siden af baby.

Kommentér på:
Flere større hunde, bil; bur og børn :-)

Annonce