Hunde overfalder hunde! {{forumTopicSubject}}
Jeg undrer mig...
Hvad er det der gør at vi gang på gang hører om at små hunde bliver overfaldet af større hunde i Danmark.
Lupe og jeg har nu rejst i snart 8 mdr. Hun har mødt de første 500 gade g srand hunde. 1 gang, var der en tæppetisser der snerrede af hende, hvor en mand kom og fjernededen. Resten af gangene, har der ikke været en snert af optakt til overfald.
Er vi i Danmark dårlige eller uvidne til at opdrage vores hunde? Er de understimuleret, mangel på opdragelse? Hvad er det som gør at de får lyst til at overfalde andre hunde? Er det racerne? ejerne?
Hvorfor kan de "fattigé og uvidne" landes hunde godt opføre sig anstændigt overfor andre hunde, selv når de ikke har en ejer der har opdraget dem....når et land som danmark og sikkert mange andrevelfærds lande hunde ikke kan opføre sig ordentlig overfor andre og især mindre hunde?
Ville det hjælpe på det, hvis flere folk fik neutraliseret deres hunde? Jeg mener gade og strandhunde er jo som oftest ikke neutraliseret... men de opfører sig ordentlig. Ville det hjælpe, hvis hundene har ejer, så der ikke er en magtkamp imellem hund og ejer, og hund så skal af med sine aggresioner (for ejer) på dem der er mindre end dem selv og dermed så de mindre hunde?
Er hunde gladere og sundere oven i, når de passer sig selv som gadehunde/strandhund? Et friere liv, hvor de selv tager beslutningr og bedømmer situationer, fremfor når vi gør det for dem??
Jeg undres virkelig gang på gang.... enlighten me, please? Hvad går der galt????
Og ja jeg skriver dette som reakto på, mit chok over at have læst at kære Elise herinde fra, nu har mistet sin skønne Merle til en større hund!
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
Og så tror jeg også at vi danskere er noget mere pylrede omkring hvornår ens hund er blevet overfaldet af en stor arrig satan. En lille markering kan jo blæses op til et rent blodbad.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.289
Vi er i DK for dårlige til læse vores hunde, opdrage dem og ja mange er understimuleret
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Vi får som ofte hvalpe når de er 8 uger, hvis de gik 14 dage-3 ugers mere sammen med moderen og evt andre hunde, ville de fungere meget bedre.
Har selv fået hvalpe fra 8-12 uger og de hvalpe der var æøldest fungerede bedst
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
Rasmus, ja jeg lader store hunde lege med Lupe, så længe de ikke bider til og er klar over at hun er meget mindre end dem, ved jeg de kan lege fint og hun godt kan sige fra.
Jeg frygter bare virkelig at hun vil være godtroende når vi næste måned vender og skal møde hunde landet over. Så tror hun de alle er søde og vil lege med hende og så risikerer hun istedet at få jaget en skræk i livet af bidske bæster, som ser hende som en snack
aug 2005
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Jeg har aldrig i mit liv ( og jeg er gammel. ) hi hi... og har altid haft hunde...... jeg har aldrig feset så meget rundt , som folk gør i dag.'
I " gamle " dage var det sgu ikke så besværligt at holde hund , som det er i dag.... dengang tussede man rundt med sine hunde... gik i parken med dem, så de kunne lege med andre hunde... og så gik man hjem igen og hunden var træt og glad.
og jeg har ALDRIG haft en hund , der har været oppe og slås , med en anden hund....eller er blevet overfaldet.
Men det er jo bare MIN mening.... :O)
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Jeg undrer mig også...
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Men lagde selv mærke til det samme da jeg var i spanien i sidste uge.. Alle hunde gik fri og fik lov til at hilse på hinanden, og hvis en knurrede fandt de selv ud af det..
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Bemærkede du ingen forskel?
aug 2005
Og ja HUNDEN jeg tror sgu også mange af de strand og gadehunde jeg har mødt her i Central og Syd Amerika har det langt bedre på trods af regn og roden i skraldespande, end som Empanada hund hos Hr og Fr Sanchez
Ja nogle hunde er sikkert også overstimuleret... og andre under
men fælles er at der er noget galt i kongens hunde danmark.. det kan ikke passe at alle hunde ikke kan få lov at være der og hygge sig og lege sammen, uden man behøver frygte overfald med dødelig udgang.
Folk må altså tænke sig om.....
OG uden at slå ned på bestemte hunderacer, vil jeg også pointere at jeg næsten slet ingen muskel hunde har set i Latin Amerika. de kan tælles på én hånd. Her er massere af dobbere og rottweilere, de bruges som vagthunde og har mundkurv på (i colombia var det lov) Men thats it.
USA og Danmark er fyldt med muskelhunde, warum er det en trend med muskelhunde i alm. familier og gadebilleder i vestne lande og ikke i central og syd amerika?
Jeg slår ikke ned på muskelhunde. undres bare om der er et sammenhæng.
Det er jo ikke kun muskelhunde som overfalder.. vi hører også om schæfere eller dalmatinere, der pludseli trigger. Hunde der går forbi en havelåge hvor der der en lille Yapper på den anden side og haps frikadelle, så er den snuppet igennem tremmerne. Hvad er det for tanker som gør at hunden får den ide til a starte med?
Hvad siger den danske lov?
Hvis en hund bider min hund, skal den så aflives? eller skal min hund dø før det kommer på tale eller hvon?
Mange mennesker tør ikke længere lufte deres små hunde i parker og skove pga rygt for overfald af større hunde...man ser dem sjældet blive luftet i hundeparker og lign steder,(medmindre de er i store grupper ogtræf) Hvilket desværre blot hjælper til billedet af at en chi, yorkie og andre små hunde hører til hjemme i lejligheden på 5. sal og tisser i en bakke ovre i hjørnet og kun luftes i sin taske...
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Alle går med løse hunde og har ikke en skid styr på deres hunde. Jeg er ligeså bange som Jer for at der sker min hund noget. De færreste kan kalde deres hunde til sig, og jeg har ikke noget ønske om at Emma skal hilse på alle hunde og som sagt er det ikke alle hunde herhjemme der elsker hinanden.
Godt nok ville Emma kunne klare sig, højst sandsyndligt, men det er stadig ikke rart at ens hund bliver mærket for livet.
Og hvad hvis Emma besluttede sig for at der var en hund hun ikke kunne lide og bed den? Selvom det ikke er min skyld, fordi Emma er i snor, så ville jeg da stadig have verdens dårligste samvittighed og skyldfølelse.
Lidt off topic, men lige en tanke jeg måtte af med.
aug 2005
jeg er målløs, men ved ikke hvad der kan gøres ved problemet
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.610
Hunde er vant til at blive kyst væk hernede, mange vietnamesere er bange for hunde. Det er en fordel for mig hvis der kommer hunde imod os som ikke har venlige intentioner, jeg kan jage dem væk.
Tror faktisk ikke der sådan decideret er gadehunde her, det virker som om alle hundene hører til et sted. Ellers bliver de måske bare fanget ind og gemt væk, ved det ikke.
Det er Ho Chi Minh city vi snakker om
Hunde overfalder hunde!