God dag på udstilling {{forumTopicSubject}}
Dansk/Svensk Gårdhundeklub i samarbejde med andre specialklubber afholdt i dag udstilling i Karslundehallen.
Da jeg ikke vidste om jeg kunne være med på dagen var kun Bianca tilmeldt og min veninde skulle gå med hende. Men jeg fik mulighed for at komme med, og det har været en rigtig herlig dag, på trods af at Baloo ikke skulle udstilles.
For det første blev det største antal gårdhunde samlet i dag - i alt lige under 70 hunde - og det er næsten en fordobling af antallet.
Men ikke nok med at Bianca stillede op, så stillede Baloo's datter "Crumme" op i babyklassen, og hun fik en rigtig fin placering - SL og 3. vinder - godt gået og hvor er "mor" her stolt.
Derefter var det Bianca's tur og hun fik også SL og blev 2. vinder - igen slået af sin søster der blev 1. vinder lige som i Ballerup. Men det bedste er, at de "ender" med at stå ved siden af hinanden, og det tyder jo på at de er "kanon" begge 2. Bianca fik med i sin bedømmelse "dejlig opførsel" og der er hun Bertha overlegen.
Men vi er ikke færdige. Bianca og Betha's mor Rita og Crummes mor Kringle stillede i Åben klasse tæver og blev hhv. 2. og 3. vinder med CK begge 2. De er såmænd søskende, så der var endnu 2 gode resultater at glæde sig over.
Sluttelig fik Robin, min venindes han, Klubcertet.
Men helt slut er det nu ikke - jeg havde taget Bolette med - min nye lille pige. Og sikke mange beundrende blikke fulgte hende hvor hun stod og gik. Hun er åbenbart noget særligt, for flere opdrættere tilkendegav at de virkelig synes hun er lækker. En svensk opdrætter var såmænd klar til at tage hende med hjem, men den gik ikke. Hun er også lækker, og hun tog bare alt så roligt. Da hun gik "død" i hvalpegården, kom hun i sit bur og sov trygt en god middagssøvn, ud at tisse, og klar til leg igen - det er da fedt.
Så selvom Baloo måtte nøjes med at se på (han var selvfølgelig med) så har vi alle haft en god dag. Så de fladede alle 3 ud på vej i bilen hjem.
Sådan en dag gør det hele værd - for selvom Bianca ikke vandt, så fik hun så god en kritik og mange "roser" med på vejen af andre, og det gør selvfølgelig en "mor" pavestolt.
Vi er klar igen den 12.11. til DKK Kreds 2 skue, og Bolette skal nu i gang med ringtræning sammen med Bianca.
Hilsen Gitte
og 3 trætte hunde.
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
/ Trine
God dag på udstilling