{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Hvalp gør af mine børn {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen:) min kæreste og jeg har lige købt en skøn hvalp i sidste uge, nu er problemet bare han er begyndt af gør / knurre af vores børn:/ har prøvet af få børnene til af give ham godbidder når de kommer ned om morgen. Men han gør og knurrer stadigvæk og børnene utrygge og min søn på 9 år begyndte af græde i går.. Er der nogle der har nogle bud på hvordan jeg får vores hvalp til af blive gode "venner " med vores børn?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp gør af mine børn
  • #1   18. jan 2016 Hvilken race? Måske børnene er for voldsomme og hunden bliver overvældet? Hvordan behandler dine børn hunden og larmer de? Ofte vil knurren være et tegn på at hundens grænser er overskredet

• #2   18. jan 2016 Han er en blandning mellem labrador og engelsk staffordshire Bull terrier .. Børnene gør faktisk ikke andet end af kigge på ham og så begynder han, eller bare når de går forbi ham gør han også .. De har faktisk kun være sød over for ham og nusset ham, så jeg forstår det ikke. Lidt larmer de da, men ikke mere end vi " voksne gør:/

• #4   18. jan 2016 Jamen han er faktisk glad nok for dem, men når de fx. Står eller gå forbi ham, begynder han, der er intet når vi sidder i sofaen

• #5   18. jan 2016 Hmm måske hvalpen har haft en træls oplevelse med børn? Det er vigtigt at dine børn nusser forsigtigt og ikke krammer hvalpen (siger det bare fordi der jo er mange, der bare har lyst til at kramme sådan et lille myr - mig selv inklusiv!)

Jeg ville give hvalpen tid og så lade være med at det er børnene, der opsøger hvalpen med godbidder, men den, der vænner sig til børnene og selv opsøger dem - og så falder der godbidder. Prøv at lade børnene sidde uden at lokke, snakke eller nusse, men bare være passive, og så giv hunden tid til at nærme sig dem og undersøge dem. Når hvalpen er henne hos dem taber de lige nogle lækre godbidder. Ikke en masse høj ros og nus, bare stille og roligt.
    Nu har jeg ikke selv stået i samme situation og har jo ikke set jeres situationen, men det var det JEG ville gøre smiley

• #6   18. jan 2016 Nå hmm så det er kun mens de går og står? Det er selvfølgelig lidt noget andet end det svar jeg lige har skrevet

• #7   18. jan 2016 Ja kun når de går forbi ham og når vi Fx står og snakker. Men har prøvet det men de sidder på gulvet og han så selv kommer han og får en godbid , og der er der heller ingen ting. Men håber det går over , han har trods alt jo kun været her en uges tid

• #9   18. jan 2016 Det vil vi prøve:) og tak!:-)

• #10   18. jan 2016 Ud fra hvad du skriver har jeg lidt en teori om han måske kan være utryg over "størrelsen" på børnene, altså at de måske virker "store" eller "dominerende" i kropssproget uden egentlig at være det hvis det mest er når de går og står. De jo sikkert kæmper for lille ham?? Bare en teori.

• #11   18. jan 2016 Hvalpe/børn kan være et match made in heaven - men det kan desværre også gå virkelig galt, fordi børnene ikke forstår hvalpens signaler.
    Når en hvalp knurrer er det næsten altid, fordi dens grænser bliver/er blevet overskredet. Og det er supervigtigt at lære børnene, at når han knurrer, så beder han faktisk om afstand. Så det bedste de kan gøre, er at vende ryggen til og gå væk.

Prøv evt. at se den her meget tankevækkende video:
    https://www.facebook.com/paw.man.3/videos/10206890328325669/

• #12   18. jan 2016 Jamen det var også det jeg tænkte , men problemet er han selv går hen til dem og gør/ knurrer også selvom de er i andet rum

• #13   18. jan 2016 Hvor gammel er hunden?

• #14   18. jan 2016 10 uger

• #15   18. jan 2016 Er han præget på børn fra opdrætteren af?

• #16   18. jan 2016 Okay, og du er sikker på det ikke er lege-knurren og gøen?

• #17   18. jan 2016 Jo det er han:) det kan sku da godt være det er, det har jeg faktisk ikke tænkt over det kunne være

• #19   18. jan 2016 Hvis du har mulighed fordet, så prøv at opdage hund og bør sammen, og læg videoen herind smiley

• #20   18. jan 2016 Ja Isabelle - den gør SÅ stort indtryk. Jeg har først lige "genfundet" den, efter jeg ellers har fortalt vidt og bredt om den , siden jeg så den første gang.
    Jeg har besluttet, at jeg fremadrettet vil vise den til teoriaftenen på ALLE hvalpehold!

• #21   18. jan 2016 Det vil jeg prøve:-)

• ginnie m
    ginnie m Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
    #22   18. jan 2016 Jeg er stor fan af Anette Røpke. Jeg lytter til alle hendes programmer på radio 24/7 der hedder et dyreliv eller et hundeliv . Hvis du googler hende , findes der et program om en familie hvis hund er strid overfor det mindste barn. Prøv at find det . Kan varmt anbefales smiley

• #23   18. jan 2016 Ej hihi jeg kan simpelthen ikke lade være med at fnise lidt over at der ikke bare står "Sallys ejer" men "Sallys menneskerelation Christina"... smiley

LANGT INDLÆG - jeg undskylder mange gange på forhånd! smiley
    Nå, men jeg tog mig tid til at høre udsendelsen uge 10, om Balder der jager Jettes 3-årige datter. Er det den, du snakker om?

Og jeg synes generelt det er lidt underligt. Hunden springer rundt om datteren og hendes cykel, og så snakkes der om overlegenhedsskub, kraftigt vandsprøjt på hundens næse og at ville gribe hundens næseryg som kopi af ulven der irettesætter yngre individer - jeg synes det virker som en meget drastisk reaktion på at hunden løber rundt om datteren..
    Jeg synes det er et fint forslag om fx. at fjerne hunden fra situationen.
    Jeg fatter så til gengæld ikke at de regner med at det er deres 3-årige datter der skal sige fra når hunden er for voldsom, og mener at "hun lader ham blive ved"... øhhh ja.... hun er 3 år.....

Men det har jo intet med TS' situation at gøre. Aldrig om jeg ville sprøjte vand på hunden, gribe den om næsen eller andet. Forstår ærlig talt ikke lige hvad det har at gøre med at TS' hvalp sandsynligvis er super usikker fordi dens grænser er blevet overskredet smiley - kan selvfølgelig være jeg har fået fat i den helt forkerte podcast, haha!

Men så begynder hun pludselig at snakke om, at når hunden napper i haserne og bruger vægten, så er der en smule rangtest.
    At fx. labrador kan finde på i glæde at hoppe op ad deres mennesker, og at det især er hvis mennesket ikke har så høj en rang og er eftergivende, at hunden river en smule i ærmerne, så er der mange der tror at det er i kådhed men neej, det er altså fordi de sådan lidt tester rangen...

Der stod jeg af. Når der så bliver fortalt at han hopper op på ryggen af datteren hvis han vælter hende og Anette udbryder: "Aaah. Ja, så er der lidt rang i det. Det er der altså."
    Hallo, det er en blanding af rendyrket jagthund; welsh springer og cocker spaniel, og der bliver ikke nævnt aktivering med ét ord. Nej hun skal bare sætte grænser. Selvfølgelig kan en voldsom hund vælte en lille 3-årig pige..

Kan godt være at jeg har fået fat i den forkerte udsendelse og det slet ikke er den, du snakker om smiley
    Men der står jeg simpelthen af, det er for langt ude til at det overhovedet er noget jeg vil anbefale til andre.

• #25   18. jan 2016 Men fandt da et program længere nede med Ida Kristine og Figo og et Grønlands-spørgsmål smiley

• #26   18. jan 2016 Børn har et meget "flagrende" kropssprog, hvilket kan være forvirrende for en hvalp/hund, der ikke er vant til børn, og alle hvalpe skal lære. At den gør, er sikkert invitiation til leg og hvis den knurrer, højest sandsynligt et tegn på usikkerhed - eller legeknurren. Min Keesha var meget verbal lige fra 1. dag, hun var hjemme, som 8 ugers hvalp. En hvalp med megen gå-på-mod og hun kunne faktisk også "protestere" med knurren, hvis hun ikke lige fattede, hvad det var hun skulle (= usikkerhed, som ALLE hvalpe og børn har, når de kommer ud i den store viilde verden).
    Slap af, tag det roligt. Vær sikker på at børnene lader hvalpen i fred, når den vil spise eller sove, lad dem ALDRIG kramme den men lad hvalpen komme til dem. Så skal det nok gå. Det er kun en hvalp, men giv den tryghed og omsorg - den aner ikke endnu, hvad aggression er - kun frygt, og det modsatte: TRYGHED! smiley Held og lykke med jeres lille ny smiley

Kommentér på:
Hvalp gør af mine børn

Annonce