{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.560 visninger | Oprettet:

Allergihund {{forumTopicSubject}}

En af mine hunde har desværre allergi. Da det blev konstateret for 9 år siden var min første tanke aflivning, men en fortalte mig om at råfodring måske kunne hjælpe ham - så det forsøgte jeg.
Der gik et stykke tid efter jeg havde sat ham på det rå, inden at han holdt op med at klø sig - og indtil det skete, kløede han sig temmeligt voldsomt.

Er der nogen af jer, der har en allergihund som er blevet "kureret" ved at gå fra tørt til råt - og kan I evt huske, hvor lang tid der gik inden den blev symptomfri ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergihund
  • #1   15. jan 2016 Nu er det ikke det du spørger om, men har du prøvet at vaccinere ham imod det?

• #2   15. jan 2016 Nej - han har klaret sig i 9 år uden problemer. Fordi han helt klart foretrækker tørfoder forsøgte jeg at sætte ham på noget uden korn specielt til allergihunde og det er gået fint i 1 år - men lige pludselig begyndte han at klø sig meget.

Så han er tilbage på råt - og jeg kan huske at dengang jeg skiftede for 9 år siden gik der noget tid inden han holdt op med at klø, kan som sagt bare ikke huske hvorlænge, så det er det jeg søger svar på smiley

• #3   15. jan 2016 Vores allergi barn har fået råt siden hvalp.
    Vi mærker mere et udslag efter stressede situationer og omgivelser. Her er det nok primært husstøvmidderne der virkelig giver udslag. Og inden sterilisering var foræring i forbindelse med løbetid også givet.
    Vi kombifodre og det fungerer super godt for Audi. Der er visse fødeemner -kylling og okse - vi undgår, fordi vi synes de gør det blusser lidt op. Og netop derfor fodre vi ikke udelukkende råt.

I det hele taget kører hun rigtig godt Audi. Vi mærker næsten ikke hendes sygdom.

• #5   16. jan 2016 Hvad er det for vaccinationer du giver ?

• #9   16. jan 2016 Man kan vaccinere mod allergi, men jeg ved ikke om det virker på en hund på den alder.
    Mine forældres Labrador havde allergi overfor nærmest ALT og hun blev med stor succes vaccineret og hun døde som 12 årig, men af noget andet.
    Hun var også typen der inden hun blev vaccineret kløede sig selv til blods, kløede sig hele natten osv.

• #10   16. jan 2016 Jeg har haft ham på prednisolon 2 gange. Problemet er at han drikker så meget, at han ikke altid kan holde sig om natten - og at han desværre ikke bemærker at han skal tisse og derfor 3 gange har vågnet i en plet af tis smiley

Det er ganske enkelt uværdigt - så jeg er meget øv på tanken med at give ham prednisolon igen.

Jeg tror ikke - TROR IKKE - at det vil være bedre at sætte ham på RC tørfoder end det rå han får nu. Han får UDELUKKENDE rå kost, så lige der burde det være iorden og det har han jo iøvrigt levet fuldstændig problemfrit på i 9 år.

Nej, det er ikke ræveskab - vi har 6 hunde og ingen af de andre har symptomer og (selvfølgelig) er han tjekket for det hos dyrlægen.

Jeg tænker bare om det kan være fordi han er en gammel hund og hans immunforsvar / evne til at holde allergien i skak, er forsvundet ?

• #11   16. jan 2016 Hvor længe har han været på råt, nu her? Mon ikke det bare lige skal have tid smiley

• #12   16. jan 2016 Line P - puha, jeg føler VIRKELIG med dig.

Jeg har besluttet at hvis jeg igen får en allergihund så bliver den aflivet. Jeg vil seriøst langt hellere have en hund en hund med hd end en med allergi.
    Det er en forfærdelig lidelse.

• #13   16. jan 2016 Nu som - det er jo det jeg håber hele tiden.
    Men jeg synes bare at det trækker lidt ud - bilder mig ind at han kløer sig mindre men jeg tror måske det er ønsketænkning.

• #14   16. jan 2016 Det er jeg ked af at hører smiley

• #15   16. jan 2016 Ja, det er noget værre skidt. Han er stadig glad og intet tegn på alder ellers (de fleste dømmer ham til en 6-8 år når de ser ham), jeg går spor og laver gr C med ham ind imellem - han er med på ture med de andre to. INGEN problemer overhovedet - bortset fra det S.... allergi smiley

Det er SÅ svært at skulle køre en hund med den glød og udstråling til aflivning ....

• #16   16. jan 2016 Jeg forstår dig.
    Jeg håber det retter sig inden længe smiley

• #17   16. jan 2016 Tak smiley

• #18   16. jan 2016 Jeg mener at have læst, at kokosolie skulle have en positiv virkning mod kløe, men jeg er nu ikke helt sikker. Til gengæld er det sandsynligvis uden bivirkninger at forsøge sig smiley

• #19   16. jan 2016 Tilgiv Blondie lige her Søren - men ... skal det indtages oralt, eller skal det bruges til at smøre på hunden ?

• #20   16. jan 2016 Kære bimbo
    Jeg tror, at du skal hælde en sjat over hundens mad, men jeg har nok også lidt lyse spidser smiley

• #21   16. jan 2016 Men - skrev du ikke lige at det var mig der skulle prøve det på mig selv først ?? Hvad skal det så over hundens mad for ??

smiley

• #22   16. jan 2016 Jamen altså smiley

• #23   16. jan 2016 Men tak for tippet Søren smiley

• #29   16. jan 2016 Hmm - det er et større detektivarbejde med at finde ud af hvad det er der tricker hunden kan jeg se ..

Jeg har haft Iroc på prednisolon, startende på 15 mg pr dag - derefter 10, 7½ og tilsidst 5 pr dag.
    Der var desværre bare ikke den store forskel på ham - udover at han drak som en besat og naturligvis tissede tilsvarende ....

Det er noget øv ...

• #33   17. jan 2016 Audi er også hyposensibiliceret. Det er mange år siden efterhånden, og har haft god effekt synes vi. Da allergien blussede op i efteråret igen, og vi havde brugt 5 easotic på 2 måneder, overvejede vi igen at få hyposens. Men labet i Tyskland gemmer kun profilere i 5 år, så det var helt forfra, og med 30 km til dyrlægen, er det ikke lige en hverdagstur... Så vi endte med at give prednisolon i stedet. Et par store doser nogle få dage, og så trappet ned på 12,5 mg hver anden dag. Og siden har hun ligget stabil igen. Til foråret skal vi prøve at trappe det helt ud igen. Stabil for os er hendes specialfoder og en easotic hver 2.-3. Måned. Det er ok. Så det håber vi vi kan holde hende på.

• #35   17. jan 2016 Palle -
    Sjovt faktisk, for jeg kom til at tale med en "hundeveninde" om det og hun giver lige netop sin hund de her vaccinationer pga han har allergi.
    Hun beskriver, at han klarer sig fint på den måde.
    "Problemet" med min hund er dog, at han er 10 år nu og jeg vil ikke vente hverken ½ eller hele år på en effekt, der måske udebliver.
    Jeg hælder også mere og mere til et slidt system der har kørt overload i mange år og er ved at være udtjent.
    Men - her idag har jeg holdt øje med ham hele tiden og der er bare sket et eller andet. Hans øre, som lige er opereret grundet han havde blodøre, der var blevet tømt 3 gange og alligevel blev ved med at komme igen. Ikke en eneste gang har han kløet det. Det er jo helt skaldet så de gange han har snydt sig til at klø, har det blødt fra bagsiden - idag er der intet.
    Han har her i de sidste par timer efter vi kom hjem fra træning ligget og sovet / slappet af i henh sofa og på gulvet i stuen - INTET kløeri overhovedet !!!

Jeg tænker - HÅBER - at det rå ligesom sidst har "sat ind" og at det ender med at gå til held med ham smiley

Birgitta -
    Jeg har ikke skrevet at han er blevet undersøgt med blodprøver og det hele. Jeg har talt med dyrlægen og forklaret at vi har 5 andre hunde som han går med on and off, der ikke har nogen former for symptomer. Dyrlægen var også inde på ræveskab, men både pga de 5 andre og de steder hvor min hund færdes, er sandsynligheden for ræveskab mikroskopisk.

Og eftersom han jo har været på prednisolon 2 gange, ville det jo iflg dig være eksploderet hvis det havde været ræveskab - så tror jeg lukker den ræveskabsting nu smiley

Den første gang han var på prednisolon holdt han op med at klø sig - men drak alt det her vand - så jeg tænker at jeg har lavet nedtrapningen 2. gang for hurtigt og det er derfor at den ikke havde den samme effekt som første gang.

Nu får han en uge med råt - er han ikke symptomfri taler jeg med dyrlægen om prednisolon og giver det en chance mere. Så må det være noget med, at lufte ham midt om natten også så han kan holde sig ellers.

Hvis det heller ikke virker - ja, så har han ihvertfald haft et godt langt liv og kommer herfra i god ro og orden smiley

Tak for alle jeres input smiley

• #36   17. jan 2016 Martine, jeg er overbevist om at ting tager tid. Det tager tid før tingene fra tørfoderet er helt ude af kroppen, tid før kroppen reagere på det rå og så tid indtil kroppen lige finder sig selv igen. Er godt klar over at hvis det er 6 måneder siden du kørte ham tilbage på det rå, så forstår jeg godt du ikke forventer nogen fremgang, men ellers så ville jeg lige vente og se smiley

• #38   17. jan 2016 Jeg kan ikke helt huske hvornår det var - men det er omkring en måned siden vil jeg tro ?
    Jeg har heller ikke skrubler over det - men det skal ikke være på den måde, at han tisser om natten fordi han drikker ekstremt meget (hvilket jo ikke er sundt), og ikke vågner af det.

• #39   17. jan 2016 Hvis det kun er en måned siden, så ville jeg vente og se smiley

• #40   17. jan 2016 Jep - jeg afbestiller det blå vand imorgen smiley

• #41   17. jan 2016 Åh ja, det ville jeg gøre smiley

• #47   18. jan 2016 Birgitta -

Han er testet for allergi - det er derfor jeg kan skrive at han har det. Det er ikke bare gætværk fra min side. Han går i hundegård så jeg vil mene, at der er rigelig udluftning smiley

• #49   19. jan 2016 Palle - han har allergi overfor husstøv- og lagermider, plus en masse andre ting, der dog ikke har noget med kosten at gøre.
    Det hjalp ham dengang har var lidt over 1 år og det blev konstateret, at komme på det rå og flytte i hundegård (jeg flyttede fra lejlighed til hus).

De sidste ca 3 dage har han kløeri fortaget sig en del - jeg krydser og håber på, at det er han er røget tilbage på råt vil klare tingene for ham, ligesom dengang for 9 år siden smiley

• #54   19. jan 2016 Birgitta -

Jeg tror et eller andet sted at din belærende facon dækker over en oprigtig omsorg for min hund.
    Men - jeg har x mange fortalt dig, hvordan tingene hænger sammen - også at han er en gammel hund, og jeg derfor har besluttet mig for, at holder han ikke op med at klø sig, så kommer han på prednisolon uden at jeg underlægger ham en fra a-z undersøgelse.
    Du kan være enig, du kan være uenig - men det er altså det valg jeg har truffet smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #55   19. jan 2016 Martine: Er det "bare" kløe, eller er der andre tegn på allergi?

Min ene hund har i et par år været under mistanke for én eller anden form for allergi, da han i perioder klør meget voldsomt. Umiddelbart har der dog ikke været andre symptomer - for eksempel egentlig hudreaktioner - så vi har undladt at sætte den store udredning i gang.

Her kort før jul, gik vovse endnu en gang amok med kløeanfald og røg på prednisolon, men kløen vendte tilbage for fuld styrke umiddelbart efter nedtrapning.

Sidste "halmstrå" før en egentlig allergiudredning var at give vovse tilskud af B-vitamin, da dyrlægen mistænkte, at kløen kunne skyldes problemer i forbindelse med fældning. Bingo! Efter to uger på ekstra B-vitamin er det slut med kløeanfald...

• #57   19. jan 2016 Om du vil bruge den -for dig øjensynligt nye- viden til noget, det er op til dig.

Der var den igen smiley

Lad den nu bare ligge ...

• #58   19. jan 2016 Eva -

Det er "bare" kløe. Han har aldrig haft andre symptomer, og han syner ikke som en hund der har allergi, men det har han jo altså så desværre ...

Tak for dit indlæg. Iroc har - i de 9 år hvor han har været på rå - haft omkring 1 md om året hvor han reagerede og kløede sig en del (en del = mere end de 5 andre vi har) - så jeg tænker at det var noget pollen, der trickede ham.
    Men han har kun kløet sig mere i den periode - juli, lidt af august - og ikke ellers i forbindelse med fældning smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #59   19. jan 2016 Selv tak, Martine smiley

Dyrlægen og jeg troede egentlig, at Gustav havde pollenallergi, eftersom hans kløeanfald gerne har vist sig først på sommeren. I samråd med dyrlægen har jeg dog fravalgt en allergiudredning, da vovse af andre årsager næppe kommer til at holde ret længe.

Det er første gang, at vi har set kløen i vinterperioden, men kræet har selvfølgelig også været så "smart" at smide hele vinterfrakken i utide smiley

• #62   20. jan 2016 Okay Birgitta - så når dyrlægen havde fundet ud af at han bl. andet var allergisk overfor kattehår (skæl tror jeg faktisk) så passede det ikke.
    Godt så - jeg vil vende tilbage til min daværende dyrlæge og fortælle hende, at hun skal lade være med at lyve så meget.

Du er da helt uden sidestykke ...

• #63   20. jan 2016 Palle -
    Ja, jeg kan huske at listen jeg fik da han blev tjekket var lang. Der var en masse ting som han slog ud på, men primært var det husstøv- og lagermider.
    Han har levet fra han var 1 til han var 9 år, stort set uden symptomer, undtagen den ene gang om året hvor han klør sig mere.

Den eneste grund til at jeg satte ham tilbage på tørfoder - som min dyrlæge frarådede at gøre med en 9 år gammel hund - var, at jeg synes at det er drønbesværligt med det rå, og at Iroc foretrækker tørfoder.
    Det gik godt i over et år, men pludselig begyndte han altså at klø sig igen - jeg har fundet ud af, at der er ændret i det foder jeg satte ham over på, så det er åbenbart derfor. En veninde oplevede det samme med sin allergihund.

Så tilbage på rå - hvis det ikke kan tage kløen så hedder det prednisolon. Desværre, for der kommer jo de her bivirkninger som jeg har beskrevet længere oppe i tråden smiley

• #65   20. jan 2016 Fantastisk at du mener, at jeg og min dyrlæge ikke er i stand til at hjælpe ham - stakkels gamle hund smiley

• #66   20. jan 2016 Birgitta, så stop dog?

• #67   20. jan 2016 Man siger, at kvinder forbedrer jargonen på en arbejdsplads. Hold da kæft. Jeg vidste ikke, at tonen på mit job var så slem, hehe

• #68   20. jan 2016 Man siger, at kvinder forbedrer jargonen på en arbejdsplads.

"Man" siger så meget sludder smiley

• #69   20. jan 2016 Og det samme gør Søren smiley

• #72   21. jan 2016 Martine: Du har fået rigtig mange gode svar, synes jeg.

Min erfaring med foderallergi, er jo som de andre i tråden, primært vores egne hundens historier.
    Kia fik sit første allergianfald (voldsomt kløende og smertefulde ørebetændelser), da hun var omkring 5-6 mdr.
    Hun røg på binyrebarkhormon og antibiotika, og dyrlægen gav hende en prognose der hed, at hun ville være så syg, af bivirkninger til binyrebarkhormon, at hendes forventede levetid ville være 2-2½ år.

Jeg havde arbejdet med binyrebarkhormonbehandl. af forskellige sygdomme, hos mennesker, og jeg valgte at bruge den viden, til at trappe hende ud.
    Jeg gik herind på HG, og fik hjælp til at starte hende op på råfodring. Det var meget nyt dengang, og der var meget fanatisme på området, og der var endnu ikke BARK-alternativer på tørfodermarkedet. Næsten alt var baseret på korn.
    Men jeg fik rigtig god hjælp til råfodring, og hurtigt stoppede hendes daglige allergianfald.

Så begyndte den lange process med at finde hendes allergener, og derefter hyposensibilisering.

Hun var mere eller mindre symptomfri, de næste 7 år. Stress uanset årsag, ville kunne kompromitere hendes immunforsvar, og udløse allergianfald, så dette skal jeg altid være obs. på. Hun blev steriliseret, og det hjalp meget, at fjerne den hormonelle stress.

Da hun blev omkring de 7½ år, begyndte hun at få kronisk øjenbetændelse, og hyppigere allergianfald, tilsyneladende uden oplagt årsag.
    Jeg har svært ved at knække koden, for hvad hun reagerer på. Alt det hun før har kunnet tåle, er nu allergener. Så jeg er tilbage til start.
    Jeg leder pt. efter nulkost, så jeg kan finde et udgangspunkt, at starte op på igen.

Ang. tisseri ved binyrebarkhormon, har jeg lært at hun ikke behøver en kur, ved allergianfald.
    Hun har som regel kun brug for en enkelt dosis, til at stoppe anfaldet. Anfaldet stopper så som regel , inden for 15 minutter efter indgift, uden at fortsætte, når medicinen er ude af kroppen igen.

Så hun starter ikke med en høj dosis. Hun starter med 4 mg. Og som regel virker det super hurtigt og fint.
    Ved et meget svært anfald får hun 6 mg.
    Det har ved hende vist sig, at får hun over 4 mg. så bliver hun inkontinent. Og som du skriver er det såå uværdigt. Hun går meget op i at være renlig.

Det hjælper dog, uanset hvor meget hun får, at stå op om natten x flere, og få hende ud at tisse gange flere. På den måde sker der kun sjældent uheld, i hvert tilfælde på de 4 mg. Hun vågner ikke selv pga. vandladningstrang, men hun kan mærke det, når jeg vækker hende. Og ellers er der jo den uundværlige tissekommando :o)

Kia bliver 9 år næste gang. Og udover hendes øjenbetændelse og sporadiske allergianfald, er hun fuld af livsglæde og gnist.
    Tanken om aflivning, er der altid. Det er meget vigtigt for mig, som det er for dig, at hunden ikke holdes i live, for enhver pris.
    Men ikke, at aflive en hund der har en ret så stor livskvalitet generelt ... over 85% af tiden, det synes jeg godt jeg kan forsvare ...

Men det er megahårdt, at se vores hunde lide, om det så er en enkelt gang om året.

Jeg håber du knækker koden, så din vov bliver symptomfri.

• #73   21. jan 2016 Line P -
    Jeg bruger træuld i hundehusene. Det er i grunden ikke pga Iroc, for jeg har tidligere brugt henh. halm eller spåner - men jeg synes faktisk træuld er bedre, for det tørrer hurtigere og det er nemmere at "ryste op i" - du ved, så man kan få det til at "strutte lidt" igen (forstår du i det hele taget hvad jeg mener smiley )

Jeg bruger det også i traileren (i efterår og vintermånederne) og det er lige før hundene at tørre på¨en tur hjem efter træning smiley
    Det kan varmt anbefales.

• #74   21. jan 2016 Sanne -

Tusind tak for dit indlæg - det er altid rart at høre om andres erfaringer på et felt som man selv står og roder med smiley
    Jeg har taget beslutningen, at er Iroc ikke kløfri senest søndag, så ryger han på prednisolon.
    Eftersom han har et helt bart øre gr operation, er det forholdsvist nemt at se om han klør sig eller ej, og 7-9-13, så har han stort set ikke kløet i en lille uge.

Jeg tænker at det måske er det rå, der har sat ind, ligesom dengang han fik konstateret allergi og jeg satte ham på råt ?

Jeg er ihvertfald meget positiv og nu observerer jeg ham - kommer der et tilbagefald har jeg aftalt med dyrlægen, at han ryger på prednisolon på et nedtrapningsprogram - men håber som sagt at det ikke bliver nødvendigt.
    Jeg har ikke lyst til at stå op x flere i løbet af natten - det er jeg ikke i stand til, hvis jeg også skal passe mit job optimalt - jeg behøver min nattesøvn.
    Hvis det ender ud i prednisolon klarede vi det dog ved - efter at jeg fandt ud af at Iroc tissede uden at vågne af det - at kæresten, som går noget senere i seng end jeg, smed Iroc en tur i haven inden han gik i seng, og så passede det med at han kunne holde sig til jeg stod op om morgenen.

Så kryds kryds kryds - det ser fint ud nu, men jeg ser tiden an. Ender det med et farvel, vil jeg ihvertfald vide, at han har haft et fint liv og har nået en alder, hvor det er "okay" at sige farvel.
    Men håber naturligvis at den gode udvikling fortsætter smiley

• #75   21. jan 2016 Her krydses alt hvad krydses kan :o)

Behøver det at være højdosiskur af binyrebarkhormon han skal på, hvis han får et anfald? Kan selve anfaldet ikke klares med en enkelt lav/mellem dosis dosering? Og så ved at man udelukker triggeren, af anfaldet, fra hans kost/omgivelser?

Det kommer selvf. an på hvor hurtigt og godt han reagerer på medicinen.

Men jeg kan ikke se nødvendigheden af at give mere end enkelt dosis. Binyrebarkhormon kompromiterer jo immunforsvaret endnu mere, og derfor vil risikoen for et anfald, så snart hunden trappes ud af en kur, i mine øjne, være større.
    Ved kure skal de ofte også helst have antibiotika, pga, faren for infektioner ..
    Det undgår man ved kun at give en enkelt dosis.

Men det hele afhænger selvf. af hvordan han reagerer på binyrebarkhormonen/prednisolonen, generelt.

Men lad os håbe, at han i den næste tid vil være symptomfri :o)

• #78   22. jan 2016 Palle: Jeg har også altid brugt Medrol. Og det virker hurtigt og er nemt at give :o)

• #79   22. jan 2016 Medrol - giver det også øget drikkelyst ?

• #80   22. jan 2016 Ja det er jeg 99 på. Der er noget der gør det og jeg MENER det er Medrol.

• #82   22. jan 2016 Jep binyrebarkhormon har samme bivirkning om de kalder det Prednisolon eller Medrol.

Jeg ved ikke hvordan du giver Prednislon, men Medrol kan du give helt ned til meget få mg. af gangen, og det er i tbl. form.

Jeg har altid mindst et års forbrug hjemme.

Forskellen i hvor stor drikketrang hunden får, og dermed risikoen for inkontinens, ligger i styrken der gives.

Der bør ikke overdoseres.

• #84   23. jan 2016 Tusind tak for svarene smiley

• #85   23. jan 2016 Sanne -

Jeg har givet 15 - 10 - 7,5 - 5 mg til Iroc. 5 dage på hver dosis.

Men jeg tænker at det måske var en ide at give 5 mg hveranden dag. Netop for at undgå alt det tisseri ?

• #86   23. jan 2016 Måske starte med 5mg og se om det overhovedet er nødvendigt at give en højere dosis?
    Jeg ved ikke hvordan din vov reagerer på medicinen.
    Men her stopper en engangsdosis på 4-6 mg som regel allergianfaldet, og der er slet ikke behov for en kur ... indtil videre.

Kia bliver inkontinent på alt over 6 mg.

Hvor hårdt ramt er han, siden han skal have så voldsomme doser?

Kias "eneste" symptomer er øjenbetændelse, og voldsom ørebetændelse.

Hun får 4 mg (oftest) og en sjælden gang imellem en dosis af ørespray (Easotic) med lokalvirkende binyrebarkhormon.

Men hvis din vov har brug for så høje doser, og en kur hver gang, er det selvf. noget andet. Og i så tilfælde kan jeg ikke råde dig, da jeg ikke har erfaring med at give de høje doser, i så lang tid, til hunde.

I de helt gamle dage, gjorde man det sådan med mennesker. Lange kure, med meget lange udtrapninger.
    Det har ændret sig markant til meget korte kure og kort nedtrapning, hvis nogen overhovedet :o)

Men vi skal gøre det der fungerer for vores individuelle hunde :o)

Deres allergi udarter sig som regel meget forskelligt, fra hund til hund, og de reagerer også forskelligt på de forskellige behandlinger.

• #87   25. jan 2016 Sanne M

Jeg fik at vide at han skulle have den dosis i forbindelse med at han havde fået et blodøre .. jeg har ingen erfaring med prednisolon ellers, så jeg gjorde bare som de sagde.

Han skal ned og have fjernet sting imorgen, så jeg tager lige en snak med dem om det. Han klør sig desværre lidt igen, men det er så lidt, så jeg synes at det er overkill at smide ham på en kur i den dosis igen.
    Tænker 5 mg hveranden dag måske ?

Jeg taler som sagt med dyrlægen imorgen - tak for dine indlæg, de har sat lidt gang i de grå smiley

• #88   25. jan 2016 Jeg kan godt forstå, at han skal have en regelret kur i forbindelse med blodøre, fordi det der er ekstremt vigtigt at han ikke føler kløe overhovedet :o)
    Så har han sikkert også fået antibiotika :o)

Det er helt klart noget andet, end et "alm." allergianfald :o)

Jeg synes det lyder som en god løsning med 5 (eller mindre) mg. hver 2. dag, så kan du med tiden finde ud af om han har brug for mere eller mindre :o)
    Jeg er spændt på hvad i finder ud af. Måske det er noget jeg kan bruge til Kia :o) Hvem ved?

Har I tjekket hvordan han reagerer på Medrol, frem for Prednisolontbl.? Medrol kan give mindre vanddrivende effekt, end Prednisolon ved nogle hunde ...

Det der er vigtigere end medicinen, er at finde årsagen til anfaldene, og så udelukke dem så vidt det er muligt, det er bare såå frustrende og svært.
    Medicinen kan så hjælpe med den process, indtil triggerne er fjernet, og medicinen kan nedjusteres, måske endda helt stoppes i perioder, og kun bruges som PN (ved behov).
    Jeg håber du allerede er så langt, med dit foderskifte.

Jeg håber I finder noget der virker for jer :o)

Bare lige endnu et pip :o) Der gik meget lang tid før, der var nogen der huskede, at informere mig om, at Binyrebarkhormon og smertestillende er kontraindikeret.
    Det er rart at vide, hvis man normalt selv behandler ens hunde, for småting, med det man nu har i medicinskabet.

Der er en del ting der ikke må gives, når hunden får binyrebarkhormon :o)
    Jeg kan ikke huske det hele, men jeg behandler ikke Kia selv mere, udenom dyrlægen, fordi det er så indviklet.

• #89   25. jan 2016 Nej jeg har ikke undersøgt mht medrol, men det vil jeg da lige høre om imorgen også smiley

• #91   27. jan 2016 Var til dyrlæge igår og Irocs øre var tip-top og faktisk blevet endnu bedre end dyrlægen selv havde håbet på smiley
    Mht medrol - min dyrlæge sagde at det var "det samme" og at han foretrak prednisolon, så nu fortsætter jeg med det.
    Vi talte om 2,5 mg dgl og se om det havde nogen effekt. Jeg har i 1 lille uge kørt med 5 mg hveranden dag, og der er intet tisseri og han klør sig stort set ikke mere, det er SÅ fedt !
    Så nu hedder den 2,5 mg dgl og så prøver jeg at holde en pause med det, hvis han bliver helt kløfri. Jeg kan jo altid starte ham op igen i det.

Jeg tror det hele ender med happy ending smiley

Kommentér på:
Allergihund

Annonce