{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Renlighed {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har en veninde der har en lille hvalp som er ca 16 uger

Hunden er næsten renlig (1-2 uheld om ugen) men så snart hun er væk mere end 3 timer kommer hun hjem til tis på gulvet.

Hunden piver ikke eller hyler eller giver udtryk for at være utryg, hunden elsker dog hvis den kan gå noget tøj og bide i.

Skyldes dette at hunden er utryg trods Der ingen tegn er eller er det blot fordi hunden stadig er så ung .?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed
  • #1   3. jan 2016 Er den alenehjemme trænet?

• #2   3. jan 2016 Hvordan alene hjemme trænet.?

Mener du sådan hvor man er væk i kort periode også længer og længer osv.?

Tror det men ved ikke hvor meget.? Der er da også dage hvor hunden ikke har tisset meen

• #3   3. jan 2016 Hvordan ved hun, at hunden ikke giver udtryk for at være utryg? Har hun kamera på?

• #5   3. jan 2016 Hunden er næsten renlig skriver jeg.

Og ja hun optager hunden for at være sikker den ikke piver osv.

Tror hun nogenlunde lufter inden hun går men det var en go ide at huske.

Hvis det er utryghed hvad kan hun gøre for at hjælpe sin hund.?

Starte forfra med alene hjemme træning (forlade hjemmet i 10 min også vende tilbage osv)

Hvis hunden kun er alene 1 - 1 1/2 time er der intet men så snart den er længe alene så sker uheldene

• #7   4. jan 2016 "Tror hun nogenlunde lufter inden hun går men det var en go ide at huske. "

Det er da forudsætning nr. 1 for at have en renlig hvalp.

• #9   4. jan 2016 Jeg ved jo ikke 100% hvordan hun gør..

Jeg tænker det måske er en blanding af lidt usikkerhed og blære kontrol.
    Men hun må bare øve med hunden noget alene hjemme træning

• #10   5. jan 2016 Hvor lang tid kan hunden holde sig, når hun er hjemme med den?

• #11   5. jan 2016 Jeg tænker at hunden vel (forhåbentlig) kommer ud mere end hver 3. time når ejeren er hjemme.

16 uger er ikke meget - selvom mange hvalpe er renlige i den alder er det ikke nødvendigvis udviklingsmæssigt muligt for alle.

Giv det nu tid. Og træn på hundens præmisser.

• #12   5. jan 2016 Jamen hunden holder sig fint 7 timer om natten nogen gange mere.

I dags timerne jamen ca 3-4 timer.

Hun bor i lejlighed, og jeg aner ikke hvor tit hun går med den. Men den får rigelig motion og stimulering.

• #15   5. jan 2016 dejligt at høre at det er "normalt" så må hun bare blive ved med at træne renlighed med den så kommer det nok. hunden tisser bare stadig inden for nogen dage 1-2 gange andre slet ikke. så det er vel bare at holde ved at sørge for hunden kommer ud

• #17   5. jan 2016 Ja man skal bare være hurtig til at læse dem smiley

Tror også bare hun er lidt bekymret for at hunden ikke er renlig trods hunden er 16 uger men det er da meget normalt er det ikke.?

Og nogen siger da at han hunde er læge tid om det end tæver

• #20   5. jan 2016 okay, men vi er da enige om at bare fordi hunden er 16 uger og ikke 100% renlig, er der ingen grund til at være bekymret, nogen er vel hurtigere end andre som os mennesker.

også må hun bare holde mere øje med hunden, enten sætte alarm.

• #23   5. jan 2016 det siger jeg til hende hehe at hun skal slå koldt vand i blodet, og bare holde lidt mere øje med hunden så den kommer ud på de rigtige tidspunkter

• #28   5. jan 2016 tak for svarene smiley dem bliver hun glad for.

ved ikke om han drikker meget. men kiunne godt tro at hun måske skulle blive bedre til at læse hunden smiley

• #31   5. jan 2016 tror ikke hendes hund siger så godt til, så kan være svært at se hvornår det er tid, men det kommer jo nok smiley

og rodalon det skal hun da huske tak smiley

• #33   5. jan 2016 Der er altså også lidt forskel på hvordan man definerer "renlighed". Er det når hvalpen helt holder op med at tisse inde? Eller er det når den tydeligvis godt ved, at den skal tisse udenfor, og at den skal give besked om det?

Nogen gange er det jo ikke hvalpens skyld, at den tisser udenfor. Nogle hvalpe har bare nogle ret tungnemme ejere, der ikke helt forstå at aflæse dem, og få dem ud i tide. Så kan hvalpen jo ikke gøre for, at den simpelthen ikke kan holde sig mere end fx 3-4 timer. Man kan jo ikke regne med, at helt små hvalpe kan holde sig som voksne hunde kan.

Andre gange giver hvalpen bare ikke særlig tydelige signaler, og er derfor bare svær at aflæse, især hvis man ikke lige går og nedstirrer den hele dagen. smiley

Din veninde skal bestemt ikke være bekymret, jeg synes det er meget normalt, at en 16 ugers hvalp ikke kan holde sig mere end 3-4 timer. Hvis det er hvad den kan holde sig, når hun er hjemme ved den, kan hun jo heller ikke forvente, at den pludselig kan holde sig længere, når den er alene. :o)

Kommentér på:
Renlighed

Annonce