Julegave til hunden {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har arbejdet i dyrehandlerbranchen i 16 år og i de sidste 11 år har jeg været selvstændig med en butik der sælger (primært naturligt...)tilbehør til hund og kat.
Dette er en fantastisk spændende og sjov branche, hvor det i de seneste år er sket utroligt meget med fokus på julegaver til vores firbenede, skønne venner.
For 15 år siden købte folk primært et tyggeben for at få hunden til at holde sig i ro, når man fik gæster og skulle til at spise julemaden.
Men her i de senere år er folk blevet meget opmærksomme på at købe en decideret gave til hunden eller katten.
Misforstå mig ret, men før skulle hunden bare får et tyggeben i munden for at få den til at være rolig, men nu så er det lige før at kunden kommer ind med hundens ønskeliste
Jeg synes at det er fantastisk sjovt og elsker dette fokus...
Sidste år sendte vi vildt mange af vores julepakker afsted til kunder i hele landet og jeg følte det som om jeg pakket gaver ind på livet løs... noget der mindet mig om mine år i Fætter BR
Det virker som om folk(i?) indrager kæledyrene mere ind i julehyggen, end hvad der blev gjort for 5-10 år siden.
Giver du din hund/kat noget i julegave i år?
Ps. dette skal IKKE ses som en reklame for min forretning eller noget i denne stil...
GLÆDELIG jul til alle jer og jeres dejlige kæledyr
Mvh. Peter
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Jeg synes julen er dyr nok (har 4 børn, 5 gudbørn og en pokkers masse anden familie)
Og hundene er nok ligeglade med om de først får et pivedyr eller kødben i næste måned
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Jeg VED godt at det bare er mine egne forestillinger og at hunden ikke er et barn, men jeg kan ganske enkelt godt lide den følelse jeg får af at give hende en gave, også selvom jeg måske bare skaber en illusion af at hunden bliver glad for at få en "gave", når hun egentlig bare tænker "hey er det mad!!"
Så på en måde giver jeg også gave til hunden fordi jeg elsker den "illusion" eller leg der er i det for mig selv. For jeg er godt klar over, at hunden ikke tænker "neej hun giver mig en julegave". Man føler man er tættere med hunden når man kommer hjem med en gave der er et hit. Det lyder rablende sindssygt but it's true
Men "julegaven" til hunden bliver i år nok et kødben.
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Der udover holder jeg jul med familien, hvor både min mor og søster også har hunde og her købes faktisk altid en lille ting til de i alt 4 hunde fra os alle 3.
Ingen af os går ud og køber dyrt ind, det er som regel bare en pakke godbidder eller et stykke legetøj. Mere vil jeg ikke bruge, heller ikke på egen hund, da han i forvejen får så meget året rundt
okt 2011
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 370
JA jeg/vi giver vores lille prinsesse (hund) julegaver men hun får også fødselsdagsgaver og det er ikke kun os der giver hende gaver det er også andre i vores familie som forkæler hende og så har vi venner som også har hunde og der giver vi også hinandens hunde gaver det er såååå HYGGELIGT...
Hun får alt fra ting til ture (hundetegn, snor, sele), nye senge (vis det er nødvendigt), legetøj, plejeprodukter og selvfølig lækker guf...
Men hun er nu også forkælet til hverdag he he
Glædelig jul
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.341
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Vi giver ikke hundene fødselsdagsgaver, men 'forkæler' dem i stedet hver dag de lever med kød, tyggeting og ben. De får 1 samlet julegave (noget de mangler og alligevel ville have fået). Min fornuft er ikke forsvundet med tidens tendens til overforbrug.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Asger har fået sine julegaver for de næste 10 år på forskud ved dyrlægen i øvrigt...
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 523
Har bare prøvet at købe nogle nye
Min mor giver ham bla. Vådfoder som han ellers aldrig får, så nu må vi se hvad han siger til det
Han gider ikke rigtigt nyt legetøj, det han leger med er hans små kattebolde.
Kurve osv gider vi heller ikke købe nyt af
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
Men i år har jeg valgt at de bare skal forkæles med en masse af deres yndlings godbidder og snacks
Hehe, mine danser også om juletræet med os
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
Så Amico for 3 gaver 2 af dem er 3 forskellige slags gnave god som min mor og jeg har hørt ind i fælleskab og den sidste er en lidt støre bamse med forskellige piv i
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 502
Der bliver pakket mange dyrepakker ind Både til hund, kat og hamster
Kan nu godt li den hygge der omkring det. Er oftest en lille bamse eller et kødben
Har dog også lavet en del pakke kalendere til hunde i år. Med naturlige tørrede snacks. Folk bevæger sig væk fra de "alm" jule kalendere med kiks.
Og som forkælede butiks dyr så får alle mine naturligvis julegaver *GG*
Hestene skal ha ny himalaya sten, Kattene får noget lækkert snaske mad, marsvinene får en pile hule med hø/blomster fyld og hundene får en bamse og et kallun ben hver :D
( muligt VW får et nyt halsbånd )
Vil så sige at mine hunde arbejder hårdt for deres julegaver *GGGG*
Model arbejde er en af deres opgaver
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.539
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
Jeg plejer også at give hunden en gave (Det har altid været en tradition hos mig, om jeg holder jul med ham eller ej), men typisk er det bare en pose godbidder eller tyggeben.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Et andet år fik han skåle til mad og vand.
Men nej, han får ikke decideret julegave, bare for at han kan få en julegave.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Måske jeg lige pakker en tyggepind ind, så han kan få den i år
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Men ja de får gaver, og de har en længere ønskeseddel end jeg har. Min familie får den altid sammen med min, for nogle giver dem en lille ting, andre gør ikke, og de der ikke gør, kan så se deres ønskeseddel som en forlængelse af min
Mine hunde får også god mad til jul (ikke vores julemad, det er jo ikke godt for dem) og mon ikke der både er lidt lækkert og noget legetøj i deres pakker.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
Han går også selv med rundt om juletræet, ren fest
nov 2011
Følger: 9 Følgere: 110 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 228
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 437
Miko forstår ikke helt det med, at pakke ud, men bliver da vældig glad, hvis der er noget til ham.
Det er så heller ikke kun mig, der køber gaver til dem. De får også fra min mor, min farmor og farfar, min chef, og til tider fra et par af mine veninder, så de er nok ret forkælede.
I år har jeg købt en bamse til dem hver, og så får de nok et stykke tørret okselunge med også, som de kan hygge sig med.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.341
dec 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 68
Men tror folk måske ser deres hund mere som "børn" Idag, end de gjorde for 10 år siden, måske det der gør en forandring
Julegave til hunden