stresset hund ? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den uheldige situation at kæresten og jeg er gået fra hinanden og jeg bor nu hos min mor sammen med shorty.
Jeg er en del bekymret for shorty da han ikke virker som sig selv heroppe. han har før været heroppe i et par dage af gangen men nu har vi altså boet her i 1½ uge.
Indenfor bliver han mere doven, sover hele dagen, leger lidt om aftenen og sover hele natten.
Udenfor er han ikke til at styre, glemmer alle sine maner og er næsten ustyrlig, måske fordi han ikke kan få sin daglige frie løbetur heroppe da der er store veje og ingen grønne områder i nærheden..
kl. 17 hver aften sidder han ved døren og venter på at "far" kommer hjem.. ret sørgeligt at se sin hund sådan..
Mit spørgsmål til jer er, hvad kan jeg gøre for at gøre dette lettere for shorty ?
Jeg skal jo også selv finde et nyt sted og så skal vi nok igennem det hele igen :((
xén har tilbudt at tage sig af shorty indtil jeg finder noget andet eller at passe ham hvis jeg får brug for det men ville det ikke bare forvirre hunden mere ?
Er der nogle gode stimuleringslege eller andet som kan hjælpe mod hans noget sølle adfærd ?
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Held og lykke med fremtiden
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Men når vi går tur går han bare ligesom om at der er et sted han skal nå at være og sådan har han aldrig gået tur før.. han plejer at være rigtig velopdragen på vores gåture og stoppe og snuse til blomsterne eller spise af naboens hæk, men nu skal vi bare fremad hele tiden...
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Findes der heller ikke en sportsplads eller sådan noget i nærheden ?
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Men jeg prøver at få vores egen rutine indført som f.ek.s. det med at lufte ham omkring det tidspunkt hvor "far" ville have været hjemme for at få ham ind i en ny vane og få noget andet at se frem til.
Men ville nu høre hvad andre folk har gjort i en sådan situation da det ville være dejligt med råd der kunne hjælpe.
Ulla : jeg mener heller ikke at hunden bo på skift og har indtil videre også sagt nej til tilbudet men hvad ville være bedst for hunden.
1 : flytte fra "far" og hjem og kendte vaner, vænne sig til et nyt hjem for derefter at flytte et nyt sted hen o mangle "mormor"
2 : bo hos "far" i eget hjem og der hvor tingene er bekendte og trygge og derefter flytte op til "mor" når hun finder et sted at bo permenent ?
... har tænkt meget over den, men er nu alligevel kommet til den beslutning at det er mig der skal leve med hunden resten af dens levetid så det er mig den skal følge.
Ulla : nej desværre..
stresset hund ?