{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.340 visninger | Oprettet:

Indhegnede arealer - ej hundeskov - Nordjylland? {{forumTopicSubject}}

Findes det overhovedet? Altså et sted, hvor man f.eks. kunne leje eller booke sig ind?

Kan det virkelig passe, at jeg er den eneste, der kunne have behov for dette?

Jeg har en enormt løbeglad hund, som elsker at strække ud, men som samtidig er enormt jagtglad. Indkaldet er sikkert, men kun til en vis grad. En Pharaoh er aldrig helt til at stole på. For at stille hendes behov, får hun ture på stranden i lang, løs sporline. Den giver hende mulighed for at strække ud, men rækkevidde nok til, vi kan "hapse" hende, hvis hun pludselig ser en fugl eller lignende.
I perioder som denne, hvor hun er i løbetid, er selv den slags "frihed" jo så også taget fra hende.

Jeg ville ELSKE at give hende mulighed for større frihed.

Haven er slet slet ikke nok til, at hun kan nå sit fulde potentiale, og selvom hun tordner afsted, kommer hun aldrig op i fuld fart.

Hundeskove er IKKE et hit. Hun bliver noget så usikker overfor større, fremmede hunde, som ikke bare vil "løbelege", og jeg vil ikke risikere dårlige oplevelser med fremmede hunde.

Findes et sådant sted? Alternativt kender I så nogle, der har et lignende areal, hvor man kunne få lov at booke sig ind/betale et beløb for at få lov at bruge? Jeg ville med glæde smide et beløb for dette.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indhegnede arealer - ej hundeskov - Nordjylland?
  • #1   14. dec 2015 I Lellingeskoven er der et aflåst indhegning, men om det kun er klubber der kan leje det ved jeg ikke

• #2   14. dec 2015 Hov! Overså at det skulle være i Nordjylland

• #3   14. dec 2015 Tinna: Lellingeskoven... Hmm, ved du noget om, hvem man evt. kan kontakte? smiley

• #4   14. dec 2015 Den store indhegning i Skovhusvænge (det i kalder Lellingeskoven) er KUN for klubber og der betales ved kasse 1 for at leje sig ind der. Det er Vallø stift (Søren Boas) man skal have fat i. Den DcH afdeling jeg træner i køber kort til A og E hundene (hundeførene betaler selv en del af det, men klubben giver tilskud og det købes gennem klubben). Det er desværre vores eneste mulighed for at træne eftersøgning. Man skal købe min. 10 kort til 525 kr stykket for at kunne få et tidsrum i den (da det jo er træningshundeskov køber man adgang til skoven i et ganske bestemt tidsrum hver uge).
    Jeg har forhørt mig om jeg som privat og mod et klækkeligt beløb kunne købe kort og et tidsrum til mig og mine to hunde. Svaret var, at kunne jeg samle 9 andre, der også gerne ville købe et hundekort og vi på den måde kunne blive 'et hold', eller ville jeg selv købe ti kort (=5250 kr - I think not), så kunne jeg godt ellers ikke smiley Jeg har indtil videre kun fundet 2 andre i nærområdet, der var interesserede, så det er lidt droppet indtil videre. Men hvis nogen her kunne være interesserede så kunne det måske alligevel godt lade sig gøre ?
    Jeg har selv løbeglade hunde med ikke helt pålidelige indkald hvis jagtinstinktet tændes = løs er ikke en option med mindre det er i en indhegning uden vildt.

• #5   14. dec 2015 5250 er nok liiiiige i overkanten af, hvad jeg ville betale, hvis det endelig var, jeg fandt noget heroppe smiley

• #6   14. dec 2015 Marianne for hundecenter Nordjylland fik lavet indhegninger i vodskov inde i skoven , måske man kunne høre hende om man kunne låne dem smiley det er et par år siden jeg sidst var der , men det ser ud til der stadig er aktivitet der smiley

• #7   14. dec 2015 @TS: Jeg har fundet noget tyndt (4 mm) nylonreb (et eller andet til sejl). Det findes på 50 m ruller og sådan en har jeg købt. Det giver min Dobermann mulighed for at spæne igennem og jeg er sikker på at hun ikke kan rende efter vildt. Vi træner godt nok stop jagten og nu kan hun stoppes på alt andet end cykler, katte og rådyr, men derfor er linen stadig nødvendig. Linen er stærk nok til at holde min hund; det er testet at den holder til 35 kg vovser der sprinter efter rådyr og bremses af linen. Jeg fik godt nok brændsår trods handsker og landede på maven - men jeg fik stoppet hunden smiley

• #8   14. dec 2015 ... så lang en line kræver naturligvis åbne arealer ellers er det dødfødt smiley Jeg har en stor græsmark på 11 Ha, hvor jeg må gå med hende 'semiløs'.

• Ida A
    Ida A Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 2
    #9   14. dec 2015 http://www.rinderupgaard.dk/ smiley

• #10   14. dec 2015 L.P. - TAK, jeg har lige smidt hende en mail smiley

Mette Marie
    Vi gør også brug af fidusen med en lang, tynd snor, men jeg har ikke haft held til at finde ligeså lang en udgave. Jeg har opgivet at få et 100 % sikkert indkald på hende. Hun er helt ekstrem og fanger selv den mindste duft, men det er nu også alment kendt, når man vælger racen, at man aldrig skal forvente at få en komplet pålidelig hund, og jeg synes endda hun gør det meget godt for racen smiley Vi har heldigvis mange gode, åbne arealer i nærheden, så det er ikke helt umuligt med en lang snor, men ville nu alligevel nyde at have mulighed for total frihed.

Ida - det er jo helt PERFEKT! TAK for linket!

• #11   14. dec 2015 Nej Danielle jeg tror hver evig eneste myndeejer har det behov! Da jeg var i Finland havde de faktisk "hundeskove" som var forbeholdt mynder og en aldeles tiltrækkende kultur omkring brugen af dem - man spurgte dem der var der i forvejen om man måtte komme ind og ellers ventede man til de var færdige.

• #12   14. dec 2015 Åh, gid man havde de muligheder i Danmark, C. Det lyder helt fantastisk.

• #13   14. dec 2015 Hvad med at lave et opslag i lokalavisen.
    Søg efter bønder med en lade, indhegning , granplantage eller hvad med den lokale ridehal?

Så er der lidt størrelse.
    En 20 * 60 m ridehal er vel ikke dårlig?

• #14   14. dec 2015 Helene, ideen er rigtig god, men der skal noget mere til, for at det rigtig batter noget med sådan en langbenet lemmedasker smiley

• #16   14. dec 2015 Vær lige opmærksom på, at marker, indhegning med ny skov osv er privat ejendom.

Man går naturligvis ikke ind på andres private område uden forudgående tilladelse fra ejeren.

• #17   14. dec 2015 Jeg ville prøve at hører de lokale rideskoler af, om de har folde de ikke bruger, som man måtte låne smiley

• #18   14. dec 2015 Ren tanke, ren nysgerrighed, aner intet om racen. Men gider en Pharaoh løbe efter en "kanin" som f.eks Whippet vil?
    Hvis ja ville sådan en bane til det måske være noget? Jeg ved dog ikke hvor i Nordjylland, sådan en kunne tænkes at være.

• #19   14. dec 2015 Joy4dogs.dk lejer indhegnet arealer ude. Det ligger i Frederikshavn

• #21   14. dec 2015 Pharaohen er vild med coursing, men der er så godt som aldrig træning i Nordjylland (i hvert fald sjældent i forhold til, at jeg gerne vil give hende muligheden ofte) og en decideret væddeløbsbane har vi heller ikke heroppe smiley

Indtil videre, så tror jeg Rinderupgaard er det bedste bud smiley kører gerne et stykke vej for den optimale tur for hende smiley

• #22   14. dec 2015 Nej, en ridehal er alt for lille, og en kreatur-/hestefold er for usikker. Hun er en smidig hund og kan sagtens smyge sig under smiley

• #23   14. dec 2015 Okay det var ærgeligt, men fedt nok ige at få lidt mere viden. Jeg håber at du finder på noget.

• #24   14. dec 2015 Kig dig f.eks. omkring, om der ligger fårefolde/hjortefolde et sted, hvor dyrene ikke går hele året (de bytter vel også fold, ligesom man gør til græsning af heste og kreature?) Så kunne du jo spørge på gården, om du må bruge deres tomme folde?

• #25   14. dec 2015 Godt alternativ, Mie smiley jeg vil holde øjne og ører åbne smiley

• #26   14. dec 2015 Hun elsker det pjat, tilliden er bare ikke så stor, som da hun var en lille, morsyg hvalp smiley

profilbillede
  • #27   14. dec 2015 Smukt billede! smiley

• #29   14. dec 2015 Det kommer da helt an på folden. Flere steder laver de så shetlandsponyføl ikke kan rende ud.

• #30   14. dec 2015 Uanset hvad, så synes jeg, det er god skik at spørge ejeren af folden, om det er ok, at man benytter den.

• #31   14. dec 2015 Som jeg skrev tidligere og foreslog smiley

• #32   14. dec 2015 Beltane - Sorry, den havde jeg lige overset, men du nævnte kun rideskoler smiley

• #33   14. dec 2015 Ja det er somregl dem der har folde de ikke bruger. Fx sommerfolde her om vinteren

• #34   14. dec 2015 Jep, det har de, men det kan da også være at fåre- og hjorteavlere har. Og deres folde er i hvert fald indhegnet, så en hund ikke lige smutter smiley

• #35   15. dec 2015 Det er også et kæmpe ønske herfra! De undhegnede arealer her er, batter ikke meget til en løber med stor aktions radius.
    Jeg kan dog have mine løs på stranden uden risiko, og den store kan jeg også have løs andre steder, men ikke begge på en gang, den "lille" har noget mere drift til at jeg tør tage chancen.
    Line på mere endv15 meter er til fare for helbred og risiko for afrevne lemmer med den vægt og fart de kan skyde smiley og 15 meter er jo ingenting at udfolde sig på.

• #36   15. dec 2015 MLA: Nej, dine ville jeg nok heller ikke påtage mig at forsøge at stoppe i 50 m line smiley Går ud fra at min Dober på 35 kg er et ganske lille myr i forhold til dine. Den dag hun satte efter et rådyr (det sprang op lige uden for vores havelåge ud mod marken) og jeg stoppede hende med linen, fik jeg en flyvetur og et par brændsår på hænderne. Men hun blev stoppet inden hun var nået mere en halv ud i linen smiley
    Og ja, 'hundeindhegningers' størrelse er tit ret latterlig. Vallø har lavet en gratis 'hundeskov' ret tæt på den store træningshundeskov. Den er mindre end min have og min Dober kan på ingen måde komme til at strække ud derinde. Østsjælland er ret øde når det kommer til ordentlige hundeskove. På sjælland er det noget der nærmest kun findes omkring Kbh og nord herfor. Min mand og jeg går selv lidt og holder øje med om der på et tidspunkt kommer en nedrivningsklar ejendom i området til salg med ca 5-10 Ha til, så vi kan sætte et godt hegn op og have et sted hvor hundene kan rende løse og man kan træne fx eftersøgning.

• #37   15. dec 2015 Nu skal jeg ikke udtale mig 100% generelt... men jeg tænker at når der søges på indhegning, så tænkes der en hegnstype der kan holde fido inde.
    Og så er hestefolde med ret stor sandsynlighed udelukket.
    Af hegnstyper som bruges til heste, er enten ren stød (som JEG ikke ville have tændt med hund) eller træ kombineret med stød. Either way, så er afstanden sådan at en hund i pæn størrelse sagtens kan komme ud..... eller ind, skulle visse hestefolk hilse og sige, når deres heste bliver jagtet på folden.

• #38   15. dec 2015 Mette Marie - vi er interesseret i at leje os ind i lellinge, hvis du kan få samlet nok smiley altså hvis jeg har forstået det ret - at vi hver især kan få alene tid der inde.

• #39   15. dec 2015 Camilla: Det ville i givet fald blive sådan at hvis vi kunne samle 10 stk så ville vi kunne købe kort til 2 timer en gang om ugen (fx fredag fra 17-19 eller søndag fra 9-11 eller hverever). Så ville det være op til os selv at fordele tidsrummet. Deler man det op ja, så betyder det mindre tid pr 'ekvipage'. Nogle kunne måske vælge at være der samtidig (skoven er 8 ha og aflang, så der er pænt meget plads). Jeg ville fx ikke have noget problem med at dele med andre, da min er rimelig OK med indkald så længe der ikke er vildt, meget tolerant overfor andre hunde og jeg ville ikke have noget imod at hun fik lidt tid til fri leg med andre hunde også (hun savner det nu hvor hun er enehund). Man kunne jo også vælge fx kun at være 5 og så købe to kort hver (jeg ville fx alligevel skulle bruge to kort når jeg får hvalp igen).

• #40   15. dec 2015 Camilla og Mette Marie jeg vil gerne være med smiley

• #41   15. dec 2015 Okay, vi kan også godt med andre tæver, men hanhunde er udelukket, da Ludo ikke kan med andre end Beso. Men smid endelig en PB hvis det kommer til at kunne at lade sig gøre smiley

• #42   15. dec 2015 Mette Marie

To kort ville koste 1040,- ikke? Og så skal man dele 2 timer ud på 5 stk?

Er det for et år, den pris eller hvad?

• #43   15. dec 2015 MLA, tror du misforstår den med linen smiley når hun har en lang line på, så er hun komplet løs. Linen er udelukkende til for at give ekstra sikkerhed og rækkevidde, hvis der pludselig sker noget. Kunne ikke drømme om at holde fast i en lang line, mens hun skyder topfart, men den er god til blidt at få sat en fod på, når der ikke er fuld knald på. Som regel udmønter det sig i en blød halvcirkel på tilbagevejen.

Der er heller ikke ufarligt, nej. Hun kunne jo f.eks. træde på snoren, men når hun har den på, er der så meget knald på, at linen bare hænger efter hende, uden hun nogensinde kommer i nærheden.

Det er ikke den bedste måde at gøre det på, men med en unghundedøv tæve er alternativet ingen frihed overhovedet eller hundeskov, og hundeskov fungerer ikke for hende. Hun bliver SÅ utryg, når en stor, lalleglad labrador tonser i hovedet af hende, det er desværre prøvet.

At vi så har fundet muligheden for reservering på rinderupgaard løser jo muligvis problemet, og hvad bedre er, så kan Lulu komme med, når der ikke er andre. Vi er lige nødt til at prøve a køre derud og se det an, men umiddelbart lyder det ideelt, selvom der er lidt vej at køre smiley
    Det er stadig lidt dyrt, når man gerne vil afsted ofte, og hvis man gerne vil have to timer i streg, men det er en ringe pris at betale kontra en død hund foran en bil, fordi den pludselig sætter efter en hare, så det betaler jeg med glæde smiley

• #44   15. dec 2015 Tinna - 1050 og ellers er det korrekt forstået og jo kortet gælder et år smiley OK - nu lader det til at vi er 4 herinde fra der ville være interesserede. Så må jeg se at få fat i de to jeg tidligere snakkede med om det og finde ud af om de stadig kunne tænke sig at være med. Det ville jo være superfedt med en ugentlig mulighed for at lade hunden strække ud, få trænet indkald uden line og måske få leget lidt med andre hunde.

• #45   15. dec 2015 Jeg vil ikke hoppe på lige nu smiley Vi skal vidst lige oven på økonomisk, efter alt det tjuhej der har været med Dixie smiley

• #46   15. dec 2015 OK - så er vi så tre smiley

• #47   4. jul 2016 Ved godt det er længe siden, du oprettede denne tråd, men her er endnu et bud:

http://www.whund.dk/index.php?page=hundeengen

Ikke voldsomt stort, men med en del agility redskaber og en endnu ikke helt voksen beplantning smiley

• #48   4. jul 2016 Tak Anja, men jeg bruger rinderupgaard nu - og ville være alvorligt bange for, at min bullterrier ikke er velkommen, der hvor du linker til smiley

• #49   4. jul 2016 Hvorfor skulle den dog ikke være velkommen???? Der bliver ikke spurgt ind til hunderace, når man lejer engen.....

• #50   4. jul 2016 Ah, kan se, jeg har læst forkert - læste det som at "kamphunde" ikke var velkomne, ikke det modsatte smiley

• #51   5. jul 2016 Skal prøve Rinderupgaard her i weekenden - så tak for tippet smiley

• #52   8. feb 2017 Rinderupgaard Hvor ligger det henne ?

• #53   8. feb 2017 det ligger ved Nibe. Synes bare, det er blevet for dyrt, efter de har sat priserne så meget op. Skide ærgerligt.

• #54   8. feb 2017 Det var langt væk smiley okay leder også selv efter sådan et sted
    Og nej du ik den eneste smiley ehhe

Kommentér på:
Indhegnede arealer - ej hundeskov - Nordjylland?

Annonce