3.385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Advarsel Advarsel

Pas på
Er netop blevet kontaktet af et meget ulykkeligt Happy Dogs medlem, og har lovet at bringe denne advarsel !

PAS PÅ, AT GIVE JERES HUNDE MARVBEN, MED HULLER DER ER SÅ STORE AT UNDERKÆBEN KAN GÅ IGENNEM MARVBENET, OG HUNDENS HJØRNETÆNDER BLIVER "LÅS" FOR ENDEN AF BENET. DET ER UMULIGT AT FÅ AF IGEN UDEN HJÆLP FRA DYRLÆGE.

Lige nu er Happy Dogs medlemmet på vej til dyrlæge og få savet benet af, han havde aldrig forestillet sig sådan noget kunne ske. Det er ikke første gang jeg hører om at det sker både ved store og små hunde - så pas godt på Basserne, deres underkæber er måske meget mindre end vi lige tror

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel
  • #1   12. dec 2015 Man kan tilsyneladende ikke sige det for ofte, men det har der flere gange været advaret imod herinde smiley

• #2   12. dec 2015 Tak Søren Det huskede jeg jo selvfølgelig ikke vel smiley

• #6   12. dec 2015 Det er egentlig sjovt at folk ikke er klogere hvad det angår.
    Men stakkels hund smiley

• #7   12. dec 2015 Ja Mike det er den

• #9   12. dec 2015 Altså et dyr kan ALTID komme til skade på ALT...jeg vil vædde med der er tilfælde af hunde der er blevet kvalt i deres tørfoder, hundesnor osv.
    Mit problem med fb er blandt andet at der kun skal et tilfælde til...før det raser som en steppebrand.

Selvfølgelig skal man være forsigtig...men sandsynlighed er også en faktor. Og det er trods alt de færreste hunde der har så smalle snudepartier og sjældent med så "stor-hullede" marvben.

• #10   12. dec 2015 Ej men det er jo ikke særlig sjovt, når de sidder fast og skal skæres fri hos dr.lægen Kan høre, at der er flere som har været uheldige med dem
    Mine hunde får dem ikke

• #11   12. dec 2015 Nej selvfølgelig er det ikke sjovt...Og det er da skrækkeligt hvis det virkelig er et tilbagevendende problem. Jeg har dog kun hørt om to tilfælde...det "originale" som bliver delt med jævne mellemrum og så det her fra nu.

Jeg kommer bare ikke selv til at stoppe med at give marvben...for jeg vurderer simpelthen ikke de er en fare for lige min hund -i de størrelser jeg giver. smiley

• #13   12. dec 2015 Ok men jeg ser mange skrive Det har de også prøvet, så nu er det slut med dem
    Jeg vidergiver kun hvad jeg ser andre skriver Som en advarsel, så i som giver jeres hunde dem ,ved at det kan gå galt

• #14   12. dec 2015 Hehe de små hunde her skulle stikke hele hovede igennem for at det passede med længden på et marvben smiley

• #15   12. dec 2015 Jesse splintrer de ben... Derfor bruger jeg dem ikke.

Men det er heller ikke mit indtryk, at hunde der har fået underkæben siddende fast i dem, er noget dyrehospitalerne ser ofte smiley
    Men det var da ubehageligt, at det skete... Hvad er Happy Dog?

• #16   12. dec 2015 Happy dog er en hundegruppe på fb Hvor der kommer alt muligt ind om vores hunde Både godt og ondt Og jeg deler mange efterlysninger derind da der næsten er 5000 medlemmer

• #18   12. dec 2015 Stakkels hund smiley Synes desværre det er noget man høre oftere og oftere :s

• #19   12. dec 2015 Jeg må sige at jeg er så en uansvarlig, dum og uvidende hundeejer, for jeg har slet ikke tænkt på at de skulle kunne få marvben "låst" i munden. Det er jo altid fint at blive klogere og nu tænker jeg nok lige en ekstra gang på størrelsen smiley men bare man ellers er fornuftig så kan jeg ikke se hvordan de skulle kunne være så farlige

• #24   12. dec 2015 Og hvert år bliver flere hvalpe kvalt i halsbånd, plastikposer og juletræer. Men derfor sætter vi dem jo ikke i bur, vel?
    Hele verden er farlig, men jeg nægter at bekymre mig omkring alt.

• #25   12. dec 2015 Tak Mike Jeg har egentlig heller ikke tænkt på det kunne gå galt ,så mine får dem ikke

• #28   12. dec 2015 Det er nu meget sjældent de lange marvben der giver problemer. det er disse:

profilbillede
  • #29   12. dec 2015 Det sker mest når benene er for korte. Hvis de er lange nok, så kan hunden ikke få det rundt om kæben.

profilbillede
  • #30   12. dec 2015 Der var du hurtigere smiley

• #33   12. dec 2015 Man skal IKKE give dem osso bucco ben, som dette vel reelt er.

• #35   12. dec 2015 Ahh så det er de helt korte, dem kan man da næsten heller ikke putte noget i? Nu er det lang tid siden Freja har fået marvben. Men kan man få nogle af de lange der ikke er varmebehandlet?

• #37   12. dec 2015 Min får ofte en skive frossen osso buco, men kun under opsyn og jeg fjerner ALTID benet straks, når hun er færdig med at gnaske. Hun har dog så stor mule/kæbe, at der skal et temmelig stort hul til, før det kan sidde fast. Hun gider så heller ikke gnave i de ben, når der ikke er mere kød på/fyld i.

De lange marvben/rør får hun ofte med genbrugsfyld, og dem ser jeg slet ingen fare ved.

• #39   12. dec 2015 Mike's Mor. Jeg vil tro, at, hvis hunden er meget rolig og man kan komme til, så kan det hurtigt nappes af med en boltsaks eller lign. Men ellers er det nok noget med bedøvelse og en sav.

• #41   12. dec 2015 Jeg må indrømme de osso buco ben bliver givet til min...men det skal dælme også være en handicappet ko før noget sætter sig fast om bredmulens underbid... smiley

• #42   13. dec 2015 De skal i narkose, så det kan saves over smiley

• #43   13. dec 2015 Mine får masser af marvben.. 1-2 stk hver om dagen.. Enten rå eller med leverpostej i..
    De får dem som regel inden jeg smutter i skole..

Men der skal edderfløjtme være et enormt hul i sådan et ben, før Costa kan få det til at sidde fast..
    Afrodithe kan det heller ikke lade sig gøre med..

Størrelsen på benene er selvfølgelig specielt udvalgt til begge hunde.. Costa = store ben..
    Afrodithe = Små ben..

Det er første gang jeg hører om at de kan sætte sig fast.. Men ja, det er ikke noget jeg bekymre mig om.. Der er tonsvis af ting som vapserne kan komme til skade på..

• #44   13. dec 2015 Mine får de marvben, jeg er enig med flokken der siger at fordi det er sket 1 gang eller få gange, behøver det ikke at være superfarligt.
    Alt kan være farligt, og vores hunde kan hurtigt komme galt afsted.
    Der er mange ting som vi aldrig skulle bruge eller give vores dyr, fordi de kan komme galt afsted med det.
    Tag bare flexliner, hvor mange eksempler er der ikke lige på folks tankeløshed ?
    De får revet cykelister omkuld, de render ud på vejen og bliver kørt ned osv osv.... kun fordi *nogen* glemte at den lille knap er til for at låse linen smiley

Dog ville jeg aldrig give mine hunde ben inden jeg gik, da de så er helt uden opsyn, hvor det netop kan gå galt, ikke bare som der advarres i mod her, men også at de kan komme op og toppes over benene.

• #46   13. dec 2015 Mike : der er så mange skræk-historier med netop de flexliner, men det er altid fordi folk ikke har tænkt sig om, man kan vel sige at de så ikke er idiot-sikkere smiley smiley

Ej, lidt sørgeligt er det nu, da man kunne læse at en pige gik tur med vovse i flexline, og ved et lyskryds står hun og sms`er på mobilen, glemmer at låse linen, og vovse går ud over vejen og bliver kørt ned smiley

• #47   13. dec 2015 Folk bestemmer jo selv hvad de giver deres hunde og hvilke snore de bruger. Men den med ossobuccobenene har været oppe rigtig rigtig mange gange.

• #50   13. dec 2015 jeg har nu også engang givet Pixie sådan et ben der var for kort og så skete det der.. MEN at hunden skal i narkose og til dyrlæge og hvad ved jeg er måske liiiige vildt nok. jeg klippede benet med en skævbider, blev klogere af det og giver kun større ben nu og det er så det, hverken dyr eller mennesker led synderlig overlast i processen.. men det er da altid en fin ide med en lille reminder eller lign. jeg havde ihvertfald ikke forstillet mig at det kunne ske før hun stod ved siden af mig og pev

• #52   13. dec 2015 Jeg plejer enten at give lange marvben, eller nogle, hvor hullet er stort.
    Whipperne har lange smalle snudeskafter og er kreative, så skal ikke risikere noget smiley
    Lotus min første whippet:

profilbillede
Kommentér på:
Advarsel

Annonce