Rå fodre med fisk. {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg får snart min nye hvalp hjem, en dejlig boxer tæve med tavle.
Og Jeg har hørt der er mange boxer ejere der råfodrer deres hunde.
Hun får i forvejen god tørkost fra opdrætter (arion), som hendes hunde fungerer godt på... Så det vil jeg blive ved med...
Men jeg har en kæreste der fisker fra tid til anden, og ingen af os spiser fisk... Så jeg tænkte om hvapsen må få de rå fisk, fx en gang om ugen eller mere?
Er der nogen fisk hun ikke må få, og kræver det man gør noget ved fiskene?
Jeg vil jo gerne give hende det bedste Og gerne varieret..
Jeg er ikke interesseret i fuld råfodring
På forhånd tak for svar
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Frys det ned og tø op inden du giver det til hunden for at sikre dig imod parasitter. Og så må ben ikke være tilberedt
Jeg fodre ca hver 3-4 dag med lakse rester som sekundær foder uden problemer.
mar 2014
Følger: 13 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 20
mar 2014
Hun får i forvejen kornfrit fra Arion Boxere har nemlig et eller andet med korn, så vidt jeg forstod da opdrætter rådgav om foder
Det har ikke noget at sige det er en hvalp jeg begynder med det på?
Kæresten har ikke været ude at fiske lidt tid, men han vil til at igang igen
mar 2014
Jeg GLÆDER mig helt åndssvagt! Jeg har ikke haft hund i 4-5 år, da jeg havde listehund før... Så jeg glæder mig til at få en partner igen... Ens hjem er bare ikke et rigtigt hjem uden en vovse under samme tag Og så glæder jeg mig til at kunne komme til træning og alt det man kan med en tavle hund....
mar 2014
Tak Jeg skal have en tæve fra Von Ellinghaus I kuld
Der er også kun ris i deres hvalpefoder
Lis : Opdrætter har fortalt der er ris i, og det er det eneste Der var et eller andet med det med kornfrit, huske ikke forklaring
Isabelle : Okay
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Mht fodring med rå fisk, så ja, det skal fryses ned i min 24 timer inden brug. Ingen af mine har nogensinde ville spise nogen former for rå fisk - ingen af dem har ellers været kræsne kostfornægtere og alt andet glider fint ned råt. Det eneste tørfoder jeg ikke har kunnet få fx Perle til at spise var Kingsmoors m. Havfisk. Fisk er åbenbart BVADR i nogen hundes optik
mar 2014
Jeg er helt enig De formulere sig underligt... Opdrætter gav en fin forklaring, jeg overhovedet ikke kan huske
Det med kræsenhed kender jeg fra min mors gamle shih tzu dreng... Alt der indeholder fisk holder han sig også helt fra... Ikke på vilkår om han vil spise det Men jeg håber ikke hun er kræsen på den facon... Kunne være fedt hvis de kunne bruges til noget når manden har fisk med hjem Så endnu en bonus ved at få hund
mar 2014
Jeg er gammel landmand,, så grinte selv af det Men opdrætter gav en meget fin forklaring jeg hvert fald tog imod da hun forklarede. Og hendes hunde fungerer fint på det. Får en sæk med når hun må flytte hjem, men har allerede overvejet Orijen når hun er gennem den sæk Det skal hvert fald ikke begrænses til Arion Og når hun kan få fisk ved siden af, synes jeg det virker ret fornuftigt
mar 2014
Jeg har stor tiltro til opdrætter Hun er fra god familie, og der er mange tanker bag kombination osv. Jeg krydser selvfølgelig også fingre for hendes sundhed er i top.
mar 2014
mar 2014
Og de er ikke lavet uden tanke på kombination af forældre. Det er seriøse opdrættere der har lavet kuldet.
mar 2014
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
mar 2014
mar 2014
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jeg giver aldrig rå fisk, men det tager jo ingen tid lige at koge den.
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
Rå fodre med fisk.