{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Rå fodre med fisk. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg får snart min nye hvalp hjem, en dejlig boxer tæve med tavle.
Og Jeg har hørt der er mange boxer ejere der råfodrer deres hunde.

Hun får i forvejen god tørkost fra opdrætter (arion), som hendes hunde fungerer godt på... Så det vil jeg blive ved med...
Men jeg har en kæreste der fisker fra tid til anden, og ingen af os spiser fisk... Så jeg tænkte om hvapsen må få de rå fisk, fx en gang om ugen eller mere?
Er der nogen fisk hun ikke må få, og kræver det man gør noget ved fiskene?
Jeg vil jo gerne give hende det bedste smiley Og gerne varieret..
Jeg er ikke interesseret i fuld råfodring smiley

På forhånd tak for svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rå fodre med fisk.
  • #2   2. dec 2015 Nogen siger at hvis man råfodre, så skal man helst fodre med kornfrit tørkost.

Frys det ned og tø op inden du giver det til hunden for at sikre dig imod parasitter. Og så må ben ikke være tilberedt smiley

Jeg fodre ca hver 3-4 dag med lakse rester som sekundær foder uden problemer.

• #3   2. dec 2015 Det er da let hvis det er det eneste det kræver smiley De ryger nemlig i fryseren når han har nogen med hjem smiley

• #4   2. dec 2015 Tak Johnny smiley
    Hun får i forvejen kornfrit fra Arion smiley Boxere har nemlig et eller andet med korn, så vidt jeg forstod da opdrætter rådgav om foder smiley
    Det har ikke noget at sige det er en hvalp jeg begynder med det på?
    Kæresten har ikke været ude at fiske lidt tid, men han vil til at igang igen smiley

• #6   2. dec 2015 Tak Jinx! smiley
    Jeg GLÆDER mig helt åndssvagt! smiley Jeg har ikke haft hund i 4-5 år, da jeg havde listehund før... Så jeg glæder mig til at få en partner igen... Ens hjem er bare ikke et rigtigt hjem uden en vovse under samme tag smiley Og så glæder jeg mig til at kunne komme til træning og alt det man kan med en tavle hund.... smiley

• #12   2. dec 2015 Krumme :
    Tak smiley Jeg skal have en tæve fra Von Ellinghaus I kuld smiley
    Der er også kun ris i deres hvalpefoder smiley

Lis : Opdrætter har fortalt der er ris i, og det er det eneste smiley Der var et eller andet med det med kornfrit, huske ikke forklaring smiley

Isabelle : Okay smiley

• #13   2. dec 2015 "Vores foder er korn- og glutenfrit" - egentlig en ret sjov formulering. Er det kornfrit er det pr. definition glutenfrit smiley
    Mht fodring med rå fisk, så ja, det skal fryses ned i min 24 timer inden brug. Ingen af mine har nogensinde ville spise nogen former for rå fisk - ingen af dem har ellers været kræsne kostfornægtere og alt andet glider fint ned råt. Det eneste tørfoder jeg ikke har kunnet få fx Perle til at spise var Kingsmoors m. Havfisk. Fisk er åbenbart BVADR i nogen hundes optik smiley

• #15   2. dec 2015 Mette Marie :
    Jeg er helt enig smiley De formulere sig underligt... Opdrætter gav en fin forklaring, jeg overhovedet ikke kan huske smiley
    Det med kræsenhed kender jeg fra min mors gamle shih tzu dreng... Alt der indeholder fisk holder han sig også helt fra... Ikke på vilkår om han vil spise det smiley Men jeg håber ikke hun er kræsen på den facon... smiley Kunne være fedt hvis de kunne bruges til noget når manden har fisk med hjem smiley Så endnu en bonus ved at få hund smiley

• #17   2. dec 2015 Krumme :
    Jeg er gammel landmand,, så grinte selv af det smiley Men opdrætter gav en meget fin forklaring jeg hvert fald tog imod da hun forklarede. Og hendes hunde fungerer fint på det. Får en sæk med når hun må flytte hjem, men har allerede overvejet Orijen når hun er gennem den sæk smiley Det skal hvert fald ikke begrænses til Arion smiley Og når hun kan få fisk ved siden af, synes jeg det virker ret fornuftigt smiley

• #19   2. dec 2015 Ulla M :
    Jeg har stor tiltro til opdrætter smiley Hun er fra god familie, og der er mange tanker bag kombination osv. smiley Jeg krydser selvfølgelig også fingre for hendes sundhed er i top.

• #20   2. dec 2015 Hun er med fuld DKK stambog smiley Og lavet i forbindelse med hjælp fra boxer-klubbens rådgivere smiley

• #22   2. dec 2015 Jeg kender udemærket sundheds status på forældre. smiley
    Og de er ikke lavet uden tanke på kombination af forældre. Det er seriøse opdrættere der har lavet kuldet. smiley

• #24   2. dec 2015 Det er jeg skam også. Men nu er det ikke køb, men udstationering. Og alt med hofter er der aftaler om.

• #27   2. dec 2015 Ulla: Det kan man jo altså lige meget hvor godt forarbejde man gør. Det lyder somom du slet ikke ville anbefale nogen at købe Boxer smiley En af Perles hilsevenner er en Boxer (DKK bog), der er godt oppe i årene. Den lider hverken af dårligdomme i skelettet, kræft, dårligt hjerte eller noget.

• #29   2. dec 2015 du kan sagtens give fisk engang imellem smiley bare husk at fisket skal være frosset i mindst 48 timer (mener jeg det er) for at evt. parasitter er væk.

• #30   2. dec 2015 Ulla - Vil du være sød at holde dig til emnet? Jeg kan ikke se hvad hofter har at gøre med rå fodring med fisk?

• #32   2. dec 2015 Ulla - Debat, ja. Men i forbindelse med emner. Andet kan du jo skrive pb om. Og lad så min tråd handle om emne tak.

• #33   2. dec 2015 Mjaaa... men er der ikke noget med at temperaturen skal være mindst -20 grader for at slå ormene i fisken ihjel hvis man vil være helt sikker? Så koldt er jeg det ikke i min fryser.

Jeg giver aldrig rå fisk, men det tager jo ingen tid lige at koge den.

• Lene  B
    Lene B Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #35   7. dec 2015 Min er begyndt at få rå sild... Han er så også kæmpe fan af fisk og når jeg får min nye hvalp hjem, så skal hun også ha... Har hørt der skulle være noget rigtig sundt i sild nemlig...

Kommentér på:
Rå fodre med fisk.

Annonce