{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

hundehvalp og 4 års ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg skriver herinde da jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal gøre med min hundehvalp Taiko.
Jeg har 2 hunde Taiko schæfer/labrador blanding på 13 uger og Bimmer papillion blanding på snart 4 år.
problemet starter oftest med at Taiko rigtig gerne vil lege med Bimmer men Bimmer siger fra når han ikke gider men det er bare som om at Taiko ikke tager det seriøst og bliver bare ved med at gø og bide i ham ?
jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for Bimmer kan ikke gå rundt nede på gulvet uden at Taiko sidder i øret og pelsen på ham og stopper ikke når Bimmer siger fra?
Det samme sker når jeg tager dem ud og gå tur han vil slet ikke lade Bimmer være ?
Jeg håber nogle af jer har prøvet det samme og evt kan komme med nogle gode råd til hvad jeg kan gøre som hundeejer af de ellers 2 skønne drenge ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundehvalp og 4 års ?
  • #2   12. nov 2015 Du skal stoppe Taiko når han bliver ved. Hvis den store har sagt fra og hvalpen bliver ved og ved, så er det dit ansvar at tage hvalpen væk og give den noget andet at beskæftige sig med smiley

• #3   12. nov 2015 Hej Linda tak for svar smiley
    Det gør jeg skam også men jeg syntes ikke det har nogen effekt hvis jeg vender ryggen til så er han der igen smiley
    Når vi går tur er Taiko også i snor men han gør og bider ud efter ham hvis Bimmer går inden for hans radius.
    Når han gør det siger jeg nej og b'er ham om at sætte sig til han falder ned igen

• #4   12. nov 2015 Jeg syntes bare han er rigtig svær at distrahere ham fra at gå efter Bimmer selv hvis man leger med ham med hans legetøj eller godbidder så fokusere han stadig på Bimmer

• #5   12. nov 2015 Så sæt ham bag hundegitter og adskil dem fysisk, mens du eventuelt giver hvalpen en bold med godbidder eller andet beskæftigelse.

• #6   12. nov 2015 Jeg har jo ikke lyst til at skille dem ad hver gang der et problem jeg vil jo helst de lærer at være sammen og ikke skal leve hver for sig ?

• #7   12. nov 2015 Jamen hvis hvalpen irriterer den voksne så snart du vender ryggen til, så må du få hvalpen væk igen og sørge for at holde den beskæftiget. Så jo den voksne skal have lov at sige fra over for den lille, men selvfølgelig skiller du dem ad når der er problemer smiley

Det er sådan hvalpen lærer hvornår det ikke er ok at irritere den voksne. Og netop sådan de lærer at være sammen - fordi DU sørger for at den voksnes grænser ikke bliver overskredet gang på gang! smiley

• #8   12. nov 2015 Man lærer altså kun hvis nogen viser en hvad man skal lære smiley og da det tydeligvis ikke er Bimmer der kommer til at lære ham det, tilfalder det ansvar så dig smiley

Du har fået en masse gode råd smiley jeg synes du skal følge dem. Du skal nok finde en balance mellem hensynet til dem begge -og hvordan Taiko kan være hvalp uden Bimmer får et nervesammenbrud smiley

• #9   12. nov 2015 Tak for de gode svar jeg må bare prøve at blive ved med at stoppe dem også se om han ikke forstår pointen efter noget tid smiley

• #10   12. nov 2015 Men er du sikker på den ældre siger ordenligt fra og det ikke bare er leg fra begges sider?

Leg kan se voldsomt ud

• #11   12. nov 2015 Ja det er jeg helt sikker på smiley
    Han prøver mange gange at flygte og går gerne en 1 meters bue uden om Taiko for at slippe for at blive bidt i smiley

• #12   12. nov 2015 Så er det altså nu du skal gribe ind Nanna. Taiko vokser endda snart over hovedet på den voksne og det er ikke fedt at stå med en hund der bliver tryglet. Du er nødt til at sige fra for din voksne hund, den skal ikke gå og gemme sig.

Nu kan hvalpe jo godt være nogle vildbasser og man skal heller ikke overstimulere sin hvalp, men sørger du for at give ham lidt små "udfordringer" i hverdagen - han er jo trods alt en blanding af to relativt aktive racer? smiley
    (og ja som Inger siger, hvalpetræning!)

• #13   12. nov 2015 Du bliver nød til at være konsekvens over for din hvalp ,den vil lege det er klart, han er jo kun en hvalp ,men når den lille ikke rigtig kan sætte ham på plads, så han forstår det ,er det dig som må gribe ind ,og prøve at forklare hvalpen at det her ikke er godt Skild dem ad hver gang der er optræk til balade Og lær hvalpen ordet NEJ betyder Nej
    Men jeg kan godt se, det er svært, når nu han så gerne vil lege Hvad med at gå til noget hvalpe træning med ham ,så han kan få noget krudt brændt af, og hans behov dækket

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #14   12. nov 2015 Det kan ende med at den lille hund mister livet.
    Hvad er baggrunden for valget af en voldsom blandingshvalp sammen med en lille hund

• #15   12. nov 2015 Kirstine O ....konstruktivt....

Det er en legesyg hvalp og en ældre hund der ikke skærer igennem.. og ja det KAN ende galt, men måske du kunne komme med nogle kloge råd -istedet for at male en vis herre på folks vægge? smiley

• #16   12. nov 2015 Du må stoppe hvalpen fysisk, og lærer den at når den voksne siger slut, så er det slut med legen. Og så må du tage over og aktiverer hvalpen i stedet. Helt klart støt den voksne når den siger slut, og sørg for dens grænser respekteres.
    Du må evt. Give den voksne et sted den har frirum for hvalpen. Et sted hvalpen ikke kan komme ind eller lignende. Især hvis de skal kunne være alene sammen.

Kommentér på:
hundehvalp og 4 års ?

Annonce