Hundetrailer Hundetrailer
Hej herinde,
jeg tænkte lidt om en hundetrailer.
er det en i har og evt hvorfor har i den og duer den i tog?
- min kæreste og jeg bor i indre by og har derfor ikke bil. vi cykler meget, jeg tænkte på at anskaffe mig en trailer til når vi skal på længere ture. jeg tænkte også om man også have dem med i toget, da vores familier bor udenfor byen.
jeg håber i kan hjælpe mig med svar
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Jette Karin Andersen?DSB
4. august 2013 kl. 12:09 ·
Kan man ikke tage en cykeltrailer med i toget?
Synes godt om
Kommenter
Alex Plougmann
www.dsb.dk skriver:
Cykelanhængere og sammenklappede cykler
Cykelanhængere kan du generelt ikke tage med i toget, men sammenklappede cykler i emballage og sammenklappede anhængere hvor hjulene er afmonteret, kan tages med som håndbagage, hvis de ikke fylder mere end 100 x60 x30 cm.
Emballagen om cyklen skal omslutte cyklen fuldstændig, så øvrige passagerer ikke risikerer at blive tilsmudsede.
Specialcykler og cykelanhængere over Storebælt
Specialcykler, som højst fylder 80 cm i bredden og 190 cm i længden, kan komme med over Storebælt i InterCity, der består af IR4 togsæt, på strækningen mellem Korsør og Nyborg. I køreplanen er det de InterCity, der kun kører til/fra Odense/Fredericia og tog til/fra Sønderborg.
Der er elevator både på Korsør og Nyborg station.
For at få transporteret en cykelanhænger eller specialcykel over Storebælt skal du købe en særlig pladsbillet, hvor transporten for cyklen Korsør-Nyborg eller omvendt er inkluderet i prisen.
Billetter
Bestiller du plads til en cykelanhænger, er der også beregnet plads til en almindelig medfølgende cykel, som du dog skal huske at købe en cykelbillet til. Herudover skal du naturligvis også selv have billet til strækningen.
sep 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 31
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Hundetrailer