17. aug 2013 Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Update på Mailos øje. {{forumTopicSubject}}
Laver lige en update tråd, da jeg ved I er et par stykker der følger med
Vi er nu kommet hjem fra dyrlægen, og desværre er øjet ikke blevet fint endnu. Dog er der jo altså bedring i form af at han ingen symptomer har mere, så dyrlægen mente at det nok skulle hele, men bare krævede lidt mere tid.
Han skal afsted igen d. 10, hvor han skal have den store tur med tandrensning, vaccine, tjek af øje, negleklip og tjek af patella. Vi blev enige om at de ligeså godt kan klare det hele når han sover, for at stresse ham mindst muligt.
Ozzy var også med i dag, og fik sundhedstjek og vaccine, og alt der nu blev undersøgt var som det skulle være, dog fik vi at vide at vi skulle passe på han ikke tager mere på, men det vidste vi godt og vi er obs på det Han klarede det hele til UG, og ikke så meget som trak en mine ved vaccinen , og fik også klippet negle. Så længe han bare får opmærksomhed og godbider, så er han lykkeligt og tilfreds
Så nu krydser vi bare fingre for at øjet er helet d. 10, og fortsætter med at dryppe indtil der . Jeg så igen med, og der er i hvert fald ingen forværring på nogen måde, så jeg er helt tryg ved dyrlægens vurdering
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.617
Sender god karma til Mailo, så han er sårfri om 10 dage.
Hvad drypper du med?
Jeg er så meget sat tilbage til da min fik det første sår, åha det var en drøj omgang.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Jeg fik lov til at kigge med i øjet igen i dag, og størrelsen på såret var desværre ca. samme størrelse som sidst. Men dyrlægen sagde at det er et godt tegn at han ikke har symptomer mere, og da vi ikke har smertebehandlet siden torsdag, er det heller ikke fordi det går ind og camouflere symptomer. Så hendes vurdering var at det er på vej tilbage, men bare kræver lidt længere tid.
Næste gang kan jeg af gode grunde ikke kigge med, da det jo bliver ordnet mens han ligger og sover. Han er ikke særlig begejstret for dyrlæger og for at blive pillet ved dernede, så vi blev enige om det er smartest at klare alt når han sover, for at gøre det mindst mulig stressende for ham .
okt 2014
Stakkels vuf.
Bliver spændende at høre om det heler sig selv.
Min fik kradset i det (med sådan en piberenser-agtig børste-ting) for at starte en helingsprocess, men det håber jeg ikke bliver nødvendigt for jer.
aug 2013
Han nåede også at tisse på gulvet 3 gange i dag. Og fik ellers bare lov til at trisse rundt på gulvet da det blev Ozzy`s tur.
Men de skal altså virkelig have ros det nye sted, selvom Mailo stadig ikke syntes det er en fest, så er han MEGET mere tryg end han plejer at være, så tryg at han endda også spiste godbider. Han plejer ALDRIG at ville spise godbider udenfor huset, heller ikke når mig eller min mand tilbyder ham det. Så ja vi er i hvert fald helt sikre på at vi nu er faste kunder der, selvom vi også var super glade for den gamle dyrlæge.
okt 2014
Vi er jo i forløb med vores kat, der har brækket 2 knogler i poten. Vi måtte til vagtdyrlægen for 3 uger siden og hun var simpelthen så fantastisk, at hun er blevet "tvangsindlagt" til at have hele forløbet og katten er så glad og rolig ved hende, så hun er i hvert fald vores nye katte-dyrlæge.
Om Thor så også skifter ved jeg ikke; han hader jo alle fremmede og hvis de rører ved ham (eller prøver), så er han udfarende, så vi tager nok den lange vej til den gamle dyrlæge når nu han skal vaccineres i næste måned.
aug 2013
Ozzy er intet problem, for vil man snakke med ham, og har man ovenikøbet godbider, så er man hans ven for livet Han elsker simpelthen alt og alle. Han reagere overhovedet heller ikke på at blive stukket, for han får jo opmærksomhed imens , haha.
Ja det lyder da også som en rigtig god ide at bruge hende til katten, det er altså bare så skønt når man oplever et sted hvor det bare fungere.
Øv med Thor, det lyder jo lidt som Mailo, bortset fra at han ikke reagere ved at være udfarende, men derimod prøver at flygte og dermed ender som papegøje på ens skulder .
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Fortsat god heling!
aug 2013
Så nu er det bare at dryppe løs, og så vente på vi skal afsted d. 10:-)
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
aug 2013
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Så vi slap heldigvis for operationen, pyha
Så tålmodighed er en dyd, når det drejer sig om øjenskader
aug 2013
Update på Mailos øje.