{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.189 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til folk med jagthund {{forumTopicSubject}}

Jeg snakkede med min mor her for lidt siden. Hun var meget undrende over at hendes dyrlæge havde sagt hun ikke måtte give katten ost og leverpostej (katten er for fed). Det kunne min mor ikke helt forstå, for hun kunne da aldrig finde på at give hverken hund eller kat ost. Hun havde nemlig lært, da hun var en lille pige at man aldrig måtte give jagthunde ost da de så ikke kan jage, og hun mente så at det måtte jo være det samme med katte. Hun fortalte at hendes onkel havde haft jagthund og man måtte slet ikke have ost bare i nærheden af hunden, for det ville ødelægge dens lugtesans.

Er det rigtigt? Eller gælder det kun stærk ost? Eller?

Nu må jeg indrømme at min hund får en lille bid ost i ny og næ. Er det derfor den ikke kan se en mus der sidder 1 meter foran den eller er hunden bare dum? smiley
Og i skal da lige have et billede af gårdhunden der absolut ikke kan fange en mus (eller i det hele taget kan finde ud af alt det man siger en gårdhund skal kunne)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til folk med jagthund
  • #2   3. okt 2015 Jeg tænkte det nok, men måtte lige høre om der var noget ved det. Nu skal min hund ikke bruges til jagt (selv om den måtte nu godt tage musene i stalden), så jeg var ikke bekymret. Men min mor var virkelig helt sikker på det var rigtigt.
    Nu står jeg så i dilemmaet om jeg skal fortælle min mor at det ikke passer, for vil jo nødig ha hun begynder at give sin overvægtige kat ost

• #3   3. okt 2015 Haha, nej hvor det lyder skørt! smiley Hvordan skulle ost have nogen som helst indflydelse på en hunds evner som jagthund?!

• #4   3. okt 2015 tja. Hun tror også på at hvis man stiller skoene omvendt (altså venstre sko til højre og højre sko til venstre), så betyder det dødsfald i omgangskredsen. Så hvorfor ikke at ost kan ødelægge lugtesansen og gøre så man ikke kan bruge den til jagt.
    Der er mange ting i hendes familie som for os andre er overtro og skrøner, men som de stadig tror fuldt og fast på. Man må heller ikke træde hen over en hund der ligger i døråbningen, så mister man penge

• #5   3. okt 2015 Nej, hvor lyder det skægt! smiley

• #7   3. okt 2015 Herligt. Jeg synes den slags skrøner er herlige. smiley Men jeg undre mig virkelig over at folk rent faktisk tror på den slags.

• #8   3. okt 2015 Jeg kan ikke se problemet med ost medmindre hunden har laktoseallergi smiley

• Den grå bandit :O)
    Den grå bandit :O) Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Svar: 10
    #9   7. okt 2015 Min får ofte et lille stykke ost, hvis jeg selv skal ha om morgenen, og han er en super god sporhund.
    Jeg har derimod hørt, at hvis føreren flår/river ofte og hårdt i snoren til halsbåndet, kan det kortvarrigt nedsætte lugtsansen hos hunden.

Kommentér på:
Spørgsmål til folk med jagthund

Annonce