Spørgsmål til folk med jagthund {{forumTopicSubject}}
Jeg snakkede med min mor her for lidt siden. Hun var meget undrende over at hendes dyrlæge havde sagt hun ikke måtte give katten ost og leverpostej (katten er for fed). Det kunne min mor ikke helt forstå, for hun kunne da aldrig finde på at give hverken hund eller kat ost. Hun havde nemlig lært, da hun var en lille pige at man aldrig måtte give jagthunde ost da de så ikke kan jage, og hun mente så at det måtte jo være det samme med katte. Hun fortalte at hendes onkel havde haft jagthund og man måtte slet ikke have ost bare i nærheden af hunden, for det ville ødelægge dens lugtesans.
Er det rigtigt? Eller gælder det kun stærk ost? Eller?
Nu må jeg indrømme at min hund får en lille bid ost i ny og næ. Er det derfor den ikke kan se en mus der sidder 1 meter foran den eller er hunden bare dum?
Og i skal da lige have et billede af gårdhunden der absolut ikke kan fange en mus (eller i det hele taget kan finde ud af alt det man siger en gårdhund skal kunne)
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Nu står jeg så i dilemmaet om jeg skal fortælle min mor at det ikke passer, for vil jo nødig ha hun begynder at give sin overvægtige kat ost
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Der er mange ting i hendes familie som for os andre er overtro og skrøner, men som de stadig tror fuldt og fast på. Man må heller ikke træde hen over en hund der ligger i døråbningen, så mister man penge
maj 2007
maj 2007
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.636
jan 2015
Følger: 1 Svar: 10
Jeg har derimod hørt, at hvis føreren flår/river ofte og hårdt i snoren til halsbåndet, kan det kortvarrigt nedsætte lugtsansen hos hunden.
Spørgsmål til folk med jagthund