{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Udstilling for dummies? {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Findes der nogen bøger eller andet materialle omhandlende udstilling i al alimdelighed, altså alt hvad der er at sige om det, både bedømmelser, hvordan man går i ringen osv....

Har printet de 78 siders reglment om udstillinger fra DKKs hjemmeside. Men synes stadig jeg mangler en del information....

På forhånd tak

Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling for dummies?
  • #1   30. sep 2006 lol Reese *GG*

    jeg fatter stadig intet af det *G* til trods for at jeg har set, og lyttet meget efter *GG*

    men ja, det bedste er nu at komme ud og kigge på hvordan fanden det forgår sådan noget


  • #2   30. sep 2006 Vil helt sikker også gå til ringtræning... DKK skriver bare desværre først op fra December.

    Men når man ikke har hunden endnu, så er det lidt svært.. smiley

    Vil gerne forberede mig lidt nu, da det virker som en større sag at sætte sig ind i...

    Slet ingen bøger om emnet?



  • #3   30. sep 2006 Jeg har en bog hjemme jeg købte for 100 år siden. " når din hund skal på udstilling" hedder den...

  • #4   30. sep 2006 Reese: jeps, både Nicola og Ulla, og nåja MGP

    fatter det nok om et par år *GG*


  • #5   30. sep 2006 Janne H - Det var lige præcis fordi vi har været på kig i Hillerød og Ballerup. At jeg er blevet helt "hook" på at komme igang med at udstille...

    Har forresten lige resveret min tæve fra Kennel Danathstar i UK.... Er bare helt oppe i skyerne.... smiley


  • #6   30. sep 2006 LouNala... Du kan tilfældigvis ikke huske hvor du har købt den?

    Jeg prøver lige at google den...


  • #7   30. sep 2006 Christina:

    hvad vil du vide?

    der er jo mange herinde, der nok kan svare på det


  • #8   30. sep 2006 Jeg har Chiwa og hun er uden tavle. Boss er kun mit Papbarn. Da ham og min kæreste bor for sig selv.

    Herhjemme er der skam kællingerne der regere. smiley

    Jamen jeg vil jo vide alt, hvad der er at vide....

    Jeg tror jeg må hoppe med på alle udstillingerne som i siger det er vist den bedste måde at lærer det på....

    Jeg kan sikkert være heldig at hægte mig på en af alle de dejlige hjælpsomme SBT mennesker der er herinde...


  • #9   30. sep 2006 medmindre det er en tysk dommer *GGG*

  • #10   30. sep 2006 Tysk dommer ..... Gisp

    Sådan en taler vel engelsk eller hvad?


  • #11   30. sep 2006 en ting du skal start på,,,, når din hund kommer hjem i sted for at sitte for at få en gode bide lære du den som det først at stå
    da din hund vil lære på den måde nr den ikke hved hvad du vil ha den til...så prøve den det den ha læret først..der for magen hund er så super gode til ba at sætte sig ned når du skal over vejen....


  • #12   30. sep 2006 Kiki det vil jeg helt sikkert gøre....

    Men den næste udstilling er jo desværre i Jylland, så vidt jeg husker...


  • #13   30. sep 2006 Namse.... Ja den havde jeg faktisk også tænkt over...

    Chiwa Sitter konstant, men det jo så fordi jeg har lært hende det... Men Sit har jeg regnet med at hun slet ikke skulle lære...

    Lære jeres hunde sit, hvis i skal udstillè?


  • #14   30. sep 2006 ja desvære.... og jeg renget jo ikke med det var noget jeg ville gå så meget op i,.... men prøver man først kan man jo ikke lad være... siger man der ha en hund på 1½ og 4 udstilliger bag sig*g* men du kan skam godt trænnen sit og dæk men lære den at stå,.,,, og du skal kun rette på dens ben og se tænder og den slags

  • #15   30. sep 2006 reese : kommer min næste hun heller ikke til....

  • #16   30. sep 2006 God ide reese - synes altid mine bliver lidt tunge i bagen når vi udstiller;O)

  • #17   30. sep 2006 og når stå så ba sider der... så trænne du stå,,,, og lad din ander hund ha lov at lege lidt væk...mens du ba trænnen stå og gå.....og når den sider der 100% så sætter du en hund lige foran... som gir halse.... og når den sidder så en der snuser din hund i røven mens den ba står *g* nej trænne din hund i at stå sevl om der sker magen ander ting rundt om den.....

  • #18   30. sep 2006 Hehe, hun skal da med på udstilling i Odense i Febuar, sad llige på DKKs hjemmeside...

    Der er hun over 3måneder så må hun jo gerne komme med...



  • #19   30. sep 2006 ja og kigge



  • #20   30. sep 2006 Jamen hvis ens hund kan stå, og bliver stående, så kan jeg egentligt hellere ikke se hvad man skal beuge sit til jeg tænker sådan i hverdagen. Det er vel mest for at få hunden til at blive der i ro, og det gør den jo også i STÅ...

  • #21   30. sep 2006 Jeg tror skam det er helt fint med en kigger...

    Så kommer hun stærkt tilbage til sommer, og vinder bedste hvalpe og hele muletjavsen smiley

    Ang, Udstilling i Ballerup. SBT'erne

    Var det ikke næsten alle i hvalpe klassen der fik lyserøde bånd, altså Særdeles lovende altså... Er det normalt?


  • #22   30. sep 2006 Christina D nej... kan du ha ret i,,,, men er jo meget sjove når man kan køre sit stå dæk af sit stå sit dæk sit stå dæk stå.. er jo super goden kontakt øvlser.... køre jeg på firda 15 få vi skal i ringen.... også lige at løbe rigtide


  • #23   30. sep 2006 Forstår godt hvad du mener...

    Laver noget lignende med Chiwa bare med Stå og Dæk. Ser super sjovt ud, når hun kaster sig i jorden...

    Kunne måske øve, Stå og Dæk øvelser med den lille kun...

    Men på den anden side, hvis hunden ikke kan sitte, kan det jo også have lidt svært ved at give pote smiley Hehe

    Det kunne blive en lang debat med fordele og ulemper..


  • #24   30. sep 2006 Tæven er sat til at føde den 14 november....

    Så efter den 9. Januar, der blir de 8 uger. Jeg håber på jeg kan vente til hun er omkring 9 uger, da det er en lang rejse.


  • #25   30. sep 2006 http://www.westminsterkennelclub.org/2006/video/breed/index.html#terrier og kig på sbt... en lille flim fra en udstilling

  • #26   30. sep 2006 det enste jeg kan se af fejl ved nogen af hunden er deres lidt høje haleføring

  • #27   30. sep 2006 Ja selvfølgelig...

    Har aldrig været i England, så det bliver også en lille tur ud af det. Jeg regner med at vi flyver til london, på nogen af de der billig billetter. Og så lejer vi en bil, da det ligger langt fra London. Så et par overnatninger undervejs, bliver det nok også til...



  • #28   30. sep 2006 hmm om det er en fejl... ja det er det jo når dommerne kigge på den også vis halen stå lige op i vejet,,, men som sagt nok ikke det de kigger mest på.... siger det også ba at der er magen af hund i den vidio der ikke bære halle helt ønsket,..... så hun måske prøver at trænnen hun til at løft den lidt...da de jo gør det i den vidio

  • #29   30. sep 2006 jeg kan anbefalde dig at ring trænne med nogen af dem der sevl ha staff og kun det blive nogen gammel drengen og piger i faget ja så er der magen bonus poin at hendt,,,, da de ved hvor da en sbt skal stå og gå,,,,

  • #30   30. sep 2006 Jeg melder mig helt sikker også til ringtræning hos DKK - det er vel et must...

    Jeg kan mærke, at jeg kommer til at gå meget op i det... Så en masse spørgsmål fra mig skal der nok komme....

    Så gir vi en Flaske vin til alle jeg hjælpsomme mennesker..

    Ja og Ulla hun må nok hellere få 2 så hjælpsom som hun har været...

    Uhh hvad skulle man dog gøre uden HG... Suk


  • #31   30. sep 2006 Namse Tak for linket... Det var sku ret godt... Den vil jeg helt sikkert vende tilbage til....

  • #32   30. sep 2006 man kan osse gå til privat ringtræning

    jeg går hos MGP herfra, altså når jeg starter 'GG*

    Vodka skal lige op til Kisser, før jeg går i gang med det ringtræning


  • #33   30. sep 2006 Christina: Hvis du vælger ringtræningen i DKK, i hørsholm skal du ikke melde dig til - du møder bare op, og det koster 20 kr pr gang...
    Og ellers vil jeg meget gerne hjælpe dig...
    Og tillykke med hende - jeg er sikker på, hun nok skal blive en lækker lille tøz


  • #34   30. sep 2006 Jo jeg sender det lige til dig....

    Janne, det er selvfølgelig rigtig.. Det kan være jeg skal ansætte en SBT sagkyndig... *S*

    Kan i nu sove godt alle sammen når i kommer så langt...

    Tak for alle de gode råd, og en hyggelig aften snak som altid...



  • #35   30. sep 2006 Janne: Og kan vi så komme igang - Lilo skal jo på, allerede i Sunds - så ikke så meget pjat med dig - vi skal snart afsted... Afsted afsted det går med Vodka til Kisser... Så Lilo kan komme på træningslejr LOL

  • #36   30. sep 2006 Det var lige hørsholm jeg havde kigget på...

    Det lyder da dejligt nemt på den måde...



  • #37   30. sep 2006 sevl tak..... du kender jo nok de to sbt sider hvor der er forum.... (link fjernet) (link fjernet) der kan du i hver fald også heldt hjælpe vis du ha nogen spørsmål omkring sbt ringtrænnen og den slags.... ikke noget om hg men er sq et mere seriøse forum(super godt for sbt folk)

  • #38   30. sep 2006 ondt om hg*g* skal sq nok smutte i seng nu *g*

  • #39   30. sep 2006 jajaja

    jeg har jo ikke så travlt

    skide lorte stamtavle, der ikke gider komme med posten
    ØV altså


Kommentér på:
Udstilling for dummies?

Annonce