{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Tiderne skifter :-) (Listehunde/blandinger) {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i overskriften.. Men inspireret af en anden tråd så vil jeg lige lufte en hjerneprut fra mit hovede smiley

Mange racer har efterhånden været særligt populære i en periode, og da jeg var teenager var det amstaffen der lige pludselig var på mode. Stort set alle unge skulle eje en. De kom i alle farver, størrelser og blandinger. Og selv når den egentlig ikke lignede/eller var en ren amstaff, så var det ligemeget, for man kunne i hvert fald sige der var amstaff i! smiley Lagde også mærke til det her på HG, når de blev oprettet.
Og ja, jeg hoppede da også selv med på "moden" uden at vide hvad jeg egentlig gik ind til, min var en amstaff/bullmastiff blanding.

Så kom hundeloven og i starten blev der snakket om hvordan det nu gik ud over boxeren. "Alle" hunde der kunne minde lidt om listehund var blanding af boxer og...? Det "gik ud over" flere racer, men jeg lagde især mærke til boxeren var et hit.

Nu synes jeg så at jeg oplever at det går ud over sbt'en? Er det bare mig? Ved godt det ikke er nyt den bliver "brugt", synes bare det er den jeg ser mest for tiden.?
Flere af dem jeg har set ville uden tvivl være blev kaldt amstaff/blanding deraf da jeg var teenager smiley

Nogle gange er det lidt sjovt at se hvordan tiderne skifter, der sker i hvert fald lidt af hvert smiley Hvad tror I næste års "trend" bliver? smiley

*Mener ikke at alle der ligner listehunde eller er af de blandinger er ulovlige osv. Det var bare en harmløs prut fra mit hovede smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiderne skifter :-) (Listehunde/blandinger)
  • #1   14. sep 2015 Jo det er spøjst. En stor del af de hunde, der inden forbuddet, var ren amstaff uden tavle er nu ren SBT uden tavle.....

• #2   14. sep 2015 Ja det er sørgeligt! Kan folk dog ikke bare holde sig til at kalde en spade for en spade.. Mange af de "staff"-blandinger man ser nu har jo ikke set skyggen af en staff, og er hvertfald ikke rene.

• #3   14. sep 2015 Det har du nok ret i.. der render mange "SBT" blandinger rundt, og stadig en del "boxer"/GD/rotte/labrador/whatever..

• #4   14. sep 2015 Jeg mødte for en del tid siden en hund i hundeskoven. Spurgte hvad race den var, og ejerne sagde "Old english bulldog" og jeg blev helt forvirret, for jeg har godt nok aldrig mødt en OEB, men troede da slet ikke de så SÅDAN ud! Tror min forvirring var meget tydelig og fik vidst også mumlet at jeg ikke vidste det var sådan de så ud.
    Bagefter måtte jeg lige Google lidt rundt, og det var meget tydeligt at hunden jeg havde mødt var en amstaff smiley

Men puha, jeg ville slet ikke have nerver til at skulle gå og være så hemmelighedsfuld omkring min hund smiley

• #5   15. sep 2015 Jeg har flere gange set blandingshunde/hvalpe sat til salg, hvor de har været beskrevet som bullmastiff, cane corso, boxer eller lign. blandinger, selvom det var ret tydeligt at det var amerikansk bulldog.
    Det værste er jo at man risikerer at endnu flere racer bliver forbudt, når man laver den slags "kreative" beskrivelser af blandingshvalpe.
    Jeg ville aldrig i livet turde at købe en hund af den type, uden en DKK stamtavle.

• #7   16. sep 2015 Har faktisk set en boxer-blanding, som lignede en amstaff på en prik (inden amstaffen blev populær). Kan ikke huske hvad der ellers var blandet i den ?

Tør slet ikke spå om hvad fremtidens "moderace" bliver, men det kunne godt være mastiff typer fra Spanien/Italien.

• #11   16. sep 2015 Labrador/boxer kan ligne en amstaff pænt meget.

• #12   16. sep 2015 Jeg blev en gang spurgt om min bullmastiff var en golden retriver ? smiley Hr. og fru Danmark ved ikke voldsomt meget om hunde smiley
    Og derfor kan hr og fru Danmark også hurtigt tage fejl af lovlige og ulovlige racer, og indgive anmeldelse til politiet. Ikke nødvendigvis et problem, hvis man har stamtavle på sin hund, men ejer man en blandingshund af en vis størrelse, så er der grund til at være bekymret.

Kommentér på:
Tiderne skifter :-) (Listehunde/blandinger)

Annonce