{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Familiehunde - en skrøne? {{forumTopicSubject}}

Hunde og børn er fantastiske sammen !

Jeg kan huske vores sct. bernard da jeg var en bette pige.. Og schæferen hos mormor; når der er børn skal der være hund !!

Ved utrolig mange racer står der en kvallitet der ikke kan overses - "udpræget familiehund"..

Derfor undrer det mig en lille smule, at mange hunde bliver solgt PGA !! der kommer en lille ny i familien !?

Ikke hunde der ikke har kvaliteter som familiehund, næææh de er skam gode familiehunde efter hvad folk og racebeskrivelsen siger..

Det er ikke meningen det skal være udhængning og "link til mig", men bare en observation over hvordan tiderne skifter, og hvilke værdier man idag lægger i en god børneopdragelse..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familiehunde - en skrøne?
  • #1   11. maj 2008 Mon ikke det mere er tiden og overskuddet, der skeles til, når hen hund bliver afhændet på grund af familieforøgelse?

Og at der er en sammenhæng i forhold til det aktivitetsniveau en almindelig familie har og i øvrigt også, at det er blevet almindeligt at sige fra overfor de ting, der trækker ned i det samlede energiregnskab?

• #2   11. maj 2008 Er helt enig med dig, folk må åbenbart mene det er besværligt/uoverskueligt at have hund sammen med børn, og det er ærgeligt. Jeg er vokset op med hunde og det har jeg haft utroligt meget glæde af.

• #3   11. maj 2008 Ch - Jo der er bestemt mange ting der spiller ind her =)

Jeg synes bare det er en "sjov" (i mangel af bedre ord) udvikling på meget kort tid (for SÅ gammel er jeg da helller ikk *GG*)

• #4   11. maj 2008 Stine - Ja jeg har også glade minder med Trine (sct. Bernard) og Sussi (schæfer) fra jeg var lille =D

Jeg tænker lidt, at det kan være dels pga, at vi idag har større viden om en hunds trivsel, og at man vælger fra for hundens skyld..
    - Måske ; )

En fra mit semi er mor til en bette..
    Hun har planer om at få en hundehvalp når hun er uddannet, og babyen er blevet lidt større

• #5   11. maj 2008 Jeg er også helt enig. Da mine børn var børn var der langt flere af deres kammerater der havde hund derhjemme , end der er nu hvor barnebarn går i skole... Jeg tror det hænger lidt sammen med at folk er meget mere hjemmefra , end tidligere. Men jeg høre også tit fra forældre til hendes klassekammerater
    SVINER DET IKKE FRYGTELIGT AT HA* HUND --- OG SÅ TO AF SLAGSEN.
    Det kan da godt være at der skal støvsuges et par gange mere om ugen ... men børn sviner da også.

Ud af 16 børn er der kun tre der har hund selv.

• #6   11. maj 2008 Jeg tror egentlig også det handler en del om tid...
    Jeg tror børnefamilier i dag er langt mere perfektionistike end de var engang. Og alle bliver jo vejet og målt i hvorgodt de tager sig af deres børn, så klart man gerne vil "score højt" her, lige som man vil på jobbet osv. Og så må man jo skærer ned i andre ting for at overskudet er der til "perfektionist barnet".

• #7   11. maj 2008 I det hele taget er tiden et nøgleord, synes desværre også mange familier uden hund mangler tid til deres børn, men det er nok en anden diskussion *G*

• #8   11. maj 2008 Ginne - 16 Maj, kom hid *

Jeg tror du har ret .
    Men jeg er ikke sikker på at lave det perfekte barn , kan opveje oplevelserne ved at have dyr , i det mindste for børnene... Og nu skal jeg så lige prale... Sjovt nok var der skole-hjem samtale i mit barnebarns klasse i torsdags... de tre der har hune ligge alle øverst i klassen --- både fagligt og socialt. Jeg tænker mon der er en sammenhæng ? Børn lærer en masse af at have dyr. I alt fald efter min overbevisning.

• #9   11. maj 2008 ***René** *
    Ihhh hvor har du ret i det.

• #10   11. maj 2008 Iben - Du har så inderligt ret..

Tiden idag er meget stresset.. Jeg har arb. i BH, og der var det kun omk 10 ud af 40 der har hund i den nærmeste familie (moster, bedster osv), og kun 5 har hund hjemme selv..

Men 30 ud af 40 går til gymnastik eller anden sport.. 5 til ridning (dyrerelateret)

Jeg spurgte alle børnene af privat interesse, men det er en lidt skræmmende tanke, at vi fjerner dyrene fra familierne for at få plads til fritiden der kører på højtryk ..

• #11   11. maj 2008 ja, det forstår jeg heller ikke..
    Heldigvis for vores race, skiller folk sig ikke af med dem,
    pga. nye medlemmer i familien..
    Staffen er kåret 2 gange i England til at være Årets famliehund
    og deres kælenavn er Nanny Dog...

• #12   11. maj 2008
    * Nina & Koen på Fyn *
    Går børnehavebørn til ridning ? øhhh de skal være 6 år før de må starte.... i det mindste på rideskoler... Det er noget lov bestemt. Der er kun få undtagelser

• #13   11. maj 2008 Liselotte - Jeg tror helt bestemt, at der er en sammenhæng mellem din datters gode resultat og det, at du har hund..

Det er sagt til firkantet, men her kommer begrundelsen for mit udsagn ; )

Det er (ikke) bevidst, at børn i naturen har større indlæringsevne.. De er bedre til at koncentrere sig, bliver bedre til empati, de bliver dygtigere rent fagligt og mere sociale..

Grunden til jeg sætter ikke i parantes er, at undersøgelsen disse oplysninger hviler på ikke er målbare..

En gruppe børn i alm. BH og en gruppe børn i natur-BH, børnene i den alm BH var som børn er flest (*GG*), og natur-BH-børnene havde i større grad de overnævnte kvaliteter..

Kritikere sætter spærgsmålstegn ved alt.. Forskellige pædagoger, forskellige børn, forskellige alt muligt.. Men vi andre smiler bare og nikker, for vi er blevet vist, at hvad vi føler er rigtigt.. Børn hører ikke til i en verden af beton og fjernstyrede dimser, de hører til i naturen med plads og luft... Det viser undersøgelsen jo også ; )

• #14   11. maj 2008 Liselotte - Jeg ved ikke hvordan reglerne er på vores rideskole, men jo her går de til ridning..
    Om reglerne bliver overtrådt, eller om der er særregler ved jeg ikke, jeg vidste ikk engang der var regler om sådan noget Oo

• #15   11. maj 2008 Et eller andet sted - så er det vel bedre for hunden at få et nyt godt hjem, end at være i en familie der ikke har tid til at sørge ordentligt for den.
    Jeg tror man "menneskeliggør" hunden og tænker at den bliver ked af det over at blive vraget til fordel for et barn - jeg tror simpelthen ikke de kan tænke så langt!
    Det er os mennesker der bliver forargede...
    Så længe hunden får det godt og er glad og tryg i sit nye hjem - så er det fint med mig - bedre det end at den skal have et dårligere liv bare fordi den skal blive der.

Jeg var til et kursus med Irene Jarnved i vinter - hun kom lige fra optagelsen til TV2s program med hunde der skiftede familier - og hun sagde at hun var forbløffet over hvor nemt det var for hundene - hvor hurtigt de faldt til ro og virkede som om de altid havde boet med den nye familie...

Nogle gange skal man huske på - at man ikke nødvendigvis er den eneste der kan give sin hund et godt liv...

Det er lidt det samme med opdrættere der omplacere hunde der ikke kan bruges i avl - fordi de vil videre med deres opdræt og fordi de så ikke har plads til den hund mere.

Jeg blev også forarget over det i starten - men tror nu at det helt sikkert er meget bedre.
    Den hund vil da få det meget bedre som højt elsket familiehund et sted - end i en stor flok - hvor der måske ikke er tid nok til den enkelte hund - fordi opdrætteren tager for mange til sig fordi vedkommende ikke vil skille sig af med dem når de ikke "duer"

Jeg ved godt at det kan lyde enormt hårdt - men jeg tror at man nogen gange skal se tingene fra den anden side - se om det måske ikke er bedre for hunden?
    Og så pakke sine menneskelige følelser væk - for dem har hunden altså ikke : )

• #16   11. maj 2008 Nicola - Ja hunde der ikke er ønskede har det bedre at at komme væk, helt enig =)

Men tråden her handler ikke om hvorvisdt det er synd for hunden, eller om forældrene fejler.. Blot om den forskel der er i en alm dansk familie fra "gamle dage" og til idag..

• #17   11. maj 2008 * Nina & Koen på Fyn *
    Så kan jeg da se at jeg ikke er helt dum... Jeg er ikke på nogen måde uddannet pædagog eller lig. men taler ud fra mine egne erfaringer med børn.
    Det er egentligt ret sjovt . Angel har fra dagen efter vi fik hende hjem , været med i skole næsten hver dag. Betingelsen for at Emilie fik fri , så hun kunne være med at hente hende , var at vi viste Angel frem , når hun kunne klare det. Nu er hun nærmest maskot for klassen , og alle børnene er rigtig glade for hende. Og en anden bruger herinde , der også har en fransk + barn i parrelleklasse , oplever det samme . Selv børn der ellers var bange for hunde er blevet mindre bange og vil gerne kæle med dem.

(hihi at de andre så plager livet af deres forældre ---- tja det kan vi jo ikke gør for...)

• #18   11. maj 2008 * Nina & Koen på Fyn *

Som sagt er der enkelte undtagelser...
    Denne regel blev lavet for nogle år siden ( 3-4) Det var fordi hvis børn blev smidt af hesten , kunne de blive bange.....Der havde været et par tilfælde hvor mindre børn blev smidt af.....

• #19   11. maj 2008 Liselotte - Nej det er ikke helt forkert (i forhold til min pædagogiske (og private) tankegang), at børn har godt af at tilbringe tid med dyr, og ikke mindst være i de åbne omgivelser som naturen tilbyder..

Jeg kan tilføje, at naturbørnehaver og udflytterbørnehaver har en mere rolig og stille hverdag end bybørnehaver med betonomgivelser..

Undersøgelser med hvad børn får ud af at være sammen med dyr er der ikke det helt vilde af.... endnu ; )

• #20   11. maj 2008 Liselotte - Ja heste er jo ikke legetøj.. Men jeg er helt overbevist om, at de helt små (under 6 år) også får en hel masse godt ud af samværet med hestene... Også selvom man kan falde af *GG*

Som sagt var jeg ikke klar over den regl, men det vil jeg da spørge om på rideskolen hvis jeg nogensinde får mig forvildet derned ; )

• #21   11. maj 2008 http://www.google.dk/search?q=ute+p%C3%A5+dagis&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Den undersøgelse jeg har beskrevet er omtalt flere steder, har lige googlet for at i andre kan se, at det ikke er noget jeg finder på for at lyde smart *GG*

• #22   11. maj 2008 Altså som den praktiske gris jeg er har jeg planlagt hund vs. børn senariet. fx. Så har jeg valgt at få hundene nu og baby når hundene er voksne. (altså hund nr.2 er ikke ankommet endnu, men kommer forhåbentlig i starten af efteråret) Tror det må være virkelig hårdt både at have hvalp og baby på samme tid og uanset hvad så tror jeg det krævet planlægning og overskud hvis det hele skal fungere.

Men jeg har stadig svært ved at se hvorfor hunden skal ud når babyen kommer.

Kommentér på:
Familiehunde - en skrøne?

Annonce