HJÆLP til alene hjemme problemer/6 måneder gammel hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej alle på Hundegalleri
Jeg bor i lejlighed på 4. sal sammen med en Coton de Tulear hundehvalp på 6 måneder.
Vi har haft ham siden han var 8 uger gammel, hvor vi fra start har trænet alene hjemme træning med ham. Altså gået ud for døren 1 minut og bagefter steget til 2 minutter osv.
Vi har prøvet at lade fjernsyn/radio være tændt når vi tager afsted, så der ikke er helt stille i vores lejlighed og vi har prøvet at lægge godbidder til ham, for at få ham til at fokusere på det når vi tager afsted.
Noglegange når vi tager afsted gøer/piver han, men vi kan aldrig hører ham når vi kommer hjem. Når han gøer/piver kan hele ejendommen hører ham, da det er meget skrigende og der er også meget lydt i vores ejendom.
Han er alene hjemme hver dag fra ca 8.30 til 15, da vi går på arbejde og i skole.
Jeg får så af vide fra vores nabo for et par dage siden, at vores hund faktisk gøer fra vi tager afsted til vi kommer hjem. Altså i alle timer uafbrudt. Det er virkelig frustrerende, fordi vi jo troede at han bare sov eller legede selvstændigt, når vi ikke er hjemme. Det generer både naboerne og han må jo også være dybt ulykkelig over at være alene hjemme.
Vi bor i en 2 værelses lejlighed, hvor vi altid har lukket døren ind til soveværelse og bad, så han har adgang til at opholde sig i stue, gang og køkken.
HJÆLP hvad kan vi gøre for at han ikke gøer og lærer at være alene hjemme imens vi er på arbejde/skole? Skal vi starte helt forfra med alene hjemme træning? Det er bare lidt svært at tage nogle uger ud af sin kalender.....
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
sep 2015
Jeg går altid en ok lang tur med ham igennem parken som vi bor ved siden af, og når vi har gået tur er der stadig en time til jeg tager hjemmefra..
sep 2015
sep 2015
jun 2015
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 155
Hvis I gør det, kan hunden forbinde det med at være alene hjemme med noget helt vildt, som den nu skal "overleve", indtil I er hjemme igen. Og så er den jo urolig.
Herhjemme hjalp det at gå hjemmefra uden overhovedet at give hunden nogen opmærksomhed. Og når vi kommer hjem, og han hopper vildt rundt, giver vi ham heller ikke opmærksomhed, før han lægger sig i sin kurv og afventer, at vi kommer over til ham og nusser. Det hjalp meget!
Desuden så er det nok for hunden at have et meget lille areal at være på, når den er alene hjemme. Vi bruger fx kun gang og køkken, da hunden ellers kan blive stresset over at skulle "passe på hele hjemmet", mens den er alene.
Og ellers bare forfra med træningen - hvis altså I, efter at have filmet hunden, kan se, at det er rigtigt, at han er så urolig, som naboen siger
sep 2015
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Min oplevelse mht. alene hjemmetræningen af mine forældres hund er, at han har brug for at få en "kommando". "Kommandoen" er "kommer snart", fordi så ved han, at vi kommer igen. Hvis vi bare går, så bliver han rigtig ked af det - det forstår han ikke, men siger man "kommer snart", så ved han godt, hvad det er, man mener.. Jeg ved ikke, om det er forkert indlært, men det virker i hvert fald her (og vi har brugt metoden først 30 sek, så 1 min osv. osv.)
jun 2015
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
sep 2015
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
jun 2015
sep 2015
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
sep 2015
Jeg har prøvede at stå ude foran døren i et stykke tid inden jeg gik ind i dag, og jeg kunne ikke hører en lyd...
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
En anden mulighed var at spørge de andre i opgangen. Da jeg flyttede ind i min tidligere bolig (lejlighed) og fik hundehvalp kort tid efter, satte jeg en seddel op i opgangen, hvor jeg skrev, at jeg havde fået hundehvalp, og at jeg ville blive glad for at vide det, hvis han hylede eller andet når jeg gik. Det gjorde han heldigvis ikke, men det gav faktisk et rigtigt godt forhold til alle i opgangen
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Jeg må indrømme, at jeg blev lettere irriteret over at han havde klaget over mig og min hund, så da jeg løb ind i manden en dag, tog vi lige en "lille" samtale, hvor jeg talte med store bogstaver, og så hørte jeg ikke mere fra ham Sådan et fjols !
sep 2015
HJÆLP til alene hjemme problemer/6 måneder gammel hvalp