{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Katrine G
Katrine G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

HJÆLP til alene hjemme problemer/6 måneder gammel hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej alle på Hundegalleri smiley

Jeg bor i lejlighed på 4. sal sammen med en Coton de Tulear hundehvalp på 6 måneder.
Vi har haft ham siden han var 8 uger gammel, hvor vi fra start har trænet alene hjemme træning med ham. Altså gået ud for døren 1 minut og bagefter steget til 2 minutter osv.
Vi har prøvet at lade fjernsyn/radio være tændt når vi tager afsted, så der ikke er helt stille i vores lejlighed og vi har prøvet at lægge godbidder til ham, for at få ham til at fokusere på det når vi tager afsted.
Noglegange når vi tager afsted gøer/piver han, men vi kan aldrig hører ham når vi kommer hjem. Når han gøer/piver kan hele ejendommen hører ham, da det er meget skrigende og der er også meget lydt i vores ejendom.
Han er alene hjemme hver dag fra ca 8.30 til 15, da vi går på arbejde og i skole.
Jeg får så af vide fra vores nabo for et par dage siden, at vores hund faktisk gøer fra vi tager afsted til vi kommer hjem. Altså i alle timer uafbrudt. Det er virkelig frustrerende, fordi vi jo troede at han bare sov eller legede selvstændigt, når vi ikke er hjemme. Det generer både naboerne og han må jo også være dybt ulykkelig over at være alene hjemme.
Vi bor i en 2 værelses lejlighed, hvor vi altid har lukket døren ind til soveværelse og bad, så han har adgang til at opholde sig i stue, gang og køkken.
HJÆLP hvad kan vi gøre for at han ikke gøer og lærer at være alene hjemme imens vi er på arbejde/skole? Skal vi starte helt forfra med alene hjemme træning? Det er bare lidt svært at tage nogle uger ud af sin kalender.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til alene hjemme problemer/6 måneder gammel hvalp
  • Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#2   14. sep 2015 Det gik vi jo ud fra, at han har kunnet, da vi aldrig har fået andet af vide. Han har aldrig ødelagt noget og der er heller ikke kradsemærker på dørene eller noget. Normalt synes jeg ikke han gør når vi går fra ham om morgenen, og han gør heller ikke når vi kommer hjem. Men hvis vi så forlader ham igen senere samme dag, så gør han. Men vi har først fået af vide fra vores nabo nu, at han gøer uafbrudt alle timer han er alene.....

• Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#4   14. sep 2015 Det er bare virkelig svært at tage en uge ud af min kalender, faktisk kan det ikke lade sig gøre smiley
    Jeg går altid en ok lang tur med ham igennem parken som vi bor ved siden af, og når vi har gået tur er der stadig en time til jeg tager hjemmefra..

• Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#7   14. sep 2015 Vi har en lille smule problemer med ham, da han selv er meget højlydt når han har damer på besøg, hvilket er næsten hver dag. Jeg har så udtrykt, at de gerne må tage lidt hensyn, når de er igang. Dette gjorde jeg i onsdags, og i lørdags mødte jeg ham så nede på gaden, hvor han fortalte at vores hund altså gøede uafbrudt og det altså kunne føre til fraflyttelse af lejligheden.

• Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#10   14. sep 2015 Vi prøvede faktisk at optage igår da vi tog hjemmefra. Den optog dog kun i 3 minutter, hvor han gøede i de første 30 sekunder ca og resten af tiden kunne vi høre ham pive. Men det var som sagt kun 3 min så der er langt til 6 timer.

• #11   14. sep 2015 Gør I et stort nummer ud af at sige farvel til ham, når I går? Og gør I et stort nummer ud af at sige hej, når I endelig er hjemme?
    Hvis I gør det, kan hunden forbinde det med at være alene hjemme med noget helt vildt, som den nu skal "overleve", indtil I er hjemme igen. Og så er den jo urolig.
    Herhjemme hjalp det at gå hjemmefra uden overhovedet at give hunden nogen opmærksomhed. Og når vi kommer hjem, og han hopper vildt rundt, giver vi ham heller ikke opmærksomhed, før han lægger sig i sin kurv og afventer, at vi kommer over til ham og nusser. Det hjalp meget!
    Desuden så er det nok for hunden at have et meget lille areal at være på, når den er alene hjemme. Vi bruger fx kun gang og køkken, da hunden ellers kan blive stresset over at skulle "passe på hele hjemmet", mens den er alene.
    Og ellers bare forfra med træningen - hvis altså I, efter at have filmet hunden, kan se, at det er rigtigt, at han er så urolig, som naboen siger smiley

• Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#12   14. sep 2015 Vi siger ikke farvel til ham når vi går, jeg prøver at smutte ud af døren uden han opdager det. Når vi kommer hjem kan vi godt have lidt tendens til at sige hej til ham, men det vil vi arbejde med at lade vær med fra nu af. Vi har prøvet kun at lade ham være i køkkenet, men der havde han stortset skidt det hele til, så vi følte selv det fungerede bedre, at han også kunne være i stuen, da han ikke lavede ballade der..

• #15   14. sep 2015 Vi hilser altså også når vi kommer hjem - selvfølgelig, har man en masse i hånden, skal det lige stilles først, men derefter hilser vi - hunden er jo GLAD for at flokken kommer hjem igen, det synes jeg da ikke man skal benægte den smiley

Min oplevelse mht. alene hjemmetræningen af mine forældres hund er, at han har brug for at få en "kommando". "Kommandoen" er "kommer snart", fordi så ved han, at vi kommer igen. Hvis vi bare går, så bliver han rigtig ked af det - det forstår han ikke, men siger man "kommer snart", så ved han godt, hvad det er, man mener.. Jeg ved ikke, om det er forkert indlært, men det virker i hvert fald her (og vi har brugt metoden først 30 sek, så 1 min osv. osv.)

• #17   14. sep 2015 Det kan godt være, jeg fik det til at lyde som om, at vi ikke hilser, når vi kommer hjem. Selvfølgelig gør vi det. Men vi stiller lige alt, hvad vi har i hænderne først, tager jakke og sko af, og så lægger vi os ellers på gulvet til hunden, hvor han får den helt store nussetur. Men inden vi er nået til nusseturen, er hunden altså nået at falde så meget til ro, at han ligger i sin kurv, logrer helt vildt med halen og bare venter på, at der bliver sagt hej. Det fungerer fint her - andre gør det måske anderledes, men det hjalp på vores alene hjemme-træning at gøre det på den måde smiley

• #18   14. sep 2015 Første skridt må være at optage hunden i samtlige alene hjemme timer;) måske har i bare en sur nabo

• Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#19   14. sep 2015 Vi må prøve at give ham kommandoer, jeg synes bare det er vildt, at vi først får af vide nu, at han gøer uafbrudt, når vi har haft ham i snart 5 måneder.... Synes bare det virker mærkeligt, hvis han først er begyndt på det nu, når han har været alene lige siden vi fik ham næsten.

• #20   14. sep 2015 Jeg oplever, at det hjælper Mickey (forældrenes hund), at han VED, at vi går. Ved kommandoen (kommer snart) ved han, at vi går - men også, at vi kommer tilbage igen. Han bryder sig bestemt ikke om, hvis vi pludselig bare er væk. Han opfører sig faktisk lidt som en selskabs hund i en jagthunde-krop. smiley

• #22   14. sep 2015 Jeg ville starte med at filme. Jeg har brugt Sleep Talk Recorder app'en på min ipad, som optager, når der er lyd. Så skal man ikke lytte 6 timer igennem smiley

• #23   14. sep 2015 Hehe, ja, de kan godt være ekstremt nysgerrige smiley

• Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#24   14. sep 2015 Okay virkelig smart Julie! Den app må jeg lige hente!! Jeg må forsøge fra imorgen tidlig af, at begynde at optage ham når han er alene hjemme, og se om det virkelig er så slemt som naboen siger, også tage den derfra.... TAK TIL ALLE FOR JERES GODE RÅD OG ERFARINGER! smiley

• #25   14. sep 2015 Grundig mentaltræning om morgenen, hvile, fyldt frossen kong, og så skal hunden se at I forlader den. Det er fremgangsmåden til succes, sådan helt kort sagt smiley

• Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#27   14. sep 2015 Som sagt vidste jeg jo ikke at vores hund gøede uafbrudt, da jeg jo ikke er blevet gjort opmærksom på det før nu.
    Jeg har prøvede at stå ude foran døren i et stykke tid inden jeg gik ind i dag, og jeg kunne ikke hører en lyd...

• #30   14. sep 2015 Helt klart optag hunden. Det kan være i får svar på hvorfor han gøer! Lyde fra opgangen osv.

• #31   15. sep 2015 Lyder som en god idé at optage ham, så I kan høre hvad der sker,

En anden mulighed var at spørge de andre i opgangen. Da jeg flyttede ind i min tidligere bolig (lejlighed) og fik hundehvalp kort tid efter, satte jeg en seddel op i opgangen, hvor jeg skrev, at jeg havde fået hundehvalp, og at jeg ville blive glad for at vide det, hvis han hylede eller andet når jeg gik. Det gjorde han heldigvis ikke, men det gav faktisk et rigtigt godt forhold til alle i opgangen smiley

• #34   16. sep 2015 Jeg havde faktisk en nabo (boede i opgangen ved siden af), som klagede over at min hund stod og gøede/hylede hele natten, mens jeg var på job. Min vicevært sagde at jeg ikke skulle tage det seriøst, fordi den pågældende mand klagede over alt og alle, og jeg vidste jo fra beboerne i min egen opgang, at min hund "kun" gøede når jeg kom hjem, eller det ringede på, altså ikke hele natten.
    Jeg må indrømme, at jeg blev lettere irriteret over at han havde klaget over mig og min hund, så da jeg løb ind i manden en dag, tog vi lige en "lille" samtale, hvor jeg talte med store bogstaver, og så hørte jeg ikke mere fra ham smiley Sådan et fjols !

• Katrine G
    Katrine G Tilmeldt:
    sep 2015

#35   16. sep 2015 Jeg har nu prøvet at lydoptage ham med den smarte app man kan få, som kun optager lyd sekvenserne... Den kunne optage i 2 timer og han pev i alle 2 timer smiley så det må være hunden og ikke naboen, der er noget galt med.. Vi træner hele tiden ham i at være alene. I dag har jeg sat radioen til at spille i rummet ved siden af... Han piver ikke når jeg tager afsted, og vi kan heller ikke hører en lyd når han kommer hjem.. Men optagelserne viser, at han altså piver i de første 2 timer, så mon ikke også han gør det i de næste 5.

Kommentér på:
HJÆLP til alene hjemme problemer/6 måneder gammel hvalp

Annonce