Sygeforsikring, kan det betale sig? {{forumTopicSubject}}
Vi har overtaget den skønneste tæve på 6 år, i den forbindelse er vi i tvivl om hvorvidt vi bør sygeforsikre hende, Agria vil gerne tage hende til ca 2000kr om året med en selvrisiko på 900kr dog kun hvis vi også flytter ansvar over til dem, den er så 200kr dyrere end ved vores eget selskab og ialt vil det blive 2500kr årligt.
Vi er i tvivl om hvorvidt vi skal takke ja til forsikring, eller sætte beløbet til side i form af opsparing i stedet. Hvad tænker i og hvad havde i gjort ?
Billede af hovedpersonen
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Men det afhænger naturligvis af, om I vælter jer i bugnende opsparingskonti. I givet fald er der jo penge til rådighed, hvis der sker skader.
Vi har alle dage haft sygeforsikring på vores hunde og de har tjent sig ind hvis man ser over et gennemsnit i de 21 år vi har haft hund.
Det kan være en udgift, det kan blive en stor hjælp - det ved man først når man siger farvel til hunden. Men en sikring, det er det. Det giver mulighed for at få flere valgmuligheder når den økonomiske del er ude af ligningen.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
Vi synes bare det var ret dyrt også med tanke på hvilke sygdomsforløb vi ville byde hende. Noget i os siger dog også gør det, men vi har bare aldrig tidligere i vores familier haft hverken hunde eller heste sygeforsikret.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Ja. Men når det så er sagt så har jeg en hund med sygeforsikring og der har udgifterne til forsikringen indtil videre været højere end det der er kommet retur. Men det betyder bare at jeg har en hund der aldrig er syg.
Min anden hund på 10,5 år der kunne en sygeforsikring havde tjent sig selv ind gange 10 eller sådan noget. Men hun har ingen grundet alder.
aug 2006
For MIG ville det være forfærdeligt at skulle sige farvel til en hund, der kunne behandles med en god prognose fordi jeg ikke kunne skaffe pengene til det.
Og eftersom vi ikke har adgang til store beløb, så har vi valgt at forsikre - og godt for det.
aug 2008
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.323
mar 2014
Vi har en god opsparing, som vi dog ikke bruger af til hverdag, så det er ikke fordi vi kommer til at stå med en regning vi ikke kan skaffe midlerne til.
Vi syntes bare umiddelbart ca 2000kr var ret meget, men hvis det er normalen, er det jo blot sådan det er
aug 2008
aug 2006
Der må man se sig omkring
mar 2014
Vores eget selskab forsikre til hunden er fyldt 6 år hun er dog fyldt det og derfor vil de ikke tage hende.
Agria vil gerne og fordi hun er fra et internat under dyrenes beskyttelse, godtager de også den sundhedsundersøgelse som allerede er lavet.
aug 2006
mar 2014
Det er nok det sikreste at forsikre, man ved jo aldrig hvornår sygdom rammer
aug 2006
Der er ikke så mange valgmuligheder når hunden har den alder, så det er nok bare sådan det er
mar 2014
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.057
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 17
Så uden tvivl, var jeg dig, ville jeg få det ordnet med det samme.
mar 2014
aug 2004
aug 2006
Og skader er som bekendt ikke ofte betinget af arvelighed
Vores dyreste forsikringssag var en overrevet patellaligament som følge af en brækket knæskal.
Det havde intet at gøre med sygdom.
aug 2006
Man smider ikke hunden ud til højre fordi den viser sig at være skravlet...
maj 2008
Jeg siger bare, at det er ikke alle, det kan betale sig for.
Købet jeg en engelsk bulldog, ville jeg tegne forsikring, men først efter selv at være udredt på det mentale plan
mar 2014
Jeg skelner ikke mellem sygdom og skader når jeg overvejer forsikring
aug 2006
Hvis man har en hund, der er mere syg end gennemsnittet, så er den mere syg end gennemsnittet.....
aug 2006
Det er måske i virkeligheden ikke det værste, man kan spilde sine penge på?
maj 2008
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
Vi har i to år fået maks. beløbet udbetalt på vores forsikring, dvs. næsten 50.000 kr. En voldsom livmoderbetændelse, selvfølgelig op til en weekend + to korsbåndsoperationer - spørg lige om jeg er glad for vores forsikring!!!
mar 2014
Nej det er måske ikke det værste sted at smide penge efter noget man ikke kommer til at bruge, men det er da værd at overveje.
aug 2006
Man håber jo altid at man ikke kommer til at gøre nytte af dem - om det så er hus, indbo, ansvar, syge.... osv.
Lige der vil jeg langt hellere spilde mine penge på pengepugende forsikringsselskaber end et stå uden, når taget blæser til Fyns land...
mar 2014
Men den regning dækker en forsikring jo alligevel ikke.
maj 2008
Min farfar var bonde. Mon min holdning er arvet?
mar 2014
Det var hvad vi havde talt om og aftalt, inden vi fandt ud af, at forsikring alligevel var muligt, men så blev vi alligevel i tvivl.
Hestene er heller ikke sygeforsikret af samme grund.
aug 2006
Men jo, der er der nogle, der godt kan leve med at putte deres dyr i graven uden at vide om en penicillinbehandling ville kunne få den tilbage til normalen.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
Jeg har 4 hunde og de er kke forsikrede, til gengæld lægger vi et beløb til side, svarende til, hvad sygeforsikring x 4 ville koste, og indtil videre har det givet overskud.
Vores hunde har så generelt ikke været dyrlægens hyppigste patienter, bortset fra en enkelt whippet vi havde, der kostede 30.000 i løbet af et år, pga. et brækket ben, men ellers er det småtingsafdelingen i form af rifter, der skal syes og afrevne kløer.
aug 2006
Om det så er at spare op, ikke spare op, forsikre, ikke forsikre.. Det er i bund og grund en personlig ting, som er betinget af både mavefornemmelse og tidligere erfaringer.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
mar 2014
maj 2008
Ja, men så giver det jo god mening. Penicillinbehandling uhadada, det er dyrt. Men jeg kender udmærket hg-stilen. Jo mere du er villig til at bruge på din hund, jo bedre hundeejer er du. Chili er 8 år og indtil videre kun udgifter til vaccinationer. Held eller god avl, hvem ved. Men gode år kommer ikke kommer ikke dårligt tilbage - ellers hvordan er det nu, det er? Isabelle hjælp!
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
Men min egen er ikke forsikret, han er generelt sund, dog kun 7 år gammel.
Udover sundhedstjek, har han været i røntgen én gang, fordi jeg ville have klarhed over hans hofter og albuer. En enkelt gang har han haft tarmbetændelse.
Så for mig har det, indtil videre, ikke kunne betale sig at forsikre ham.
Den næste hund vil heller ikke blive forsikret, hvis den bliver købt som hvalp eller unghund.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
maj 2008
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Lia er sygeforsikret og det har heldigvis været en underskudsforretning for os indtil videre, men jeg synes forsikringen giver ro.
Har man mange hunde, så kan man begynde at diskutere om det kan betale sig.
Vores katte er ikke forsikret, men nu har vi fem stk., så med så mange sparer vi jo en del på sygeforsikring. Tror vi er oppe på ca. 70.000 kr. sparet på katteforsikring gennem årene, og det er når jeg trækker de dyrlægeregninger fra som der har været.
aug 2006
Jeg er på ingen måde af den mening, at man er en bedre hundeejer, jo flere penge man vil putte i den.
Synes penge er komplet irrelevant for, om man er en god ejer eller ej.
I øvrigt misforstod du vist mit indlæg - det er udredningen, der er dyr. Ikke (ikke altid ihvertfald) penicillinen.
Folk må selv om, hvad de vælger. Hunden mærker jo altså ikke noget, når den er død.
Og eftersom man ikke betalte for udredningen, så ville man jo aldrig vide om det kunne løses med ti dages behandling...
Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
maj 2008
Nu gik spørgsmålet på, om det kunne betale sig med sygeforsikring. Svaret må være rungende nej, på det overordnede plan. Hvad den enkelte så vælger - jaaa det ....?!
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Problemstillingen er vel, at man aldrig ved om man er uheldig og får en hund som får brug for sin forsikring, eller om man kommer til at betale til den i 10-15 år og aldrig får den brugt.
- Jeg har 5 hunde, 2 er sygeforsikrede, 3 er ikke.
Har ikke brugt sygeforsikringerne endnu, 7-9-13, de andre har som sådan heller ikke haft brug for en.
Udover Danny - men om hans 'uheld' ville have været dækket af en forsikring ved jeg ikke, - min 50kg bordeaux blev sur på min 8kg westie og bed ham. Babu til dyrlæge og lappe ham, og så tog det ellers 2 år at få ham fin igen.
- På det der niveau hvor hunden ikke led og blev trukket i langdrag, men hvor han havde nogle problemer med ophelingen af sårene (Han fik buler med væske i som skulle renses og nogle gange måtte de have ham i narkose og rense dem osv.) - og til sidst en gang laser. Selve uheldet og det efterfølgende var ikke noget hvor man tænkte at der var grund til at aflive, han var blevet bidt, jovist, men så var skaden heller ikke værre som sådan.
Men hele forløbet endte med at koste over 30.000,-
- For når man render til dyrlæge 1-2 gange om ugen og skal have renset og gjort ved, og medicin og så laser osv. - ja så løber det op, lille smule af gangen.
Dér havde det var rart med en forsikring som dækkede, og det er især den slags der gør at jeg har forsikringerne - det er til de skader hvor man risikerer at det løber op i længden.
Det er jo lidt det med forsikringerne, man køber dem fordi hvis nu uheldet er ude - men man håber man aldrig får brug for dem.
Man kan have haft en hund forsikret i 10 år, og så stå og tænke at de fx 25.000,- man har brugt på sygeforsikring, kunne man have brugt til meget andet sjov - men at være bagklog, er sgu noget af det nemmeste
Jeg er glad for mine sygeforsikringer - jeg vil ikke kunne trække en god slat penge ud igen, for at behandle, og det er altså rart at tænke på at er uheldet er ude, er det ikke prisen man har med i tankerne også, men primært hvad er bedst for hunden.
mar 2014
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Jeg har valgt at se på det sådan her: jeg føler en kæmpe tryghed i, at jeg har en sikkerhed hvis hunden kommer til skade, udredning eller andet (som forsikringen dækker), og det virkelig bliver et alvorligt beløb.
En opsparing til uforudsete udgifter er selvfølgelig nødvendig uanset hvad, men hvis jeg lægger pengene der skulle være brugt på forsikring til side og så må bruge 15.000 kr på et forløb, så tager det altså noget tid at spare 15.000 kr op igen - men det er jo ikke altid at skæbnen lige venter på at man har sparet beløbet op. HVIS man nu er så uheldig.
Derfor finder jeg umiddelbart en tryghed i sådan et "sikkerhedsnet", for jeg ved faktisk ikke om det bare er spildte penge før jeg står i det
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Men når det så er sagt så har jeg haft mine to sidste forsikret - og det har i den grad kunnet betale sig, selvom sygeforsikringen på en dober er forholdsvis dyr. Stormy viste sig at have et udpræget talent for at komme til skade (afrevne negle og brækkede tæer ), så fik han blæresten der krævede operation (15.000 alt i alt) og han sluttede af med knoglekræft (sidstnævnte blev dog en ret billig omgang da jeg valgte at aflive ham ret hurtigt). Forsikringen har pænt dækket det de har skullet. Perle fik en meget alvorlig bakterieinfektion (leptospirose). Det løb op i 30.000 kr; Forsikringen dækkede 2/3-dele. Bliver hun 10 år gammel uden yderligere uheld så går det lige op med præmien.
Jeg har opsparing og kunne sagtens betale selv (jeg har jo også selv lagt ud). Men når man på ½ år bruger 45.000 i dyrlæge regninger så er det sg* meget rart at få noget af det tilbage igen.
Mine gamle hunde havde kun ansvarsforsikring. De fleste har aldrig rigtig fejlet noget. Men af dem var 'guldkunde' hos dyrlægen pga kræftsygdom. Han levede fint med det i 5 år og blev 10 år gammel, men det krævede jævnlige besøg hos dyrlægen for hans imunforsvar var ikke superduper pga prenisolonen han fik. Ham fortrød jeg at jeg ikke havde forsikret og jeg har aldrig turdet regne den samlede sum ud
Er økonomien stram ville jeg forsikre: Min dyrlæge er også en god bekendt som jeg snakker ofte med og hun fortæller at det sker jævnligt at folk er nødt til at vælge aflivning fordi de ikke har råd til behandling og ikke har hunden forsikret, så den kunne dække noget af udgiften. Det er da en lidt træls årsag til et farvel til en elsket ven at man ikke har råd til behandlingen
Min næste lille irer-hvalp bliver også forsikret.
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 617
Kunne vælge imellem Agria og Alka. Valgte sidstnævnte, husker ikke pris men var billigere og slet ikke nær så indviklet at "læse" som Agria..
At næste hund så forsikres et andet sted fra start er ikke til diskussion, men da vi fik de nuværende var sundhedsforsikringen slet ikke et issue..
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
Den anden har aldrig været syg eller skadet endnu, men hun er en meget aktiv race og skal forhåbentlig have LC licens, så en skade er jo ikke helt umulig at risikere, så jeg fortsætter med forsikringer.
Bestemt også fordi jeg ikke er særligt godt lønnet og har en kæreste på SU, og er uheldet ude, så kan jeg ikke smide 15-20.000 på en gang, men det er jo noget, man må gøre op med sig selv.
mar 2008
For vores gamle Balou kostede udredningen og efterfølgende hyppige kontrolprøver en mindre formue, men det gjorde ham også i stand til med en enkelt lille daglig pille at føre et helt normalt liv.
Det samme gælder min venindes berner og også en schæfer, jeg kender.
Alle hundene led/lider af alvorlige sygdomme, epilepsi/kronisk infektion i bugspytkirtel/nedsat stofskifte mm. som dog kan afhjælpes 100% med en smule daglig medicin. Man er bare nødt til at bruge pengene på at finde ud af, hvad der er galt, og de undersøgelser kan være hammerdyre. Vi snakker her om gentagne lab.test, der sendes til udlandet, og udgifterne løber op i 10-15-20.000.
Hundene kan leve et helt normalt liv på medicinen, og her er det f..... rart at være dækket af forsikringen.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.166
Den ældste på 10 år har aldrig fejlet noget som helst og jeg mindes ikke, at jeg har haft brug for sygeforsikringen til ham ?
Den mellemste - uha, det er en anden historie !!!
3 operationer - en skåret trædepude (DYBT) uden for åbningstid ... ja, han er sq lidt et skravl, og det kombineret med et hovede, der ikke fungerer på den knap der står "tænk INDEN du foretager dig noget" - ja, det har bare været (og bliver nok ved med indtil han dør engang), en dyr omgang !!
Den sidste er kun 2 år og har sluppet fri for skader indtil videre.
Takket være Flax har jeg ikke haft underskud mht forsikring - de har udbetalt langt mere end jeg har indbetalt OGSÅ hvis jeg regner Iroc og Anthrax´ præmier med.
Jeg er da helt på det rene med, at forsikringsselskaberne ikke er flinke og rare ved os hundeejere - og at de skal tjene på os.
Men får man bare én gang en hund med en anamnese som Flax´ .. tja, så er man edderdylme mere end almindelig glad for de her sygeforsikringer
aug 2004
Vores mellemste har fået konstateret AD,der var en røntgen regning på 3000kr,da man ikke kunne se ledmusen,skal han CT scannes for 5-8000kr,der til kommer så en artroskopi ca 6-7.000kr (for at fjerne ledmusen)+ genoptræning,der ryger vel også 5000kr..I alt,lavt sat 19000kr
Han er knap 4 år
En forsikring er god at have hvis man fx vil operere.
maj 2008
Nå, men der må sidde flere, der har underskud ift forsikringsselskabet.
Dengang jeg kørte lidt mountainbike (og kunne hente kaffe uden at blive stakåndet), fik jeg stjålet 2 dyre cykler indenfor eet år. Selskabet opsagde min forsikring med flg kommentar:
"Du har et uheldigt forsikringsforløb". (sagt med fistelstemme og sydfynsk bagtunge)
-Ok, du er skarp, er du en af bosserne? Pikhoved
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.514
Har en gang haft en hund uden sygeforsikring, og ja der blev brugt hvad der skulle bruges da hun blev syg, men alligevel krævede det mere omtanke end nu hvor jeg "bare" siger uanset tid og sted så tager jeg af sted med hunden hvis der er nogen som helst tvivl om der er noget galt ..
Så her kommer aldrig hund uden sygeforsikring ...
mar 2008
Jeg tegner også forsikring på mine øvrige ejendele med håbet om aldrig at få brug for dem, men da vores campingvogn blev totalskadet her i vinter var det rart "bare" at kunne gå ud og købe en ny for forsikringssummen på et pænt stykke over kr. 100.000.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Jeg har både indboforsikring, kaskoforsikring på min bil og ulykkes forsikring til mig selv og dem har jeg troligt betalt til siden jeg flyttede hjemme, altså over 10 år (bilforsikring kun siden jeg har haft bil selvfølgelig), status på de forsikringer lige nu er at det er en KÆMPE underskudsforretning for mig, da jeg ikke har haft brug for en eneste af dem. Men skulle mit hjem en dag brænde ned til grunden, så ville jeg da være træt af hvis jeg ikke havde en indboforsikring og såfremdeles.
Det samme med sygeforsikringen til ens hund, men tegner den vel ikke med den hensigt at skulle bruge den, men have den hvis uheldet skulle være ude. I dages Danmark, kan selv mindre indgreb koste det hvide ud at øjene.
Min hund på 10,5 er ikke sygeforsikret, men det havde helst sikkert godt kunne betale sig for mig hvis jeg havde haft det. Den yngste på 6 mdr. har været forsikret siden dagen inden jeg hentede hende og jeg håber da virkelig ikke at jeg få brug for den, men det giver mig en ro at have den, hvis hun skulle komme tilskade, så skal jeg ikke bekymre mig så meget om prisen vs. aflivning, selvom man skal betale en del selv, det dilemma har jeg stået i flere gange med den gamle i løbet af hendes liv og det er bestemt ikke rart.
aug 2008
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jesses forsikring har allerede tjent sig selv ind.
Jeg turde ikke undvære.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Jeg har selv betalt 1100 kr af de 24 tusind, så JA få en sygeforsikring!
apr 2013
Følger: 35 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 87
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
Jeg syntes klart det er en fordel med en forsikring.
Sygeforsikring, kan det betale sig?