Hvornår bliver leg for meget? {{forumTopicSubject}}
Hej.
jeg har mig en dejlig, god og lidt træls unghund på 9 mdr.
Hun er vant til a komme i hundeskoven og så kommer hun til træning 1 gang om ugen
men jeg er lidt i tvivl, hun kan godt lege vildt og noglegange bliver jeg i tvivl om om det er for vildt og folk så ser mig som hende med hunden der muler andre
er det mindre hunde er det typisk fangeleg, løbe væk med noget i munden som de vil have eller hvis den anden har lidt mere temperament, sys hun det er pissesjovt a drille den så den løber efter hende
når det er større hunde så er det fangeleg eller en gang brydekamp. og det er der jeg er i tvivl, for hun går meget efter halsbåndet/pelsen.
Men hvornår går jeres grænse hvor i vil skille dem a?
det er mest tæver hun er sådan ved, hun har mere respekt overfor hanhunde
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Fangeleg og brydekamp ser jeg intet galt i. Så længe fangelegen skifter, så det ikke hele tiden er én hund der bliver jaget og ikke synes det er sjovt. Og nogen hunde vil jo hellere tumle end at løbe rundt.
Det bedste man kan gøre er at finde hunde, der matcher ens egen hund.
Jeg ville skille dem ad når den ene hund bliver trynet. Så længe de er "ligeværdige" og det ikke KUN er den ene der er efter den anden, hvis hunden egentlig prøver at komme væk, så ser jeg intet galt i legen. Men det er ret svært at komme med et konkret svar på, når man ikke har set situationen
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.265
Nu er det jo mine begge to, så jeg kender dem begge godt og kan tydeligt høre og se forskel på "vi hygger os med vild leg" og "vi er gearet over og skal stoppes"
jul 2015
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 53
Men hun er meget glad for a mule en golden tæve i hundeskoven, og det kan godt blive lidt voldsomt og dog igen, for noglegange ligger de bare ned og slås lidt, men den får ihvertfald motion med fangeleg.
Men jeg må prøve a fjerne hende hvis hun bliver for voldsom, ihvertfald så de kan få en pause
har heldigvis ikk haft dårlige oplevelser i hundeskoven, værst har været en schæfer der vist var lidt usikker på hvor han havde hende og markerede lidt, men det gik hurtigt over.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 402
Og husk lige at du har en hund, hvor alle racerne i blandingen har en del problemer med bevæge apparatet
Jeg personligt ville ikke bare aktivere med hundeleg
Hvornår bliver leg for meget?