{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Hvornår bliver leg for meget? {{forumTopicSubject}}

Hej.

jeg har mig en dejlig, god og lidt træls unghund på 9 mdr.
Hun er vant til a komme i hundeskoven og så kommer hun til træning 1 gang om ugen smiley

men jeg er lidt i tvivl, hun kan godt lege vildt og noglegange bliver jeg i tvivl om om det er for vildt og folk så ser mig som hende med hunden der muler andre smiley
er det mindre hunde er det typisk fangeleg, løbe væk med noget i munden som de vil have eller hvis den anden har lidt mere temperament, sys hun det er pissesjovt a drille den så den løber efter hende smiley

når det er større hunde så er det fangeleg eller en gang brydekamp. og det er der jeg er i tvivl, for hun går meget efter halsbåndet/pelsen.

Men hvornår går jeres grænse hvor i vil skille dem a? smiley
det er mest tæver hun er sådan ved, hun har mere respekt overfor hanhunde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bliver leg for meget?
  • #2   30. aug 2015 Uha det er svært at sige uden at have set det. Jeg bryder mig ikke om hundeskove men det er pga. at de fleste mennesker bare lader deres hunde løbe løs og hen til andre hunde uden at have dem under større kontrol.
    Fangeleg og brydekamp ser jeg intet galt i. Så længe fangelegen skifter, så det ikke hele tiden er én hund der bliver jaget og ikke synes det er sjovt. Og nogen hunde vil jo hellere tumle end at løbe rundt.

Det bedste man kan gøre er at finde hunde, der matcher ens egen hund.
    Jeg ville skille dem ad når den ene hund bliver trynet. Så længe de er "ligeværdige" og det ikke KUN er den ene der er efter den anden, hvis hunden egentlig prøver at komme væk, så ser jeg intet galt i legen. Men det er ret svært at komme med et konkret svar på, når man ikke har set situationen smiley

• #3   30. aug 2015 Jeg skiller mine ad, når jeg kan høre på dem, at den ene enten ikke synes det er sjovt mere, men den anden er for gearet op til at respektere det, eller når jeg kan høre at de begge er ved at kamme over i at det kunne resultere i en konflikt.
    Nu er det jo mine begge to, så jeg kender dem begge godt og kan tydeligt høre og se forskel på "vi hygger os med vild leg" og "vi er gearet over og skal stoppes" smiley

• #4   30. aug 2015 Hun vil meget gerne lege og det er lige somom hun skifter hvis der er flere hunde, det er ikk kun en hun muler.
    Men hun er meget glad for a mule en golden tæve i hundeskoven, og det kan godt blive lidt voldsomt og dog igen, for noglegange ligger de bare ned og slås lidt, men den får ihvertfald motion med fangeleg.

Men jeg må prøve a fjerne hende hvis hun bliver for voldsom, ihvertfald så de kan få en pause smiley

har heldigvis ikk haft dårlige oplevelser i hundeskoven, værst har været en schæfer der vist var lidt usikker på hvor han havde hende og markerede lidt, men det gik hurtigt over.

• #6   30. aug 2015 Nu er det en heftig blanding du har, som alle racer kan have problemer med knoglestrukturen, specielt i opvæksten. Det skal du også lige tage højde for at "skåne" lidt.

• #7   30. aug 2015 Det handler om at din hund i fangelegen skal kunne både løbe væk og løbe efter, fra samme hund, altså de starter med at løbe og skiftes så til at være den der løber efter;) i brydelege skal det ikke være din hund der er øverst hele tiden og igen, det er samme hund vi taler om, leg skal være ligeværdig smiley

• #9   30. aug 2015 Jeg ville være meget obs på om begge hunde synes at det er sjovt

Og husk lige at du har en hund, hvor alle racerne i blandingen har en del problemer med bevæge apparatet

Jeg personligt ville ikke bare aktivere med hundeleg

Kommentér på:
Hvornår bliver leg for meget?

Annonce