1.170 visninger
|
Oprettet:
Første gangs hunde ejer. {{forumTopicSubject}}
Hej!
Det er sådan, at min forlovede og jeg snakker om, at anskaffe os en hund. Min forlovede, vil rigtig gerne have en schæfer hund, mens jeg måske synes det bør være en mindre hund.
Som første gangs hunde ejer, der bord i en lejlighed og har to katte, hvilken slags hund er så mest fordelagtig for os?
Vi elsker vores katte, men man kan ikke rigtig gå tur med dem
Mvh Nanna.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
- kan i lide pleasende eller selvstændige racer?
- hvor meget tid vil i bruge på gåtur?
- hvor meget tid vil i bruge på mental aktivering?
- hvad med pelspleje?
- omtrent størrelse?
- har i nogle bestemte interesser (agility, lydighed, jagt)
Osv osv
apr 2008
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 259
Hvis i gør, så bør i i hvert fald have tæt kontakt til nogle personer med kendskab til racen både før og efter i køber hunden.
En schæferhund der ikke stimuleres og aktiveres korrekt vil med stor sandsynlighed give jer massive problemer
En schæferhund der stimuleres og aktiveres dagligt med udgangspunkt i racens behov vil efter al sandsynlighed trives også i en lejlighed sammen med to katte
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.755
maj 2007
Og så synes jeg ofte jeg oplever (især) mænd uden den store hundeerfaring, der vil have en Schæfer uden egentlig at vide ret meget om racen. Ud over at det er dem politiet bruger.
aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg har heller ikke noget imod schæfer, og i starten var jeg også med, på at det var sådan en det skulle være, men så læste jeg på hvad racen kræver.
Jeg har derimod forelsket mig i en Dansk/Svensk gårdhund, men en veninde frarådet mig, at anskaffe sådan en, da de åbenbart er meget krævende.
Jeg og min kæreste, har altid gerne villet have hund, og vi elsker generelt dyr, jeg vil bare gerne være sikker på, at vi anskaffer den rigtige hund til os hvilket er derfor jeg spørger herinde.
"Krav" til hunden:
Ikke for langhåret.
Ikke aggressiv mod fremmede eller andre dyr
Nem eller moderat nem at opdrage
mvh Nanna
apr 2008
For man kan jo med lethed finde mange racer, der ikke er alt for langhårede, ikke er aggressive mod fremmede eller dyr (det tror jeg ikke nogen hunde er fra starten - men bestemte racer er mere vogtende over for fremmede), og er rimelig nemme at opdrage; men de har så meget forskellige behov.
Så - hvor meget tid og energi har i tænkt jer at bruge på gåture og anden aktivering, og vil i gå til træning som fx. agility, lydighed eller andet? Så er det lettere at spore sig ind på en race
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Hvad kan I tilbyde hunden?
aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Min kærester vil helt sikkert lave lydigheds træning med hunden, og der kan måske være snak om agility.
Vi passede en hund for nogle uger siden, hvor vi gjorte vores for, at stimulere ham, så meget som muligt, mest igennem leg og lydigheds træning
Håber det var nok
mvh Nanna
apr 2008
maj 2007
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 259
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kampagner/klartilhund/Sider/default.aspx?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_content=2015.08.19%20hund%20nordjylland&utm_campaign=FB%20-%20Dyrenes%20Beskyttelse
Første gangs hunde ejer.