1.344 visninger
|
Oprettet:
kommende første gangs hunde ejer {{forumTopicSubject}}
Hejsa igen
ja så skriver jeg igen :o)
jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du/i mener man skal vide inden man køber hund
hvad skal man være forberet på
hvad skal man have købt af forskellige ting i det hele taget vad ville være godt at sætte sig ind i enden man gå ud og køber en hund?
jeg er fuld i gang med at prøve at finde en race eller racer jeg der vil passe til mig
men sidder og tænker at der må være en del man skal tænke på før man køber hund
har aldrig haft hund har højst gået tur med en to gang så har overhovede ikke nogen som helst vide om hunde
så vær sød og hjælpe mig lidt på vej
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 311
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 305
Så derfor mener jeg at det er super vigtigt at du kigger på hvad du kan tilbyde hunden. Også sætte dig ind i hvilke racer som lever på til hvad du gerne vil have ud af hunden. Så du finder en hund som passer til dig som person. Og på den måde skulle hunden jo også gerne få den ejer som passer til den.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 584
Når du har fundet en race som du synes lige er dig, skal du finde en god kennel, en som har hunde på en måde du godt kan lide.
Du skal være sikker på at du bor et sted hvor man må have hunde, og det også er tilfældet de næste 10 til 15 år.
Og sidst men ikke mindst skal du gøre op med dig selv om du er klar til at være så afhængig af ikke at kunne være væk mere end max 8-10 timer af gangen.
Hvis du er det, er der kun at sige, at der er en rigtig god grund til hunden bliver kaldt menneskets bedste ven - det er fantastisk at have en glad 4 benet i sit hjem.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
beslut dig for på forhånd hvad hunden må når den er voksen og især hvad den ikke må..
Den kan ikke finde ud af det hvis den må komme i sofaen om søndagen men ikke alle de andre dage
Undersøg hvor du kan gå til hundetræning og meld dig gerne ind i god tid. Der er tit ventelister
jun 2006
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Du skal finde ud af hvilken forsikring der er bedst for din hund ( Race ) Nogle dækker ikke hele livet, nogle dækker ikke racerelaterede sygdomme osv.
Du skal have styr på om din økonomi kan bærer at have hund. ( Mad, dyrelæge, medicin, guf, træning osv. osv. )
Du ska huske at din hund skal løbende behandles med loppemiddel ex frontline..
Du skal vide med dig selv hvor meget træning du vil ligge i din kommende hund. Hvor du vil gå til træning med den, hvor lang tid du vil bruge på at gå tur, og hjemme træne..
Det vil desuden være en god ide at sørge for at få lukket din hvae af, så hunden bare kan lukkes ud når den ska besørge.
Ting jeg har i min hundetingskasse:
Shampoo
Ko ben ( til at fjerne flåter med )
Negle klipper
Tygggeben
Guffer
Jakke til Avalee
Seler ( Pt er Hurtra den bedste herhjemme )
Halsbånd
Dækner
Skåle
Klikker
træningsbold
Potevoks
Tandpasta til hunde
Derudover skal du selvfølgelig også have:
Vægt
Legetøj
Kurv ( e )
Hundetegn
evt. et tæppe
evt. Hundetaske
Og sikkert mange flere ting end jeg lige kan komme på.. =)
Husk at stille hundens kurv ET bestemt sted, som er dens trygge område. Man kan godt både have en kurv til hunden i stue, køkken, soveværelse eller hvad man nu lige har lyst til..
Det samme gælder madskål, der skal være ro omkring hunden når den skal spise, så madskålen skal stå et bestemt sted...
Køb gerne nogle bøger om det at have hund. Det gjorde jeg =)
Det var bare lidt af det jeg kunne komme på =)
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
jeg prøver på at finde en race der passer godt til mig men syndtes nu det er noget svært
jeg er i gang med at søge lejlig hed enden i stue etagsen hvor der er en mini have/trasse til og ellers på førstesal,
jeg bor nemlig nu inde i byen på 4 sal og her må man ikke have hund
jeg har tænkt lidt på at det måske ikke skal være en hvalp nedt op fordi jeg er første gang hunde ejer og jeg er ikke sikker på at jeg kan finde ud af at få den gjort renlig og få den lært at være alene hjemme
så har tænkt på et hund der er omkring et års tid måske lidt minere eller mere
og så ved jeg at det skal være en lille hund, da det er vigtig for mig at jeg kan tage den med mig i bussen når vi skal nogen steder hen, hvor det er for langt at gåe eller cykle
jeg syndte at jeg har gørt noget om en ansvar forsikring eller noget i den stil hvad går det ud på
og så syndtes jeg også at jeg har hørt noget om en sygforsikring men det aner jeg heller ikke hvad er for noget
så er der noget med et hundetegn men vad er det prasis og hvad skal der stå på det
og feks. ting der er vigtig at have købt
vilken ting er vigtig ?
kan gætte mig til ¨
snor og sele eller halsbond
mad og vand skål
seng
mad
lejetøg men vilken noget ?
kaviterings lejetøj men vilken?
jun 2006
Hunden skal mærkes med chip eller tettovering og registreres i dansk hunderegister
Der skal tegnes en lovpligtig hundeansvars forsikring, der dækker hvis hunden forvolder skade på andre mennesker eller andres ejendele
jul 2009
jeg har prøvet at tænke på hvad jeg kan give en hund og så vider
men syndtes det er lidt svært da jeg ikke har nogen som helt ide om hvad jeg kan eller vil
feks. pels plage eller ikke pelsplage
jeg er førtidspansioneret så hunde vil ikke være alene hjemme mere en aller højst 5 timer 4 dage i ugen, jeg er ikke typen der går meget i byen
det gider jeg ikke er mere tiil bare at hygge der hjemme eller hjemme ved vennerne og der regner jeg med at tage hunde med
motions messigt syndtes jeg er svært at sige hvor meget eller hvor lidt hunde skal have brug for men jeg tror at for at være på den sikre side skal det være en der krever det mindste af det meniste men at den helst skal kunne holde til en lidt længer tur en gang i mellem for kunne forstille mig at det ville være dejliget med en gå tur omkring en times tid om sommeren og det ville være rigtig træls at men skal ud og gå en time hver gang hunde skal ud når det er vinter,
og ellers tænker jeg at det skal være en sofahygge hund selvskabshund
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 584
jul 2009
jul 2009
selvføglig er en hund et fuldtidsarbejde og selvfølgelig skal den ud at gå lige meget hvordan væjrt er
men det er også der for jeg tænker at det skal være en lille hunde der ikke kræver det helt vilde motions mæssigt jeg tro ikke at jeg ville have noget i mod at gå en halv times tid selv om det er noegt rigtig møj vejr
jeg ved ikke hvad jeg skal bruge en hund til andet ind at det skal være en huggesofa hund og selvskabshund
tænker at jeg skal gå til noget amindelig hunde træning
jul 2009
ville det vare noget for en første gang hunde ejer
eller ville det være dumt
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Jeg vil bare lige tilføje, at en hund på et år, kan være en stor mundfuld, da det er lige i "lømmel-alderen". I den alder kan den have glemt alt hvad den har lært, gøre ting den normalt ikke gør, og gider ikke komme når man kalder.
hvis det er fordi du gerne vil have en "voksen" hund, børe du vælge en på omkring 3 år. Først der er en hund voksen.
Held og lykke - Håber du finder den rigtige :o)
jul 2009
jeg havede faktis ikke lige tænkt på det med lømmelalderen
havede mere tænk på at jeg kan risikere at få en poblemhund hvis ejeren ikke er ærlig omkring hunde
har meget overvejet omm det skal være en enternat hund har hørt at dem fra dyrnes beskydtelse er rigtig godt til at mache ny ejer med hund
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Har man råd: Regn med 5-700 kr pr mdr alt efter størelse på hunden.
Til forsikring, træning, mad,udskiftning af tilbehør og alm dyrlægetjek.
Har man tid. Har man fuldtidsjob bør man så vidt muligt ikke køre fra hunden igen om aftenen. Alt efter race skal hunden aktiveres 1-3 timer dagligt.
Ferie: Pension eller tager man hunden med. Pension koster også penge.
Vedr. udstrationeringshund. Jeg selv ville ikke have en udstationeringshund, hvis ikke ejg kender opdrætter godt. Jeg er selv blevet tilbudt nogle stykker men sagt nej indtil videre. Jeg ønsker bl.a. ikke langhårshunde, og ønsker selv og kunne tage alle beslutninger om hunden. Men dog har jeg overvejet og sige ja til en korthåret, hvis mulighederne byder sig og jeg kender opdrætter godt.
okt 2008
Netop for og undgå den værste lømmelalder.
Anskaf eller lån bogen, Fra hvalp til hund. Af Irene jernved.
Kanon bog for alle hundeejere , ikke mindst for hvalpekøbere.
jul 2009
jeg vil også mene at der er tid da jeg kun er af sted mandag tirsdag og torsdag fra kl 9 til kl 12 så skal der lige regnes noget tid med som det tage at tage bussen fra og tilbage også der for jeg skrev aller højst fem timer, jeg er stortset alt tid hjemme om aften og hvis jeg skulle noget regner jeg med at hunde skal med.
og 1-3 timer aktivern vil jeg godt mener at jeg kan finde ud af
har ikke været på ferie de sidste 3-4 år og hvis jeg skulle gå hen og komme på ferie har jeg familie eller vener der kan passe hunde og ellers må men jo bare spar op til at hunde kan komme på en hunde pension i mens
og andgående udstrationeringshund syndtes jeg bare det var en lidt smart måde at gøre det på men som sagt ved jeg ikke om det er en dum ide når man er førstegang hunde ejer :o)
mange tak for alle jers svar :o)
jul 2009
så om jeg arbejder eller ikke arbejder er lige meget
jeg er 26 så jo jeg kunne godt tænke mig børn en gang
om jeg er hammer syg eller er vild træt af dårligt vejr så har jeg ansvarfølelse nok til at hunde selvfølgelig komer ud at gå
men fordi jeg kan regne ud at det ville være træls at skulle gå en time tre gange om dage eller mere så skal det netop være en hund er ikke kræver særlig meget motion, jeg har ikke noget i mod at dens hjerne skal akviteres så længe jeg bare ved hvordan jeg kan gøre dette :o)
jul 2009
jeg har siden jeg kan huske altid ønsket mig en hund er opvosket med en kat
katte er jo meget deres ejen herre
jeg kunne godt tinge mig en følgesven en jeg kan hygge og nusse om
okt 2008
jul 2009
og få under søgt noget mere om det :o)
okt 2008
jul 2009
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
Ellers vil jeg foreslå en mops - en mere tro følgesvend får du vist ikke.
jul 2009
jeg har faktis også haft lidt kig på en mops
men syndtes at jeg kunne få stå på det jeg ind til vider så krever de en del motion det ved jeg så ikke om er rigtig
jeg kender en der har en blaning af en mops og en cavalie og den er simpelhen bare så søde og kærlig og hund siger at den ikke kræver det ville motion og ellers har jeg tænkt på en chi og en tibbie, og ellers at det skal være en blaning hund fra et internat igennem dyrnes beskydelse
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
jul 2009
kommende første gangs hunde ejer