{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

Pels, sheltie {{forumTopicSubject}}

Jeg har undret mig lidt over pelsen på min sheltie. Han er nu et år, og har stadig en meget vamset pels, forholdsvis korte dækhår, meget stor krave, og meget kraftig pels. Har mødt et par stykker på samme alder, hvor pelsen mere ligner en voksen sheltie, men min derimod stadig ligner en halv voksen hvalp. Nogle der har en god forklaring , opdrætteren snakker jeg ikke med, da hun i lang tid , hverken har svaret mig på mail eller SMS.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pels, sheltie
  • #1   16. aug 2015 Hvor er han fra?

Hmm Han ser nu ret typisk sheltie ud i mine øjne, men deres pels er jo først rigtig færdig når de er omkring 2 år smiley Så det kan nå at ændre sig smiley

• #2   16. aug 2015 Bakkelandet ved Silkeborg, har bare mødt et par stykker på hans alder, med meget voksenpels.

• #3   16. aug 2015 Meeko så sådan her ud da han var omkring 1 år smiley

Men han er meget fin i pelsen, han har først fået underuld sådan rigtigt her da han er blevet 2 år

profilbillede
  • #4   16. aug 2015 Han er fin, mere blank i pelsen, , hvad var hans højde og vægt som etårig. Zeus har altid haft meget pels, han ligner en prop, selv om han kun er 37 cm og vejer 6,8kg

• #5   16. aug 2015 Meeko er 36-37 cm og vejede 5,4 kg indtil for nylig, nu vejer han 6,4 kg smiley

• #6   16. aug 2015 Så er zeus jo helt normal, så håber han smider lidt mere babypels til efteråret, lige nu skal han nemlig børstes, under maven og bagi , hver dag for at det ikke filtre.

• #7   16. aug 2015 Der kan være stor forskel på hvordan de forskellige hunde udvikler sig smiley
    Nogle udvikler sig hurtigt, andre langsommere - fortvivl ikke, han er slet ikke voksen endnu og der kan nå at ske meget inden da smiley

• #8   16. aug 2015 Camilla. Det undrede mig bare, der var den store forskel, jeg er slet ikke nervøs, han skal nok blive fin.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 274
    #9   16. aug 2015 Hej Lars
    Har du prøvet at striglet ham helt i bund ?? (jeg bruger en schæferstrigle)

Minnie har faktisk intet underuld tilbage efter det begyndte, at løsne sig for ca. 1½ mdr. siden - jeg har striglet hende mindst 1 gang hver uge og hver gang blev det til en kæmpe, kæmpe bunke af løs underuld. smiley

Utroligt at der kan være så meget på så lille en hund smiley

Syntes faktisk han ser helt fin ud !!!!

(Vi er snart tilbage i Randers efter en dejlig lang sommer )

• #10   16. aug 2015 Ja, han fælder ikke nu, så der ryger ikke så meget af, det er ikke underuld han har så meget af, det er pels.

• #12   16. aug 2015 Ja, lige før sommer.

• #13   16. aug 2015 Lars det var netop fordi du synes der er stor forskel.
    Jeg har selv oplevet at have en unghund som lignede noget der var løgn, især når jeg sammenlignede ham med andre unghunde i hans alder. På et par enkelte måneder begyndte han lige pludselig at se ud af noget.
    Nogle vokser altså langsomt og stabilt, andre mere i perioder. Det samme gælder pelsen.

• #14   16. aug 2015 Han ligner vel ikke noget der løgn??Jeg har bare altid undret mig over den store forskel, på min og så dem jeg har mødt på hans alder, jeg er da slet ikke i tvivl om, at han nok skal blive fin. Men han er sær på mange områder, så hvorfor så ikke på det også.

• #15   16. aug 2015 Nej jeg synes bestemt ikke at han ligner noget der er løgn, men min pointe var bare at jeg havde en hund på 1 år, der gik fra e ligne noget der var løgn (og jeg var i tvivl om han nogensinde ville blive udstillingshund) til et par måneder efter, at have ændret sig noget så dramatisk - pelsmæssigt.

Har også oplevet at pelsen vokser mere nogle steder på kroppen, end andre.

Så selvom din hund ser "mystisk" ud sammenlignet med andre, så har han en alder hvor der stadig kan nå at ske riiiiiiiiiiiigtig mange ting, så det er svært at regne med smiley

• #17   16. aug 2015 Ja, men jeg er ikke prof, har spurgt hende jeg købte ham af, om hun ville give mig et kursus, men har aldrig fået svar, så sender ham til frisør hver anden måned,han skal til klipper i morgen og børstes grundigt, og ordnet øre,

• #19   16. aug 2015 Uanset hvor jeg rykker, kommer der Kun ganske få hår.

• #21   16. aug 2015 1år, det er jeg heller ikke nervøs for. Nej der er ingen underuld, kun meget meget pels. Jeg kan også god se på hans pels, at han ikke har skiftet færdig , og indtil jeg har lært at børste og klippe ham, kommer han til klipper Når jeg syntes han trænger,

• #23   16. aug 2015 Tror da jeg ser rigtigt, er selv nybegynder, er lidt svært at beskrive, noget af pelsen føles anderledes, på nederste del af halen, ned af ryggen, sheltien får også først sin rigtige pels som to årig.

• #27   16. aug 2015 Han skal til klipper i morgen, så må jeg lige høre, hvad jeg eventuelt gør forkert.

Kommentér på:
Pels, sheltie

Annonce