Sheltie kennel? Sheltie kennel?
Hvis man skal have fat i en smuk sheltiehvalp, hvilken kennel skal man så have fat i?
Jeg har ledt nettet godt igennem, men vil alligevel gerne høre andres erfaringer. Jeg søger en hanhvalp uden alt for meget udstillings"pels". Så vidt jeg har forstået har udstillingsmodellerne mere pels? Jeg ønsker en der er lidt mere korthåret, hvis man kan kalde dem det.
Sundhed er 1. prioritet. Dernæst ønsker jeg en hvalp fra imødekommende hunde uden nervøst sind. Hunden skal nemlig med i stalden og til stævner, så den vil møde mange nye situationer. Desuden ønsker jeg en hvalp uden for meget drive.
Jeg bor på sjælland, men jeg kører gerne rundt i hele landet for den rigtige kennel. Desuden er planlagte/nuværende kuld ikke så vigtigt. Venter gerne.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.140
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.735
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.761
sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Jeg synes nu nok mange af brugerne herinde er lige hurtige nok på tasterne og altid vil stikke lidt til folk.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.761
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.234
Jeg synes at de fleste sheltiekenneler har fokus på at lave sunde familiehunde, der er enkelte som fokuserer på at lave hunde til udstilling eller sport. Du nævner at du vil lave agility, det synes de fleste sheltier er mega morsomt, der behøver du ikke en hund med ekstra drive når nu du vil lave det på hyggeplan.
Jeg har en pelsbombe sheltiepige som kører meget højt, det tog 3-4 år at finde en slukknap på hende
Jeg ved ikke hvordan heste har det med gøen, du må måske tænke på, at sheltien elsker at gø.
Dejlig race btw
Sheltie kennel?