878 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

2 skridt frem og 1 tilbage 2 skridt frem og 1 tilbage

Jeg kunne godt bruge et godt råd til hvordan jeg gør, hvis Mika ikke kommer ved indkald. Lige lidt forhistorie. Hun er 2,5 år, vi har haft hende i 8 mdr. Tidligere ejer gik af med hende da indkald var ikke eksisterende og hun ikke ville have en hund hvor det ikke virkede. Vores udgangspunkt var, at kom det aldrig til at virke, så måtte vi leve med det og nyde alle de andre gode sider hun har...og dem har hun mange af. Men selvfølgelig skulle det prøves af og jeg har trænet med hende stort set dagligt i de 8 mdr. vi har haft hende. Vi har ikke gået til træning desværre, da mine arbejdstider har været forskellige fra uge til uge og det har derfor ikke kunne lade sig gøre (det lysner dog efter sommeren hvor jeg evt kan startet op mandage hvis jeg kan finde et hold der). Hun er blevet rigtig god til indkald. De sidste 2 mdr er hun kommet hver gang. Hun er selvfølgelig løs i hundeskov (vi har en hvor jeg bor hvor der stort set aldrig er andre hunde og et par stykker hvor der altid er hunde) og der kommer hun når vi kalder. Derudover er der en kæmpe mark lige hvor jeg bor, meget langt fra trafik, hvor der ind imellem også kommer andre med deres hunde, hvor hun også er løs. Som sagt har indkald virket optimalt de sidste 2 mdr. I den her uge har der dog været et par gange hvor hun ikke kommer, hun løber ikke væk, men har for travlt med at snuse til at ville komme. Efter ca 3-4 min. kommer hun glad løbende og forventer sin ros og godbid. Her kommer så mit spørgsmål, når hun kommer (temmelig forsinket) hvad gør jeg så? Skal jeg rose fordi hun trods alt kommet....skal hun have godbid? Hun virker som om hun selv synes hun er meget dygtig og jeg vil jo egentlig gerne vise hende at det ikke er i orden, men hvordan? Jeg har tidligere hentet hende og sat snoren på hende, slut med frihed, men fornemmer ikke at hun ved det er derfor hun får snor på.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 skridt frem og 1 tilbage
  • #2   16. jul 2015 Altid ros når hunden kommer. Uanset hvor lang tid det tager.
    Du skal kun kalde på din hund når der er succeschance, under en indlæringsprocess, ikke når den er optaget af noget. Da forsvinder din kalden i dufte og oplevelser.

• #3   16. jul 2015 Jeg ville også gøre som Isabelle. Hun skal stadig ha sin ros. Ikke bare et kedeligt dygtig, men et meget glad Ihhh hvor du en dygtig pige og kæl og klap. Kommer hun så første gang du kalder så ros hende imens hun er på vej til dig igen på en meget glad måde så hun ved på afstand at det er helt rigtig det hun er ved. Når hun så kommer hen til dig kæmpe ros, kæl klap og godbidder. Pas på med du ikke giver hende snor på hver gang hun kommer, men send hende ud på oplevelse igen.

• #4   16. jul 2015 Vibeke T det er nøjagtig sådan jeg gør, og hun får ikke snor på hver gang jeg kalder, selvom hun absolut ikke har noget imod at få snor på, da vi har mange gode oplevelser med snor på. I hundeskoven går hun selv hen til udgangen nogle gange og venter på at få snor på, for så skal vi ud og gå i området omkring. Jeg roser altid når hun er på vej hen til mig og masser ros, klap og godbid når hun er henne ved mig. Det har jo også virket fint, for hun har rykket sig meget på de 8 mdr. Jeg ville egentlig bare have hende til at forstå at hun skal komme første gang jeg kalder og ikke vente til det passer damen...det er som om hun selv synes det er ok at komme når hun er færdig med det hun nu har gang i, og jeg ved ikke hvordan jeg får hende korrigeret i den opfattelse.

• #5   16. jul 2015 PS. Tog sporline på hende i går for at se om jeg kunne korrigere hende ind, men der virkede indkald selvfølgelig upåklageligt smiley

• #7   16. jul 2015 www.hundeskole.dk

Tag kontakt til hende her - hun er verdensmester i at lære hunde indkald smiley

Kommentér på:
2 skridt frem og 1 tilbage

Annonce