2 skridt frem og 1 tilbage 2 skridt frem og 1 tilbage
Jeg kunne godt bruge et godt råd til hvordan jeg gør, hvis Mika ikke kommer ved indkald. Lige lidt forhistorie. Hun er 2,5 år, vi har haft hende i 8 mdr. Tidligere ejer gik af med hende da indkald var ikke eksisterende og hun ikke ville have en hund hvor det ikke virkede. Vores udgangspunkt var, at kom det aldrig til at virke, så måtte vi leve med det og nyde alle de andre gode sider hun har...og dem har hun mange af. Men selvfølgelig skulle det prøves af og jeg har trænet med hende stort set dagligt i de 8 mdr. vi har haft hende. Vi har ikke gået til træning desværre, da mine arbejdstider har været forskellige fra uge til uge og det har derfor ikke kunne lade sig gøre (det lysner dog efter sommeren hvor jeg evt kan startet op mandage hvis jeg kan finde et hold der). Hun er blevet rigtig god til indkald. De sidste 2 mdr er hun kommet hver gang. Hun er selvfølgelig løs i hundeskov (vi har en hvor jeg bor hvor der stort set aldrig er andre hunde og et par stykker hvor der altid er hunde) og der kommer hun når vi kalder. Derudover er der en kæmpe mark lige hvor jeg bor, meget langt fra trafik, hvor der ind imellem også kommer andre med deres hunde, hvor hun også er løs. Som sagt har indkald virket optimalt de sidste 2 mdr. I den her uge har der dog været et par gange hvor hun ikke kommer, hun løber ikke væk, men har for travlt med at snuse til at ville komme. Efter ca 3-4 min. kommer hun glad løbende og forventer sin ros og godbid. Her kommer så mit spørgsmål, når hun kommer (temmelig forsinket) hvad gør jeg så? Skal jeg rose fordi hun trods alt kommet....skal hun have godbid? Hun virker som om hun selv synes hun er meget dygtig og jeg vil jo egentlig gerne vise hende at det ikke er i orden, men hvordan? Jeg har tidligere hentet hende og sat snoren på hende, slut med frihed, men fornemmer ikke at hun ved det er derfor hun får snor på.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.839
Du skal kun kalde på din hund når der er succeschance, under en indlæringsprocess, ikke når den er optaget af noget. Da forsvinder din kalden i dufte og oplevelser.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
dec 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 56
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 69 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 358 Svar: 14.426
Tag kontakt til hende her - hun er verdensmester i at lære hunde indkald
2 skridt frem og 1 tilbage