{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.978 visninger | Oprettet:

Undersøgelser os dr. dyr {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

I søndags havde vi Carlo (snart 5 mdr Golden) ved dyrlægen fordi han havde fået en lille betændt plet i den ene armhule, mine alarmklokker skreg HOTSPOT, desuden havde han også nogle små lyserøde plamager i lysken.

Dyrlægen mener det nok godt kan være et meget lille begyndende hotspot, så vi skal smøre ham 2xdagligg de næste 5 dage... Dyrlægen mener at pletterne i lysken kan være småskrammer/små irritationer fra løb i højt græs... Jeg synes det lyder mærkeligt, men jaja, den godtager jeg for dr dyr siger det jo....

Pletterne i lysken udvikler sig til det samme som i armhulen, og da salven virker i armhulen, så smører jeg også i lysken... Pletterne går væk, me der kommer enkelte flere....

I dag ser jeg så at han har fået (siden i går aftes, hvor han sidst blev smurt) en plet ved siden af den i armhulen, mærkeligt tænker jeg. Så jeg undersøger ham nærmere, og han har en plet mere på indersiden af benet, og jeg roder i hans pels og kan se at hans albue faktisk er helt lyserød ( resten af hans hud er alm/hvid, så det springer i øjnene), da Carlo synes jeg har pillet nok i det/bliver lidt for grundig knurret han sagte, og jeg giver ham en pause - det er altså temmelig ømt...

Jeg kommer til at tænke på at han har småpevet enkelte gange om dagen i det sidste stykke tid, men har kædet det sammen med hans tandskifte.. Men måske er det den ømme hud?

Mit spørgsmål er så: hvilke undersøgelser jeg bør forlange at få taget på ham, nu vi tager til dyrlæge igen, for at jeg ikke bliver fejet af med "smør med mere salve" - efter min mening hjælper det ikke særligt at symptombehandle, det kan jo være noget han er allergisk overfor/noget i organerne, som får ham til at slå ud??

Hvad ville I have undersøgt, hvis det var jeres vaps?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undersøgelser os dr. dyr
Kommentér på:
Undersøgelser os dr. dyr

Annonce