1.645 visninger
|
Oprettet:
hunde foder {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har lige skiftet min hvalp om til hill's da han ikke kørte så godt på kingsmore. men syntes bare der mange meniger. Nogle siger hills er dårligt andre siger det okay. Ville hører hvad syntes i ? For syntes ikke jeg hører så meget til hills på debatterne.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.855
maj 2007
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.481
Anyway.....Det var ikke noget, jeg ville fodre med, da jeg foretrækker fuld valuta for pengene. Det er en omgang dyrt fyldstof.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Men jeg ville ikke vælge det
Jeg synes det er dyrt i forhold til hvad der er i af indhold
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Jeg tror det er meget individuelt hvad man selv er glad for, og hvad ens hund er glad for.
Min hvalp fungerer fint på RC, og så får han kogt kylling af og til
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 228
Jeg har selv fantastiske erfaringer med Essential Foods, som også er en smule dyrere: http://agilitypote.dk/et-foder-der-goer-en-forskel-for-os/
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Mine for Orijen . og jeg har altid de 3 varianter fra Tundra, Regional red og 6 fisk. Så den ene dag får de den ene slags og den anden dag en anden osv. Så bleiver det ikke kedeligt og de kører ikke i samme primærproteinkilde hele tiden. Derudover får de hver dag grøntsager og frugt fx ærter, bær osv. og så får de frisk kød og æg (enten råt eller tilberedt) til deres frugt og grønt.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.226
Jeg bruger selv HIKE - faldt over det ved en tilfældighed og skulle prøve det - og jeg er meget begejstret for foderet. Jeg bruger både den med korn, og den uden (har en allergi-vaps i flokken) og det er nok det bedste foder jeg nogensinde har brugt.
Har prøvet WB, Acana, Orijen, TOTW, og de 4 produkter duede ikke til mine hunde ihvertfald.
Men som der allerede er en, der har skrevet - hvis din hund kører godt på det du fodrer den med, så lad være med at lytte til hvad alle andre siger.
Det er en jungle !!!
apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Håber du finder ud af det ^^
apr 2015
apr 2015
apr 2015
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.911
Jeg har også hunde, der fungerer optimalt på RC, dog har jeg altid 3-4 forskellige slags foder stående, så de får RC blandet med lidt andet + rester eller vådfoder + rå ben.
Det er simpelthen umuligt at stille det så firkantet op, at et bestemt foder skulle være bedre end et andet, det afhænger af den enkelte hund.
Mine whipper fungerer ikke på rent kornfrit, de skal have alt for meget foder for at holde vægt. Typisk det dobbelte af det anbefalede, hvor de på RC eller andet med korn holder sig omkring det anbefalede.
Min første Whippet blev til en start fodret med Orien og Acana, hun brækkede benet som 4 ½ måned gammel, simpelthen fordi kalklaget i hendes knogler var for tyndt og vækstzonerne uregelmæssige.
Efterfølgende hvalpe er fodret op på RC + rester og har fået taget røngten i 4-5 måneders alderen + igen som voksne, alle har fine knogler og regelmæssige vækstlag
Jeg tør også godt nævne at jeg har haft en gravhund, der levede hele livet på pedigree, hun blev 17 år gammel, var aktiv jagthund til hun var 14 og besøgte aldrig dyrlægen andet end til den årlige vaccination + hun fik 2 gange tandrensning på sine gamle dage.
Jeg overtog hende som godt et årig og hun havde så mange ting med i bagagen, som der skulle arbejdes med, at foder var det sidste jeg bekymrede mig om, hun ville ikke spise andet end pedigree, ikke engang godbidder eller råt kød.
En lille hund, der ikke fungerer på sit foder klarer næppe op til 25 kilometers løb på drevjagter år efter år
Jeg har forøvrigt, inspireret af Martines indlæg, netop bestilt en sæk Hike, så må vi se, hvad whipperne siger til det
okt 2010
De to af mine gider ikke friskt kød, ben bliver også først spist, når de er halvt fordærvede, eneste undtagelse er selvfangede mus, de bliver slugt hele
okt 2010
Min Ghini fik RC starter fra 4. drægtighedsuge, hvor hun havde lidt spisevægring (4-5 dage). Hun fik det blandet med lidt vådfoder, kogt fisk og æggeblommer.
Hvalpene fik RC starter fra 3. leveuge + lidt råt kød, fisk, ost mv.
Ghini havde masser af mælk og så på intet tidspunkt hærget ud, jo, hun tabte pels, da hvalpene var flyttet, men ikke mere end det er naturligt.
Hun var tilbage i perfekt udstillingskondition 3 måneder efter fødsel
Hvalpene voksede jævnt og ingen havde på noget tidspunkt dårlig mave, ikke engang i forbindelse med ormekure og vaccination
apr 2015
maj 2007
jan 2006
Til denne her
Det var ikke engang for at sige, at RC og Pedigree er det samme, bare at "mange hunde får det foder" er et rigtig dårligt argument.
- min kommentar var ikke "mange hunde får det foder" - min kommentar var "mange højtydende hunde får det foder" (de træner IPO, som er en fysisk ekstremt krævende sportsgren).
Mao - var RC og Hills (kender ikke Hills men har selv fodret i mange år på RC) så ringe som mange påstår, hvordan kan man så forklare, at så mange højtydende hunde lever på det ? En ting er en selskabshund, der løber lidt i skoven osv - men en hund, der træner på højt plan, både psykisk og mental, kræver - som du uden tvivl nok selv er klar over - lidt mere end "bare".
Jeg køber ganske enkelt ikke at RC er et så dårligt foder som mange vil gøre det til.
Vi har her på matriklen lidt for gode resultater ( heriblandt to molosser som jo desværre er kendt for HD og AD - begge fotograferede til A og 0, den ene stadig i live og i en alder af 10 stadig uden sygdomme. Så har vi et par maller som har deltaget til adskillige DM og VM i IPO3, og iøvrigt er fotograferede til A og 0)
Så nej, det foder er ganske enkelt ikke så ringe som mange vil gøre det til - det ville jo svare til, at jeg sagde at fordi mine hunde ikke kunne du på Orijen, er foderet skod - og det er det jo temmeligt sikkert ikke. Dyrt - alt for dyrt - men skod ? Nej, det tror jeg nu ikke det er.
Kig på hunden - fungerer den, kan den yde, er den rask, kan den komme i form, kan den holde tryk både fysisk og koncentrationsmæssigt, er den udholdende .. hvis svaret er ja - så er det bare ikke et ringe foder den får.
jan 2006
Råt er godt - bare ikke til IPO-hunde, der har brug for den eksplosion som programmet kræver.
Jeg kan godt lide tanken om det rå - og skifter jeg engang sportsgren eller holder op op med IPO, kan det da sagtens være at jeg går tilbage til den form for fodring. Men sålænge jeg er aktiv udøver i netop denne sport, så er det ikke det rå jeg kan bruge.
okt 2010
Cala er vokset op på RC, hendes vækst har hele tiden været jævn og fin og jeg nægter simpelthen at tro, at en hvalp på 6 måneder ville have så flot en muskelmasse som hun har, hvis det var et skodfoder.
Hun har fået røntgenfotograferet et for- og et bagben som 5 måneder gammel, fine vækstzoner og tilpas kalklag.
Det eneste jeg har gjort er, at lade hende være hvalp med korte ture i snor og frit løb i det omfang hun selv har lyst til
jan 2006
Og ot - kæft, en lækker farve hun har
okt 2010
hunde foder