{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.645 visninger | Oprettet:

Så skete det igen {{forumTopicSubject}}

Nu har Balder igen bidt lille Yogi og denne gang gjorde hun altså ikke noget forkert ihvertfald ikke hvad jeg kunne se, men måske gjorde jeg noget forkert..? Balder havde taget sådan et tyggeben fra hende som hun sad og gnavede i, og det gjorde hende egentlig ikke så meget, men det skal han bare ikke ha lov til syntes jeg - ligesom hun heller ikke skal stjæle fra ham.. Så jeg tog det fra ham, og så holdte jeg det sådan at de kunne bide i hver deres ende af det.. Og det syntes de da var hyggeligt, troede jeg.. Men han begyndte sådan at rynke lidt med mulen og så fjernede jeg tyggebenet og gav dem lov igen da han slappede af, de lå begge to ned, tæt på hinanden og de var begge helt afslappede også imens de gnavede i benet, men pludselig begyndte han sådan at hapse efter hende og fik så fat i hende.. Han hapser og hapser indtil hun kan komme væk. Nu har hun fået et lille bid hul i hovedet smiley Begge gange han har bidt har det været når vi har været tæt på ! og han er altså ekstrem tålmodig med hende ellers... Hun bider og knurre, stjæler hans ting og hans plads, og han flytter sig bare.. Sådan har det hele tiden været.. Og de elsker hinanden, de putter og nusser, ligger tæt og det hele.. Har lige læst mig til at hunde ikke bliver jaloux, men det kan man ikke lade vær med at tænke når han kun har gjort det imens vi har været involveret.. Og vi er ellers virkelig påpasselige med at give dem begge lige meget opmærksomhed og sørge for at de begge får den plads de har brug for og Balder får altid først mad og først alting.. Og vi stopper Yogi når hun bliver for meget osv. Balder får aldrig skæld ud, for han er så god til hende.. det er kun hvis det bliver lidt for meget når de leger, så stopper vi det, for hun er trods alt meget lille i forhold til ham.. Så forstår ikke rigtig hvorfor det går så vidt, og det bekymrer mig.. Yogi blev ikke ligeså bange denne gang, hun skreg lidt og løb væk og så gik hun ind og sov. Og jeg har renset såret med saltvand, det ser fint ud og det skal nok gå hurtigt over igen. Og man kan sige det er jo ingenting i forhold til hvad han kunne have gjort ved hende, men det bekymrer mig sku at han bider hul hver gang ! Normalt skælder voksne hunde da bare lidt ud og det tror jeg også havde været nok i denne situation hvis hun nu har sendt nogle signaler som jeg ikk har opfanget ? Altså vii har haft Balder i 9 år nu og han har aldrig været særlig god til andre hunde, men hvalpe har han aldrig nogensinde gjort fortræd.. Og det er selvfølgelig noget andet når de bor sammen.. jeg har det også fint med at han sætter hende på plads og alt det der, det skal han jo.. Men jeg syntes at han går for vidt, og jeg syntes ikke at hun fortjener det, ikke denne gang.. Måske har han opfanget nogle signaler fra hende, som jeg ikke har kunne se, men alligevel, jeg syntes han over reagere ! Måske var det dumt af mig at bringe en hvalp ind i familien, men største del af tiden har han jo glæde af det og de har det jo så dejligt sammen.. jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ! Jeg vil ikke ha at Yogi får flere bidemærker nu - det er sku synd for hende ! Jeg kan heller ikke bare komme af med hverken hende eller ham.. Jeg elsker dem alt for meget ! Hvis jeg kunne se det komme, så kunne jeg stoppe det.. Men det er sådan nogle mærkelige situationer hvor jeg slet ikke forventer sådan en reaktion fra ham.. Der er mange andre gange hvor jeg har tænkt, nu går det galt, men så er han så tålmodig og sød ved hende.. Og hun er i øvrigt også meget tålmodig med ham, og hun giver ham de helt rigtige signaler, altså slikker ham om munden, slanger sig rundt om ham, alle de der underdanige signaler som jeg har læst om.. Forstår det virkelig ikke... Det er noget vi gør forkert - det må det være siden det sker når vi er involveret.. Men hvad ? Ville ønske man lige kunne ringe til ham Cesar Milan. Han har sikkert svaret..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det igen
  • #1   19. maj 2015 det var et langt brev ...men at smiley lade dem gnave på samme ben, så SKAL det da gå galt.
    giv dem kun ben og mad i det hele taget hver for sig,,,,det med at de SKAL kunne sammen er ikke et must angående mad, det ville også gå galt her.

profilbillede
  • #2   19. maj 2015 Okay, men sidste gang var det ikke over mad elle ben.. ?

• #3   19. maj 2015 Som rødtop skriver ville jeg heller aldrig nogensinde prøve at få to hunde til at spise af samme ben

• #5   19. maj 2015 Må indrømme at jeg synes du griber det helt forkert an med de tyggeben. Er der konflikt omkring benene, så ville jeg simpelthen give dem ben hver for sig. Der er rigtig mange hunde der ikke kan dele tyggeben uden at der er noget unormalt i det.

• #6   19. maj 2015 Nu er det svært at vide hvad der skete sidste gang, men jeg er helt enig i, at hundene ikke skal have hver deres ende af et kødben. De ser det næppe som hyggeligt, og det er en situation der let kan undgås.

• #8   19. maj 2015 Ja. Fandt så ud af de ikke skal dele ben, og det er jo også derfor at jeg giver dem hver for sig, men Balder tager altid hendes når han er færdig med sit eget. Og derfor tager jeg det fra ham.. Og troede ikke at det ville gå galt hvis jeg holdte benet.. Men det er jo så en lektie lært ! Det er mere det der med at han bider hul.. Det er det der bekymrer mig !

• #9   19. maj 2015 Beklager at indlægget blev lidt langt..

• #10   19. maj 2015 Har lige været inde og læse hvad der skete sidste gang og det lyder som et uheld - altså at riften sandsynligvis er sket fordi Yogi har trukket hovedet til sig. Dertil hvis du har en lidt klodset voksen hund, så kan der komme smårifter. Hvis han virkelig ville skade hende så ville det have set helt anderledes ud.

Lia fik også et hak over næsen af min venindes voksne hund ved en irrettesættelse, men det var fordi hun havde møvret sig ind i et hjørne og ikke kunne trække sig da hun fik besked på at holde afstand og der blev markeret.

• #11   19. maj 2015 Du kan enten lukke dem hver for sig når der er tyggeben
    Give ham et der er noget større end hendes
    Eller holde ham fra hende

• #13   19. maj 2015 Overgreb ?

• #15   19. maj 2015 Åh det med cesar milan havde jeg helt overset i den lange smørre
    Ja det er da næsten det værste du kan udsætte dine hunde for smiley

• #18   19. maj 2015 Du har ret CF.. Det er min fejl det med benet osv. Det skulle jeg virkelig ikke have gjort ! Det var virkelig dumt ! Og det sker absolut ikke igen.. Begge gange han har bidt har det været vores skyld - det er jeg helt klar over !! Og hun skal helt sikkert lære at det er ham der bestemmer jo før des bedre ! Men forstår stadig ikke hvorfor han reagere så voldsomt ?

• #20   19. maj 2015 NU hat jeg læst hele dit lange brev, og ville i dit sted sørge for en "frizone-helle" til Balder tror han føler sig presset i de situitationer (puha, et ord) hvor han bider nærmest i nødværge.
    Rødtop var 11 år da Mulle kom her hun var 4 måneder, de var kun sammen under opsyn, og Rødtop havde sine "heller" nu er de 15 og 4 år der er ingen problemer, faktisk er og har der aldrig været de store problemer med hvalpe og flokken her.....

profilbillede
  • #22   19. maj 2015 Jeg tror heller ikke at jeg skal blande mig for meget.. De finder jo faktisk også fint ud af det uden mig, der er ingen problemer når de selv leger og hygger.. Man får bare forskellig information når man er inde og læse om emnet og jeg bliver lidt forvirret nogen gange. Nogen siger som dig CF - bland dig uden om.. Andre siger man skal gribe ind og der er mange andre holdninger til hvordan det er med voksne hunde og hvalpe. Men jeg kan jo godt se at mine hunde egentlig passer utroligt godt sammen og at de respektere hinanden.. Og der er jo ikke noget ondt i Balder overhovedet.. Han kunne i realiteten have dræbt hende hvis han ville.. Jeg har bare ikke hørt før eller læst før at en voksen hund bider hul på en hvalp.. Slet ikke en rolig hvalp som Yogi.. Det er derfor jeg er lidt lost..

• #23   19. maj 2015 Man skal ikke tvinge til samvær eller leg, men man skal gribe ind når den andens signaler ikke bliver respekteret - helst lang tid inden det bliver nødvendig at markere.

• #25   19. maj 2015 Jeg er enig med de andre. Fejlen ligger hos dig og kun dig.
    Sørg for at det ikke sker igen.

• #26   19. maj 2015 Tak for alle jeres gode kommentarer ! smiley

• #27   20. maj 2015 Og brug ikke Cesar Milan metoder. Det er metoder til at få hunde der er blevet misrøgtet på den ene eller anden måde af deres ejere af på rette køl. Og er altså ikke noget der dur som en generel ting.

• #29   20. maj 2015 Det er jo så din holdning til hans metoder. Faktum er at Cesar Milan får hjulpet en masse hundeejere med at få en god og dejlig hund.

Kommentér på:
Så skete det igen

Annonce