En dejlig hund?? En dejlig hund??
Hej derude allesammen, jeg kunne godt tænke at vide om der er nogen som kender et internat eller som vil af med en hund på omkring 4-6 måneder i racen amstaff eller staffordshire bull terrier, jeg mangler en legeven til at lege med, jeg er en amstaff tæve.
Mvh Angel
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 43 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 245
jan 2005
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Her er en oversigt over alle internater ...
Knus Inge
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 66 Svar: 1.101
jeg har selv 2 hunde hvor der kun lige knap er 6 mdr. i mellem dem, og vi har ingen problemer med de 2 damer.....
og vi fik den ene fra roskilde dyreinternat og sikken en dejlig hund vi har den dag i dag........
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 3 Svar: 40
Nu ved jeg ikke så meget om jer, så tag mit indlæg med forbehold :o)
Jeg vil for det første råde jer til ikke at få en hund mere af hensyn til jeres anden hund, for den er ligeglad... Hvis i skal have en hund mere, skal det være for JERES skyld, ikke jeres hunds....
Dernæst vil jeg på ingen måde anbefale andet end SÆRDELES erfarne hunde ejere, dvs. nogen der har haft hund(e) i MANGE år, og som virkelig ved hvad det vil sige at have hunde i flok, at anskaffe sig en hund nr. 2 når hund nr. 1 ikke er ældre end jeres er... At have én hvalp i huset, der kommer i lømmel alderen, er én ting, og oftest RIGELIGT for selv den erfarne ejer, at have to, kan tage pippet fra de fleste, med mindre man har overskuddet og indsigten til det...
At det så yderligere er af den/de racer som du nævner, gør det nok ikke specielt meget lettere, tvært imod...
Jeg ved at man let kan få følelsen af at man virkelig har styr på det, når ens hvalp er ved at fatte alt hvad man lærer den, og det hele bare kører, og man føler bare man er " on top of the world", men tro mig, når jeg siger, der kommer til at ske en MASSE med jeres søde lille hvalp, før hun er voksen og moden, og før hun er det, så ved i reelt ikke hvad i har med at gøre...
Når jeg læser på div. Fora på nettet, om folk, oftest, i mine øjne alt for unge mennesker, der har anskaffet sig en hvalp af en eller anden muskel race, og har haft den 6 mrd. så tror de at nu ved de ALT om hunde, og i særdeleshed muskelhunde... Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, for noget af det kan jeg kende fra mig selv, da jeg fik min første hvalp, men samtidig ved jeg også at de tager så grueligt fejl, for man KAN ikke vide alt på så kort tid, og man bliver MEGET klogere med tiden, nok også derfor at der er så mange af den type hunde der desværre må enten omplaceres eller aflives, fordi ejeren ikke magter dem, når først de bliver voksne, eller fordi det er en byrde på ens social liv i de næste mange mange år, eller simpelthen fordi det ikke længere er "smart" blandt vennerne at have en muskelhund!....
Jeg kan se at i har Angel oppe fra Thomas, så evt. kunne i tage en snak med ham om idéen med en hund mere, han ved hvad han taler om, og har meget erfaring, men det ved i sikkert allerede :o)
-BUGGI-
PS: Mit indlæg er på ingen måde ment som et angreb på jer, det er blot ment som en ”tænk over det en ekstra gang” :o)… Jeg håber ikke i bliver stødt over det, men at i tager det til jer i stedet… *S*
jan 2005
Det var ikke ment som at vi ville have en hund mere fra dags dato. Vi skal snart flytte i hus på en 1200 Kvm grund og der ville vi starte en kennel endag!
Vi kunne tænke os en hund mere når vi flytter til huset da vi synes at hun skal have en at lege med når vi ikke lige er i nærheden.
Er absolut enig i at erfaringen først skal være der og at man skal tænke tingende en ekstra gang.
Grunden til det er også at vi mener ikke at sammenvær med hundene til træning er nok tid med andre hunde, vil gerne have flere lege kammerater til hende, men alle vi kender bor så langt væk.
Dine bekymringer er de rette og forståelig.
Jeg kan forstå du kender Thomas, han er en god mand og jeg har haft nogle gode snakke med ham og trine.
Mvh
Martin, lonnie og Angel
P.s " smukke hunde du har især buggi er vild med Brindle han hunde =:0)
jan 2005
Tusind tak
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 3 Svar: 40
Selv tak, det var da så lidt :0)
Det lyder som en god idé, det med at vente, jeg havde bare fået indtryk af at det var nu det var aktuelt :o)
Det lyder da rigtig dejligt at i skal flytte i hus, det er helt sikkert noget Angel kan bruge, begge mine eeelsker at være i haven, den er godt nok ikke ret stor, men de elsker den anyway :o)
Mange tak for komplimentet til mine hunde
Angel er helt sikkert også en stjerne, og med de forældre hun har skal hun nok vokse sig rigtig fin og flot!
-BUGGI-
En dejlig hund??