{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

At rejse med sin hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået og overvejet at tage min søde lille chihuahua med til tyrkiet til sommer fordi jeg ikke kan undvære ham i 14 dage.

Men der er en del regler, lov og krav om indførelse af hund i forskellige lande, regler med vacciner, transportmuligheder osv. Har prøvet at undersøge tingene men synes det virker uoverskueligt.

Så vil høre om nogen af jer før har haft jeres hund med ud at flyve, og til hvilket land, samt hvordan oplevelsen var, og hvilke hensyn i skulle tage og hvad der skulle være styr på smiley

Håber nogen vil dele sin erfaring med mig, på forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At rejse med sin hund
  • #2   10. maj 2015 Lige sådan en hurtig tanke, men tror du din hund synes det er en lige så smart ide som du gør?

I lige præcis Tyrkiet er der for det første en helt anden kultur omkring hunde, de render løse rundt, der er utrolig varmt og generelt bare meget anderledes end Danmark.

Ja min hund gad ikke, hun ville nok have det rimelig sølle i de temperature, og jeg tror heller ikke jeg ville turde eller synes det var det værd for 14 dage - så hellere undvære hunden.

• #4   10. maj 2015 Jeg ville nok heller ikke tage min hund med Tyrkiet, nu ved jeg ikke hvor du skal hen, men jeg var i Istanbul og hovedparten af de hunde der rendte rundt var altså nogle ordentlige nogle og der ville jeg ikke være tryg ved at have en lille chihuahua med ned. Og ja varmen er også noget der skal tages i betragtning.

• #5   10. maj 2015 Du skal kontakte Fødevarestyrelsens tilsvarende myndighed i Tyrkiet for at høre de eksakte regler for at indføre hunden i Tyrkiet...dernæst skal du tjekke hvad reglerne er for at få hunden med ind i Dk igen fra Tyrkiet.

• #6   10. maj 2015 Jeg ved desværre intet om det. Men ja du skal nok lige overveje hvordan din ferie skal være, og hvordan kulturen generelt er dernede, for det skal jo også være en fornøjelse for din hund.
    Jeg har aldrig været i tyrkiet, så jeg ved ikke om jeg ville på baggrund af kultur osv.

Jeg ved heller ikke helt hvordan været i tyrkiet er. Men generelt er chihuahuaen jo en hund der er glad for varme. Lucky (min chi) synes det bedste vejr er omkring 25-30gr herhjemme (Det er jo sjældent varmere) og der går han gladeligt lange gå ture og er meget aktiv. Det er hans ejere så ikke smiley
    Men med det vil jeg egentligt bare sige at jeg ikke ville være bekymret for vejret, hvis din hund ellers er god til at få væske og mulighed for det. For chihuahuaen er jo netop en race der høre til og har det bedst i varmt vejr. smiley

• #7   10. maj 2015 Der kan være væsentligt varmere i Tyrkiet...har haft 14 dage med temperaturer på den generøse side af 40 smiley

• #8   10. maj 2015 Jeg beundrer jeres omsorg for hunden, men det der bliver spurgt ind til her er regler og love mht udrejse med hund og indførelse i lige præcis tykiet.

Fik passet min hund sidste år hvilket bestemt ikke var en succes, selvom det er et sted den er vant til at være mindst 4 dage i ugen, det var ved at koste den livet da den 2 gange stak af, som den ellers aldrig nogensinde ellers ville kunne finde på. Den spiste ikke sin mad og var super trist så for mig er det vigtigt at den kommer med!

Den vil det meste af dagen være i vores lejlighed hvor der er almindelig kølig temperatur pga, aircondition, derudover vil den flere gange i løbet af dagen blive luftet via korte ture men kun rundt i vores lejlighedskvarter som er lukket af og der kommer derfor ikke andre usle hunde, så tror bestemt ikke det bliver et problem, og er sikker på den vil værdsætte at komme med! smiley

Så, var der nogen som kendte reglerne for lige præcis tyrkiet og som vil fortælle mig mere om deres erfaringer??

• #9   10. maj 2015 Du skal som skrevet i #5 have fat i myndighederne i Tyrkiet...det er dem der har de opdaterede regler på området.

• #10   10. maj 2015 okay tak smiley

• #11   10. maj 2015 Linda, men der er vel så også en anden luftfugtighed?
    Ellers kunne de hunde dernede vel heller ikke klare det?
    Chihuahuaen kommer jo oprindeligt fra USA/Mexico, der er da også ret varmt er der ikke? jeg kender ikke til det. Men det er en sommerhund. Min chihuahua hvalp fryser stadig, selvom der er 10-15gr udenfor, og det er altså ikke fordi hun mangler pels, hun er 4½ mdr gammel.

• #12   10. maj 2015 Der var ekstremt fugtigt da vi var der...selv tyrkerne klagede smiley

Louise - Husk at tjekke op på reglerne for at få vovse retur til Dk...det sker folk glemmer den del af formaliteterne. Du kan undersøge det via linket i #1 smiley

• #13   10. maj 2015 Charter tager ikke dyr med, så du skal flyve med rutefly

• #14   10. maj 2015 Men hvorfor så ikke blive hjemme???

• #15   10. maj 2015 Nogen charterselskaber tager hunde med, dog ikke i kabinen.

• kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 2 Svar: 47
    #17   11. maj 2015 din dyrlæge kan sikkert også give dig nogen svar og tjek flyselskaberne, nogen tillader hund i kabinen når bare de er under 6 kg og er i lille godkendt transport kasse. skal den med og være i lastrummet, så vær 100% sikker på at der er styr på det så der bliver tændt for ilten under flyvningen.

• #19   11. maj 2015 Husk at hunden skal rabiesvaccineres mindst 3 uger før rejsen

• #20   11. maj 2015 Jeg har haft præcis samme oplevelse som dig Caroline. Elsker Tyrkiet, men det er forbandet varmt og næsten ikke til at holde ud at være andre steder end ved poolen om dagen. Jeg ville ikke ane hvor jeg skulle køre hen med hunden hvis den fik hedeslag eller noget i den stil.

Kan man ikke undvære hunden i sine ferier ville jeg gøre som Divenzie og holde mig til steder med nogenlunde samme temperature og knap så mange løse hunde rendende rundt - tror sgu også lige med Tyrkiet at jeg ville være bange for om nogen kunne få en fix ide og hapse hunden.

• #21   11. maj 2015 Hvis du ikke kan undvære hunden, og den ikke kan passet- hvorfor booker man så 14 dages ferie i Tyrkiet?

Jeg ville aldrig slæbe en hund igennem alt det bøvl med vaccinationer, sidde og rumle i en transportboks under sædet eller i lastrummet, skulle omstille sig til vejret, luftfugtigheden, lyde, lugte og en ny lejlighed, som den skal være lukket inde i hele dagen og vel også alene, for 14 dages ferie.

Kommentér på:
At rejse med sin hund

Annonce