Rolig unghund på 8 mdr.- andre der har det? {{forumTopicSubject}}
jeg undres lidt over vores Molly på 8 mdr. er rimelig rolig i hverdagen.
Molly elsker at trisse rundt i haven, er god til at lege selv, er tilpas og virker til at trives både psykisk og fysisk, men en lille bekymring har sneget sig ind er hun er lidt for rolig = fejler noget fysik - håber i kan be/af kræfte den uro med jeres erfaringer om aktivitets niveauet for ung hunde.
Molly er aldrig plagsom efter opmærksomhed - kun når vi lige kommer hjem, hun vil gerne nusse og hygge lidt, men det er ikke noget hun gider mere end 5 min. af gangen, hun leger, spiser kødben og driller de 2 store hunde hver dag, men samlet set er det max. 1 time på en dag, de andre timer tuller hun rundt i haven eller tager sig en lur, hun vil gerne med ud på tur men det er ikke noget hun plager om som de 2 store gør det.
Jeg ved hendes bror er en ´´normal plageånd´´ når han synes der skal ske noget, - jeg skriver normal, fordi mine to andre også er sådan, selv om det jo naturligt er blevet mindre med alderen.
Det nager mig da ejerne af broderen ringede om Molly kom over for at lege da så konen fik lidt ro til at gøre rent, Molly er jo aldrig plagsom efter opmærksomhed eller at der skal ske noget nu - Derfor er jeg lidt bekymret...
Hun virker glad, tilpas osv. men bør en und hund på 8 mdr. virke så nem ?
Hun er af selskabs racer, modsat de 2 cockere vi har, har fået ormekur samt overstået sin 1 løbetid.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
nov 2008
Må indrømme vi også nyder at have en hund der ikke er så opmærksomhedskrævende/behagsyg som de to andre, bare ´´roligheden´´det ikke skyltes sygdom.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
Forklaringen ligger i at jeg har fået en erfaring med racen, som gør at jeg får præget, trænet og opdraget korrekt helt fra starten. Derudover har vi to andre hunde, som hvalpen får brændt det værste krudt af sammen med.
Så du er ikke alene om en usædvanligt rolig stor hvalp.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 108
Hun fræser rundt og leger med min voksne tæve, men kun kort og ellers hygger hun med sig selv og slapper af. Der er absolut ikke noget galt med den type hunde, ligesom mennesker har de jo blot forskellige personligheder:-)
nov 2008
Rolig unghund på 8 mdr.- andre der har det?