Udslæt ved antihistaminer?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg skal lige høre om nogle af jer har erfaring med antihistaminer (til hunden), og om jeres hunde har haft bivirkninger?
Milo er i allergiudredning, og får en bestemt type kost, som han har fået i et par mdr. nu. Det er gået sådan ok. Ikke så meget kløe.
Han er så for en uges tid siden begyndt at få Benadryl i samråd med sin dermatolog, en halv pille om dagen. Hans kløe er taget til de sidste par dage, og i dag er han næsten et stort sår/rød plet. Ja overdrivelse fremmer forståelse, men han har mange røde pletter, og nogle har han jo så fået kradset hul på. Han vil gerne klø sig meget meget tit.
Kan antihistaminerne have den bivirkning? Der står i indlægssedlen, at den kan give overfølsomhedsreaktioner i form af hududslæt (men de piller er jo lavet til mennesker). Og han har røde mærker oppe på ryggen hvor han ikke kan klø sig. Og han får loppekur.
Jeg har haft smurt ham løbende i dag, og kom ham så i bad her til aften i en kløestillende shampoo, og har sprøjtet ham med noget kløestillende .Det har taget toppen. Men føj hvor er det en grim oplevelse, og hvor er jeg ked af at jeg ikke har dermatologens privatnr., for så fik hun et opkald herfra! Lige pt er de antihistaminer pakket væk, men jeg vil gerne høre jeres erfaring.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Normal "líder" han ikke som sådan - ikke åbenlyst i hvert fald. I de fleste dage går det vel egentlig ok, men nogle dage er bare slemme. I dag er virkelig slem.
Og DUM som jeg var, lyttede jeg til min mand, da jeg spurgte til formiddag, om vi skulle ringe til dyrlægen. Han mente vist jeg var lidt for hys... Nu kan jeg jo først få fat i hende mandag.
jan 2010
Jeg ved ikke hvorfor han skulle have Benadryl nu. Det var hans dermatolog der sagde det, da vi var dernede den 23. marts.
Der gik så lige lidt tid inden jeg fik det købt og vi kom i gang.
Han fik også en kur mod lopper og flåter der den 23. En Bravecto pille - men den er vist kun mod lopper og flåter så vidt jeg kan se. Ikke skab.
Grunden til jeg tænker på den benadryl, er fordi det er det eneste "nye" der er kommet til. Hans kost har han jo fået længe nu, og det et gået rigtig godt. Hans kløe har været væsentligt mindsket. Vi har talt om det et par gange herhjemme, men har næsten ikke turde at sige det højt, i tilfælde af at han ville klø sig igen.
Så umiddelbart vil jeg sige at Benadrylen ikke har hjulpet.
Det kan også godt være, at det er en ydre påvirkning der gør det. Vi går de samme steder som vi plejer, og altid har gjort - men der kan jo godt bo ræve.
Jeg har prøvet at google ræveskab, og set på billeder. Umiddelbart ligner det ikke - ellers også er det bare fordi billederne er meget voldsomme. Han har røde runde pletter/områder, og nogle er områder er større og røde. Og nogle er blodige.
Jeg har tjekket ham igen her til formiddag, og meget af rødmen er faldet igen, men han har stadig små blodige sår faktisk der hvor halsbåndet sidder Han havde ikke halsbånd på i går, netop pga det samme.
Altså kan han være allergisk over for sin sele og halsbånd?? Det er Hunter.
Jeg tror dog ikke det er det. Men jeg ved det jo ikke.
Muligvis startede det på siden af benet, ved poten. Der kan jeg huske han har fået slikket det rødt her for lidt tid siden. Jeg rensede og smurte det, og tænkte ikke videre over det. Så er det ikke ret mange dage efter at alt det andet er kommet til.
jan 2010
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
Min der led voldsomt af allergi fik pludselig allergi mod spændet på sit ene halsbånd, og for hendes mad/vand skål.
jan 2015
Følger: 1 Svar: 10
jan 2010
Det er ikke så slemt i dag som i går, og fredag, men han er stadig rød. Jeg syntes dog ikke han klør sig så meget.
Jeg køber gerne nyt til ham, men som du siger Birgitta, så er det nok ikke så nemt at finde uden alt muligt i. Men jeg kan i hvert fald sagtens købe et som det du har linket til.
Jeg kommer egentlig også lige i tanke om, at jeg for nyligt har sat en vandskål op udenfor til ham, i stål. Det er noget med at det også kan fremkalde kløe. Hans skåle indenfor er i plastic - men det kan jo også være noget hø. Men dem har han nu haft i et stykke tid uden problemer.
Milo har fået lavet en nøje udregnet kostplan af Ellyn Grubbe, som hans dermatolog har "godkendt". Den består af hest, kartoffel, sød kartoffel, ren kalk, B-vitaminer, D-viatminer, zink, tidselolie og livets olie + et hestekødben om ugen. Den følger vi til punkt og prikke. Og det har i hvert fald gjort noget godt. Hans pels er kulsort rundt om øjnene - det kan jeg næsten ikke huske hvornår den var sidst. Øjne og ører er så flotte nu, og hans kløe er generelt mindsket meget.
Dertil kommer han i bad hver 2. uge nu, i skiftevis en kløestillende shampoo og en rensende shampoo.
jan 2010
jan 2010
Jeg syntes bedringen er gået i stå. Det er bedre end fredag og lørdag, men ikke siden i går. Han klør sig godt nok ikke så tit, men vil gerne pudse sig i ny og næ, og det gør mig næsten panisk. For hvad nu hvis det er pga. det rødme der?..
Og jeg føler lige nu, at jeg leder efter en nål i en høstak. Det har ellers gået rimelig godt i en periode nu, så jeg troede virkelig at vi var på rette spor.
jan 2010
Jeg har bare spurgt om det er nikkelfri og egent til en hund med allergi. Der skulle jeg måske have skrevet kontaktallergi.. Men de finder en der kan svare mig, så det venter jeg på.
Det har først regnet her lørdag, og det kulminerede i fredags. Jeg skal have købt sådan et sæt på apoteket, det er da smart!
Dyrlægen mente ikke at det var kontaktallergi - men hendes gæt kan vel være lige så godt som mit. Hun kan jo ikke se ham. Men pt. så stopper vi med benadryl, undlader halsbånd og sele så meget som muligt, og så får han medrol i et par dage. Jeg gav ham en pille i aftes, og han er næsten normal allerede.
Og så tænker jeg.. hvis det er kontaktallergi, så vil det vel komme igen med samme sele og halsbånd når hans hud er i orden igen, og medrolen færdig? For så kan jeg vel egentlig teste om det er det?
jan 2010
Udslæt ved antihistaminer??