17. aug 2013 Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Kløende udslæt over hele kroppen? {{forumTopicSubject}}
Oh kære HG orakel
Dengang jeg havde helvedes ild, ja der havde I sgu ret. Så nu prøver jeg lige igen.
Jeg vil lige nævne at jeg HAR været ved læge, og skal ringe til dem igen på mandag. Der var 2 læger der undersøgte mig i mandags, og den ene så mere forundret ud end den anden Mine symptomer som jeg forklarede lød på den ene læge godt nok som fnat, og udslættet kunne også godt lidt ligne, men han ville ikke sige det var det, og mente jeg skulle omkring en hudlæge, og det kunne vi ikke nå inden jul. Det kunne også godt være en allergisk reaktion , og derfor fik jeg udskrevet stærk antihistamin, og så skal jeg som sagt ringe igen mandag, og så tager vi den derfra.
Men det har INTET hjulpet med de antihistaminer, så jeg tænker vi godt kan udelukke en allergisk reaktion, for så burde det vel have hjulpet nu? Der har INGEN forbedring været overhovedet.
Forstår bare ikke hvor pokker jeg skulle have fået fnat fra, kender INGEN der har fnat , og har ikke rigtig set særlig mange mennesker den sidste måned, og er hjemmegående.
Har prøvet at tage nogle billeder, men mit kamera i mobilen er ikke særlig godt, og jeg ryster på hænderne, så de blev ikke ligefrem fremragende.
Mine symptomer er at det klør af HELVEDES til over stort set hele min krop. Arme, ryg, skuldre, hænder, hals , brystparti og en lille smule ben, har små rødlige knopper. Det klør også steder der ikke har knopper. Det klør hele døgnet, men det er værst om aftenen og natten, også selvom jeg ikke putter mig under dynen.
Nogen der har bud på hvad det kunne være ? Er ved at blive sindsyg af kløen, og sover elendigt om natten fordi det jo netop klør så meget.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
aug 2013
aug 2013
aug 2013
Hvis lægen mener jeg skal tage en kur med fnat, så gør jeg det selvfølgelig også. Men altså det vil koste os 1000.- for sådan en kur til os to i husstanden, så selvom det er i håndkøb så bliver det altså ikke indkøbt før lægen siger det. Også fordi kløen vil fortsætte 1-3 uger efter sådan en kur, så det vil heller ikke kunne vise om det er fnat eller ej med det samme.
aug 2013
Jeg vælger så til gengæld at holde mig herhjemme, så jeg ikke risikere at smitte nogen, HVIS det skulle være fnat.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Jeg havde en hund en gang , der fik rovmider .. og de hoppede også på mig .... og det så ud som de små knopper du har ....
Prøv at læse her ...... taget fra nettet ...
Rovmider kan angribe mennesker og forårsage kløe og udslæt med
små røde knopper. Evt. kløe hos hundens ejer kan derfor være en vigtig
oplysning, når dyrlægen skal stille den korrekte diagnose.
Hvordan behandles rovmider?
Behandlingen af rovmider er ligetil, idet man bader hunden i
loppeshampo eller Sebacil®. Normalt er 3-4 bade nok til at udrydde miderne.
Det er vigtigt at samtlige dyr - også katte - i husstanden
behandles. Det er også nødvendigt at behandle hunde eller katte, som har
været i kontakt med de rovmide-befængte dyr. Derfor bør man kontakte ejerne
til dyr, som har været i kontakt med det smittede dyr. De smittede dyr må
ikke komme i kontakt med andre dyr, så længe behandlingen står på.
Hvordan er fremtiden for din hund, hvis den har rovmider?
Hunden kommer sig som regel fuldstændig efter en infektion med
rovmider, men det kan være nødvendigt at bade hunden i flere omgange,
hvilket kan være arbejdskrævende for ejeren.
Hvorfor får hunde rovmider?
Overførslen af rovmider sker ved direkte kontakt mellem et
smittet og et ikke-smittet dyr. Overførsel kan også ske via børster, kamme
og andet, der har været i berøring med en rovmide-befængt hund og derefter
ikke er blevet rengjort.
Hvad er risikoen for, at din hund får rovmider?
Hunde i alle aldre kan få rovmider, men smitte ses dog oftest
hos hvalpe og unghunde, der er blevet smittet fra kennelen.
Hvilke racer er særligt udsatte for at få rovmider?
Alle hunde er lige udsatte for at få rovmider.
aug 2013
Jeg blev desuden også undersøgt med sådan en lup ting hos lægen, netop for at kigge efter fnatmider eller deres gange, men lægen kunne ikke se noget som helst. Jo mere de spurgte mig om ting og kiggede, jo mere forvirrede blev de nærmest.
Så jeg tænker at de nok sender mig afsted til en hudlæge med "akut" status, som de snakkede om i mandags.
aug 2013
Har lige sendt billeder til min mands kusine, de havde fnat for et års tid siden. Og hun tror ikke det er fnat, også udfra hvor udslættet er, hvordan det er placeret osv. Men altså jeg afviser det ikke, og derfor holder jeg mig som sagt fra andre mennesker, indtil lægen ligesom har fundet ud af hvad pokker det er.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
jul 2007
Jeg opdagede først min hund havde rovmider ... EFTER jeg selv begyndte at klø.
Så jeg ville alligevel nævne det for lægen ...
aug 2013
aug 2013
jul 2007
Min mand havde ikke én eneste rød knop , da jeg havde rovmider ...
aug 2013
Men skal jo i hvert fald kontakte lægen igen mandag, tænker at de nok beder mig komme samme dag, det gjorde de også i mandags. Kløen og udslæt startede torsdag i sidste uge, og troede først det var noget der bare ville gå over i løbet af en dag eller to, men nææh nej der blev jeg sgu snydt
Min mor nævnte at hun ikke kan tåle penicillin, og det har jeg godt nok fået for nyligt, eller det er 1 måneds tid . Men hvis jeg nu heller ikke kunne tåle det, så burde der vel være kommer udslæt og kløe noget før, og ville antihistaminerne så ikke også virke? Jeg nævner det selvfølgelig lige for lægen, for det havde jeg ikke tænkt over da jeg var afsted mandag.
aug 2013
Den ene læge snakkede om, at de måske skulle tage en blodprøve for at tjekke for om de deri kunne se noget jeg ikke kunne tåle. Men det var vist mest hvis antihistaminerne havde virket, fordi at de så vidste det var en allergisk reaktion.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 334
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 8 Emner: 5 Svar: 75
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Jeg klør også, også på steder jeg ikke har udslæt.
Specielt min hovedbund er ved at tage pippet fra mig.
Jeg har kun udslæt på overkroppen og mest udtalt på brystkasse, hals og øverste del af ryg. Men front, hals og nakke er værst.
Jeg har også noget i hovedbunden kan jeg mærke.
Indtil nu har jeg været på antibiotika da begge læger synes, at hårsækkene ser betændte ud. Det er jeg færdig med i dag, og det har slet ikke hjulpet. Samtidig har jeg fået noget andet, som jeg skulle påføre min hovedbund, også uden effekt.
Så mit næste er hudlæge.
Desværre er der bare lang ventetid.
aug 2013
M.I : Jeg har bare fået piller, telfast hedder det. Der står at det skulle virke efter en time, og ja tog den første pille i mandags, nu gider jeg altså ikke tage dem mere for de virker jo overhovedet ikke.
Det eneste jeg er allergisk overfor er birk og græs. Men der får jeg jo så ikke udslæt, men kløende øjne og bliver snottet.
Marianne: Det koster 250.- pr. behandling pr. person for den creme, og man skal have den 2 gange. Så det vil koste os 1000.- at behandle mod det. Så det gør jeg simpelthen ikke før lægen mener det er den vej. Jeg tror simpelthen heller ikke på at det er fnat , for chancen for at jeg skulle være blevet smittet i et supermarked er jo ekstrem minimal.
Lægerne undersøgte mig som sagt også med sådan en lup de satte ned over udslættet, og det gjorde de flere forskellige steder. Og der var intet der udfra det indikerede hvad det var.
Men de snakkede som sagt om at tage en blodprøve , men det lød som om det kun var hvis pillerne virkede, fordi de så vidste jeg var allergisk overfor et eller andet. Jeg har ikke andre symptomer af nogen som helst art udover knopperne og kløen , og kløen er som sagt over hele kroppen, også hvor der ikke er knopper. Det eneste der ikke klør er stort set mine håndflader og under mine fødder.
Tror jeg fik svaret på alle spørgsmål nu, haha.
aug 2013
Min hovedbund kløer også som ind i helvede, men det er fordi jeg har psoriasis i hovedbunden samt i mine øre.
jul 2015
Følger: 2 Svar: 206
Kom især ved brug af parfumeret vaskepulver (hvilket mine forældre meget hurtigt lærte) eller tørt vejr.
Eneste der hjalp her var at holde mit værelse fugtigt og smøre mig ind i helosan.
Er gudskelov groet fra det.
Håber i finder ud af hvad det skyldes så du slipper for den infernalske kløe! Det kan simpelthen være så irriterende og distraherende hvis man klør over hele kroppen
aug 2013
Har også købt noget øko bodylotion som er uden parabener, parfume, uden farve og som er dermatologisk testet, og har både svanemærke og astma/allergi mærket, og smøre mig ind i det et par gange dagligt, for at se om det måske kunne hjælpe, fordi at tør hud jo også kan give kløe. Men det hjælper heller ikke en dyt, men det kan i det mindste heller ikke skade.
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 652
okt 2005
Min læge nævnte noget med stafylokokker.
Men som det er nu, har intet hjulpet hos mig.
Mit udslæt kom i løbet af en dag, og blev så bare værre derfra
okt 2005
aug 2013
okt 2005
Hvad har vi dog raget til os
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
aug 2013
Staffordshire: Haha ja hvis vi dog bare vidste det. Man bliver sgu bims i bøtten af alt det kløen ( mere end man er i forvejen ) .
aug 2008
Jeg var også kun allergisk overfor græs med de sædvanlige høfeber symptomer indtil jeg pludselig fik kontakteksem og efterfølgende tests viste at jeg var blevet allergisk overfor alt muligt som jeg aldrig har været allergisk overfor før.
Det kan altså lige pludselig dukke up. Nu er det jo ikke sikkert det er det som er galt med dig, men for en sikkerheds skyld vil jeg da foreslå at du lige går dine shampoo, balsam, sæber, make-up og diverse cremer igennem og prøver at undgå alt der indeholder noget der minder om: citronellol, cinnamal, geraniol, farnesol, evernia og limonene. I det mindste indtil du har fundet ud af hvad der er galt. Ovennævnte stoffer er meget ofte synderne når man lige pludselig slår ud.
Og god bedring til dig. Jeg har døjet med alt muligt, men den der ulidelige kløen er altså noget af det værste, man kan jo ikke holde ud at være nogen steder. Det er helt forfærdelig.
aug 2013
Jeg har også tænkt om det kan være en slags kryds allergi måske ? Ja jeg ved det sgu ikke, jeg ved bare at pillerne i hvert fald ikke virker, og så gider jeg ikke blive ved med at tage dem.
Lige en tanke, hvis jeg nu ER allergisk overfor noget der er i min shampoo, balsam osv, burde jeg så ikke få mere kløe lige efter brug ? For det gør jeg ikke.
aug 2008
For mig er det at undgå det jeg er allergisk overfor så desværre ikke nok til at stoppe udslettet hvis først det er gået helt i selvsving, men er det kun en lille smule, så virker det okay.
Og ja, få taget en blodprøve, så kan de i det mindste se om det er en allergisk reaktion.
aug 2013
Haha, forstår godt du kunne kysse hudlægen, for det er jo simpelthen til at blive bims af når det klør sådan. Jeg sover elendigt om natten, ja eller sover vel knap nok, fordi det klør SÅ meget. Så jeg er også total træt og "ugidelig" efterhånden .
jul 2015
okt 2005
Hvordan lavede de en ny test?
Her i sommers hævede jeg pludselig op i halsen. Fik lavet en priktest som viste, at jeg pludselig var allergisk overfor græs.
Nu har jeg så pludselig også det her som Rikke. Er en priktest så nok ?
aug 2013
okt 2005
aug 2013
Den ene læge nævnte det som sagt da jeg var ved lægen i mandags. Så når jeg kontakter dem mandag vil jeg bede om at få taget den.
Jeg var ikke inde ved hende lægen jeg plejer at bruge ( er tilknyttet et lægehus med 5 læger mener jeg) , men håber sgu næsten jeg kommer ind til en af dem der undersøgte mig mandag, for så er de jo lidt inde i det. Men altså må jo bare tage tiden hos den jeg nu kan komme til, for gætter på jeg får en akut tid mandag, som jeg gjorde sidste mandag.
okt 2005
aug 2013
Jeg tænker at der er en reel chance for at det vi nu engang har, er det samme. Altså er det allergi måske ikke præcis den samme ting vi er allergisk overfor. Men udslæt og symptomer minder jo meget om hinanden.
Bliver dit også værre om aftenen og natten?
okt 2005
Du må meget meget gerne give lyd, når du har været ved lægen igen
aug 2013
okt 2005
Selvom jeg ikke ønsker andre skal få sådan noget skidt her, så må jeg indrømme, at jeg er glad for at du lavede tråden. Følte mig så dum med det her skidt.
aug 2008
Herefter fik jeg lavet en stor priktest på ryggen, hvor der blev testet for en helt masse ting fra lige fra nikkel til diverse farvestoffer. Den skulle jeg have på i et stykke tid, kan ikke huske helt hvor lang tid, men det var mindst 1 døgn for kan huske at jeg ikke måtte gå i bad og skulle sove med den på.
Jeg var så bl.a. allergisk overfor alle de ovennævnte stoffer, et farvestof der bruges i sort og mørkeblåt tøj, nikkel, plus en del andre ting. Fik udleveret en liste, så jeg ved hvad jeg skal holde øje med og undgå.
Rikke: Jeg kan ikke huske at det blev værre om aftenen og natten, men det blev værre når jeg havde det varmt, og det hjalp hvis jeg kom isterninger på de mest kløende steder. Tog mig også et koldt karbad, hvilket bestemt ikke var behageligt, men det hjalp lidt på kløen mens jeg lå der og frøs.
okt 2005
Jeg har nu noget håndgribeligt at gå til lægen med
aug 2013
Og tak for dine inputs M.I , det vil jeg klart også notere mig. Men tager i hvert fald lige blodprøven først, og ja høre hvad lægen nu siger mandag.
aug 2008
Lige en sidste bemærkning. Jeg blev udredt mens jeg boede i Schweiz, så det er ikke sikkert at de gør det på helt samme måde her, men det bør være noget lignende.
aug 2013
aug 2008
Det skal så siges at den har jeg også præsteret herhjemme med en hastesag hvor jeg fik besked på at møde op på klinikken og så vente på at speciallægen lige kunne klemme mig ind mellem sine andre aftaler, så forhåbentlig kommer du ikke til at vente for længe, for vil da sige at dit også er en hastesag.
aug 2013
Jeg er sådan set ligeglad med om en diagnose trækker ud, hvis jeg så bare kan få noget der kan tage kløen i mellemtiden.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
God bedring.
okt 2005
aug 2013
okt 2005
Jeg kan jo godt se i bakspejlet, at jeg skulle have gjort noget tidligere.
Jeg har sendt mail til min læge nu, om det jeg nu kender til fra denne tråd, og så må jeg se hvad han skriver tilbage
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 20 Svar: 319
okt 2005
De giver heller ikke udslæt og kløe flere steder på kroppen
aug 2013
Skal nok opdatere når jeg har været afsted
aug 2013
Skal så have bestilt en ny tid, så vi kan få undersøgt nærmere hvad det er jeg slår ud af . Det tænker jeg at jeg bare gør når jeg alligevel i nærmeste fremtid skal have lavet et celleskrab, kan ligeså godt slå to fluer med et smæk
aug 2008
dec 2010
okt 2005
aug 2013
aug 2008
Det virker ret hurtigt ved mig, 20-30 minutter. Min hudlæge i Schweiz sagde dengang at jeg ville få det bedre i løbet af en time.
aug 2013
Det klør stadig , måske ikke helt så meget som før, men det er svært for mig at vurdere fordi det jo hele tiden svinger lidt, og det er værst sidst på aftenen og natten.
Jeg har som sagt fået 5 piller med hjem, og skal tage en pille hver dag. Han prikkede mig i fingeren for at få lidt blod til en test for bakterier i blodet, og der var intet. Han mistænkte nemlig at der kunne være infektion i det, men ja det var der da heldigvis ikke.
aug 2008
Cremen virker ikke særlig godt på mig - så derfor jeg spurgte.
aug 2013
Håber også jeg klare mig igennem uden bivirkninger, min mor kan ikke tåle dem ( hun har fået dem flere gange, dog ikke mod allergi og meget højere dosis) . Snakkede lige med hende i telefon for kort tid siden, for blev først lidt urolig for at det var det, som var ved at koste hende livet for nogle år siden, men det var så malaria medicin, fordi hun stort set ingen hvide blodlegemer havde, og prednison kan jo netop også nedsætte dem.
Men altså jeg har stort set aldrig bivirkninger ved medicin, så satser på jeg også slipper denne gang. Har godt nok kvalme og hovedpine, men det er ting jeg ofte har, og er i voldsom søvnunderskud, så tænker ikke det skyldes medicinen
aug 2013
Så nu venter jeg på at lægen ringer til mig .
okt 2005
Hvordan gik samtalen med lægen? Har du spurgt til, om at få taget test for allergi?
aug 2013
Jeg skal fortsætte med kuren, det kan stadig nå at virke , og så skal jeg ringe mandag hvis det stadig ikke har hjulpet. Han snakkede om at han også kunne tilbyde mig noget hormonsalve, men altså kan jo for helvede ikke smøre hele kroppen ind i det skidt, og syntes der er rigelig grimme mulige bivirkninger ved prednison, så skal ikke have mere af noget som helst lige nu. Skulle jeg have det der hormoncreme, ja så ville det også kun være til brug på det sted der var værst, ja goddaw mand økseskaft, det er jo lige værst over hele kroppen, det er bare forskelligt hvor det lige klør det pågældende minut
okt 2005
Bla er mit kløe også inde i ørerne nu
Så i morgen er jeg nød til at ringe og få en tid hvor de har længe åben.
Jeg kan slet ikke holde det ud længere
aug 2013
aug 2013
okt 2005
Men min læge har mailet til mig, at han tror ikke der er noget allergi i det. Men det har jeg nu ikke helt smidt ud af hovedet endnu. Men han har lagt en henvisning ud til hudlæge, og så håber jeg bare, at jeg kan komme til hurtigt et sted
aug 2013
Jeg er altså lidt skeptisk over det med allergi, netop fordi det nu er 2 type medicin jeg ingen virkning har af. Men altså jeg håber jo hele tiden at " om en time SÅ er kløen væk", og fortsætter selvfølgelig min 5 dags kur.
okt 2005
aug 2013
okt 2005
Er de udslæt blevet værre eller bedre?
aug 2013
okt 2005
Bliver nogle af dine knopper betændte?
aug 2013
aug 2013
M.I : Bliver du træt/sløv af prednison ? Jeg er fuldstændig drænet for energi, jeg har intet overskud og energi i disse dage, er allerede nu klar til at gå i seng igen, og stod altså først op ved 10 tiden. Og sådan var det også igår, der lå jeg bare og stirrede dumt ud i luften det meste af dagen, fordi jeg ganske enkelt ikke havde overskud til andet.
Jeg ved at prednisonen kan give både for mange og for få hvide blodlegmer, så er selvfølgelig obs, men er ikke der hvor jeg tænker jeg burde søge læge.
aug 2008
Kuren du er på er i den "tamme" ende, men prednison er selvfølgelig ikke noget man skal spøge med, så det er godt du er opmærksom. Jeg vil foreslå at du skriver bivirkningerne ned med symptomer og klokkeslet, så du ikke glemmer dem og har det som en reference hvis nu du skulle få brug for det senere.
aug 2013
Nu har jeg jo også et par psykiske lidelser som gør jeg ikke har så meget energi, men det plejer virkelig slet slet ikke at være så slemt her, kun hvis jeg har haft gæster eller været social, men det har jeg jo ikke de sidste mange dage og uger.
Jeg er nok lidt ekstra obs , fordi vi for 9 år siden var ved at miste min mor , da hun blev meget syg af noget malaria medicin ( hun havde ikke malaria, men har noget parasit halløj i øjet der ind imellem går i udbrud) .
Det klør forresten stadig ligeså meget som det hele tiden har gjort. Så syntes sgu det er pænt meget op ad bakke det her.
aug 2008
Det er da træls at det slet ikke har hjulpet med de piller. Det er efterhånden mange dage du har gået med det kløen, ved jo fra mig selv hvor belastende det er.
Og det er godt at være obs på evt. bivirkninger.
aug 2013
Ja det er sgu træls det ikke virker, men fortsætter selvfølgelig de næste 2 dage, og ja virker det stadig ikke må jeg jo have fat i lægen igen på mandag.
Skal holde 30 års fødselsdag d. 9 januar, og håber så inderligt at kløen er væk der!!!
aug 2013
Det har dog kløet lidt mindre i løbet af dagstimerne de sidste to dage, men til gengæld går det så HELT amok i de sene nattetimer/tidlige morgentimer. Igår var det mine arme der kløede helt ekstremt, i dag er det mine skuldre og øverste del af ryg.
Jeg begynder at mistænke det er noget fødevareallergi, det jeg mest frygter og desværre mest mistænker er gluten. Min mave har drillet de sidste dage, og nu jeg tænker mig om, har den egentlig gjort det ret meget mens jeg har haft kløen, og har måske egentlig gjort det mere igennem de sidste år, end hvad normalt er.
Jeg håber så inderligt ikke det er det, for jeg ville være meget ked af at skulle undvære en masse fødevare, for jeg elsker en masse af dem der netop indeholder gluten.
Jeg må have fat i lægen i morgen, og så må jeg altså få taget den blodprøve i morgen. Skal holde 30 års fødselsdag på lørdag, og håber virkelig så inderligt ikke jeg skal gå rundt og klø hele tiden, og det er også noget bøvl med den manglende søvn lige pt.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Jeg håber, at du snart finder kilden!
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Hun spiste en morgen et par madder med honning på, og det begyndte at klø over det hele.I løbet af 5 timer måtte hun til vagtlæge, fordi dosen af honning var så stor og Alnok ikke var nok til at stoppe det.
Hun havde spist mad med honning i bare få dage før.
Jeg ved ikke, om du kan være allergisk overfor noget andet end gluten, men man kan da håbe?
okt 2005
Jeg har også mistanke til gluten. Jeg glæder mig til, at jeg kan få bestilt tid ved hudlæge i morgen
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg tror det er tid til at få en henvisning til en specialist.
aug 2013
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
Er du begyndt at spise noget nyt?
Er du begyndt at bruge en ny deo/parfume?
aug 2013
aug 2006
aug 2013
Jeg vil bede om at få taget den blodprøve i morgen, og håbe på der kan ses noget i den, og så må vi tage den derfra om jeg skal henvises videre eller ej.
Jeg har netop spist brød som jo indeholder gluten de sidste aftener/nætter, og det er jo så derefter jeg er begyndt at klø helt vanvittigt. Som sagt har jeg ikke så meget udslæt mere, men stadig noget. Og det klør nu mindre i løbet af dagen, men så lige pludselig om natten/tidlig morgen så tager fanden ved kløen, og så er det så slemt jeg nærmest ikke kan holde ud at være i mig selv.
Jeg har ikke forstand på hvordan krydsallergier opstår, men jeg er allergisk overfor græs og birk.
aug 2013
aug 2013
Selvom jeg ikke gider fejle noget, så håber jeg faktisk at der er noget at se i blodprøverne, så vi hurtigst muligt kan finde en løsning og kløen kan forsvinde igen. Håber så selvfølgelig at det er noget harmløst der hurtigt kan gøres noget ved.
dec 2010
Lige som en sidebemærkning, så har de også altid svært ved at ramme mine blodårere, når jeg skal have taget blodprøve. Sidste gang endte de med at stikke mig ca. 10 gange før det lykkedes (fordelt over 2 dage) Dog lider jeg heldigvis ikke af nåleskræk, så jeg tager det stille og roligt. Men, jeg fik det råd at drikke rigtigt meget, inden jeg skulle have taget blodprøve.
Så næste gang, vil jeg sørge for at få en tid sidste på dagen, og sørge for at få drukket helt vildt meget. Måske det også kan hjælpe dig ?
aug 2013
aug 2013
Men det er også noget med at blodprøven ofte kun er en indikator, og man skal have lavet en kikkert undersøgelse, og der er det vigtigt at man IKKE er stoppe med at spise gluten, fordi at mave/tarm efter glutenfri kost vil se normal ud igen.
aug 2013
Åh håber sgu ikke det er gluten jeg ikke kan tåle, jeg elsker virkelig brød og kage, og alt det der glutenfri halløj, er bare SLET ikke det samme.
aug 2013
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
aug 2013
Men ja det er til at blive sindsyg af med den kløe. Håber virkelig ikke jeg klør som ind i pokker på lørdag, får ca. 20 gæster til frokost og kaffe, ville være pænt træt af at rende rundt og klø hele tiden
jul 2015
aug 2013
Der bliver jo både testet for "alvorlige" ting, og ting som nemt kan gøres noget ved. Ville jo f.eks kræve KÆMPE omvæltning i mit liv hvis det enten er fordi jeg ikke kan tåle gluten, eller fordi jeg f.eks har diabetes. Men der bliver jo som sagt også tjekket for en masse andre ting.
Så ja nu er det bare spændende at vente på at mailen tikker ind, aner jo ikke hvornår på dagen svaret kommer
jul 2015
Det er mere frustrerende at blodprøverne bliver ved med at sige at man har det godt, og man altså ved at NOGET er galt.
Min kæreste er simpelthen tjekket på kryds og tværs - inklusiv diverse genetiske defekter - for at de så konstaterede at han sandelig var laktoseintolerant. Men han fik da en lang liste over alt han ikke kan tåle (og det er meget)..
For 10 år siden var det ikke normalt at teste for, og der var forøvrigt INGEN laktosefri produkter på markedet. I dag er det ikke specielt svært at kunne lave lækker mad som han kan tåle, ud over at han savner ost.
aug 2013
Jeg ved ikke hvorfor, men min mavefornemmelse siger mig at alle blodprøver er normale, og at de sidste der kommer indenfor 10 dage også er det. Og jeg dermed ender ved hudlæge.
jul 2015
Well, det kan vel så både være godt og skidt, kan man sige. Bliver spændende at se hvad den mail egentligt siger
aug 2013
Jeg VED at de har fået prøvesvarene, for ringede for en times tid siden for at høre om de kunne sige hvornår på dagen jeg skulle forvente de havde dem Og der sagde hende jeg snakkede med at de fleste var kommet ( dem der kommer i dag), og at hun kunne se lægen havde afsat tid i hendes program til at kontakte mig i dag. Så vente vente vente
aug 2013
Syntes dog godt snart at den mail må komme, sidder og tjekker min mail hvert 5 minut, fordi min hjerne slet ikke kan tænke på andet lige nu, haha.
aug 2006
De 21 dage der før skulle gå inden man selv kunne se svarene var dræbende
aug 2013
Må erkende at det at jeg VED de har svaret, og jeg intet høre, faktisk nu gør mig lidt nervøs.
Svaret på gluten testen får jeg først i næste uge, men mange af de andre ting ved jeg de har svaret på nu, har jo fået oplyst de har modtaget dem.
aug 2006
aug 2008
aug 2013
aug 2013
Så ja det tyder ikke ligefrem på at jeg kommer af med kløen forløbig.
aug 2013
Kan se der er 11-20 ugers ventetid hos hudlæger her i kommunen. Så ja nu er det bare at vente, vente og så lige vente
aug 2008
PS. Ah, og der var du lige hurtigere end mig.
aug 2013
aug 2006
Det klør som pokker, men danner ikke blærer.
Dette stammer med al sandsynlighed fra et lavt stofskifte. Og mit lave stofskifte kan ikke ses på lægens gængse stofskifteprøve.
aug 2006
http://stofskiftesupport.dk/hudproblemer-og-lavt-stofskifte
maj 2004
okt 2005
Hun ringer dog, hvis der kommer et afbud.
Mille r
Må jeg spørge hvilken hudlæge du var hos i Aalborg?
maj 2004
okt 2005
Jeg står dog på afbudslisten
maj 2004
dec 2010
Og ja, jeg undrede mig også over hvorfor jeg først lige har fået oplyst at det hjælper at drikke en masse ekstra vand, når ens årer er svære at finde i forbindelse med blodprøve ? De har hele mit efterhånden 45 årige liv haft svært ved at finde de forbandede blodårer
aug 2006
Det er en ret enkel mekanisme - meget væske giver mere tryk på årene. Og så er de lettere at finde og lettere at stikke i.
Og forskellen er enorm - også på ubehaget når de lægger venflon ind.
Det er ærligt talt underligt at man ikke som "genganger" får det at vide.
På den anden side - jeg fik det at vide af anæstesisygeplejersker da de uden held forsøgte at lægge venflon. Jeg har aldrig hørt det fra bioanalytikerne.
dec 2010
aug 2008
aug 2006
aug 2013
Skal have ringet til hudlægen når de nu engang åbner,og så må vi se hvornår jeg kan få en tid.
Mine blodåre i hånden er der ingen problem med at stikke i, det er derfor de flere gange er endt med at bruge dem. Venflon har heller aldrig været noget problem at give mig , ikke fordi jeg har fået det vanvittig mange gange, men er jo f.eks blevet opereret i mine knæ 3 gange, og der er det gået nemt.
Men jeg ved nu at når jeg skal have taget blodprøve hos egen læge fremover, så skal jeg bede om at komme ind til sygeplejersken, for hun er den person igennem hele livet der har klaret det bedst, og hvor der har været mindst gener både imens og bagefter.
Ch: Jeg syntes ikke mit udslæt minder om det du viser, men det kan også være hamrende svært at se på billeder. Jeg har læst dit link, og der er godt nok en del af de de der symptomer jeg lider af, men en del af dem skyldes jo så andre ting hos mig. Jeg tror ikke at min stofskifte fejler noget , burde jeg så ikke f.eks have problemer med vægten på den ene eller anden måde? Min vægt har været stabil i mange år, lige bortset fra da jeg op til brylluppet havde kvalme og kastede op i flere måneder, der tabte jeg mig jo af gode grunde Men hvis nu hudlægen heller ikke finder noget, eller behandling ikke virker, så vil jeg helt klart huske på det, så tak
aug 2006
Det var blot et eksempel.
Nej, man behøver ikke at blive tyk selvom man har lavt stofskifte.
Du skriver at meget passer, men at det har andre årsager - måske det forholder sig omvendt? Prøv at kig mere rundt på webstedet jeg linkede til - mange af de ting du har fortalt om her på HG gennem tiderne kunne faktisk forklares med et lavt stofskifte. Inklusive angsten...
aug 2013
Men jeg vil klart have det med stofskiftet i tankerne, hvis nu det her fortsætter og f.eks blusser op kort efter behandling igen og igen.
aug 2013
aug 2013
aug 2013
Jeg blev syg i mandags, på min fødselsdag!! Jeg har gået og småsnottet de første timer hver dag en uges tid, og i mandags hentede min mand så morgenmad og vi hyggede med runstykker, kage og jeg fik gave. Og så gik der et par timer og jeg begyndte at have det ret så skidt, og tog så min temperatur, og havde feber, og den steg så ellers bare igennem dagen, og fik det værre og værre, sov fra kl. 15 til næste morgen.
Igår og i dag har jeg ikke haft feber, men har det stadig elendigt, og ligger bare på sofaen og ser tv, eller sover. Min mand passer og plejer mig, så det er rigtig skønt.
Jeg har det dog lidt bedre i dag end igår, og har spist ½ skål tomatsuppe og ½ flute + 2 kiwifrugter, det er STORE sager, da jeg de sidste par dage kun har spist et par stykker frugt
aug 2013
Syntes sgu ikke det var særlig fedt at sove min fødselsdag væk, fordi jeg simpelthen havde det så dårligt jeg ikke kunne andet. Og det var endda min runde fødselsdag, så den var jo også lidt speciel. Skulle have været inde i byen og spise med min mand og en veninde , men ja det måtte jeg jo af gode grunde aflyse.
aug 2013
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Jeg ved ikke om du har været afsted til hudlæge nu?
Men jeg har fulgt med på sidelinien da dit kunne ligne mit.
Jeg var til hudlæge forleden og "dommen" var svamp.
Jeg har hen over jul og nytår været i penicillin/antibiotikabehandlinger pga en betændt tå, så det har åbenbart slået kroppens pH værdi ud af kurs.
Ved ikke om du også har været i sådanne behandlinger.
Og jeg ved jo egentlig godt at penicillin kan gøre det, men har sgu aldrig før prøvet det kom til udtryk i huden. Så havde slet ikke tænkt så langt
aug 2013
Ja som nævnt er jeg stadig syg, det er dog kun min mave der driller nu. Igår havde jeg så også et mega anfald af for meget mavesyre, så lå og vred mig i smerte og kastede op i stride strømme. Jeg tager det som et wake up call, og vil nu tænke mere over hvad jeg proper i skrutten, ikke at jeg lever total usundt, eller vil til t være total helsefreak. Men pga. min psyke døjer jeg desværre i perioder meget med for meget mavesyre, så nu bliver sodavand skåret fra min kost, da jeg VED det forværre det. Tager en periode helt uden sodavand som jeg også gjorde sidst, og så vil jeg med tiden tillade mig et glas eller to til festlige lejligheder osv, men ikke i hverdagene som det ellers har været.
Kan godt mærke at min psyke er påvirket af alt det her sygdom, hver gang jeg tror at nu er det overstået , så opstår der bare noget nyt. Her den anden dag troede jeg endelig at NU var det ved at være helt ude af kroppen, og var endda i IKEA. Men få timer efter jeg kom hjem, begyndte maven at bøvle igen, og har gjort det lige siden.
aug 2013
Jeg hoster og snotter stadig en lille smule, men altså det er MEGET lidt i forhold til hvor slemt det har været, jeg brugte jo fandeme 2 ruller toiletpapir om dagen på at pudse næse, og lavede nærmest ikke andet.
Min far holder fødselsdag i morgen, og har lige måtte ringe og melde endelig afbud. Rigtig øv, da jeg jo gerne ville have fejret ham, og gerne ville have været lidt sammen med mine brødre. Men det er der jo ikke rigtig noget at gøre noget ved, så må vi ses en anden dag
aug 2006
aug 2013
Det hjælper også hvis jeg holder mig fra meget syreholdige ting.
maj 2016
Følger: 7 Svar: 1
aug 2013
okt 2005
aug 2013
okt 2005
Der har været taget et skrap af en, men der er nu taget en dybere biopsi, så venter svar her i juni når jeg skal afsted til hudlægen igen.
aug 2013
aug 2008
okt 2005
Jo jeg er ved at blive vanvittig, og det er som om, de bare trækker på skulderen og tænker, det skal jeg bare lære at leve med. Har fået besked om, at det nok ikke bliver let at komme af med.
Jeg mener jo bare, at det må komme af en årsag.
Jeg har en del andre fysiske ting jeg døjer med, så måske de skulle prøve at se det hele som en helhed og arbejde ud derfra
dec 2010
God bedring.
okt 2017
Følger: 1 Svar: 1
hvis det klør helt vildt, og i har fået udelukket det andet, så prøv en Nix creme. Ja, den er smådyr, men det kan være I slipper af med fnat for evigt. Og ja det kan være fnat selv om lægen siger det ikke er. Det er svært at føje på. Læs her http://fnatkur.dk og følg instrukserne. Tænk nu hvis det alligevel var fnat. Der er MANGE der går med det i måneder og mere mens lægerne tror det er alt mulig andet.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
får i penge for det?
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
aug 2008
aug 2013
aug 2008
aug 2013
aug 2008
dec 2010
aug 2013
Jeg var bla. også indlagt i sidste uge, og har det stadig ligesom da jeg blev indlagt, så er på morfin pt. Skal til læge igen onsdag og have taget nye blodprøver ( 2 af mine levertal er for høje, og mit karmamid er faldet endnu mere, det har været for lavt i 1 års tid) .
I morgen skal jeg til kiropraktor som jeg jævnligt besøger, da jeg spænder så sindsyg meget i ryg, skuldre og nakke uden jeg selv bemærker det, de kloge tror det er fordi jeg har fibromyalgi og spænder pga smerter andre steder i kroppen.
Skal til hudlæge d. 29 mener jeg, har det stående på en seddel et eller andet sted
dec 2010
Krydser fingre for at der snart kommer styr på dit helbred !!
aug 2013
aug 2013
dec 2010
dec 2017
Følger: 1 Svar: 1
mar 2021
Følger: 2 Svar: 2
mar 2021
Følger: 2 Svar: 2