{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
62.516 visninger | Oprettet:

Kløende udslæt over hele kroppen? {{forumTopicSubject}}

Oh kære HG orakel smiley

Dengang jeg havde helvedes ild, ja der havde I sgu ret. Så nu prøver jeg lige igen.

Jeg vil lige nævne at jeg HAR været ved læge, og skal ringe til dem igen på mandag. Der var 2 læger der undersøgte mig i mandags, og den ene så mere forundret ud end den anden smiley Mine symptomer som jeg forklarede lød på den ene læge godt nok som fnat, og udslættet kunne også godt lidt ligne, men han ville ikke sige det var det, og mente jeg skulle omkring en hudlæge, og det kunne vi ikke nå inden jul. Det kunne også godt være en allergisk reaktion , og derfor fik jeg udskrevet stærk antihistamin, og så skal jeg som sagt ringe igen mandag, og så tager vi den derfra.

Men det har INTET hjulpet med de antihistaminer, så jeg tænker vi godt kan udelukke en allergisk reaktion, for så burde det vel have hjulpet nu? Der har INGEN forbedring været overhovedet.

Forstår bare ikke hvor pokker jeg skulle have fået fnat fra, kender INGEN der har fnat , og har ikke rigtig set særlig mange mennesker den sidste måned, og er hjemmegående.

Har prøvet at tage nogle billeder, men mit kamera i mobilen er ikke særlig godt, og jeg ryster på hænderne, så de blev ikke ligefrem fremragende.

Mine symptomer er at det klør af HELVEDES til over stort set hele min krop. Arme, ryg, skuldre, hænder, hals , brystparti og en lille smule ben, har små rødlige knopper. Det klør også steder der ikke har knopper. Det klør hele døgnet, men det er værst om aftenen og natten, også selvom jeg ikke putter mig under dynen.

Nogen der har bud på hvad det kunne være ? Er ved at blive sindsyg af kløen, og sover elendigt om natten fordi det jo netop klør så meget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kløende udslæt over hele kroppen?
  • #1   25. dec 2015

profilbillede
  • #3   25. dec 2015 Det hedder fnat hos mennesker , og som skrevet tvivler jeg stærkt på at det er fnat, for har været sammen med andre mennesker 2 gange den sidste måned ( udover min mand), og kender ikke nogen der er plaget af fnat , eller har været det indenfor det sidste år.

• #5   25. dec 2015 I så fald burde hundene jo også have skab smiley Hundene er desuden også gennemtjekket for lopper. Ja jeg har i panik faktisk gjort det flere gange, fordi jeg er ved at gå ud af mit gode skind af den her kløe.

• #8   25. dec 2015 Caroline: Nej har ikke prøvet tøj eller noget i den stil . Har selvfølgelig været ude og handle, men har altså ikke rørt ved andre mennesker som sådan.

Hvis lægen mener jeg skal tage en kur med fnat, så gør jeg det selvfølgelig også. Men altså det vil koste os 1000.- for sådan en kur til os to i husstanden, så selvom det er i håndkøb så bliver det altså ikke indkøbt før lægen siger det. Også fordi kløen vil fortsætte 1-3 uger efter sådan en kur, så det vil heller ikke kunne vise om det er fnat eller ej med det samme.

• #10   25. dec 2015 Forklaringen på hvorfor jeg ikke bare starter behandlingen, har jeg lige skrevet smiley Jeg har sgu ikke råd til bare at kaste 1000 kroner efter noget, som jeg måske eller måske ikke har smiley

Jeg vælger så til gengæld at holde mig herhjemme, så jeg ikke risikere at smitte nogen, HVIS det skulle være fnat.

• #12   25. dec 2015 Det kunne godt ligne rovmidestik .... hunde kan have rovmider ... og det kan smitte mennesker..... man kan ikke se dem med det blotte øje ... men med en meget stærk lup , kan man måske se dem
    Jeg havde en hund en gang , der fik rovmider .. og de hoppede også på mig .... og det så ud som de små knopper du har ....

Prøv at læse her ...... taget fra nettet ...

Rovmider kan angribe mennesker og forårsage kløe og udslæt med
    små røde knopper. Evt. kløe hos hundens ejer kan derfor være en vigtig
    oplysning, når dyrlægen skal stille den korrekte diagnose.

Hvordan behandles rovmider?

Behandlingen af rovmider er ligetil, idet man bader hunden i
    loppeshampo eller Sebacil®. Normalt er 3-4 bade nok til at udrydde miderne.

Det er vigtigt at samtlige dyr - også katte - i husstanden
    behandles. Det er også nødvendigt at behandle hunde eller katte, som har
    været i kontakt med de rovmide-befængte dyr. Derfor bør man kontakte ejerne
    til dyr, som har været i kontakt med det smittede dyr. De smittede dyr må
    ikke komme i kontakt med andre dyr, så længe behandlingen står på.

Hvordan er fremtiden for din hund, hvis den har rovmider?

Hunden kommer sig som regel fuldstændig efter en infektion med
    rovmider, men det kan være nødvendigt at bade hunden i flere omgange,
    hvilket kan være arbejdskrævende for ejeren.

Hvorfor får hunde rovmider?

Overførslen af rovmider sker ved direkte kontakt mellem et
    smittet og et ikke-smittet dyr. Overførsel kan også ske via børster, kamme
    og andet, der har været i berøring med en rovmide-befængt hund og derefter
    ikke er blevet rengjort.

Hvad er risikoen for, at din hund får rovmider?

Hunde i alle aldre kan få rovmider, men smitte ses dog oftest
    hos hvalpe og unghunde, der er blevet smittet fra kennelen.

Hvilke racer er særligt udsatte for at få rovmider?

Alle hunde er lige udsatte for at få rovmider.

• #13   26. dec 2015 NITTIB: Men vores hunde har ikke været sammen med andre hunde, eller brugt andre hundes ting i den sidste måneds tid. De har heller ingen symptomer på at fejle noget som helst.

Jeg blev desuden også undersøgt med sådan en lup ting hos lægen, netop for at kigge efter fnatmider eller deres gange, men lægen kunne ikke se noget som helst. Jo mere de spurgte mig om ting og kiggede, jo mere forvirrede blev de nærmest.

Så jeg tænker at de nok sender mig afsted til en hudlæge med "akut" status, som de snakkede om i mandags.

• #14   26. dec 2015 Caroline: Jeg overvejede netop også bare at købe den. Men ja efter at finde ud af prisen, så blev den ide altså pænt hurtig glemt smiley

Har lige sendt billeder til min mands kusine, de havde fnat for et års tid siden. Og hun tror ikke det er fnat, også udfra hvor udslættet er, hvordan det er placeret osv. Men altså jeg afviser det ikke, og derfor holder jeg mig som sagt fra andre mennesker, indtil lægen ligesom har fundet ud af hvad pokker det er.

• #15   26. dec 2015 Væggelus............

• #16   26. dec 2015 Selvom dine hunde ikke har været sammen med andre hunde i 1 måned ... kan de godt være smittet dengang med rovmider .... de klør jo ikke et par dage efter.
    Jeg opdagede først min hund havde rovmider ... EFTER jeg selv begyndte at klø.
    Så jeg ville alligevel nævne det for lægen ... smiley

• #17   26. dec 2015 Hvis det er diverse utøj, så burde min mand vel også være ramt. Vi sover jo i samme seng, sidder i samme sofa osv ?

• #18   26. dec 2015 NITTIB: Jamen de har kun været sammen med 1 hund indenfor det sidste halve år, og den har ikke noget kløe af nogen art ( det er en hund i familien) . De bliver vel ikke bare ramt af sådan en omgang af en helt almindelig gåtur hvor de ikke hilser på andre hunde ?

• #19   26. dec 2015 Ja din mand vil nok være blevet smittet hvis det er fnat .....
    Min mand havde ikke én eneste rød knop , da jeg havde rovmider ... smiley

• #20   26. dec 2015 Min mand har hverken knopper eller kløe. Der KAN dog gå op til 3 uger fra man bliver smittet, til det går i udbrud når man har fnat. Men altså ja jeg tror simpelthen bare ikke det er fnat.

Men skal jo i hvert fald kontakte lægen igen mandag, tænker at de nok beder mig komme samme dag, det gjorde de også i mandags. Kløen og udslæt startede torsdag i sidste uge, og troede først det var noget der bare ville gå over i løbet af en dag eller to, men nææh nej der blev jeg sgu snydt smiley

Min mor nævnte at hun ikke kan tåle penicillin, og det har jeg godt nok fået for nyligt, eller det er 1 måneds tid . Men hvis jeg nu heller ikke kunne tåle det, så burde der vel være kommer udslæt og kløe noget før, og ville antihistaminerne så ikke også virke? Jeg nævner det selvfølgelig lige for lægen, for det havde jeg ikke tænkt over da jeg var afsted mandag.

• #22   26. dec 2015 Jinx: Jeg har intet spist, rørt, brugt eller noget i den dur, som jeg ikke plejer. Var det en allergisk reaktion, så burde de der antihistaminer jo også virke.

Den ene læge snakkede om, at de måske skulle tage en blodprøve for at tjekke for om de deri kunne se noget jeg ikke kunne tåle. Men det var vist mest hvis antihistaminerne havde virket, fordi at de så vidste det var en allergisk reaktion.

• #23   26. dec 2015 Frugt knopper. smiley

• #25   26. dec 2015 Hvad er det for noget antihistamin du har fået? Jeg lider af kontakteksem og får jeg et udbrud, så er det kun prednisolon der kan tage det.

• #26   26. dec 2015 Min søn blev engang smittet med fnat, og den behandling han fik var ikke ret dyr, det var noget creme der skulle smøres over alt på kroppen, selv op under neglene, og helt op til hår grænsen. Udslæt plejer man at kunne se imellem fingrene og på armene. Men hvis det er fnat så er det nemt at helbrede.

• #28   26. dec 2015 Det kunne ligne skoldkopper, passer også med symptomerne.

• #30   26. dec 2015 Minder faktisk om noget jeg har, og 2 læger har også kigget på mit, men vi har stadig ikke fundet frem til noget.
    Jeg klør også, også på steder jeg ikke har udslæt.
    Specielt min hovedbund er ved at tage pippet fra mig.
    Jeg har kun udslæt på overkroppen og mest udtalt på brystkasse, hals og øverste del af ryg. Men front, hals og nakke er værst.
    Jeg har også noget i hovedbunden kan jeg mærke.
    Indtil nu har jeg været på antibiotika da begge læger synes, at hårsækkene ser betændte ud. Det er jeg færdig med i dag, og det har slet ikke hjulpet. Samtidig har jeg fået noget andet, som jeg skulle påføre min hovedbund, også uden effekt.
    Så mit næste er hudlæge.
    Desværre er der bare lang ventetid.

• #31   26. dec 2015 Det er ikke hverken skoldkopper eller helvedes ild. Nu hat jeg som sagt haft begge dele ( skoldkopper var dog da jeg var lille) . Men var det helvedes ild, så ville det kun være på en side af kroppen, og det ville også gøre ondt. Det her gør ikke ond, det klør bare som ind i bare pokker.

M.I : Jeg har bare fået piller, telfast hedder det. Der står at det skulle virke efter en time, og ja tog den første pille i mandags, nu gider jeg altså ikke tage dem mere for de virker jo overhovedet ikke.

Det eneste jeg er allergisk overfor er birk og græs. Men der får jeg jo så ikke udslæt, men kløende øjne og bliver snottet.

Marianne: Det koster 250.- pr. behandling pr. person for den creme, og man skal have den 2 gange. Så det vil koste os 1000.- at behandle mod det. Så det gør jeg simpelthen ikke før lægen mener det er den vej. Jeg tror simpelthen heller ikke på at det er fnat , for chancen for at jeg skulle være blevet smittet i et supermarked er jo ekstrem minimal.

Lægerne undersøgte mig som sagt også med sådan en lup de satte ned over udslættet, og det gjorde de flere forskellige steder. Og der var intet der udfra det indikerede hvad det var.

Men de snakkede som sagt om at tage en blodprøve , men det lød som om det kun var hvis pillerne virkede, fordi de så vidste jeg var allergisk overfor et eller andet. Jeg har ikke andre symptomer af nogen som helst art udover knopperne og kløen , og kløen er som sagt over hele kroppen, også hvor der ikke er knopper. Det eneste der ikke klør er stort set mine håndflader og under mine fødder.

Tror jeg fik svaret på alle spørgsmål nu, haha.

• #32   26. dec 2015 Staffordshire : Ja det kunne da godt minde ret meget om hinanden faktisk, for det er jo også der det er værst på mig. Der er flest knopper på øverste del af ryggen, skuldrene, arme og foran ved bryst/hals. De andre steder er der enten kun kløe, eller kløe og få knopper.

Min hovedbund kløer også som ind i helvede, men det er fordi jeg har psoriasis i hovedbunden samt i mine øre.

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 206
    #33   26. dec 2015 Som en der har lidt meget af eksem, synes jeg det ligner det meget. Jeg kløede også som en vandvittig som barn, kunne vågne op om natten fordi jeg havde kløet mig selv til blods.
    Kom især ved brug af parfumeret vaskepulver (hvilket mine forældre meget hurtigt lærte) eller tørt vejr.
    Eneste der hjalp her var at holde mit værelse fugtigt og smøre mig ind i helosan.

Er gudskelov groet fra det.

Håber i finder ud af hvad det skyldes så du slipper for den infernalske kløe! Det kan simpelthen være så irriterende og distraherende hvis man klør over hele kroppen

• #34   26. dec 2015 Dea: Jeg håber virkelig også lægerne hurtigst muligt finder ud af hvad det er, for det er til at blive sindsyg af når det bare hele tiden klør. Jeg har så lidt tøj på som overhovedet muligt, fordi jeg for det første så nemmere kan komme til at klø, og også fordi at når noget ligesom stryger hen over min hud ( også bare min egen hånd), jamen så begynder det bare at klø igen.

Har også købt noget øko bodylotion som er uden parabener, parfume, uden farve og som er dermatologisk testet, og har både svanemærke og astma/allergi mærket, og smøre mig ind i det et par gange dagligt, for at se om det måske kunne hjælpe, fordi at tør hud jo også kan give kløe. Men det hjælper heller ikke en dyt, men det kan i det mindste heller ikke skade.

• #35   26. dec 2015 Det kan godt lade sig gøre at have fnat uden din partner har det. Min mor og jeg havde det, min far havde intet trods min mor og far jo sov sammen og jeg var ca. 13 år så jeg var over alderen hvor jeg lige kravlede ind til mor og sov, men blev smittet alligevel.

• #36   26. dec 2015 Underligt at vi har noget så ens.
    Min læge nævnte noget med stafylokokker.
    Men som det er nu, har intet hjulpet hos mig.
    Mit udslæt kom i løbet af en dag, og blev så bare værre derfra smiley

• #37   26. dec 2015 Sådan så mit ud, den dag jeg fik det

profilbillede
  • #38   26. dec 2015 Staffordshire: Mit startede også nærmest ud af den blå luft , det var torsdag i sidste uge. Og så kom der ellers bare flere knopper og mere og mere kløe. Den anden dag syntes jeg ikke der var så mange knopper, men kløen var den samme, så jeg tænkte det måske var på vej væk, men dagen efter var der ligeså mange knopper igen.

• #39   26. dec 2015 Hvor er det underligt!!
    Hvad har vi dog raget til os smiley

• #40   26. dec 2015 Jeg har haft de samme knopper,mest på brystkassen, halsen og i ansigtet,lægerne og hudlægen fandt aldrig rigtig årsagen,deres bud var nældefeber.jeg får dem stadig til tider,her hjælper det mig at tage en antihistamin hver dag og når det er i udbrud smører jeg med kløestillende creme og hvis knopperne bliver betændte bruger jeg kopattesalve..jeg har så fået psoriasis i hovedbund og på knæene sidenhen.

• #41   26. dec 2015 Men antihistaminerne virker jo bare ikke her, så det gør at jeg tvivler på en allergisk reaktion. Også fordi jeg altså INTET har rørt, spist, drukket , købt som jeg ikke plejer.

Staffordshire: Haha ja hvis vi dog bare vidste det. Man bliver sgu bims i bøtten af alt det kløen ( mere end man er i forvejen smiley ) .

• #42   26. dec 2015 Rikke: Jeg kender ikke Telfast, men kan se det er et antihistamin som også kan købes i håndkøb, så tror ikke det er så stærkt som prednisolon, der så til gengæld heller ikke er noget man bare skal tage.

Jeg var også kun allergisk overfor græs med de sædvanlige høfeber symptomer indtil jeg pludselig fik kontakteksem og efterfølgende tests viste at jeg var blevet allergisk overfor alt muligt som jeg aldrig har været allergisk overfor før.

Det kan altså lige pludselig dukke up. Nu er det jo ikke sikkert det er det som er galt med dig, men for en sikkerheds skyld vil jeg da foreslå at du lige går dine shampoo, balsam, sæber, make-up og diverse cremer igennem og prøver at undgå alt der indeholder noget der minder om: citronellol, cinnamal, geraniol, farnesol, evernia og limonene. I det mindste indtil du har fundet ud af hvad der er galt. Ovennævnte stoffer er meget ofte synderne når man lige pludselig slår ud.

Og god bedring til dig. Jeg har døjet med alt muligt, men den der ulidelige kløen er altså noget af det værste, man kan jo ikke holde ud at være nogen steder. Det er helt forfærdelig.

• #43   26. dec 2015 M.I : Jeg har også tænkt mig at bede lægen tage den blodprøve de snakkede om, for ligesom at tjekke om der er noget jeg ikke kan tåle. For jeg tænker ikke at de finder en løsning allerede mandag, bliver jo nok henvist til en hudlæge, og så med "akut" status som de snakkede om sidst, det kunne bare ikke nåes inden jul.

Jeg har også tænkt om det kan være en slags kryds allergi måske ? Ja jeg ved det sgu ikke, jeg ved bare at pillerne i hvert fald ikke virker, og så gider jeg ikke blive ved med at tage dem.

Lige en tanke, hvis jeg nu ER allergisk overfor noget der er i min shampoo, balsam osv, burde jeg så ikke få mere kløe lige efter brug ? For det gør jeg ikke.

• #44   26. dec 2015 Rikke: Jeg fik ikke mere kløe lige efter brug, det kløede bare maks hele tiden. For mig var det især min shampoo jeg var blevet meget allergisk overfor, men det værste udslet var på mine arme. De antihistamin piller jeg havde liggede pga. høfeber virkede ikke, men prednisolonen gjorde lynhurtig. Tror ikke der gik mere end 20-30 minutter. Hold da op... jeg kunne have KYSSET min hudlæge. smiley

For mig er det at undgå det jeg er allergisk overfor så desværre ikke nok til at stoppe udslettet hvis først det er gået helt i selvsving, men er det kun en lille smule, så virker det okay.

Og ja, få taget en blodprøve, så kan de i det mindste se om det er en allergisk reaktion.

• #45   26. dec 2015 M.I : Ja tænker også at blodprøven er en god ting uanset hvad. Den ene læge nævnte dog, at det ikke er altid man kan se noget i blodprøven, selvom man måske er allergisk overfor noget.

Haha, forstår godt du kunne kysse hudlægen, for det er jo simpelthen til at blive bims af når det klør sådan. Jeg sover elendigt om natten, ja eller sover vel knap nok, fordi det klør SÅ meget. Så jeg er også total træt og "ugidelig" efterhånden .

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

#46   26. dec 2015 Jeg ville give helosan /kopattesalve et forsøg. Ingen andre cremer bed på min hud, for de var ikke fede nok. Tror også der er lidt antiinflammatorisk i kopattesalven uden at føle mig helt sikker på det. Virker i hvert fald fantastisk til at hele småsår og lignende på både hest og jeg smiley

• #47   26. dec 2015 M.I
    Hvordan lavede de en ny test?

Her i sommers hævede jeg pludselig op i halsen. Fik lavet en priktest som viste, at jeg pludselig var allergisk overfor græs.
    Nu har jeg så pludselig også det her som Rikke. Er en priktest så nok ?

• #48   26. dec 2015 Staffordshire: Har du ikke fået taget en blodprøve?

• #49   26. dec 2015 Nej :(. Begge læger har kun kigget på det

• #50   26. dec 2015 Syntes du skal bestille tid ved lægen, og så bede om at få taget en blodprøve, for at tjekke for om der mon er noget du ikke kan tåle.

Den ene læge nævnte det som sagt da jeg var ved lægen i mandags. Så når jeg kontakter dem mandag vil jeg bede om at få taget den.

Jeg var ikke inde ved hende lægen jeg plejer at bruge ( er tilknyttet et lægehus med 5 læger mener jeg) , men håber sgu næsten jeg kommer ind til en af dem der undersøgte mig mandag, for så er de jo lidt inde i det. Men altså må jo bare tage tiden hos den jeg nu kan komme til, for gætter på jeg får en akut tid mandag, som jeg gjorde sidste mandag.

• #51   26. dec 2015 Det må jeg hellere. Super fedt når man starter nyt job på mandag og må vente til jeg kan få en sen eftermiddags tid

• #52   26. dec 2015 Ja det gør det sgu lidt mere besværligt. På det punkt er jeg mere heldig stillet, da jeg jo er hjemmegående. Så jeg tropper op til den første tid jeg kan få, så gætter på det bliver allerede der mandag morgen/formiddag.

Jeg tænker at der er en reel chance for at det vi nu engang har, er det samme. Altså er det allergi måske ikke præcis den samme ting vi er allergisk overfor. Men udslæt og symptomer minder jo meget om hinanden.

Bliver dit også værre om aftenen og natten?

• #53   26. dec 2015 Ja mit bliver også være om aftenen og helt slemt til natten. Klokken er mange inden jeg falder i søvn.

Du må meget meget gerne give lyd, når du har været ved lægen igen

• #54   26. dec 2015 Det er præcis det samme her!! Jeg skal nok give lyd når jeg har været afsted igen. Du må også gerne give lyd hvis du finder ud af noget nyt.

• #55   26. dec 2015 Det skal jeg nok.
    Selvom jeg ikke ønsker andre skal få sådan noget skidt her, så må jeg indrømme, at jeg er glad for at du lavede tråden. Følte mig så dum med det her skidt.

• #56   26. dec 2015 Staffordshire.. : Først fik jeg taget en ganske alm. priktest på underarmen, men den tester jo ikke for ret meget og påviste kun at jeg var allergisk overfor græs, hvilket jeg jo godt vidste.

Herefter fik jeg lavet en stor priktest på ryggen, hvor der blev testet for en helt masse ting fra lige fra nikkel til diverse farvestoffer. Den skulle jeg have på i et stykke tid, kan ikke huske helt hvor lang tid, men det var mindst 1 døgn for kan huske at jeg ikke måtte gå i bad og skulle sove med den på.

Jeg var så bl.a. allergisk overfor alle de ovennævnte stoffer, et farvestof der bruges i sort og mørkeblåt tøj, nikkel, plus en del andre ting. Fik udleveret en liste, så jeg ved hvad jeg skal holde øje med og undgå.

Rikke: Jeg kan ikke huske at det blev værre om aftenen og natten, men det blev værre når jeg havde det varmt, og det hjalp hvis jeg kom isterninger på de mest kløende steder. Tog mig også et koldt karbad, hvilket bestemt ikke var behageligt, men det hjalp lidt på kløen mens jeg lå der og frøs.

• #57   26. dec 2015 Tak M.I
    Jeg har nu noget håndgribeligt at gå til lægen med

• #58   26. dec 2015 Ja det er sgu faktisk rart at have en og spejle sig i, selvom man jo netop ikke ønsker andre har det sådan her. Så jeg er helt enig.

Og tak for dine inputs M.I , det vil jeg klart også notere mig. Men tager i hvert fald lige blodprøven først, og ja høre hvad lægen nu siger mandag.

• #59   26. dec 2015 Held og lykke. Håber I får hurtig hjælp. smiley

Lige en sidste bemærkning. Jeg blev udredt mens jeg boede i Schweiz, så det er ikke sikkert at de gør det på helt samme måde her, men det bør være noget lignende.

• #60   26. dec 2015 M.I : Jeg tænker at grunden til at min læge gerne vil have mig omkring en hudlæge, netop er fordi de ligesom har mere forstand på diverse ting. Så jeg vælger i hvert fald at tro på, at der snart bliver sat gang i noget.

• #61   26. dec 2015 Jeg blev også sendt til hudlæge, men det var ret standard dernede. Lægerne var mere et mellemled der afgjorde hvilken speciallæge man skulle se. Til gengæld var ventetiderne til at overkomme. Var en gang hos egen læge mandag eftermiddag og ved speciallæge tirsdag morgen. smiley

Det skal så siges at den har jeg også præsteret herhjemme med en hastesag hvor jeg fik besked på at møde op på klinikken og så vente på at speciallægen lige kunne klemme mig ind mellem sine andre aftaler, så forhåbentlig kommer du ikke til at vente for længe, for vil da sige at dit også er en hastesag.

• #62   26. dec 2015 M.I : Lægen sagde også i mandags, at det vil blive en haste henvisning. Så det satser jeg da på at de holder fast i.

Jeg er sådan set ligeglad med om en diagnose trækker ud, hvis jeg så bare kan få noget der kan tage kløen i mellemtiden.

• #63   27. dec 2015 Var til julefrokost i går, hvor en af gæsterne nævnte noget om en bekendt hvis barn, og dernæst moderen havde fået en virus, som viste sig som røde, kløende mærker. Måske det er en virus ?
    God bedring.

• #64   27. dec 2015 Ved ikke hvor længe et virus bliver i kroppen, men jeg har haft mit udslæt siden d 17 november smiley

• #65   27. dec 2015 Holy crap, det er fandeme lang tid at gå med det !! Så skal jeg da vist ikke klynke over at have gået med det i 1½ uge smiley

• #66   27. dec 2015 Jeg er et af de fjolser der altid tænker, at det går nok over igen smiley
    Jeg kan jo godt se i bakspejlet, at jeg skulle have gjort noget tidligere.
    Jeg har sendt mail til min læge nu, om det jeg nu kender til fra denne tråd, og så må jeg se hvad han skriver tilbage

• #67   27. dec 2015 Er I tjekket for lus? Lyder dumt I know, men havde samme symptomer, tog til læge som gav creme og shampoo for svamp. Det viste sig senere at være klamme almindelige lus der drev mig til vanvid. Kæresten havde ingen symptomer og kun få lus.

• #68   27. dec 2015 Ingen lus smiley
    De giver heller ikke udslæt og kløe flere steder på kroppen smiley

• #69   28. dec 2015 Har fået en tid hos lægen her 9.50. Desværre er de to jeg var inde hos sidst der ikke i dag. Men ja så må vi jo ligesom bare tage den med en hel 3 person, og igen ikke hende jeg normalt bruger.

Skal nok opdatere når jeg har været afsted smiley

• #70   28. dec 2015 Så er jeg kommet hjem fra lægen. Fnat er nu udelukket, og diagnosen er indtil videre nældefeber/en allergisk reaktion af en art. Jeg fik tjekket blodet for infektion, men der var heldigvis intet. Jeg er nu sat på en 5 dags kur med prednison , og skulle det imod alt forventning ikke virke, skal jeg kontakte dem igen.
    Skal så have bestilt en ny tid, så vi kan få undersøgt nærmere hvad det er jeg slår ud af . Det tænker jeg at jeg bare gør når jeg alligevel i nærmeste fremtid skal have lavet et celleskrab, kan ligeså godt slå to fluer med et smæk smiley

• #71   28. dec 2015 Super. Håber du har det bedre allerede nu. smiley

• #72   28. dec 2015 Godt at du fik det checket, håber på snarlig bedring smiley

• #73   28. dec 2015 Åh jeg håber du får det bedre. Mit er blevet lidt værre smiley

• #74   28. dec 2015 Der er ingen bedring endnu. Hvor hurtigt virker prednison på dig M.I ?

• #75   28. dec 2015 Åh nej da. Det er pillerne du har fået, ikke?

Det virker ret hurtigt ved mig, 20-30 minutter. Min hudlæge i Schweiz sagde dengang at jeg ville få det bedre i løbet af en time.

• #76   28. dec 2015 Jo det er pillerne jeg har fået, har jo udslæt over hele kroppen, så det ville være ret omstændigt med andet tænker jeg.

Det klør stadig , måske ikke helt så meget som før, men det er svært for mig at vurdere fordi det jo hele tiden svinger lidt, og det er værst sidst på aftenen og natten.

Jeg har som sagt fået 5 piller med hjem, og skal tage en pille hver dag. Han prikkede mig i fingeren for at få lidt blod til en test for bakterier i blodet, og der var intet. Han mistænkte nemlig at der kunne være infektion i det, men ja det var der da heldigvis ikke.

• #77   28. dec 2015 Hmmm... jeg har altid tydeligt kunne mærke forskel med pillerne. De tager altid 80-100% af kløen, men det er da rigtig træls for dig. Håber da de begynder at virke.

Cremen virker ikke særlig godt på mig - så derfor jeg spurgte. smiley

• #78   28. dec 2015 Jeg håber også på de virker. Det er nu nået til den tid på dagen, hvor det klør som ind i helvede!!

Håber også jeg klare mig igennem uden bivirkninger, min mor kan ikke tåle dem ( hun har fået dem flere gange, dog ikke mod allergi og meget højere dosis) . Snakkede lige med hende i telefon for kort tid siden, for blev først lidt urolig for at det var det, som var ved at koste hende livet for nogle år siden, men det var så malaria medicin, fordi hun stort set ingen hvide blodlegemer havde, og prednison kan jo netop også nedsætte dem.
    Men altså jeg har stort set aldrig bivirkninger ved medicin, så satser på jeg også slipper denne gang. Har godt nok kvalme og hovedpine, men det er ting jeg ofte har, og er i voldsom søvnunderskud, så tænker ikke det skyldes medicinen smiley

• #79   29. dec 2015 Kan da lige opdatere igen. Det klør desværre stadig, og syntes ikke rigtig der er nogen ændring. Lige pt klør mine ben HELT afsindigt, og for et par timer siden var det min ryg og skuldre. Tog dagens pille kl. 6.

Så nu venter jeg på at lægen ringer til mig .

• #80   29. dec 2015 Åh nej smiley
    Hvordan gik samtalen med lægen? Har du spurgt til, om at få taget test for allergi?

• #81   29. dec 2015 Ja skal have taget blodprøve, men det skal jeg have bestilt ny tid til, og som skrevet tænker jeg bare at få det ordnet når jeg alligevel skal til læge i nærmeste fremtid smiley Kan de intet se i blodprøven, tænker jeg at næste skridt er priktest.

Jeg skal fortsætte med kuren, det kan stadig nå at virke , og så skal jeg ringe mandag hvis det stadig ikke har hjulpet. Han snakkede om at han også kunne tilbyde mig noget hormonsalve, men altså kan jo for helvede ikke smøre hele kroppen ind i det skidt, og syntes der er rigelig grimme mulige bivirkninger ved prednison, så skal ikke have mere af noget som helst lige nu. Skulle jeg have det der hormoncreme, ja så ville det også kun være til brug på det sted der var værst, ja goddaw mand økseskaft, det er jo lige værst over hele kroppen, det er bare forskelligt hvor det lige klør det pågældende minut smiley

• #82   29. dec 2015 Det er godt nok ikke sjovt. Mit har som sagt også taget til de sidste par dage. Det klør steder, det ikke har gjort før.
    Bla er mit kløe også inde i ørerne nu smiley
    Så i morgen er jeg nød til at ringe og få en tid hvor de har længe åben.
    Jeg kan slet ikke holde det ud længere

• #83   29. dec 2015 Åh ja det med øret kender jeg jo godt, men det er jo så ikke nyt for mig, det har jeg døjet med i 12 år sådan ca. Det er også til at blive sindsyg af ind imellem. Men det er kløe jo bare generelt, man kan bare nemmere klø på arme, ben osv, end man kan inde i øret.

• #85   29. dec 2015 Nej det mener lægen ikke, det opføre sig heller ikke på samme måde som i min hovedbund og øregang. Og det er jo altså på HELE kroppen det klør på mig, det er kun håndflader, under fødder og i skridtet jeg ikke har kløe.

• #86   29. dec 2015 Du må lige skrive hvis du får kløe de steder, for der har jeg fået indenfor de sidste par dage. Der har ikke været noget inden.

Men min læge har mailet til mig, at han tror ikke der er noget allergi i det. Men det har jeg nu ikke helt smidt ud af hovedet endnu. Men han har lagt en henvisning ud til hudlæge, og så håber jeg bare, at jeg kan komme til hurtigt et sted

• #87   29. dec 2015 Jeg skal nok give lyd hvis det begynder at klø de steder, håber dog det holder sig væk. Syntes resten af kroppen er rigelig steder at klø smiley

Jeg er altså lidt skeptisk over det med allergi, netop fordi det nu er 2 type medicin jeg ingen virkning har af. Men altså jeg håber jo hele tiden at " om en time SÅ er kløen væk", og fortsætter selvfølgelig min 5 dags kur.

• #88   29. dec 2015 Jeg håber du får nogle svar via blodprøven

• #89   29. dec 2015 Hvis det er allergi, håber jeg også blodprøven giver et svar. Men lige nu må jeg erkende at jeg bare håber at kløen forsvinder!!

• #90   29. dec 2015 Enig smiley

Er de udslæt blevet værre eller bedre?

• #91   29. dec 2015 Udslættet svinger hele tiden, og er stadig som det har været hele vejen igennem. Kløen har været det samme hele vejen igennem, hvor udslættet så ind imellem bliver mindre, nogle timer efter blusser det op igen, så kommer der nye knopper et sted der ikke var noget før osv.

• #92   29. dec 2015 Okay, stadig det samme som her.
    Bliver nogle af dine knopper betændte?

• #93   29. dec 2015 Nej ingen betændelse i mit udslæt, hverken synligt eller usynligt ( fik jo taget en test igår) . Har til gengæld kløet hul på en masse, også så har jeg har blødt mere end bare et par dråber. Og så ser mine ben ud som da jeg var barn, fyld med blå mærker , ja og resten af kroppen har også blodsprængninger og mindre blå mærker. Men det er jo for pokker klart når jeg klør så meget.

• #95   30. dec 2015 Har ikke væskefyldte blæner, men bare små knopper.

M.I : Bliver du træt/sløv af prednison ? Jeg er fuldstændig drænet for energi, jeg har intet overskud og energi i disse dage, er allerede nu klar til at gå i seng igen, og stod altså først op ved 10 tiden. Og sådan var det også igår, der lå jeg bare og stirrede dumt ud i luften det meste af dagen, fordi jeg ganske enkelt ikke havde overskud til andet.

Jeg ved at prednisonen kan give både for mange og for få hvide blodlegmer, så er selvfølgelig obs, men er ikke der hvor jeg tænker jeg burde søge læge.

• #96   30. dec 2015 Jeg har ikke lagt mærke til nogen bivirkninger, men jeg døjer i forvejen med sklerosetræthed m.m., så hvis det ikke har været helt ekstremt, så vil jeg sandsynligvis ikke have lagt mærke til det.

Kuren du er på er i den "tamme" ende, men prednison er selvfølgelig ikke noget man skal spøge med, så det er godt du er opmærksom. Jeg vil foreslå at du skriver bivirkningerne ned med symptomer og klokkeslet, så du ikke glemmer dem og har det som en reference hvis nu du skulle få brug for det senere.

• #97   30. dec 2015 M.I :Jeg har også lidt svært ved at vurdere om det er pga. prednison, eller om det skyldes det faktum at jeg i mange dage ikke har sovet så meget som muligt ( det har jeg dog i nat) , og ikke sover så tungt som normalt pga. kløen.

Nu har jeg jo også et par psykiske lidelser som gør jeg ikke har så meget energi, men det plejer virkelig slet slet ikke at være så slemt her, kun hvis jeg har haft gæster eller været social, men det har jeg jo ikke de sidste mange dage og uger.

Jeg er nok lidt ekstra obs , fordi vi for 9 år siden var ved at miste min mor , da hun blev meget syg af noget malaria medicin ( hun havde ikke malaria, men har noget parasit halløj i øjet der ind imellem går i udbrud) .

Det klør forresten stadig ligeså meget som det hele tiden har gjort. Så syntes sgu det er pænt meget op ad bakke det her.

• #98   30. dec 2015 Det kan jo være en kombination af det hele. Jeg ved at jeg bare er udskidt æblegrød hvis jeg ikke får sovet ordentligt, så kan sådan en hel dag faktisk være sat til (som f.eks. i dag).

Det er da træls at det slet ikke har hjulpet med de piller. Det er efterhånden mange dage du har gået med det kløen, ved jo fra mig selv hvor belastende det er.

Og det er godt at være obs på evt. bivirkninger. smiley

• #99   30. dec 2015 Jeg har også brug for min søvn pga. min psykiske tilstand, men ja plejer bare ikke at være flad på den her måde. Så ja er nok en kombination af alle ting.

Ja det er sgu træls det ikke virker, men fortsætter selvfølgelig de næste 2 dage, og ja virker det stadig ikke må jeg jo have fat i lægen igen på mandag.

Skal holde 30 års fødselsdag d. 9 januar, og håber så inderligt at kløen er væk der!!!

• #100   3. jan 2016 Kan da lige opdatere, nu er jeg jo færdig med kuren, og det klør stadig!!!

Det har dog kløet lidt mindre i løbet af dagstimerne de sidste to dage, men til gengæld går det så HELT amok i de sene nattetimer/tidlige morgentimer. Igår var det mine arme der kløede helt ekstremt, i dag er det mine skuldre og øverste del af ryg.

Jeg begynder at mistænke det er noget fødevareallergi, det jeg mest frygter og desværre mest mistænker er gluten. Min mave har drillet de sidste dage, og nu jeg tænker mig om, har den egentlig gjort det ret meget mens jeg har haft kløen, og har måske egentlig gjort det mere igennem de sidste år, end hvad normalt er.

Jeg håber så inderligt ikke det er det, for jeg ville være meget ked af at skulle undvære en masse fødevare, for jeg elsker en masse af dem der netop indeholder gluten.

Jeg må have fat i lægen i morgen, og så må jeg altså få taget den blodprøve i morgen. Skal holde 30 års fødselsdag på lørdag, og håber virkelig så inderligt ikke jeg skal gå rundt og klø hele tiden, og det er også noget bøvl med den manglende søvn lige pt.

• #101   3. jan 2016 Åh ):
    Jeg håber, at du snart finder kilden!

• #102   3. jan 2016 Min søster fandt forresten ud af, at hun pludselig var allergisk overfor honning.
    Hun spiste en morgen et par madder med honning på, og det begyndte at klø over det hele.I løbet af 5 timer måtte hun til vagtlæge, fordi dosen af honning var så stor og Alnok ikke var nok til at stoppe det.

Hun havde spist mad med honning i bare få dage før.

Jeg ved ikke, om du kan være allergisk overfor noget andet end gluten, men man kan da håbe?

• #103   3. jan 2016 Rikke
    Jeg har også mistanke til gluten. Jeg glæder mig til, at jeg kan få bestilt tid ved hudlæge i morgen

• #104   3. jan 2016 Var det allergi havde prednisolonen slået det ned.

Jeg tror det er tid til at få en henvisning til en specialist.

• #107   3. jan 2016 Jeg skal have ringet til lægen i morgen i hvert fald. Der er ikke så meget udslæt mere, men som sagt så i de sene nattetimer/tidlig morgen, så klør det helt afsindig meget.

• #108   3. jan 2016 Har i skiftet vaskepulver for nyligt?

Er du begyndt at spise noget nyt?

Er du begyndt at bruge en ny deo/parfume?

• #109   3. jan 2016 Nej som svaret længere oppe i tråden har jeg intet nyt rørt, købt, fået ind i huset, brugt eller noget som helst.

• #110   3. jan 2016 Allergi får man kun af ting som kroppen genkender - derfor er det helt almindeligt pludselig ikke at kunne tåle noget man ikke før har haft problemet med.

• #111   3. jan 2016 Jeg har en veninde der ikke kan tåle gluten, soya og peanuts, og hendes allergi startede på samme måde som mit. Så jeg vil ikke udelukke jeg pludselig har fået allergi overfor et eller andet, men det kan også være noget helt andet.

Jeg vil bede om at få taget den blodprøve i morgen, og håbe på der kan ses noget i den, og så må vi tage den derfra om jeg skal henvises videre eller ej.

Jeg har netop spist brød som jo indeholder gluten de sidste aftener/nætter, og det er jo så derefter jeg er begyndt at klø helt vanvittigt. Som sagt har jeg ikke så meget udslæt mere, men stadig noget. Og det klør nu mindre i løbet af dagen, men så lige pludselig om natten/tidlig morgen så tager fanden ved kløen, og så er det så slemt jeg nærmest ikke kan holde ud at være i mig selv.

Jeg har ikke forstand på hvordan krydsallergier opstår, men jeg er allergisk overfor græs og birk.

• #112   4. jan 2016 Har fået en tid her 9.45 , og hos hende der tjekkede mig første gang jeg var afsted. Så må vi se om hun ender med at hente ham den anden igen smiley

• #113   4. jan 2016 Så har lægen tappet mig for blod, eller det blev sygeplejersken da lægen måtte give op pga. mine åre er ret trælse at stikke i , super skønt når man samtidig er nålefobisk , og altid er ved at dejse om smiley Nældefeber er nu også streget over på listen over mulige ting, og blodprøverne skal bla. tjekke for glutenallergi, sukkersyge, blodprocenter/tal, nyre og levertal og stofskifte. Viser blodprøverne ingenting, så bliver jeg henvist til en hudlæge.

Selvom jeg ikke gider fejle noget, så håber jeg faktisk at der er noget at se i blodprøverne, så vi hurtigst muligt kan finde en løsning og kløen kan forsvinde igen. Håber så selvfølgelig at det er noget harmløst der hurtigt kan gøres noget ved.

• #114   4. jan 2016 Håber at du snart får fundet et svar, så du kan slippe for kløen !! Det må godt nok være frustrerende smiley

Lige som en sidebemærkning, så har de også altid svært ved at ramme mine blodårere, når jeg skal have taget blodprøve. Sidste gang endte de med at stikke mig ca. 10 gange før det lykkedes (fordelt over 2 dage) smiley Dog lider jeg heldigvis ikke af nåleskræk, så jeg tager det stille og roligt. Men, jeg fik det råd at drikke rigtigt meget, inden jeg skulle have taget blodprøve.
    Så næste gang, vil jeg sørge for at få en tid sidste på dagen, og sørge for at få drukket helt vildt meget. Måske det også kan hjælpe dig ?

• #116   5. jan 2016 Ann-Marie;: Det trick med at drikke rigeligt fortalte sygeplejersken mig faktisk i dag. Jeg undre mig lidt over at ingen har sagt det før, for mine åre har altid været træls at stikke i. Flere gange er de blevet nødt til at tage blodet fra hånden, fordi jeg der har meget tydelige åre, som åbenbart gerne vil samarbejde, men det er bare ikke særlig rart at få taget blodprøve det.

• #117   5. jan 2016 Birgitta: Jeg har ikke lyst til at stoppe med at spise gluten, før jeg ved om jeg ikke kan tåle det eller ej. Jeg ELSKER så mange ting der netop er gluten i, så jeg er gået i modsatte grøft, jeg skal f.eks spise MASSER af brød de næste 10 dage, haha. Så må jeg leve med kløen, det gør jeg gerne. For HVIS nu det er gluten jeg ikke kan tåle, så skal jeg jo stoppe med det fra jeg får svaret.

Men det er også noget med at blodprøven ofte kun er en indikator, og man skal have lavet en kikkert undersøgelse, og der er det vigtigt at man IKKE er stoppe med at spise gluten, fordi at mave/tarm efter glutenfri kost vil se normal ud igen.

• #118   5. jan 2016 Skal også have brunsviger på lørdag hvor jeg skal fejre min fødseldag, og tænker jeg nok klemmer et ekstra stykke ned, for HVIS nu jeg ikke kan tåle gluten, så skal jeg leve uden brunsviger resten af livet, SUK.

Åh håber sgu ikke det er gluten jeg ikke kan tåle, jeg elsker virkelig brød og kage, og alt det der glutenfri halløj, er bare SLET ikke det samme.

• #120   5. jan 2016 Der er også bøvl med maven smiley Men altså det er jo slet ikke sikkert at jeg ikke kan tåle gluten, men nu bliver det da i hvert fald testet. Det kan jo også være et eller andet harmløst, eller en eller anden hudlidelse. Blodprøven tester for stort set alt de kan teste, og er alt normalt kan vi jo konkluderer at det er en hudlidelse af en art, og så bliver jeg henvist til en hudlæge, og så må jeg tage den derfra smiley

• #121   5. jan 2016 Jeg håber snart du får et svar på hvad det kan være. smiley Der er ikke noget værre end at sidde og være uafklaret omkring sådan noget. Jeg har selv været møllen igennem med diverse specialister og læger uden nogen kan finde nogen forklaring på hvorfor jeg har et udslet.

• #122   5. jan 2016 Mille: I dag kommer der jo i hvert fald svar på de fleste ting fra blodprøverne så det kan ligesom udelukke en hel del ting, måske det viser hvad der er galt. Ellers er det at vente på svaret med gluten, og bliver jeg fritaget for det, ja så er det jo så videre til en hudlæge.

Men ja det er til at blive sindsyg af med den kløe. Håber virkelig ikke jeg klør som ind i pokker på lørdag, får ca. 20 gæster til frokost og kaffe, ville være pænt træt af at rende rundt og klø hele tiden smiley

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

#123   5. jan 2016 Håber blodprøverne finder ud af noget, der er lidt mere overskueligt end glutenallergi.

• #124   5. jan 2016 Jeg er ret splittet, for på den ene side håber jeg også at blodprøverne viser noget, men samtidig vil jeg jo ikke fejle et eller andet. Men det ville være rart at få svar, og så kunne få gjort noget ved problemet. Fremfor at måske skulle vente flere måneder på svar, fordi jeg først skal til en hudlæge.

Der bliver jo både testet for "alvorlige" ting, og ting som nemt kan gøres noget ved. Ville jo f.eks kræve KÆMPE omvæltning i mit liv hvis det enten er fordi jeg ikke kan tåle gluten, eller fordi jeg f.eks har diabetes. Men der bliver jo som sagt også tjekket for en masse andre ting.

Så ja nu er det bare spændende at vente på at mailen tikker ind, aner jo ikke hvornår på dagen svaret kommer smiley

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

#125   5. jan 2016 Vi fejler alle sammen noget engang i mellem, og hvis det nu er noget dejlig simpelt så er det da rart, tænker jeg.
    Det er mere frustrerende at blodprøverne bliver ved med at sige at man har det godt, og man altså ved at NOGET er galt.

Min kæreste er simpelthen tjekket på kryds og tværs - inklusiv diverse genetiske defekter - for at de så konstaterede at han sandelig var laktoseintolerant. Men han fik da en lang liste over alt han ikke kan tåle (og det er meget)..
    For 10 år siden var det ikke normalt at teste for, og der var forøvrigt INGEN laktosefri produkter på markedet. I dag er det ikke specielt svært at kunne lave lækker mad som han kan tåle, ud over at han savner ost.

• #126   5. jan 2016 Med ikke at ville fejle noget, mente jeg mere at jeg ikke vil fejle noget kronisk, eller noget der kræver større indgreb smiley Hvis det er noget der nemt kan fikses, så er det helt fint smiley

Jeg ved ikke hvorfor, men min mavefornemmelse siger mig at alle blodprøver er normale, og at de sidste der kommer indenfor 10 dage også er det. Og jeg dermed ender ved hudlæge.

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

#127   5. jan 2016 Ah, så er jeg med igen smiley

Well, det kan vel så både være godt og skidt, kan man sige. Bliver spændende at se hvad den mail egentligt siger smiley

• #128   5. jan 2016 Ja sidder bare og tripper og venter på den skide mail, tænker det bliver en lang dag smiley

Jeg VED at de har fået prøvesvarene, for ringede for en times tid siden for at høre om de kunne sige hvornår på dagen jeg skulle forvente de havde dem smiley Og der sagde hende jeg snakkede med at de fleste var kommet ( dem der kommer i dag), og at hun kunne se lægen havde afsat tid i hendes program til at kontakte mig i dag. Så vente vente vente smiley

• #130   5. jan 2016 Eftersom der stadig ikke er kommet nogen mail, så går jeg udfra alle prøver ser normale ud, altså af dem der er kommet svar på i dag. For tænker ikke de sender en mail lige før de lukker, hvis der er dårlige nyheder. Så kan jeg jo bare sidde og panikke indtil jeg kan ringe til dem i morgen.

Syntes dog godt snart at den mail må komme, sidder og tjekker min mail hvert 5 minut, fordi min hjerne slet ikke kan tænke på andet lige nu, haha.

• #131   5. jan 2016 Heldigvis varer ventetiden nu max 3 dage ...

De 21 dage der før skulle gå inden man selv kunne se svarene var dræbende

• #132   5. jan 2016 Jeg ringer til dem i morgen, med mindre de overrasker og svaret kommer indenfor den næste time, hvilket jeg tvivler på.

Må erkende at det at jeg VED de har svaret, og jeg intet høre, faktisk nu gør mig lidt nervøs.

Svaret på gluten testen får jeg først i næste uge, men mange af de andre ting ved jeg de har svaret på nu, har jo fået oplyst de har modtaget dem.

• #133   5. jan 2016 Et godt råd - hvis de intet finder, så hold fast i at få tjekket stofskiftet ordentligt.

• #134   5. jan 2016 Jeg synes så godt du kan tillade dig at ringe og høre. smiley

• #135   5. jan 2016 Jeg ringede her for ½ times tid siden på deres "akut" nummer, altså det nummer man kan ringe på efter kl. 12. Forklarede at pga. bla. min angst, så kammer det altså helt over i mit hoved at sidde her og vente. Mit hoved kan slet ikke kapere det der med at jeg bliver lovet noget, og dermed har det planlagt i hovedet, og der så ikke sker noget, og slet ikke når jeg ved at svaret er der. Det kammer helt over i hovedet, og jeg når at tænke 500 skrækscenarier, og det er bare ikke holdbart.

• #136   5. jan 2016 Lægen har lige ringet, alle tal er normale. Det eneste der mangler svar på er gluten. Så hun laver en henvisning til en hudlæge, og så skal jeg selv ringe til en i morgen og få en tid.

Så ja det tyder ikke ligefrem på at jeg kommer af med kløen forløbig.

• #137   5. jan 2016 Hun har sendt prøvesvarene i mail, men det fatter jeg jo hat af smiley Og så skriver hun også at de viser jeg har en virusinfektion , med kun ganske let forhøjede infektionstal, og at det skal jeg ikke bekymre mig om for det kan være noget som f.eks bare en forkølelse. Min næse løber en lille smule, men er ikke nogen slem forkølelse af nogen art, så det er nok det der kan måles.

Kan se der er 11-20 ugers ventetid hos hudlæger her i kommunen. Så ja nu er det bare at vente, vente og så lige vente smiley

• #138   5. jan 2016 Der kan være helt åndssvage ventetider hos hudlæger, så husk at lægge vægt på at det klør helt uudholdeligt.

PS. Ah, og der var du lige hurtigere end mig. smiley

• #139   5. jan 2016 M.I : Hun sagde at hun ville skrive de skulle give mig en tid hurtigst muligt. Så håber at de tolker det som en akut tid smiley

• #140   5. jan 2016 Prøv at se det her - har lige taget billedet af bunden af tommelfingeren. Et udslæt som har bredt sig fra underarmene over de sidste uger.
    Det klør som pokker, men danner ikke blærer.

Dette stammer med al sandsynlighed fra et lavt stofskifte. Og mit lave stofskifte kan ikke ses på lægens gængse stofskifteprøve.

profilbillede
  • #141   5. jan 2016 Læs det her og hav det i baghovedet.
    http://stofskiftesupport.dk/hudproblemer-og-lavt-stofskifte

• #142   5. jan 2016 Man kan Være heldig ved hudlæger trods alt. Ham jeg var hos i Århus havde laaaang ventetid, og det måtte jeg bare leve med. dem jeg var hos her i Aalborg sagde på deres automatiske telefondims (der hvor der er ventemusik) at de havde 6 måneders ventetid. Jeg tænkte Hell no og lagde på igen kun for at bestemme mig for bare at bestille tid alligevel. Jeg fik en tid ugen efter.

• #143   5. jan 2016 Jeg har fået tid hos hudlæge i dag Rikke, men kan først komme til d. 2 marts smiley
    Hun ringer dog, hvis der kommer et afbud.

Mille r
    Må jeg spørge hvilken hudlæge du var hos i Aalborg?

• #144   5. jan 2016 Dem i sundhedsens hus... Er det ikke sådan det hedder? Mine læger bor også i det hus - lægene sløjfen hvis det siger dig noget? smiley

• #145   5. jan 2016 Jo det er sundhedens hus. Det er også der jeg har bestilt tid, men først kan få en tid i marts smiley
    Jeg står dog på afbudslisten

• #146   5. jan 2016 Det kan være jeg bare var heldig med den tid så.. Jeg var da også ved at falde bagover af stolen da jeg fik den tilbudt.

• #147   5. jan 2016 Dejligt at du har fået svar, men surt at det ikke gav en forklaring på kløen. Håber at du meget snart kan få en tid hos en hudlæge.

Og ja, jeg undrede mig også over hvorfor jeg først lige har fået oplyst at det hjælper at drikke en masse ekstra vand, når ens årer er svære at finde i forbindelse med blodprøve ? De har hele mit efterhånden 45 årige liv haft svært ved at finde de forbandede blodårer smiley

• #148   5. jan 2016 Jeg går til infusionsbehandling hver anden måned og der sørger jeg for at drikke en liter vand inden.

Det er en ret enkel mekanisme - meget væske giver mere tryk på årene. Og så er de lettere at finde og lettere at stikke i.
    Og forskellen er enorm - også på ubehaget når de lægger venflon ind.

Det er ærligt talt underligt at man ikke som "genganger" får det at vide.
    På den anden side - jeg fik det at vide af anæstesisygeplejersker da de uden held forsøgte at lægge venflon. Jeg har aldrig hørt det fra bioanalytikerne.

• #149   5. jan 2016 Ja, jeg undrede mig også. Jeg får ikke taget blodprøve særligt tit, men gør dem hver gang opmærksomme på at mine årer er svære at finde. Så kunne én eller anden da godt lige have givet mig det gode råd, at drikke en masse, inden jeg skulle have taget blodprøve næste gang. Godt nok er jeg ikke bange for at blive stukket i, meeen så sjovt er det så heller ikke, når de må stikke mig gentagne gange smiley

• #150   5. jan 2016 Heh... ja, da jeg bestilte tid til hudlæge til en ikke-hastesag i sin tid, tror det var i slutningen af oktober/begyndelsen af november 2014, havde jeg i min naivitet tjekket mit skema igennem for hele november og december. Jeg fik tid i februar 2015 og der var ikke frit valg mht. tidspunkt. smiley

• #152   5. jan 2016 Der er ingen problemer med det medmindre man lige netop har fået andet at vide.

• #153   6. jan 2016 Så er jeg vågen igen, længe leve træls døgnrytme pga. den skide kløe!!

Skal have ringet til hudlægen når de nu engang åbner,og så må vi se hvornår jeg kan få en tid.

Mine blodåre i hånden er der ingen problem med at stikke i, det er derfor de flere gange er endt med at bruge dem. Venflon har heller aldrig været noget problem at give mig , ikke fordi jeg har fået det vanvittig mange gange, men er jo f.eks blevet opereret i mine knæ 3 gange, og der er det gået nemt.

Men jeg ved nu at når jeg skal have taget blodprøve hos egen læge fremover, så skal jeg bede om at komme ind til sygeplejersken, for hun er den person igennem hele livet der har klaret det bedst, og hvor der har været mindst gener både imens og bagefter.

Ch: Jeg syntes ikke mit udslæt minder om det du viser, men det kan også være hamrende svært at se på billeder. Jeg har læst dit link, og der er godt nok en del af de de der symptomer jeg lider af, men en del af dem skyldes jo så andre ting hos mig. Jeg tror ikke at min stofskifte fejler noget , burde jeg så ikke f.eks have problemer med vægten på den ene eller anden måde? Min vægt har været stabil i mange år, lige bortset fra da jeg op til brylluppet havde kvalme og kastede op i flere måneder, der tabte jeg mig jo af gode grunde smiley Men hvis nu hudlægen heller ikke finder noget, eller behandling ikke virker, så vil jeg helt klart huske på det, så tak smiley

• #154   6. jan 2016 Det behøver ikke at ligne mit for at være stofskiftet. Det har mange spøjse udtryksformer når kroppens celler ikke kan gøre sit arbejde ordentligt.
    Det var blot et eksempel.

Nej, man behøver ikke at blive tyk selvom man har lavt stofskifte.

Du skriver at meget passer, men at det har andre årsager - måske det forholder sig omvendt? Prøv at kig mere rundt på webstedet jeg linkede til - mange af de ting du har fortalt om her på HG gennem tiderne kunne faktisk forklares med et lavt stofskifte. Inklusive angsten...

• #155   6. jan 2016 Ch: Angsten er kommet efter et røveri , og er nok også en følgesygdom til min anden diagnose, som der ikke er nogen tvovl om at jeg har .

Men jeg vil klart have det med stofskiftet i tankerne, hvis nu det her fortsætter og f.eks blusser op kort efter behandling igen og igen.

• #156   6. jan 2016 Så har jeg snakket med hudlægen, jeg har fået en akut tid på tirsdag smiley

• #159   13. jan 2016 Jeg er syg af influenza, så har fået flyttet min hudlæge tid til d. 25. Det har ikke kløet særlig meget de sidste par dage, men så sent som igår kom der nye knopper.

• #161   13. jan 2016 Jeg har ikke gluten allergi, svaret kom faktisk allerede onsdag i sidste uge smiley

Jeg blev syg i mandags, på min fødselsdag!! Jeg har gået og småsnottet de første timer hver dag en uges tid, og i mandags hentede min mand så morgenmad og vi hyggede med runstykker, kage og jeg fik gave. Og så gik der et par timer og jeg begyndte at have det ret så skidt, og tog så min temperatur, og havde feber, og den steg så ellers bare igennem dagen, og fik det værre og værre, sov fra kl. 15 til næste morgen.

Igår og i dag har jeg ikke haft feber, men har det stadig elendigt, og ligger bare på sofaen og ser tv, eller sover. Min mand passer og plejer mig, så det er rigtig skønt.

Jeg har det dog lidt bedre i dag end igår, og har spist ½ skål tomatsuppe og ½ flute + 2 kiwifrugter, det er STORE sager, da jeg de sidste par dage kun har spist et par stykker frugt smiley

• #163   13. jan 2016 Jaja, de kunne jo se jeg havde en virus infektion, og jeg gik som sagt også og småsnottede de første timer hver dag, så det er uden tvivl den virus der hærger min krop for fulde drøn lige pt. Nu syntes jeg bare godt snart den må tage og smutte videre smiley

Syntes sgu ikke det var særlig fedt at sove min fødselsdag væk, fordi jeg simpelthen havde det så dårligt jeg ikke kunne andet. Og det var endda min runde fødselsdag, så den var jo også lidt speciel. Skulle have været inde i byen og spise med min mand og en veninde , men ja det måtte jeg jo af gode grunde aflyse.

• #164   15. jan 2016 Nu er mine arme begyndt at klø helt vildt igen, nåh ja og er også begyndt at kaste op pga. influenzaen. Det køre bare for min krop og mit immunforsvar lige pt smiley

• #166   29. jan 2016 Hej Rikke

Jeg ved ikke om du har været afsted til hudlæge nu?

Men jeg har fulgt med på sidelinien da dit kunne ligne mit.

Jeg var til hudlæge forleden og "dommen" var svamp.
    Jeg har hen over jul og nytår været i penicillin/antibiotikabehandlinger pga en betændt tå, så det har åbenbart slået kroppens pH værdi ud af kurs.

Ved ikke om du også har været i sådanne behandlinger.

Og jeg ved jo egentlig godt at penicillin kan gøre det, men har sgu aldrig før prøvet det kom til udtryk i huden. Så havde slet ikke tænkt så langt smiley

• #168   29. jan 2016 Jeg skulle have været afsted til hudlæge mandag, men er stadig syg. Jeg har besluttet at jeg ikke tager afsted, for det klør ikke mere og jeg har kun få knopper tilbage. Blusser det op igen, ved jeg at det bare er en henvisning og så afsted til hudlæge.

Ja som nævnt er jeg stadig syg, det er dog kun min mave der driller nu. Igår havde jeg så også et mega anfald af for meget mavesyre, så lå og vred mig i smerte og kastede op i stride strømme. Jeg tager det som et wake up call, og vil nu tænke mere over hvad jeg proper i skrutten, ikke at jeg lever total usundt, eller vil til t være total helsefreak. Men pga. min psyke døjer jeg desværre i perioder meget med for meget mavesyre, så nu bliver sodavand skåret fra min kost, da jeg VED det forværre det. Tager en periode helt uden sodavand som jeg også gjorde sidst, og så vil jeg med tiden tillade mig et glas eller to til festlige lejligheder osv, men ikke i hverdagene som det ellers har været.

Kan godt mærke at min psyke er påvirket af alt det her sygdom, hver gang jeg tror at nu er det overstået , så opstår der bare noget nyt. Her den anden dag troede jeg endelig at NU var det ved at være helt ude af kroppen, og var endda i IKEA. Men få timer efter jeg kom hjem, begyndte maven at bøvle igen, og har gjort det lige siden.

• #170   29. jan 2016 Jeps har været hele vejen omkring i den her omgang sygdom. Først var det ondt i hele kroppen, feber, og kvalme. Så kom opkaste og ingen appetit overhovedet, så kom snot, hosten og ondt i øre og hals, og så kom bøvl med maven.

Jeg hoster og snotter stadig en lille smule, men altså det er MEGET lidt i forhold til hvor slemt det har været, jeg brugte jo fandeme 2 ruller toiletpapir om dagen på at pudse næse, og lavede nærmest ikke andet.

Min far holder fødselsdag i morgen, og har lige måtte ringe og melde endelig afbud. Rigtig øv, da jeg jo gerne ville have fejret ham, og gerne ville have været lidt sammen med mine brødre. Men det er der jo ikke rigtig noget at gøre noget ved, så må vi ses en anden dag smiley

• #171   29. jan 2016 Gentager lige hvad jeg gar skrevet i en anden tråd - er du sikker på at du har for meget og ikke for lidt mavesyre?

• #172   29. jan 2016 Jeps er helt sikker på det er for meget mavesyre, ved godt for lidt kan give samme symptomer. Men der er ingen tvivl om at det ved mig ER for meget. Sidst det var galt var op til vores bryllup, og der fik jeg piller som nedsætter produktionen af mavesyge, og de hjalp afsindig meget. Det ville jo kun blive værre hvis jeg havde for lidt.

Det hjælper også hvis jeg holder mig fra meget syreholdige ting.

• Charlotte K
    Charlotte K Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 7 Svar: 1
    #173   3. maj 2016 Hej Kom du nogensinde af med dit udslæt ? Jeg er pludselig blevet ramt af noget som ligner dit meget, det er forfærdeligt.. Har prøvet alt muligt medicin men intet hjælper er det bare et spørgmål om tid ?

• #174   3. maj 2016 Ja mit forsvandt pludselig ud af den blå luft, som du kan læse prøvede jeg også flere slags medicin, som ingen virkning havde. Jeg valgte at aflyse min tid hos hudlægen, kommer det tilbage vil jeg så bare bede lægen om en henvisning med det samme.

• #175   4. maj 2016 Jeg døjer med mit endnu Rikke smiley

• #176   4. maj 2016 Shit, det er jo fuldstændig vanvittigt. Har du ikke været afsted ved en eller flere specialister så? Kan de slet ikke finde ud af hvad det er?

• #177   4. maj 2016 Har været afsted og der er prøvet flere slag medicin og intet har hjulpet endnu.
    Der har været taget et skrap af en, men der er nu taget en dybere biopsi, så venter svar her i juni når jeg skal afsted til hudlægen igen.

• #178   4. maj 2016 Hold da op, håber virkelig for dig at de snart finder svaret på hvad der er galt, eller i det mindste bare noget der lindre det. Du må jo være ved at blive fuldstændig sindsyg, for det var jeg af de uger jeg døjede med det.

• #179   4. maj 2016 Du har godt nok også min fulde sympati. smiley

• #180   4. maj 2016 Tak skal i have.
    Jo jeg er ved at blive vanvittig, og det er som om, de bare trækker på skulderen og tænker, det skal jeg bare lære at leve med. Har fået besked om, at det nok ikke bliver let at komme af med.
    Jeg mener jo bare, at det må komme af en årsag.
    Jeg har en del andre fysiske ting jeg døjer med, så måske de skulle prøve at se det hele som en helhed og arbejde ud derfra smiley

• #181   4. maj 2016 Staffordshire: Øv, det lyder godt nok trist smiley Håber at de dumme læger snart får fundet et svar, som kan bruges til noget ! Det er sgi ikke fair, hvis de bare fejer dig af.
    God bedring.

• Lizzi H
    Lizzi H Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #182   18. okt 2017 kære venner,

hvis det klør helt vildt, og i har fået udelukket det andet, så prøv en Nix creme. Ja, den er smådyr, men det kan være I slipper af med fnat for evigt. Og ja det kan være fnat selv om lægen siger det ikke er. Det er svært at føje på. Læs her http://fnatkur.dk og følg instrukserne. Tænk nu hvis det alligevel var fnat. Der er MANGE der går med det i måneder og mere mens lægerne tror det er alt mulig andet.

• #183   18. okt 2017 endnu en der trækker en gammel tråd op..

får i penge for det?

• #184   18. okt 2017 Venner?

• #186   18. okt 2017 Nå ja, så fik jeg da logget på HG igen efter flere måneders pause. Jeg troede Rikke havde fået det dårligere, men heldigvis er det så bare spam. Rigtig irriterende, dog.

• #187   18. okt 2017 Haha, nej heldigvis ikke. Jeg har dog stadig udslæt ( nu kun på brystkassen, halsen og i ansigtet, men det klør heldigvis ikke så meget) . Skal til hudlæge i november og have kigget på bla det.

• #188   30. okt 2017 Årh, det er da træls at høre at du stadigvæk døjer med det - også selvom det er blevet bedre. Håber hudlægen kan hjælpe dig.

• #189   30. okt 2017 M.I : Mit helbred har generelt bare været virkelig dårligt det sidste år, syntes virkelig hele tiden der kommer noget nyt, det er simpelthen op ad bakke! Så håber også der kan findes en forklaring og løsning på dette problem, så er der da det mindre at døje med/tænke over smiley

• #190   30. okt 2017 Åh, sådan et år har jeg også haft. Hold da op jeg var godt træt af det på et tidspunkt. Forhåbentlig bliver 2018 meget bedre for os begge to. Krydser fingre for dig. smiley

• #191   30. okt 2017 Hvornår i november skal du afsted til hudlæge ?

• #192   30. okt 2017 Satser virkelig på at 2018 bliver bedre helbredsmæssigt. For 2017 startede sådan set med sygdom, og så er det ellers fortsat, sådan ca hver gang der var styr på en ting, så er der kommet noget andet til, tror aldrig jeg har rendt så meget til læge og specialister som i år smiley

Jeg var bla. også indlagt i sidste uge, og har det stadig ligesom da jeg blev indlagt, så er på morfin pt. Skal til læge igen onsdag og have taget nye blodprøver ( 2 af mine levertal er for høje, og mit karmamid er faldet endnu mere, det har været for lavt i 1 års tid) .

I morgen skal jeg til kiropraktor som jeg jævnligt besøger, da jeg spænder så sindsyg meget i ryg, skuldre og nakke uden jeg selv bemærker det, de kloge tror det er fordi jeg har fibromyalgi og spænder pga smerter andre steder i kroppen.

Skal til hudlæge d. 29 mener jeg, har det stående på en seddel et eller andet sted smiley

• #193   30. okt 2017 Det er sgu ikke sjovt den slags smiley
    Krydser fingre for at der snart kommer styr på dit helbred !!

• #194   30. okt 2017 Karbamid skulle der så stå smiley

• #195   30. okt 2017 Of tak Anne-Marie, jeg håber virkelig også snart det vender, syntes det er mere end rigeligt med de smerter og gener jeg har af fibromyalgien, og som jeg jo skal leve med resten af livet, så alt andet ville jeg meget gerne være foruden smiley

• #196   30. okt 2017 Kan jeg sgu godt forstå !! Ikke sjovt når helbredet svigter smiley

• Thomas E
    Thomas E Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #197   26. dec 2017 Hej Rikke, jeg har læst hele din tråd og har et spørgsmål, da min datter har noget lignende, når der kommer en ny "knop" på kroppen, bliver du så rød rundt om knoppen til at starte med? Og håber det er gået bedre efter hudlægen? Mvh. Thomas

• Victoria Buhl N
    Victoria Buhl N Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 2 Svar: 2
    #198   28. mar 2021 Hvad sagde hudlægen?

• Victoria Buhl N
    Victoria Buhl N Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 2 Svar: 2
    #199   28. mar 2021 Hvad sagde hudlægen?

• Z R
    Z R Tilmeldt:
    maj 2024

Svar: 1
    #200   9. maj Har læst hele tråden, og har nøjagtigt samme problem, både med kløe ig udslet! Er ved at blive vanvittig.. har døjet med det siden september ?? har prøvet alle mulige cremer, antihistaminer osv osv , og ligemeget har det hjulpet , pt går jeg til noget lys halløj ved hudlægen, og føler bare ikke det hjælper, det er godt nok frustrerende ??

Kommentér på:
Kløende udslæt over hele kroppen?

Annonce