{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Laika-musen
Laika-musen
Tilmeldt:
15. dec 2013
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85

Min hund er bange for større hunde {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en lille hund på 5 kg. Hun er ca. 1,5 år gammel og har generelt et rigtig godt forhold til andre hunde. Her på det sidste er hun dog begyndt at virke mere og mere bekymret for de store hunde. Hvis hun løber løs, vil hun meget gerne hilse på dem, men hun bliver bange så snart de begynder at ville lege med hende, og så løber hun tilbage til mig, hvilket de store hunde ofte ser som et tegn på, at der skal leges fangeleg, og så bliver min hund blot endnu mere bange. Jeg har også opdaget, at hun er begyndt at gå om bag mig, hvis vi passerer en større hund, når vi går tur i snor, og hun bliver meget hurtigt nervøs, hvis den vil hilse.
Jeg har ikke noget behov for, at hun skal kunne med alle hunde, og vi går gerne en stor bue uden om de store, for at hun skal blive fri for dårlige oplevelser, men jeg synes, at det er synd, at hun skal være så nervøs, hver gang vi passerer en stor hund. Derfor vil jeg gerne lære hende, at de store hunde ikke er farlige. Jeg er begyndt på at kalde hende til mig, så snart jeg ser en stor hund tæt på, så jeg derved undgår, at hun løber hen til den, eller at den kommer hen til hende. Hvis den kommer hen til os, vil jeg så bedre kunne hjælpe hende til at hilse roligt på den store hund. Ellers har jeg tænkt mig at prøve at finde nogle store og rolige hunde, som hun kan møde.
Er der mere jeg kan gøre for at afhjælpe problemet? Og hvordan synes I, at problemet bør håndteres?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er bange for større hunde
  • #2   19. mar 2015 Jeg synes det er meget naturligt at de små hunde "passer" på sig selv, når de møder lidt for voldsomme store hunde. Du må tænke på at de store hurtigt er 5-8 gange større end din. Min hund har ikke noget imod store høflige hunde, eller store hunde hun kender, for at bevare det gode forhold til store hunde hilser vi permanent ikke på store hunde hvor vi ikke kender hunden eller ejeren i forvejen. Det er desværre nogen gange svært at undgå i det her "den-gør-ikke-noget" samfund smiley

  • Laika-musen
    Laika-musen Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 85
    #3   19. mar 2015 Jeg synes også, at det er helt okay, at hun er lidt forbeholden, når vi møder de store hunde, og jeg har heller ikke noget imod at undgå de store hunde. Jeg vil bare gerne undgå, at det bliver værre, så hun lige pludselig ikke bare virker lidt nervøs, når de kommer tæt på, men i stedet bliver decideret bange. Men der er nok ikke andet at gøre end bare at undgå de store hunde, som man ikke kender. Og ja, det kan være rigtig svært, når de store hunde bare kommer løbende, mens ejeren laver noget andet.

  • #4   19. mar 2015 Min mopse fyr er også ret usikker på større hunde..
    Det bunder i, at et par gange har vi mødt større hunde, der trods for var i snor, fik lov til at springe frem og både vælte om kuld, og bide..
    Den nyeste, er en dame med sin hund, der nægtede at tage den i snor, da den jo elskede alle.
    Vi spurgte hende, om hun så ikke kunne tage den i snor, for vi havde oplevet at Topper havde fået tæv før, og han skulle ikke have sådan en oplevelse igen.. Det gjorde hun så ikke, så det resulterede i, at de to hunde en dag røg i karambolage på en tur, hvor Topper var i snor, og min søster måtte tage ham op i armene, fordi den 'åhh så venlige hund' sjovt nok sprang lige i fjæset på ham..

    Nøj hvor blev vi sure på hende.. Men hun mente det var vores egen skyld, og at vi måtte få styr på vores kræ...

    Den dag i dag, kan han slet ikke store hunde, han går i forsvar selv på afstand..


    Tænker, at hvis du finder en stor, venlig og rolig hund, hvor de kan få lov til at hilse på en positiv måde, flere gange, så kunne jeg godt tro at det ville hjælpe lidt..
    Men tror også lidt som Buch skriver, at små hunde, vil altid være lidt påpasselige med større hunde..


  • #5   19. mar 2015 Jeg tror også din lille hund har oplevet noget, med en stor hund, som er ubehagelig ,den kan ha jokket på hende
    Jeg undgår helst store hunde med min den lille ,men det er fordi, at hvis den store hund fx kommer til at jokke på hende, tænder hun fuldstendig af ,og det er jo ikke sikkert at alle vil finde sig i


Kommentér på:
Min hund er bange for større hunde

Annonce