panik på gaden {{forumTopicSubject}}
Hej venner
Carlos er bange for plastikposer. Igår aftes var vi ude at gå aftentur omkring kl. 23.30 da en mand bar en cykel forbi os. På cykelstyret var der en plastikpose, der blæste i vinden. Det resulterede i at Carlos gik fuldstændig i panik. Jeg prøvede at bevare roen selvom han kan trække hårdt når han virkelig vil væk. Jeg fik ham ned at sidde, men han rykkede sig hele tiden efter gadens lyde, og bevægede hovede i små ryk. Der var ingen kontakt at få overhovedet.
Efter 20 minutter og et par gader længere fremme faldt han til ro og blev normal.
Min tidligere hund led af dårlige nerver fordi den kom fra land til by i en alder af 2 år. Jeg kunne se adfærden gå igen så længe hans panik varede.
Normalt er Carlos ikke bange for en skid, og er en meget rolig og stærk psykisk hund.
Har i nogen tricks når hunden panikker andet end distrahering og selvfølgelig virke upåvirket og passe på med ikke at ynke?
MVH Jonas
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg gjorde det, at jeg med vilje gik de steder hvor lydene kom, og når han blev bange fik han komandoen "kig" for at fjerne hans opmærksomhed fra det "farlige"..
Nu er der intet =)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 50
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Til DKK teori sagde de at det normalt ligger omkr de 7-10 mdr, men du har jo en stor hund og de er lidt længere tid om at vokse, så det kan snildt være det.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 50
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Bortset fra det, så tror jeg at jeg har mødt din mor med vapsen i kgs have.. kan det passe?
Han prøvede vist at bruge Watson som hovedpude da han var helt lille
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Min Carlos (sjovt nok samme alder som dig ;0)) har også haft en periode med de plastikposer.
Jeg lagde poser rundt om i haven med en sten på, og så gik vi ellers rundt og lavede kontaktøvelser.
Da han var tryg ved dem, hængte jeg dem i buske og træer så de blafrede, og samme fremgangsmåde.
Da han ignorede dem på kommando, begyndte vi at lege mellem dem. Kaste lidt bold, lege fangelig osc. Det tog ikke mange dage, så var han ligeglad med plastikposer.
Mange hunde har en eller to spøgelsesperioder, hvor de pludselig bliver bange for ellers kendte ting, men ro og lidt træning og det går hurtigt over. Min tidligere schæfer fik en periode med angst for tændte lygtepæle........
panik på gaden