{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.023 visninger | Oprettet:

Basset Fauve de Bretagne {{forumTopicSubject}}

Nogen der kender noget til denne race ...Mødte for første gang en i dag, og synes den er aldeles skøn, og har en god størrelse ... Men både ejer af den, og en anden der var i hundeskoven der kendte til racen sagde at den var umulig at træne til at gå fri .... Er det rigtigt, nogen erfaringer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Basset Fauve de Bretagne
  • #2   5. mar 2015 smiley Jeg ville så gerne have sådan én, overvejede ganske kraftigt, da jeg skulle have ny vovse. Næste hund bliver sådan én. Men så har jeg også fået læst mere op på racen og set dem nogle flere gange på udstillinger o.lign

  • #3   5. mar 2015 Den var virkelig også både sød og køn ... nu er det ikke mig (endnu i hvert fald), men en af mine døtre jeg tænkte på da jeg så den.

    Hun har altid gerne villet have gravhund, men den synes kæresten er for lille, han er vokset op med King Charles Spaniel, en type hund hun ikke bryder sig om , så var det jeg tænkte at den umiddelbart af størrelse og udseende var et kompromis ...
    Men det der med ikke at kunne gå med den løs hvor det ellers er muligt, og stole på dens indkald, det er nok ikke lige optimalt.


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #4   5. mar 2015 Min kollega har sådan én. Den er sød og dejlig men meget selvstændig.

    Da de fik den for næsten 10 år siden, hyldede de "en-hund-er-hvad-man-gør-den-til"-princippet og mente, at de da sagtens kunne lære vovse at gå løs.

    Dét projekt har de for længst opgivet smiley



  • #5   5. mar 2015 @ Eva ... oh .... det med selvstændigheden til en vis grænse er nok fint nok, hun er jo vokset op med skotter, men de er dog ikke helt så umulige som den der lyder til at være ....

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #6   5. mar 2015 Der findes så absolut forskellige grader af selvstændighed smiley

    Min kollega har trænet ihærdigt med hunden, men vovse smutter, bare den får den mindste chance, og trods alderen og de korte ben går det uhyggeligt stærkt. Han er dybt misundelig på mine hunde, som kommer når der bliver kaldt og ikke mister hørelsen, selvom der er vildt i nærheden smiley


  • #7   6. mar 2015 Kommer gravhunde når man kalder hvis der er fært af vildt? Min gamle gravhund gjorde ikke og de kan løbe sindssygt hurtigt på de der små ben smiley og stædig var han også smiley

  • #8   6. mar 2015 Alle Basset-racerne er støvere med rigtig meget instinkt og JA, de er nærmest umulige at lære at gå løse. Er der en fært så slår de næsen til og ørene fra smiley De er nemme, søde og blide, men snoren skal blive på smiley

  • #9   6. mar 2015 Det er ikke samme hund, men jeg har kendt fire petit basset griffon vendeen, og det er en lidt mildere udgave, som jeg har forstået det, stadig en støver, og ingen af dem kunne gå løse, men har I evt. overvejet den, hvis I alligevel er ovre i den kategori?
    Det er en nemmere hund, vil jeg tro, og måske er det rarere for "førstegangs"hundejere smiley


  • #10   6. mar 2015 @ A-S ..nu var det min datter jeg tænkte på i forbindelse med Fauven, men sidst jeg skulle have hund var jeg inde over Petit Basset Griffon Vendeen, synes den er rigtig dejlig, men talte med en hvis dyrlæge har racen, og de havde simpelthen måttet grave hegn NED i jorden da hendes hunde gravede sig ud i friheden til alle de dejlige dufte på den anden side af hækken, så besluttede mig for at det nok ikke var en race til min tålmodighed .... så endte igen igen ved skotten smiley

    Er vokset på med Airdales, og har selv kun haft skotter, men kunne godt tænke mig at prøve en anden race næste gang, måske ... eller det ville nok blive en skotte og så en anden som hund 2, ved bare virkelig ikke hvilken ....
    Vi rejser med vores hunde, så selvom jeg elsker store hunde, så vil det aldrig blive en stor hund, og det skal være en race der ikke er en pleaser og den skal kunne lære at gå fri visse steder ....

    Men nu er der forhåbentlig mange år til jeg igen skal vælge hund, så måske jeg er blevet klogere på det hele til den tid ...


  • #11   6. mar 2015 Ja okay, de, jeg har kendskab til, har nu ikke haft sådan en udbrydertrang, men hegn har der da skulle til smiley

    Hvis du går og overvejer ny race til dig selv om mange år godt nok, vil jeg nu lige pippe op om dværgschnauzeren smiley
    Det er nu en dejlig hund, rigtig mange ældre mennesker har god fornøjelse af dem, da de i høj grad tilpasser sig - Min egen er dog super aktiv, da det er det, hun er vant til smiley


Kommentér på:
Basset Fauve de Bretagne

Annonce