{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Basset Fauve de Bretagne
  • #1   30. jun Jeg har mødt nogle stykker.

    De minder meget om en lidt mindre temperamentsfuld gravhund, men som gravhunden styret af næsen, så har den fært er der ingen hørelse


  • #2   30. jun Okay, havde slet ikke tænkt den som gravhund smiley
    Det virker ikke til at være en udbredt race


  • #3   30. jun De er brugt til drevjagt, som gravhundene også kan bruges til og tager jeg ikke helt fejl blev der krydset gravhund ind, da racen på et tidspunkt var ved at uddø

    Jeg har tidligere haft kig på både den og Basset artesien normand


  • #4   30. jun Har mødt et par få...de var simpelthen så lækre! smiley Men hvis jeg skulle kigge i trimmenødvendig lavbenskategori -så er Sealyham terriere altså helt vidunderlige små væsner smiley

  • #5   30. jun Den kigger jeg lige kirsten smiley

    Hvor møder i dem henne?
    Tror aldrig jeg er stødt på racen.



  • #6   30. jun @ Obster ... åh hvor er det sjældent at møde en anden der sværmer for Sealyen ... nu vde jeg ikke hvor gl du er, men da jeg var barn var der en serie der hed Lenette (eller Linette) og hendes grimme hund ... det var en sealy og siden har jeg sværmet for den, uden dog at få en ... men hende der trimmede mine sidste skotter i Bjerringbro er opdrætter og der fik jeg lov at røre smiley ..

    undskyld for lige at snuppe lidt plads i tråden ..


  • #7   30. jun har mødt en Basset Fauve for nogle år siden, den var nu ret lækker og mega smuk .. elsker den farve

  • #8   30. jun Stafford smiley jamen der er faktisk et par stykker i KBH - så vi mødte dem på gåture, en boede lige som os på daværende tidspunkt tæt på søerne, så ham mødte Minion og jeg tit, hundene var også ret gode til at hilse skønt Minion som hovedregel ikke kan lide hanhunde.
    Vi plejede at joke med det var fordi de begge var franske... smiley

    Hanne -Minions opdrætter har også haft opdræt af Sealyer smiley


  • #9   30. jun Jeg har gået til schweisstræning med et par fauve og mødt dem på udstillinger, der har jeg også mødt artesien + en af mine hvalpekøbere har haft et par stykker

  • #10   30. jun Jeg har trimmet et par stykker gennem årene og har stadig én. Balder! Ejer har virkelig formået at opdrage sin hund. Han er meget velopdragen og lystrer utrolig godt. Fauven er en skøn race, men bestemt ikke en lille race. Den håndfuld jeg har haft i hænder (i salonen og til trimmekurser, har alle været søde og omgængelig hunde. Kun én ting har de haft tilfælde f mindre ønskværdig træk, og det var hysteri ved negleklip. De har været fra samme opdrætter på Fyn, og jeg mistænker faktisk denne for, hentet ikke at klippe negle ofte på hvalpene, eller simpelthen bare klippe for langt.
    Bordet fra dét, så har de alle været søde, imødekommende og glade hunde uden nævneværdig sygdomshistorik.

    Obster ja Ruth har vel en enkelt tilbage og Frederik ligeså. Vi har ikke haft hvalpe siden 2019, og Anna-Marie i et par år. Sidste opdrætter er desværre ikke mere.
    Trist for racen, men de er ganske umulige at sælge. Vi har Saga på 8, der har fået ét kuld, og hendes datter derfea på 5 til september. Hun er aldrig parret og næste løb er sidste chance. Skal du nogensinde have Sealy, så skal jeg nok hjælpe dig med at finde nogle gode opdrættere . Bare sig til!


  • #11   30. jun Der er jeg jo stadig pjattet med chesky'en smiley


    Jeg må simpelthen afsted på en udstilling en dag. Ud og se en masse lækre hunde.


  • #12   30. jun Tak Louise smiley jeg tror ikke det ligger i kortene for os - vi har andre racer. Men de har dog imponeret mig så meget! men jeg vender tilbage hvis det er smiley

  • #13   30. jun Staff ja Ceskyen er skøn og nem.

    Obster Sealyen kræver jo en del pels pleje og er en ret aktiv hund, men de har en skøn skøn personlighed.


  • #14   1. jul Dem jeg har mødt har været som andre støver-racer. Søde og på mange måder nemme hunde. Egentlig virkelig nemme at opdrage og træne. Men med et seriøst altoverskyggende jagtinstinkt når der kommer fært af vildt i næsen. Tror det skræmmer virkelig mange mennesker smiley De fleste vil jo gerne have en hund de kan slippe løs og være sikre på at vovse kommer tilbage når de kalder. Der er der jo hundetyper der er lidt udfordrede på, hvis de får fært af/ser vildt smiley Terriers, mynder, støvere, spidser fx. smiley

  • #15   1. jul Dejligt at i vil dele oplevelser med racen. Jeg synes det er så fantastisk at lære om racer der er glemt smiley

  • #16   4. jul Jeg har set dem en del gange på udstillinger. De er smukke smiley Men ikke en race jeg ville have, for jeg elsker at gå med mine løse og det ville jeg ikke turde med denne.

  • #17   4. jul Jeg er så træt af at der ikke er udstillinger i Aars mere. Så kunne jeg nemmere komme til en udstilling og snuse rundt smiley

Kommentér på:
Basset Fauve de Bretagne

Annonce