{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.032 visninger | Oprettet:

DKK Snobberi? {{forumTopicSubject}}

Nu må jeg desværre lige til tasterne.

Hvorfor kalder man DDH stamtavle en Mickey Mouse stamtavle herinde?
Det er ikke nemt at få hverken kennelmærke eller stamtavle på sine hunde derigennem.
Jeg har selv kennelmærke derinde, og det var ikke ligetil. Dyrlæge skulle herhjem og godkende mig til avl.

Det lyder mere som snobberi af værste skuffe at læse den slags. At fordi de er en udbryder af DKK, er de ikke gode nok. Er DRU så heller ikke fin nok til selskabet?
Skal jeg lukke min profil herinde, fordi jeg har valgt en lille, men seriøs, forening der ikke koster en formue at være i?

For at kunne få sin hund godkendt til avl i DDH skal den blandt andet patella-testes, den skulle have mindst 3 1. pladser på en udstilling, og mine hvalpe skulle sundhedstestes af dyrlægen.

Men jeg ved at der er regler for hvor mange hvalpekuld min mops må få, hvis de skal have stambøger. Og de godkender ikke hvalpe hvis der er familierelationer i 3 generationer tilbage.

Jeg bliver så sur når jeg læser den slags. Hold nu op.
DDH er lille, javist, men dybt seriøst og de går højt op i hundenes ve og vel.

Nu har vi godt nok ikke en fancy hjemmeside hvor man kan følge op på om reglerne bliver overholdt, men netop fordi vi er en lille forening, kender alle hinanden. Og tag ikke fejl, hvis nogen ikke overholder reglerne, som er der for hundenes skyld, skal de nok komme efter dem.

Jeg bliver bare så harm at læse i nogen af forumemnerne herinde, at det kun er DKK som duer og er seriøse. Ævl. Enhver forening som vil hundene det bedste, duer i mine øjne.

Om den så koster en formue eller ej, er lille eller ej.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK Snobberi?
  • #1   1. mar 2015 Mickey Mouse stamtalve? Det udtryk har jeg aldrig hørt før. Hvor læser du det henne? smiley

• #2   1. mar 2015 Jeg har nu set det i mindst tre forskellige forum-emner herinde. Og til sidst fik jeg nok, og måtte lave det her indlæg.

• #3   1. mar 2015 Øh, hvad? Det er da ikke fordi DKK er "for fint" til andre - men DKK giver LANGT flere muligheder idet klubben er anerkendt af FCI. Det handler da ikke om at være fancy eller ej? Kan ærlig talt ikke helt forstå, hvad du bliver sur over. For selvfølgelig, hvis man vil noget seriøst i udlandet, så satser man på DKK, for samme muligheder har man ikke med DDH smiley

• #5   1. mar 2015 Fünke: Det jeg blver gal over, er at man nedrakker de andre foreninger.

Maj-Britt: Jeg kan ikke, men prøv på deres hjemmeside. Ellers prøv at kontakte bestyrelsen.
    De kan, hvis der er nogen i DDH der har den race, jeg følger mest med i min egen race derinde.

• #7   1. mar 2015 Okay, jeg er ikke stødt på, at man taler nedladende om andre foreninger. Men det ér en kendsgerning at DKK altså åbner op for flere muligheder, og vil man noget seriøst i udlandet, så er alt andet end DKK ubrugeligt. Jeg er godt nok ikke lige stødt på at man nedrakker de mindre foreninger smiley

• #8   1. mar 2015 Tror, at mange taler for DKK fordi mange ting er lettere med en fci-godkendt tavle

• #9   1. mar 2015 Maj-Britt: Nej, ingen hundeweb, kurser skal man spørge efter, hvilket jeg har gjort og er blevet henvist. Ringtræning kender jeg ikke noget til, jeg træner med mine hunde herhjemme i det mørke Jylland, og ellers når jeg er til udstillinger med mine hunde.

• #10   1. mar 2015 Men det er netop det, der er pointen, Martin: DKK har ganske enkelt mere at byde på smiley

• #11   1. mar 2015 Hvis jeg får en Schæfer eller anden brugsrace med DDH stamtavle, som jeg træner med på et seriøst plan, kan jeg så komme med til VM med min hund ?

Nej, det kan jeg ikke, for stamtavlen er IKKE anerkendt andet sted end i DDH.

Hvis jeg har en udstillingshund med DDH stamtavle, kan jeg så komme på en international udstilling med hunden i for eksempel Italien, Frankrig eller andet udland ?
    Kan jeg komme til verdens udstilling, kan jeg komme til Crufts med min hund ??

Nej, det kan jeg ikke, for stamtavlen er ikke anerkendt.

Det har intet med DKK snobberi at gøre, men hvis man vil noget seriøst med sin hund, så er det altså kun en FCI (DKK) stamtavle som tæller, da den er anerkendt i hele verdenen.
    Med en DDH stamtavle har jeg låst mig fast, jeg kan ikke bruge hunden til noget som helst ud over at lave hvalpe som ikke kan opnå noget som helst seriøst.

• #12   1. mar 2015 Selvom de måske har mindre at byde på, er det jo ikke ensbetydende med at de ikke gør noget for deres medlemmer eller prøver at holde en høj standart. Det kan jo være at netop fordi de ikke bruger formuer på alt muligt, at de netop kan tillade sig at have en høj standart uden at koste for meget eller være ringere stillet end andre foreninger?
    Jeg ved da at vi har samarbejde med adskillige udenlandske hundeforeninger.
    Jeg har intet imod DKK selv, tværtimod, og synes selv at hundeweb er en god ting som et værn imod hundehandlere og hvalpefabrikker.
    Men jeg bliver bare så sur når jeg ser hvordan nogle taler voldsomt ned om andre foreninger eller omtaler vores stamtavler som ubrugeligt. Og det var det der fik mig til at oprette dette forum.

• #13   1. mar 2015 DKK har MEGET mere at byde på, end alle de andre. Derfor anbefales de, og de er de eneste der er med i FCI.

Jeg vil aldrig købe andet end en hund med FCI godkendt tavle, for det giver så meget mere at købe hund med det.

• #15   1. mar 2015 Jamen Martin jeres stamtavle er jo ubrugelig, hvis man f.eks vil det som jeg vil (forstå mig nu ret)
    Jeg vil gerne på store nationale, og internationale udstillinger. Jeg vil gerne tage opdrætter kursus, og jeg vil måske gerne tage træner kursus, jeg vil gerne kunne se min hunds aner langt bagud. Jeg vil gerne se udstillings- og sundheds-resultater på hunde som jeg har interesse i. Jeg vil gerne følge specialklubben.
    Min race findes slet ikke i DDH.

Så for mig vil DDH være helt, og aldeles ubrugeligt.

• #16   1. mar 2015 Maj-Britt: Deres avlsrestriktioner er da noget strengere end dem jeg har kunnet finde inden for DKK

• #17   1. mar 2015 Jamen en stamtavle fra DDH eller DRU ér ubrugelig, hvis man vil noget seriøst internationalt med sin hund. Jeg kan forstå du bliver sur hvis man mener at DDH er en dårlig og uduelig forening, men faktum er jo altså at stamtavle fra alt andet end DKK er ubrugeligt i internationale sammenhænge smiley

• #18   1. mar 2015 Men alene antallet af racer får jo unægteligt nogle til at vælge DDH fra..
    Og så det faktum, at denne tavle ikke betyder ret meget i international sammenhæng

• #24   1. mar 2015 DKK og lagotto smiley

• #25   1. mar 2015 Lad os nu antage at det er en hund en kommende ejer ønsker. Ikke en avlshund, arbejderhund, men en ganske almindelig hund, der ikke skal til udlandet, udstilles eller på anden måde bruges til andet end en dejlig ven for livet.

Hvorfor kan en hund fra DRU eller DDH så ikke bruges? Hvorfor er det KUN den almægtige DKK der kan bruges til dette?

Det er ligesom ikke til at trænge igennem med at en ganske almindelig hund bare kan nøjes med at være en ganske almindelig hund man har råd til. Det SKAL være en rasende dyr DKK hund, intet andet duer herinde.

Det er lidt ligesom at tale religion det her...

• #29   1. mar 2015 "Hvorfor kalder man DDH stamtavle en Mickey Mouse stamtavle herinde?
    "
    Fordi det er en klub ingen seriøst vil vælge, hvis de og /eller deres hunde var velkomne i DKK

• #30   1. mar 2015 Og så røg vi ned på et barneplan, tak Housebuster. Dejligt at man kan holde sig seriøs og på et velfungerende plan.

Et godt bevis på at det kun er DKK der kan bruges, for det er tilsyneladende ligesom med det her, som det er med religion, politik og fodbold.

"My way or the highway"

• #33   1. mar 2015 Jeg kan ikke på nogen måde se hvordan Housebuster trækker det ned på et barnligt plan?

• #36   1. mar 2015 Nemt.
    "Fordi det er en klub ingen seriøst vil vælge, hvis de og /eller deres hunde var velkomne i DKK"

Så med andre ord, hverken jeg eller mine hunde er velkomne i DKK? Med andre ord, jeg er et dårligt menneske, mine hunde er ubrugelige, bare fordi jeg ikke er enig med priser, avlsrestriktioner eller andre ting med DKK, så kan jeg ikke bruges. Se dét er lige præcis det jeg mener med snobberi.
    Hvis du ikke tror på min Gud, mit hold, eller mine politiske overbevisninger, kan du ikke bruges...

Selvom vi ikke er velkomne i DKK udstillinger, er alle mere end velkomne i DDH's udstillinger, hvis hunden har en stamtavle.

• #37   1. mar 2015 Ej, Martin nu overfortolker du altså smiley Der menes simpelthen bare, at de fleste mennesker, der havde valget mellem DKK eller DDH, sandsynligvis ville vælge DKK. Det er vist dig der gør DKK til fjenden her smiley

• #40   1. mar 2015 Gisp......hvor ER det bare SÅ meget nemmere at have en blanding. Tænk på de store problemstillinger, som vi slipper for smiley

TS...er dit problem ikke lidt ligesom Krifa vs. alle andre fagforeninger. De er gule, nassere og andre mindre pæne ord men de er sgu stadig gode nok til massere af mennesker. Det berettiger ikke folk til at give dem et øgenavn men der er altid nogle som mener bedre.
    Kæmp for hvad du har kært og skid hul i dem, som tænker lavt derom smiley

• #41   1. mar 2015 Ok - så når FCK ( eller en anden stor klub) er en stor og fremgangsrig fodboldklub, så er det noget snobberi, når man foretrækker at være fan af dem, frem for at være medlem af "Ydderunderhøjs Fodbold Liga" og følge alle deres kampe - på den lokale boldbane?

• #43   1. mar 2015 Ja Isabelle, er det ikke bare dejligt smiley

• #44   1. mar 2015 Martin H det kommer vist helt an på hvilke race du kigger på

• #45   1. mar 2015 Nu bliver jeg nysgerrig - hvad koster en DDH-hund da, siden den er så meget billigere end en DKK-hund?

Jeg så for noget tid siden to kuld hvalpe, samme race, den ene DKK og den anden DDH.. Begge til 8000,-..
    Så med den race var der i al fald ikke forskel

• #46   1. mar 2015 Martin , jeg har "opfundet" betegnelsen Mickey Mouse klub, og det er hvad jeg mener med det.
    Og der ER ikke nogen seriøs opdrætter, der vil vælge DDH, hvis de kunne avle på deres hunde i DKK.

• #47   1. mar 2015 Og for at være helt klar, så er du enten ikke seriøs eller også er du og/eller din(e) hunde ikke velkomne i DKK

• #49   1. mar 2015 Divenzie:
    Undskyld, havde ikke lige set dit spørgsmål. Når jeg sammenligner mops, som er den race jeg interesserer mig for, er der de mest sindssyge restriktioner på dem og prisen ligger ca 20 % højere...

Housebuster: Du er simpelthen ikke være at kommentere fremover. Det er typer som dig der giver dårligt ry.
    Du kender mig ikke, du kender ikke mine hunde men alligevel har du uhyggeligt travlt med at nedgøre mig.
    Tror Disney bliver ked af at du tager kredit for Mickey Mouse...

• #50   1. mar 2015 Maj-Britt: jeg ved ikke lige hvor mange der er til int udstillinger, jeg vil spørge næste gang...

• #52   1. mar 2015 Jeg har nu heller ikke hørt om Mickey Mouse stamtavle..

Hvordan Mickey kan være en dårlig ting forstår jeg heller ikke..

• #53   1. mar 2015 Maj-Britt: Løbske tæver er velkomne til udstillinger, og de bliver oftest bedømt i en tom ring.
    Men de må ikke gå bis...

• #55   1. mar 2015 Martin hvordan vil du seriøst argumentere for at opdrætte i DDH, hvis du kunne vælge DKK?
    Du har meget begrænset avlsmateriale, og har under ingen omstændigheder adgang til det bedste avlsmateriale.
    Dine hvalpe er også totalt uinteressante for seriøse hvalpekøbere, så du får de kunder, der enten ikke har gjort deres hjemmearbejde, eller dem som seriøse opdrættere ikke vil sælge til.

• #56   1. mar 2015 Jeg har to ddh hunde, og skulle jeg vælge andet end DKK, så var det til en hver tid ddh jeg havde valgt. Af de små fremstår de i mine øjne som de mest seriøse.

Men klubben og avlsarbejdet og mulighederne i avlen når bare ikke mulighederne i DKK til sokkeholderne. Så det der hvor jeg finder hunde.
    Hvorfor skulle hr. Og fru dk vælge en ddh hund fremfor en DKK? De får hverken en mere eller mindre god familiehund ud af valget mellem klubberne.
    Om end man kan snakke om at opdrætteren i DKK, har haft et bedre grundlag - men om det så er blevet brugt må man som hvalpekøber sortere i.

• #57   1. mar 2015 Og her er Beviset!!!!

DKK er det endte der kan bruges, bla fordi de skal tjene penge...

Alle andre er "vantro"...

Jeg vil gå så vidt som at sammenligne visse DKK opdrættere med Jehova's Vidner hvad indoktrinering angår...

Men så fandt jeg da ud af, at visse opdrættere skal man holde sig fra.

• #59   1. mar 2015 Martin, jeg tror du har set dig rasende på DKK over ting, du selv bilder dig ind. Du har jo kun en diskussion over "DKK mener andre er vantro" fordi du selv kører det op som det. Rolig nu smiley

• #60   1. mar 2015 Hvad koster DDH-hunde konkret i forhold til DKK-hunde?

• #61   1. mar 2015 Maj-Britt: Ja, hvis det gør jeg slipper for at blive sat i samme bås som et par stykker i denne tråd!!!

Mage til snobberi og "racisme" skal man lede grundigt efter.
    Sjovt nok er det samtidigt dem der vil tages seriøst som er de strideste.

Men er glad for at jeg valgte DDH fremfor DKK kan jeg se og mærke.
    Hos DDH både er og føler man sig velkommen...

• #62   1. mar 2015 Det var virkelig en omgang grov generalisering du kører dér, Martin. Jeg tror simpelthen størstedelen af det "snobberi" foregår oppe i dit hoved smiley

• #63   1. mar 2015 PS du bekymrer dig om PL, men er du klar over at mops konkurrerer med engelsk bulldog om at have den dårligste HD statistik?

• #64   1. mar 2015 Kris: Som jeg skrev tidligere, i min race, som er mops, ca 20 % mere end andre...

Fünke: Nej, jeg ser mig gal på dem som fremhæver DDK som seriøs, og derefter begynder at blive barnlige...

• #66   1. mar 2015 Maj-Britt: Engang var de, ja. Men ikke efter de nye regler I har fået.
    Og kan på flere tråde se hvor nemt det er at omgå den ellers fine database og svindle med den.

• #67   1. mar 2015 Jojo, så dit svar med de 20 %, men mener nu også konkrete tal..
    Hvis man skal forsøge at "omvende" eller overbevise, må man begynde at argumentere på baggrund af beviser i stedet for postulater

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 479
    #70   1. mar 2015 Hvad angår om udstillingskrav er godt eller skidt....

Tjaa... Labberne har i mange år ikke haft udstillingskrav, fordi det viste sig at være noget problematisk hvis man indførte det, i en delt race.
    Der har i den forbindelse overhovedet ikke været problemer med at fastholde typen på trods af at man ikke udstillede...Til gengæld havde man stadig avlslinjer der kunne arbejde.

Udstilling er dælme ikke pr. definition en god ting, slet ikke i brugsracer, hvor arbejdet reelt set dikterer udseendet helt automatisk.

Og andre avlskrav sættes i stor stil af specialklubberne. Hvis der er et behov, så kan specialklubben også få indført et krav. Man har i praksis så indført A og B tavler, så man kan se om der blot er avlet efter krav, eller om der også er avlet efter anbefalingerne.
    Det gør det temmelig overskueligt og ligetil.

Og beviset? For hvad? At du føler dig trådt over tæerne, uden egentlig at have noget at have det i, eller????

• #74   1. mar 2015 Det eneste 'racisme' jeg ser i denne tråd, kommer fra dig.
    Ingen her skriver at det kun er DKK der duer (de argumenterer for HVORFOR at man har de bedste og fleste muligheder med DKK), hvorimod du virker meget ophidset og fornærmet over at man ikke sidestiller de to klubber.

Hvis din klub er god nok til dig, så er det fint. Må jeg og de 30.000 andre medlemmer af DKK så ikke være tilfredse med vores klub?

Der er blevet forklaret gang på gang hvad man får ud af at vælge DKK frem for andre klubber og hvorfor man (måske) ikke vælger en af de mindre klubber.
    Så der er ingen grund til at blive så fornærmet som du bliver, du har taget et valg (og et fravalg) og så er der nogen der har taget et andet valg end dig (og ligeledes fravalg) fordi vi mener det er det bedste.

Hvis du mener du har taget det bedste valg, så er det jo fint for dig, men der er ingen grund til at tage det så nært

-------
    Okay lige en rettelse, der er nogen der skriver at det kun er DKK der duer og giver også begrundelse på hvorfor. Ligeledes bliver det også forklaret hvorfor at de små klubber ikke kan hamle op med DKK, uanset hvor seriøse de små klubber end måtte være.
    Problemet er vel egentlig ikke den lille klub, men mere hvorfor opdrættere vælger at være i så lille en klub, frem for en stor international klub, der giver dig uendelige muligheder inde for hunde verdenen.

• #75   1. mar 2015 På grund af de store medlems rabatter har DKK et meget stort tilgang og frafald af medlemmer, og det har været nede på 27-28.000 oppe på 33-34.000 I de 20 år jeg har været medlem

• #76   1. mar 2015 Ja Camilla det er pointen:
    "Problemet er vel egentlig ikke den lille klub, men mere hvorfor opdrættere vælger at være i så lille en klub, frem for en stor international klub, der giver dig uendelige muligheder inde for hunde verdenen."

• #79   1. mar 2015 Teis - er det snobbet at jeg gerne vil have alle muligheder åbne for mig i hundesporten?

Hvis jeg har lyst til at udstille på crufts, skal jeg have en dkk stamtavle.
    Hvis jeg vil med til VM i lydighed, skal jeg have en dkk stamtavle.
    Hvis jeg gerne vil udstille på de store udstillinger i USA, skal jeg have en dkk stamtavle.

Såre simpelt fordi DKK er anerkendt af FCI. Det er de andre klubber ikke.

Der er sikkert 100 andre eksempler, men det har jeg ikke sat mig ind i, da det ikke har haft min interesse - det kan godt være at jeg aldrig kommer til at benytte mig af mulighederne, men det er rart at vide at jeg har muligheden. Finder jeg ud af om 2 år at jeg pludselig vil gå efter at deltage i VM, så er det sgu noget nedslående at fordi jeg har valgt den forkerte klub, vil det aldrig blive aktuelt.

Derudover så virker det i min verden, ret useriøst at det virker til at være så nemt at vinde både titler og BIS på de udstillinger. Det giver ingen mening hvis man skulle kunne blive både nordisk og int champion, uden nogensinde at have forladt landet.

• #80   1. mar 2015 Teis: Jeg kan ikke se nogen logik bag det, du skriver? Du skriver bare "HOLD NU KÆFT" og at det er "snobberi" - men hvad er snobberi? Kom med nogle argumenter tak, i stedet for bare at sige "hvor er jeg glad for min blandings lab". Ja jeg er da også glad for min blandingshund, men jeg vil stadig købe hund fra DKK når jeg skal købe min egen. Du mangler lige lidt argumentation for at blive taget seriøst smiley

• #81   1. mar 2015 Jeg har labrador som er den hund i Danmark der registreres flest af. Hvor er der en labradoropdrætter i DDH? Iøvrigt døjer labradoren desværre af meget mere og meget andet end HD.

• #82   1. mar 2015 ... Egentlig lidt sjovt streg som oftest oplever 'racismen' fra folk med blandinger eller ikke DKK tavler.
    Ser gang på gang der bliver skrevet snobberi og racisme, men det er spøjst at 'i' føler jer så ramt, for DKK folk skriver gang på gang at både blandingshunde, tavleløse hunde og ikke DKK hunde kan være skønne hunde, men at der bare er langt flere fordele og muligheder ved DKK en alle de andre klubber.

Men det er selvfølgelig også lettere bare at konkludere det som værende snobberi istedet for rent faktisk at indrømme at der er visse ting som de små klubber bare ikke kan følge med på....

• #84   1. mar 2015 Hvad koster en lab med DDH tavle (hvis de findes??)

• #86   1. mar 2015 Martin H

Hvor ligger DDH's nærmeste træningsplads hvor jeg kan træne IPO ?
    I det hele taget, hvor ligger DDH's træningspladser ?

Jeg kan ikke finde nogen ? Vil der dermed sige at DDH hunde/hvalpe er så gode at det er unødvendig at gå til hundetræning med dem ?

DDH tilbyder ikke engang hvalpe træning/socialisering til hvalpekøberne.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #88   1. mar 2015 Som køber af en DKK-hvalp sætter jeg stor pris på muligheden for juridisk konsultation hos DKK, såfremt noget skulle gå galt. Har DDH noget tilsvarende? (Og nej, jeg er hverken snobbet eller sarkastisk - jeg ved det bare ikke...)

• #89   1. mar 2015 For mig er det enten DKK eller ingen tavle.
    Jeg har personligt intet at bruge en tavle til, der ikke er FCI-godkendt. Om de andre klubber er seriøse eller ej, har jeg ingen mening om.
    DKK er for mig en *biiiip* forening, regeret af små mennesker med forkærlighed for modeshows for hunde - men det er bare den klub, som er nødvendig hvis man vil stille til konkurrencer i min sport, i både ind- og udland.

• #90   1. mar 2015 Et monopol - så har du valgfrihed mellem biiip og biiip. Sikke en situation at være havnet i. Kan I huske dengang, hvor kun havde eet telefonselskab? Det var tider. smiley

• #93   1. mar 2015 Henter er ikke det rette ord. De samler hunde op, i bunden af DKKs avlsmateriale.
    Og ja der er masser af problemer i bunden af DKKs opdrættere, men jeg kan ikke se et alternativ.
    Ansvaret for racerne må nødvendigvis ligge ved specialklubberne og deres opdrættere, og ikke hos den der står for at udstede stambøger

• #95   1. mar 2015 Til Trådstarter:
    Jeg har set DDH/DRU ect. hunde/hvalpe i min race til salg til det samme som DKK hvalpe/hunde.... Hvorfor? Du siger jo selv jeres klub er meget billiger at være i? I tager ikke udenlands for at udstille? Hver berettiger jer til at tage samme priser som DKK opdrætter?
    Ja, DKK har fjernet avlskrav og gjort dem til etiske anbefalinger... som langt størstedelen af opdrætterne lever op til... Hvor mange opdrætter ville gøre det i din klub hvis det ikke var et krav? og 3x 1.præmie... HA! Det er jo bare at melde hunde til så får den en 1.præmie... En hund der ikke kan opnå mere end en 2.præmie i DKK, kan uden problemer bliver champion og vinde BIS i DDH/DRU....
    Det er ikke snobberi, men fakta.

Selvfølig skal der være plads til amatør klubberne, det er der jo også i sportens verden... Men DKK er nu den mest seriøst kennel klub i Danmark.

• #97   1. mar 2015 Jeg har også kun en blandingshund, så intet snobberi herfra..
    Vil bare gerne vide, hvorfor jeg ved køb af næste hund skal vælge DDH frem for DKK.. Og når nu prisen bruges som eksempel, Martin, må du kunne være behjælpelig på det punkt..

• #100   1. mar 2015 Muligt i begge har TV, men hvis du kun kan se DR med din stue antenne og nabo'en kan se den store pakke hos viasat fordi han har kabel TV.... Hvem har så flest muligheder? Hvem har det største udbud? Og hvem kommer til at bruget TV'et mest til det formål det er lavet til?

• #102   1. mar 2015 ...nogle gange ville dialogen måske også bare løbe lidt bedre hvis man ikke fik at vide man var en elitær snob...fordi man har valgt en sk*** hundeklub at være medlem af.

Det er nogle gange som om det bliver antydet man bliver et dårligt menneske fordi man har valgt en racehund med en stamtavle....i eller ej -en bestemt klub. Det er personligt MIN prioritering, jeg elsker alle hunde blandinger som race....

Jeg ønskede mig noget bestemt, både med hensyn til race, stamtavle og klub og jeg er PÆNT træt af at få skudt i skoene at pga det ønske, så hader jeg andre hunde, blandinger og ser ned på folk der har en anden holdning.

Det er virkelig til at få lange patter af...og ærligt talt hænger de nok i forvejen så stop venligst!

• #105   2. mar 2015 Teis - du forsøger at sammenligne æbler og bananer.

Du har IKKE samme muligheder med de små klubber som du har hos DKK.
    Du har ret, det er ikke alle der har et ønske om at udstille i udlandet - men du har muligheden.
    Det er ikke alle der ønsker at kunne deltage i VM i lydighed - men du har muligheden.
    Det er ikke alle der får brug for juridisk hjælp og vejledning - men du har muligheden.
    Det er ikke alle der ønsker at gå til træning eller kurser - men du har muligheden.
    ....og jeg kunne bliver ved

Hvor tit ser vi ikke en tråd herinde, hvor folk ærger sig over at de ikke købte deres hund med tavle, fordi de pludselig finder ud af at de godt kunne tænke sig at prøve at udstille fx? Det er da også først indenfor de sidste par år at jeg fandt ud af at det er noget jeg brænder for. Havde du spurgt mig for 5 år siden, så skulle jeg aldrig udstille, det kunne jeg ikke se ideen i. Sådan kan man jo gære ude for at man skifter mening og gerne vil prøve tingene - bare skide ærgerligt at man så har begrænset sig selv, fordi man valgte hund i den 'forkerte' klub.

Igen har egentlig ikke noget imod klubberne, jeg kan godt sætte mig ind i at man som klub gerne vil være seriøs og måske 'rette op' på de problemer man mener der er i den store klub, MEN så længe klubben ikke er anerkendt af FCI (hvilket, så vidt jeg husker, kan der kun være én klub i hvert land), så har de seriøse opdrættere ingen grund til at vælge de små. Billigere? Måske. Men hvis man er seriøs og avler efter kvalitet, så er det ikke det billigste man går efter. En Michelin kok går jo heller ikke ned i netto og køber de billigste kød på tilbud, han kunne sikkert spare en masse penge, men kvaliteten er noget helt andet.

Og ja som der nævnes, hvis man har en hund som klarer sig godt i DKK,hvorfor skulle man så skifte klub? Hvad får man ud af det? Hvad får man mere? Ingenting.
    Hvis opdrætter eller hund er blevet smidt ud af DKK, så giver det mening at tage de mindre klubber. så i min verden er det altså bunden af avls materiale man får ved at købe fra de små klubber. Du udelukker dig selv fra en verden fuld af muligheder og du køber fra en skrabet gang avlsmateriale, som måske, måske ikke kan være tvivlsomt.

Ja en hund er en hund, men vil du noget somhelst seriøst med din hund, så er DKK tavlen den eneste vej, uanset hvordan du vender det. Er du ligeglad, fint, ingen tvinger dig. Men der er da ingen grund til at blive så tøsesur fordi 'din klub' ikke er lige så "fin" som vores. Der er blevet argumenteret rigeligt for, hvorfor at DKK er det bedste valg af klub. Enig eller uenig, der er ingen grund til selv at starte på så lavt en plan og begynde at snakke om racisme og snobberi, for det kommer sjovt nok kun ét sted fra. Ku være du skulle starte med at kigge indad

• #106   2. mar 2015 Groot - hvad er der galt i overskud?
    Og hvilket belæg har du, for at kunne udtale sig om at der rent faktisk er overskud?

De penge som DKK tjener på diverse udstillinger, prøver osv går jo blandt andet til at betale en masse medarbejdere og andre store arrangementer etc

• #107   2. mar 2015 Nu tager jeg lige en dyb indånding og prøver igen...

Hvorfor er det nødvendigt for visse DKK-avlere at tilsvine andre klubber og foreninger?
    Hvilket vist nok var mit primære spørgsmål.
    Er det fordi man føler sig finere og bedre end alle andre, derfor bliver nødt til at nedrakke alle andre?
    Jeg vil gerne lige nævne at jeg intet har imod DKK, DRU, DDH, DDSK eller andre foreninger, men jeg forstår ikke hvorfor det er bydende nødvendigt for nogle at tilsvine de andre foreninger, hvis det er en hund man ønsker sig, og man ikke har de store krav til internationale udstillingsbehov.

Og til spørgsmålet jeg fik til angående svindel med databasen, så er der nu slettet ADSKILLIGE tråde angående en Lagotto opdrætter i DKK...

• #109   2. mar 2015 Martin - der har aldrig på noget tidspunkt været snak om svindel med hundeweb i de tråde. Der har været snak om uetisk rovavl på groveste klinge, mangel på socialisering og dårligt sind. Mange af disse ting kunne netop dokumenteres på hundeweb, fordi man ikke kan svindle med disse oplysninger.

Hvor er det at disse opdrættere "tilsviner" andre klubber?
    Der bliver argumenteret rigeligt for, hvorfor det ikke kan betale sig at vælge de mindre klubber, også selvom man ikke ønsker at udstille. Det synes jeg sådan set også flere, inklusiv jeg selv, har givet eksempler på.

I bund og grund er det ret simpelt, der er én klub herhjemmem hvor alle muligheder er åbne. Er du en seriøs opdrætter med gode hunde, har du INGEN grund til at vælge de små klubber, det giver simpelthen ingen mening, du taber kun ved det.
    Er du som opdrætter blevet smidt ud af DKK, giver det mening at tage de små klubber. Har du en hund som er smidt ud af DKK, giver det mening at tage de små klubber. Har du en hund som ikke kan klare sig på race standarden i DKK, giver det mening at skifte klub til de små.
    Uanset hvordan du vende og drejer det, er det et skridt nedad, at vælge de små klubber. Ikke pga klubben i sig selv, men pga de folk der måtte vælge at avle deri.

Så når jeg står som hvalpekøber, hvor vil jeg så vælge hvalp fra? Der var slet ingen tvivl fra mig. Jeg kan slet ikke se hvad der er attraktivt ved de små klubber, frem for DKK.

Nu er der blevet argumenteret stolpe op og stolpe ned omkring hvorfor vi mener at man bør vælge DKK (utroligt at man skal sidde og forsvare sig selv på den måde, fordi nogen smider snob kortet) og jeg synes der er kommet med enormt mange gode, saglige argumenter for hvorfor de små klubber aldrig kommer i nærheden.
    Nu kunne jeg rent faktisk godt tænke mig at høre dine argumenter for, hvorfor du mener det modsatte? For det eneste jeg har set du har skrevet indtil nu, er at vi andre er snobber, racister og synes vores klub og hunde er finere end alle andes - hvilket jeg ikke har set nogen DKK folk skrive endnu.........

• #111   2. mar 2015 * Camilla * Hvis du ikke kan se hvorfor jeg mener man rakker ned og anser sig bedre, har du ikke læst mange af de indlæg der er på denne tråd med åbne øjne.

Og jeg starter med at spørge om det er snobberi... Spørgsmålstegn i emnefeltet...

Jeg bliver kaldt useriøs, mine hunde er ikke gode nok, mine stamtavler ubrugelige...

Ingen kender mig, men kalder mig uden at blinke useriøs, ingen har set mine hunde i den virkelige verden, men de er ikke gode nok...
    Med de udsagn og tonen de er blevet skrevet i, kan jeg ikke tage seriøst at jeg bliver kaldt for en dårligere opdrætter imellem linierne.

Jeg har stadig ikke fået en ordentlig forklaring på hvorfor man skal nedrakke, omend jeg forstår hvorfor opdrættere føler sig bedre stillet i DKK.
    Men venter stadig på forklaringen om hvorfor man skal nedgøre og udtale sig negativt om andre klubber, når man blot kan nøjes med at sige ens hund har flere og bedre muligheder inden for DKK regi...

• #114   2. mar 2015 Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke vil nedgøre nogen klub..
    Jeg vil bare gerne vide, hvorfor jeg skal skifte..
    Når argumentet er prisen, så vil jeg gerne se beviser..

• #115   2. mar 2015 Martin de danske Mickey Mouse klubber er lavet for og af avlere der blev tvunget ud af DKK.
    Man havde selvfølgelig håbet at de så havde skiftet til akvariefisk istedet for at fortsætte i hundeverdenen. Derfor ser JEG dem som uønskede, og vil til enhver tid oplyse novicer om værdien af deres avl.

• #120   2. mar 2015 Theis: Jeg er i princippet enig. Men ærlig talt så har jeg ikke meget lyst til at DKK begynder at samarbejde med fx.DDA, for det er en "kennelklub" for hvalpefabrikker, af hvalpefabrikker. Størstedelen af medlemmerne er jo blevet smidt ud af DKK, DRU osv.

• #122   2. mar 2015 Teis - nu beder du muslimer om at melde sig ind i folkekirken. Vi tror jo alle på den samme gud. smiley
    Selv om du har pointe, kommer det ikke til at ske.

• #123   2. mar 2015 Jeg ville vælge DKK af én meget simpel grund.
    Hundeweb.

Selvfølgelig er der dårlig avl indenfor DKK, det er der jo alle steder, men hundeweb er simpelthen et fantastisk værktøj, sammen med google og HG.

• #124   2. mar 2015 Jeg kan godt komme med en sammenligning (:

Mickey, som var familiens første sheltie med DKK tavle kostede i 2002; 7.500 kr.
    Zimba, som var familiens nr. 2 sheltie med DKK tavle kostede i 2005: 8.500 kr.
    Meeko, som er nr 4 sheltie, med DKK tavle kostede i 2013; 12.000 kr.

Ziva derimod, som er vores 3 sheltie, har DDH tavle og kostede i 2009/10: 4.000 kr.

• #127   2. mar 2015 Anya.. Der er brug for mere info..
    Dess, tervueren med DKK gav jeg 800 kr for ( 8 hundrede ) i 2004

• #128   2. mar 2015 Hvis der er penge nok i det, så vil DKK samarbejde - ingen tvivl om det.
    Den måde, de undlader at smide kenneler ud er jo helt vanvittigt - og deres sænkning af krav er også kun og udelukkende for at få flere penge igennem kassen.
    Længere er den ikke.
    Men - de har altså FCI stemplet som gør, at "vil man noget" så er det den klub man er i, Det har sq intet med snobberi at gøre - jeg er ikke medlem, da en klub som i den grad hylder skønhedskonkurrencer på racers bekostning ikke er noget jeg ønsker at støtte.

De andre klubber er sådan lidt .. jaja, vi hygger os gør vi - og det er da også fantastisk, men .... opdræt er dælme andet end "hygge" imho.

• #129   2. mar 2015 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at når I har så lidt hunde i de andre klubber - hvordan undgår I så massiv avl på enkelte individer ?
    Det må alt andet lige være en fordel at kunne hente blod andre steder fra end "længere nede af gaden".

• #131   2. mar 2015 Jamen det giver jo god mening smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#132   2. mar 2015 jeg finder det egentlig temmelig morsomt at man beklager sig over at folk kommer med deres ærlige mening om andre klubber når de bliver spurgt, med en holdning om at de ærlige meninger ikke er andet end snobberi, tilsvining og det der er værre, i en tråd man selv har startet med en overskrift der i sig selv er en tilsvining af folk..

Jeg har endnu ikke set en eneste tråd med overskriften: "DRU snobber" eller tilsvarende
    Der har derimod været mange med DKK (og medlemmer) som modtager, og når så argumenterne kommer frem, så er der i reglen ikke noget at have det i, for det meste er enten fabrikeret, eller det er fordi man ikke læser hvad der faktisk skrives.

Hvem er det lige der sviner hvem? Foranlediget af hvad?
    Jajada...

• #133   2. mar 2015 Jeg mangler stadig argumenter for, hvad man får ud af at vælge de små klubber, frem for DKK...

Der er kommet med masser af gode grunde til hvorfor man synes DKK er det bedste valg, men synes det er sjovt at der ikke kommer noget den anden vej.
    Istedet for at komme med gode grunde til hvorfor man synes at man får noget ud af de små klubber og hvilke fordele der er ved dem frem for DKK, så bliver de samme kort spillet.

Den eneste jeg synes der kaster med mudder er sådan set TS, som i øvrigt tager det enormt personligt at nogle vælger at kalde de andre klubber for Mickey mouse klubber og har begrundet derefter...

• #134   2. mar 2015 Dem i DKK mener du ts er barnlige? Det er da dig der opretter en "min klub er bedere end din klub" tråd. DET er barnligt (og nej jeg er ikke medlem af nogen af klubberne)

• #135   2. mar 2015 Det er provokerende at kalde en klub for en Mickey Mouse klub men det er ok at kalde medlemmer af en anden klub for snobber??

Jeg er ofte blevet kaldt DKK snob. Hvis folk spørger mig hvor de skal købe hund, vil jeg da råde til DKK. Og så mener folk at jeg er snobbet? jamen, så lad være med at spørge mig, for sytten da!!!

Forresten, eg fik ikke svar på hvad en labrador koster i DDH?

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #138   3. mar 2015 Hvis man bare gerne vil have en hund, der ikke kan udstilles i udlandet , eller trænes på seriøst plan med , så er DDH klubben .......:) Så faktum er at I bare hygger jer lidt med lidt hygge avl i den klub ?

• #140   3. mar 2015 Man kan vel godt træne på et seriøst plan uden stamtavle overhovedet. Jeg træner hvertfald ret seriøst med Robin så jeg kan gå tur uden at få rykket armen af.

Hvilke konkurrencer (ud over udstilling) er det som kræver stamtavle?

• #141   3. mar 2015 Beltane - jeg tror det handler om hvordan man definerer seriøst. Man kan jo godt træne seriøst på at hundehår pænt, men man kan også træne seriøst lydighed med henblik på konkurrencer og alt afhængigt af hvor langt du vil gå, så kræver det altså en stamtavle. Mener at det for nyligt blev lavet om fra at det kun var DKK tavle hunde der måtte være med til DM i lydighed, til at det nu er åbent for alle, ligesom på banerne, men jeg er ikke helt 100 på det.
    Der må vi få nogle andre på banen, min passion ligger i udstillings verdenen og uden en ordentlig stamtavle så kommer vi ikke ret langt

• #142   3. mar 2015 Okay, jeg troede faktisk lydighed var for alle, ved du hvorfor man kun vil have tavlehunde med der?

• #144   3. mar 2015 Er det for at de er "sikker" på hundens mentalitet at der skal være det?

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#145   3. mar 2015 Jagt- og markprøver er stambogsførte prøver der viser hvorvidt en hund af en given race er af en kvalitet der er værd at avle på.

Og derfor kræver det logisk nok at der er tavle på kræet.

De eneste klubber i Danmark der afholder jagt- og markprøver er DKK og DJR, og de har iøvrigt et samarbejde. Ikke om prøverne eller stambogsføringen men de anerkender hinandens tavler.
    For labbernes vedkommende endda uden blanke aner, om det samme gør sig gældende for spaniels, ved jeg faktisk ikke.

• #147   3. mar 2015 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men nogle indlæg.

Jeg tænker, hvorfor samarbejder man ikke til fordel for hundens bedste i de forskellige avlerforeninger?

• #148   3. mar 2015 Inger, flere af de små klubber er startet som dissidentklubber, dvs. af folk, der er smidt ud af DKK eller som opposition til DKK. Derfor er samarbejde nok ikke lige det, der falder først for.

• #149   3. mar 2015 Et samarbejde vil kun være en fordel for de små klubber.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#150   3. mar 2015 En klub som DJR har DKK været mere eller mindre tvunget til at samarbejde med, bl.a. fordi spanielklubben under DJR ret hurtigt blev markant større end DKK's.

Tavlerne fra DJR anerkendes af DKK uden problemer, og ved labber også uden blanke aner.

Med til historien hører naturligvis at DJR opstod pg.a en brøler af dimensioner fra DKK's side. Noget de ikke var villige til at indgå dialog omkring, men som de ret hurtigt blev nødt til at rulle tilbage. Da var det, for DKK, bare allerede for sent.
    Næstbedste løsning, for DKK, var så at anerkende DJR.

• #152   3. mar 2015 Ib - Hvilken form for mere info? (: Jeg svarede kun på det med forskel på prisen (:

Hvis jeg skal tage kvaliteten af hundene med så bliver det vist noget mere vanskeligt, men jeg kan da prøve.

Mine forældre og jeg var/er den gennemsnitlige danske familie, der skulle have hund og jeg var faldet for sheltien, så vi læste lidt om den, og herefter fandt vi et par DKK kenneler, - Jeg tænker at her kunne vi ligeså godt have endt hos DRU eller DDH, da vi ikke kendte forskellen eller noget, men vi endte hos en DKK kennel.

Mickey og Zimba er fra samme kennel. Mickey var kryptozid så der fik vi penge tilbage, og Zimba havde tandfejl. Meeko er overtegnet sort og har CEA Middel grad. Ziva er ikke rigtig langhåret, hendes pels minder faktisk mere om andre racer end en sheltie, da hun er langhåret på bryst, under mave faner og hale, men på selve kroppen har hun kun mellemlangt hår/pjusket hår xD

Så jeg ved ikke. For os som familie har det ikke været sønderlig kvalitetsforskel (:

• #154   3. mar 2015 Groot ./ Vark?

Når en stor del af de små klubber er opstået fordi nogen blev smidt ud af DKK og så startede deres egen klub så tror jeg ikke rigtig der er basis for samarbejde mellem DKK og de små.
    Men det er selvfølgelig bare min. konklusion

• #157   3. mar 2015 Helt personligt tror jeg på samarbejde, selv om man må sluge nogle kameler, både politisk og i hunderegi.

Jeg er lige ved at tro hundefolk står langt mere stejlt overfor hinanden end politikerne gør.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#159   3. mar 2015 Skulle DKK samarbejde med feks DRU /DDH som rummer tidligere DKK folk , folk der er ekskluderet for snyd ???

• #161   3. mar 2015 Som jeg ser de sidste kommentarer er samarbejde mellem hundefolk en by i Rusland, og der graves endnu dybere grøfter!

Glem dog gammelt nag! For hundenes skyld.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#162   3. mar 2015 Det har da INTET med nag at gøre, de andre klubber er bare ikke seriøse , de er ikke FCI anerkendt , derfor kan man ikke samarbejde !!!

• #165   3. mar 2015 Jeg er hverken medlem af den ene eller anden hundeklub, jeg er den lykkelige ejer af en blendingshund, men derfor kan man jo godt interessere sig for de forskellige racehundeklubber.

Om klubberne er store eller lille kan man jo godt samarbejde for hundens bedste, ligeledes om klubberne er internationalt anerkendte eller ej!

For at være lidt grov tror jeg desværre det hele handler om penge.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#166   3. mar 2015 Hvis man ikke kender til div så klubber , så forstår jeg man tænker de skal samarbejde , men hvis man kender til div klubber, så ville et stort spørgsmål dukke op, nemlig " OM HVAD DOG " ??

DKK samarbejder med små klubber, og samtlige udenlandske FCI anerkendte klubber . Er det virkelig så svært at forstå at alle de små Micky M klubber er udsprunget af "gået" DKKér ?

• #167   3. mar 2015 Jeg undrer mig også over, hvad det er, man ønsker klubberne skal samarbejde om, og hvad man forventer, at racerne ville få ud af det.
    Når der er forskellige klubber, så er det jo fordi, folk har ønsket at have forskellige klubber. Hvorfor ikke bare respektere det ?

• #169   3. mar 2015 Jamen de vil vel bare gerne have alle DKK's fordele...til en mindre pris? smiley for sådan er verden jo skruet sammen smiley

• #171   4. mar 2015 DDH er sikkert en hyggelig klub,men,når de vælter pokal og bånd på en tofarvet pudel,så er de,i mine øjne OVERHOVEDET ikke seriøse..
    Og ja,alle de små klubber efterligner DKK med hundeweb osv,men de er jo år bagefter,hvis man vil noget med sin hund,så er det DKK .

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#172   4. mar 2015 DRU har flere på pokaler på hver udstilling end hunde, ren hygge smiley

• #173   4. mar 2015 Nu med Oscar... De "fejlfarvet" puddler udstilles nu også i Tyskland da VDH tillader de alternative farver... Har efterhånden set et par stykker på VDH's udstillinger.... Mere sjælden end kønne...

Er der NOGEN af de små klubber der har en database a la hundweb?! smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#175   4. mar 2015 øhm...

DJR har en database, og har haft det i et par år nu.

Og DJR ville jeg ikke betegne som en "lille hyggeklub"... Det var DKK der fremtvang skabelsen af klubben, og de har sidenhen (ret hurtigt) fundet ud af at det var sgu nok en fejl, dét de gjorde dér, for de har i ganske mange år nu haft et samarbejde med DJR.
    Samarbejdet var de så også tvunget til, for klubben for spaniels under DJR blev hurtigt markant større end spanielklubben under DKK, og prøverne under DJR havde noget større krav og væsentligt bedre og mere sigende kvalitet end prøverne under DKK, så man kan uden at overdrive, sige at DKK mistede alt hvad de havde i dén verden, og i dé racer. Og det kunne de med god grund ikke helt affinde sig med.

Labber overføres iøvrigt mellem klubberne uden blanke aner, spaniels overføres også med lethed, hvorvidt det er uden blanke aner ved jeg så ikke.

Og alt det har jeg skrevet flere gangfe i tråden nu.... SJovt at det bliver overset gang på gang. smiley

• #176   4. mar 2015 Med de små klubber mener jeg DDH, DRU ect... DJR vil jeg ikke udtale mig om da jeg intet kender til den

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#177   4. mar 2015 De har ingen database , og de får det aldrig .

• #179   4. mar 2015 Hallo World.
    De pudler er jo diskvalificerede i FCI standard...og jeg synes, det siger en del om den seriøse indstilling i DDH smiley ---men samtidig en betænkelig tendens,når de små klubber begynder at give køb på standarder..så begynder racerne jo at få alverdens ting listet ind..

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#180   4. mar 2015 DJR en specialklub?

Næh. Det er en selvstændig stambogsførende forening, med selvstændige specialklubber der hører derunder. Ganske vist kun 2 specialklubber, og mig bekendt reelt også kun 2 racer, men......

Og de har også haft deres at slåsse med, af rådne opdrættere og tilsvarende ting. Har på sin vis stadig, ganske som DKK og mange andre klubber.

Ikke desto mindre har de jo altså en database, og afholder selv prøver og tilsvarende ting.

• #181   4. mar 2015 Men så vidt jeg har hørt...så er den brogede puddel en af originalfarverne for racen, så hvad er problemet med den i en standard?

Jeg har lidt svært ved at forstå lige den del..

• #182   4. mar 2015 Nu med en Oscar, det er jo ikke sådan, at der aldrig sker ændringer inden for fci. Hvem skulle have troet for 10 år siden, at schæfere ville blive godkendt i langstockhåret, men det er de i dag.

Hvis den flerfarvede puddel, som påstået, var den oprindelige, skal man da ikke udelukke, at den en dag bliver tilladt igen.

• #183   4. mar 2015 Er der ikke et eller andet med at FCI kigger på den tofarvede Puddel inden for nærmeste fremtid ?
    Synes at jeg har hørt et eller andet nævnt om det af en bruger herindefra som har købt en flerfarvet Puddel.

• #184   4. mar 2015 Og alt det har jeg skrevet flere gangfe i tråden nu.... SJovt at det bliver overset gang på gang.

Jeg overser det ikke - men ja, sjovt som den slags ikke er populær info smiley

• #187   5. mar 2015 Spot on, Divenzie

• Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #189   7. mar 2015 den puddel der bliver omtalt havde da vist DKK tavle

• #190   7. mar 2015 Pudlen var købt i Tyskland og havde VDH stamtavle, dvs. under fci, men om den blev ændret til DKK eller ej, da den kom til DK, husker jeg ikke.

De to-farvede kan øjensynlig udstilles i Tyskland under VDH, og ejeren håbede, at FCI enten generelt ville ændre standarden for pudler, så de to farvede også kunne udstilles bl.a. i DK, eller godkende dem som selvstændig race. Det er så ikke sket endnu, og ejeren blev træt af at vente, og valgte at udstille under DDH

• #192   7. mar 2015 når udstiller i DDH får man pokaler og flotte bånd,de smider det jo nærmest i nakken på udstillerne..det sker nok ikke i Tyskland

• #193   7. mar 2015 Men hvis man har en race/farvekombination, der ikke er godkendt af FCI, skal den vel stilles udenfor konkurrence, så den ikke kan blive fx BIS?

Jeg mener da det er sådan man gør med bl.a. Dansk Spids, der er anerkendt af DKK, men ikke af FCI. De må gerne være med, men kan ikke være med i Store Ring. :o) Så der er vel alligevel ikke meget sjov ved at udstille i VDH, fremfor DDH. Eller hvad?

• #194   7. mar 2015 Man kunne jo risikere at man fik konkurrence, hvis man udstillede i FCI smiley

• #196   7. mar 2015 Jeg kender ikke vedkommende med den to-farvede puddel, så jeg kan ikke vide, hvorfor hun valgte som hun gjorde, men ærlig talt, hvis man er helt ny udstiller, kan det da godt virke lidt overvældende at skulle til udlandet hver gang, man vil udstille. Og i hvert fald for os, der bor øst for Storebælt, er det en pæn udskrivning, hver gang man skal til Tyskland.

Men igen, de fleste af os kan nok kun gætte på, hvorfor vedkommende valgte som han/hun gjorde, og så står det os jo frit for, om man straks vælger den mest negative udlægning eller ej.

• #197   8. mar 2015 Altså nu kan man så slet ikke sammenligne konkurrenceniveau på en DKK - FCI udstilling med konkurrencen i de selvstændige foreninger, kun hvis de har FCI hunde som de fx opkøber i andre lande og overfører til deres egne foreninger !

• #198   8. mar 2015 Jeg købte en DKK schæfer som var langhåret i 2006
    Denne type var dengang ikke godkendt til udstilling i DKK gr dens "fejl" i pelsen (i dag er simi langhåret og langhåret godkendt til udstilling i DKK).
    Jeg valgte derfor at udstille hende i DDH...

Men hold nu kæft...
    For det første var der aldrig mere end max 2-3 andre hunde i klassen - derfor var titler som 1 plads og bis og bir nemme at opnå...
    Der var intet seriøst ved udstillingerne!

Jeg forelskede mig i en shih tzu og købte den med DDH tavle - men det fortrød jeg MEGET hurtigt - og den stamtavle er helt ubrugelig...medmindre man vil have en familiehund og ikke en udstillingshund.

Min DDH shih tzu kostede 11.000kr - det samme som en DKK ville have kostet! Så ingen 20% lavere priser!!

Vores schæfer er her desværre ikke mere, men vores nye hund er med DKK og alle vores fremtidige hunde vil have DKK da det simpelthen står for seriøsitet (og dette har intet med snopperi at gøre!!)

• #200   8. mar 2015 Jeg er selv medlem er DKK af den simple grund: Der er utallige muligheder med DKK.
    - Så jeg er nok også af den holdning, at det enten er det DKK eller ingen stamtavle.

Min Farmor har en DKK hund som er flyttet i "Dansk Deutche Kennel Club", hun har den ene store præmie efter den anden, men hvad er det værd, når de får dem blot ved at stille op? Det der kæden hopper af ved mig og det nok det der gør, at indtrykket jeg har, af andre kennel klubber er, at de knap skal stille op, for at deres hund får præmier.

Jeg vil så lige pointere, at jeg ELSKER alle hunde, stamtavle eller ej, jeg fortrækker blot, at jeg har alle døre åbne for mine 2 helt fantastiske prinsesser smiley

profilbillede
  • #201   8. mar 2015 Min cavalier er fra DRU, (godt nok ikke DDH men nok nogenlunde samme princip.)
    Hun har været udstillet flere gange i DRU men det er jeg holdt op med for filan da det var da alt for nemt at få en 1. præmie. Og mange af de hunde der deltog vil jeg da ikke betegne som særlig racetypiske.
    Min hund er tjekket for det samme som DKK hvalpe er så, der er intet at sætte en finger på der. Og da min hund ikke skal udstilles i DKK eller bruges i avl. Og vi alligevel træner og deltager i stævner i DcH så er jeg lidt ligeglad med at hun ikke er DKK.
    Men!.... næste hund bliver med garanti en DKK hund. For nu er jeg kommet til det punkt at jeg er blevet mere seriøs over hvad jeg ønsker i en hund. Og der kan DRU, DDH eller nogen af de andre klubber altså ikke følge med. Ikke kun fordi at de ikke tilbyder det samme i forhold til træning, udstilling og konkurrencer. Men også fordi udvalget er så knapt. Jeg vil ikke skulle "nøjes" fordi udvalget er så lille, og hvis jeg selv skal have hvalpe på hunden så vil jeg da vide hvad der ligger langt bag i generne.

Jeg har intet ondt at sige om DRU, DDH eller nogen andre af de små klubber. Og har ingen forståelse for folk der har behov for at nedgøre andres klubber, og det går altså begge veje!!!
    Men det bliver DKK tavle fremover for mig. Også selvom min DRU hund er det mest vidunderlige der nogensinde har gået på fire ben smiley

• #203   8. mar 2015 Altså der er ikke andre anerkendte stambøger og heller ikke andre med et hundeweb hvor man kan spore alle aner. De andre klubber med alle andre navne end DKK er private der laver en forening og selv sætter stambøger sammen og er ikke anerkendte i i FCI regi, og der jo heller ikke mulighed for at spore anerne !

• #204   8. mar 2015 Hvad blev der af TS?

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #205   9. mar 2015 DKK er bedre hvis man vil noget i udlandet og ja, de har flere tilbud, men tilgengæld tillader de avl på alt med en fci tavle.
    Så om de er bedre i sundhed kan man jo diskutere.

• #206   9. mar 2015 K/B J - Det er jo så op til den enkelte hvalpekøber/opdrætter, at tjekke sundheden på de hunde man vil bruge i avlen/forældredyrene til den hvalp man vil købe.

Det kan man jo ikke rigtig hos de andre.

Kommentér på:
DKK Snobberi?

Annonce