Hjerteorm -behandling med Advocate? {{forumTopicSubject}}
Kan Advocate behandle en hund mod hjerteorm? - Jeg har været af den tro, at Advocate forebygger smitte, men er ikke et ormemiddel og kan derfor ikke benyttes som behandlingsmiddel.
Grunden til at jeg spørger, er fordi dyrlægen ringede i formiddags med resultat fra Sally blodprøve, som viste at hendes blod har ringere evne til at størkne end normalværdierne. Dyrlægen mistænker at symptomerne skyldes hjerteorm, til trods for Sally blev teste negativ i oktober.
Jeg aftalte med dyrlægen, at Sally skal sættes i behandling med det samme, men da jeg kommer til apotektet får jeg udleveret Advocate, hvilket jeg undrer mig lidt over. Jeg troede hjerteorm behandles i pilleform såsom Milbemax.
Ved jeg bare ikke nok om emnet og er der nogen herinde, som har erfaring med at Advocate benyttes som behandlingsmiddel?
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
Men jeg kan huske, at jeg har læst et eller andet sted at Advocate kun tager larverne og hverken voksne orm eller æg.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Der fik vi advocate og det tog det. Og er ret sikker på en bekendt fik det til hendes hund med hjerteorm.
Det tager hvis nærmest alt
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Men læs lige under punkt 4.2 og 4.3
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 320
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
feb 2012
Sally er nu dryppet med Advocate og indtilvidere er der ingen allergisk reaktion. Krydser fingre for at behandlingen virker..
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
feb 2012
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
feb 2012
Sally blev i oktober testet via afføringsprøven, som var negativ. Grunden til, at jeg fik hende testet, var, at hun efter endt løbetid var meget sløv og nedtrykt og ville knap nok gå med på tur.
Jeg fik hende testet både for hjerte/lungeorm og flåtrelateret sygdomme. Hun havde udslag på anaplasmose -men en yderligere prøve viste, at sygdommen ikke var aktiv og det heldigvis kun var antistofferne, der gav udslaget.
Midt december, ca. 2 mdr efter endt løbetid, begyndte hun så småt at leve op igen og vende tilbage til hendes normale energiniveau, og nu idag er hun en glad og legesyg og energisk hund.
Jeg troede derfor, at hendes symptomer tilbage i efteråret skydes hormoner og har efterfølgende talt meget med dyrlægen omkring sterilisering -derfor fik jeg taget blodprøven i mandags for at få en indikation om hun kan tåle narkose.
Hun er ikke testet direkte for hjerteorm, men pga. den nedsatte størkningsevnen, mente dyrlægen, at sandsynligheden for, at det er hjerteorm, er meget stor og hun lige så godt kunne sættes i behandling med det samme. I staten af marts, skal der tages blodprøve igen.
Må indrømme, at jeg faktisk går og håber på, at det er hjerteorm og vi ikke skal ud i en længere udredning omkring, hvorfor hendes blod ikke størkner, som det skal..
Og ja, du har ret, Birgitta, det er meget heldigt, at blodforstyrrelsen er opdaget så tidligt, det havde været forfærdeligt, hvis hun bare var kommet ind på operationsbordet til sterilisering med nedsat størkningsevne..
Hjerteorm -behandling med Advocate?