{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.909 visninger | Oprettet:

camilla t
camilla t
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 56

Min dyrelæge overså hjerteorm hos min hvalp :-( {{forumTopicSubject}}

Min dyrelæge overså og forvekslede hjerteorm med lungeorm. Nu ligger min pragtfulde knap 10 måneder gamle engelske bulldog på andet døgn på Landbrughøjskoles dyrehospital. Hendes tilstand er meget kritisk, men lige nu stabil. Hvis min egen dyrelæge, for 2 uger siden, ikke havde forvekslet den farlige hjerte-lungeorm med den mere uskyldige lungeorm, så.....
Min dyrelæge har fejlet fuldstændig, ikke nok med at dyrelægen forveksler de to slags orme og giver diagnosen lungeorm, så sætter hun hende i en forkert behandling for lungeorm. Hun får kun penicllin ikke noget ormemiddel...
Nu er hun indlagt i et lille bur, helt alene, får plasmatransfusioner, observeres for indre blødninger, scannes, røngten af lunger, blodprøver for at måle blodprocent. Hun har drop i, og får tilført væske i drop, hun har skærm på, og de siger han hader at have den på.
Jeg er uhh bare så......... og ubeskrivelig ked.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min dyrelæge overså hjerteorm hos min hvalp :-(
  • #1   2. mar 2014 Hvor er jeg dog ked af det på dine vegne.

Håber virkelig at din vaps kommer sig! Kram og tanker herfra smiley

• #2   2. mar 2014 øv, håber da din vaps kommer sig smiley

Fik sidste sommer tjekket Gaia x 2 for hjerte-lungeorm, hvor dyrlægen sagde at de desværre nemt kan "overses". Det er åbenbart ikke helt nemt at få 100% sikkert svar på. Derfor blev Gaia tjekket en ekstra gang da første gang var negativ -det var så ikke det hun havde, heldigvis... Men kan det være det sådan noget der har været tilfældet her -altså at prøven simpelthen ikke har vist hjerte-lungeorm?
    For ellers er det da noget af en fejl at lave...

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#4   2. mar 2014 Jeg tog hende til dyrelægen, fordi hun trak vejret anstrengt, var nedtrykt og spiste ikke. Dyrelægen gav hende penicillin og tog en afføringsprøve. Jeg kom med to prøver mere de efterfølgende to dage. Dyrelægen ringede og sagde de havde fundet mange lungeorm, men at hun ikke behøvede øvrig medicin. I denne uge har jeg afleveret 3 prøver mere og får svaret i morgen, hvilket jo, så er overflødigt nu.

• #6   3. mar 2014 hvor skrækkeligt, sikke en elendig dyrlæge

• #7   3. mar 2014 Frygtelig når dem man burde kunne stole på, kunne sit arbejde 100 %, ikke kan det ordenligt. Hvem skulle man dog ellers lytte til ang. sådanne ting.

Håber det hele bliver godt igen med det lille pus smiley

• #8   3. mar 2014 Når der har været vist de der programmer fra dyrepoliti i usa hvor der er kommet hunde ind fra tvivlsomme steder.... ja, det er jo næsten kun sådanne hunde det handler om smiley ... så er det en blodprøve..... og tit siger de at den hund kan desværre ikke reddes hvis prøven viser massivt ormetryk.... fordi det er så stor en belastning for hundens krop at få ormekuren.

• #9   3. mar 2014 Årh hvor er det synd for jer ! smiley Rigtig god bedring

• #10   3. mar 2014 Hjerte lungeorm kan desvære være meget svær at fange i en afførings prøve. Der findes hunde som gang på gang er negativ i afføringen men alligevel har det.
    Derudover er behandlingen mod hjerte lungeorm farlig. Min Calle var også døden nær og måtte indlægges.

God bedring med den lille. Håber inderligt hun klare skærene.

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#11   3. mar 2014 De har lige ringet fra Landbrughøjskole, og det ser ikke så godt ud. Hun har fået korte kramper et par gange, hvor hun falder om med stive ben og tisser. Det er ikke usædvanligt med behandlingen, men der kan være tre årsager og to af dem er meget alvorlige. vi taler hjerneblødninger og blødninger i lungerne.
    Puha, jeg er fuldstændig ødelagt.

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#14   3. mar 2014 Hun er den allerkæreste, sjove engelske bulldog på knap 10 mdr, og hun vejede 17,5 kg da hun blev indlagt.

Jeg ved ikke hvad lunge/hjerteorm test koster alene.

• #16   3. mar 2014 Calle nævnte hvad? Har jeg da ikke nævnt et ord om. Nu har jeg læst mit indlæge flere gange igen, og jeg kan virkeligt ikke se hvad der har fået dig til at mene jeg taler om den amerikanske form. Du må virkeligt læse mine indlæge alternativt.
    Jeg er om nogen udmærket klar over det ikke er den Amerikanske hjerte lungeorm vi har herhjemme.

• #18   3. mar 2014 Allergisk -bare sådan til en anden gang, hvad/hvor er det du får testet ?

Ved Gaia fandt vi jo så årsagen og fik behandlet, men jeg var mere end træt af at sådan en test ikke bare viste entydigt ja eller nej til de forbandede orm... Når man står med en hund der har det virkeligt elendigt, vil man jo bare gerne have et sikkert svar, så hvis det kan gøres smartere end den gængse så vil jeg da rigtig gerne vide mere om det smiley

Camilla -det var da en kedelig update smiley Krydser fingre for det vender så du snart kan tage en sund og rask hund med hjem igen

• #20   3. mar 2014 hmm, så må jeg prøve at forhøre mig hos dyrlægen. Skal alligevel have et par ormekure og tjekket Gaias vejrtrækning inden længe, så må vi se om hun kender noget til det smiley

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#21   4. mar 2014 smiley nå, men gode nyheder. De har lige ringet fra Landbrughøjskole og min lille buller, har det efter omstændighederne godt. Så hun bliver udskrevet i eftermiddag, og så skal vi holde hende i ro i 4-6 uger. Og hun vil få forbyggende ormebehandling, fremover, noget med nogle dråber i nakken. Så det lyder nemt. Hun har haft nogle kramper de ikke kan forklare, men neurologien har ikke fundet noget, og hun har ikke haft nogen i et døgn. Hun er over det værste, så jeg er lykkelig på den lidt forsigtige måde. Jeg er godt nok spændt på at få hende hjem, for da jeg besøgte hende i går, tog hun ikke særlig notits af mig og hun plejer at følge mig overalt. smiley <3 smiley smiley

• #22   4. mar 2014 smiley

• #23   4. mar 2014 Det var dejlige nyheder smiley Krydser for at det bliver ved med at gå fremad med det lille pus.

Kommentér på:
Min dyrelæge overså hjerteorm hos min hvalp :-(

Annonce